Beantwoord

Telefonie op Fritzbox 7590AX

  • 16 December 2022
  • 36 reacties
  • 702 Bekeken


Toon eerste reactie

36 reacties

Reputatie 7

Hi @AtrumVesica, wat ontzettend fijn om te lezen dat het probleem is opgelost! Hartstikke top hoe jij meteen te hulp bent geschoten @TMTV. Dankjewel voor het melden dat je weer probleemvrij bent en klop gerust weer aan als je nog andere vragen hebt. Wat exact de boosdoener hiervan was, dat durf ik je niet te zeggen. Maar ik ben heel blij dat het uit zichzelf weer is gaan werken. 

Reputatie 1

@AtrumVesica Begrijp ik goed dat het nu weer werkt? Heb je nog iets aangepast of deed alles het ineens weer? Misschien is er naar aanleiding van andere topics over verbindingsproblemen en keuzemenu's gesleuteld aan VOIP en was er daardoor sprake van een tijdelijke storing.

Niets aangepast, vanochtend werkte het spontaan. Weet niets van enige tijdelijke storingen; mijn internet lag er al dik 2 maanden uit door problemen en is pas vorige week opgelost, daarna kreeg ik dit probleem met telefonie.

Reputatie 7
Badge +6

@AtrumVesica Begrijp ik goed dat het nu weer werkt? Heb je nog iets aangepast of deed alles het ineens weer? Misschien is er naar aanleiding van andere topics over verbindingsproblemen en keuzemenu's gesleuteld aan VOIP en was er daardoor sprake van een tijdelijke storing.

Reputatie 1

Wat. De images staan zelfs nog open bij me in Paint.net.

 

 

Reputatie 1

@TMTV@peter-keetfm  Dank u voor uw tijd en moeite. Helaas het antwoord op mijn probleem  weer is “*scheldwoord* T-MOBIIIIIIILE”, de kreet van de afgelopen kwartaal.

Geen idee wat er veranderd is en/of het weer terug komt. Zag dat er geen storing was waneer ik Peter-KeetFM suggestie wou proberen.

 

Moderator edit - afbeeldingen verwijderd: een afbeelding als tekst kopiëren uit een ander bericht/topic werkt niet goed. 

@AtrumVesica 

Ik heb de telefoon instellingen zo gedaan.

Misschien heb je er wat aan 

 

Reputatie 1

@TMTV 
Ik heb dat van Authentiecatienaam ook geprobeerd. De VLAN had ik eerst geprobeerd, maar daar ik toch maar twee porten gebruik zag ik het nut er niet van in; ook lijkt het dat met de nieuwe beta van fritzbox alle porten gebruikt kan worden.

Ik heb TV en ik “denk” dat ik het nieuwe platform heb; glasvezel is nieuw hier en ik heb een andere interface dan ik zie in uw “Terug naar oude tv platform”-topic.

Ik kan voip.t-mobilethuis.nl bereiken, ook als ik de zyxel aansluit dan heb ik gewoon telefonie. Helaas vind unraid dat ding niets en wil ik daarom over op de fritzbox.
 



 

Reputatie 7
Badge +6

@AtrumVesica Ik heb je instellingen vergeleken met andere topics. Helaas wordt niet altijd duidelijk of een suggestie heeft geholpen, maar er misschien kun je nog proberen om bij ‘Authenticatienaam’ ook je klantnummer met P007 in te vullen. Het kan ook helpen om de hele internetverbinding handmatig in te stellen, dus met VLAN 300. Heb je TV en zo ja, gebruik je het oude of het nieuwe platform? Voor het oude worden 2 LAN-poorten gereserveerd die onbruikbaar zijn voor internet. Zonde als dat niet nodig is. Zou je tot slot eens vanaf je computer bijvoorbeeld kunnen pingen naar voip.t-mobilethuis.nl? De foutmeldingen wekken de indruk dat de server geheel onbereikbaar is.

Reputatie 1

ook op deze manier wil het niet werken

de melding blijf hetzelfde
 

Locatiegegevens staan goed.

Reputatie 1

@TMTV Dank u dank u.

Ik zal zoveel mogelijk informatie proberen te delen.

Ik gebruik de “normale” manier van internet connectie maken via de optie in fritzbox, dus niet zelfstandig de VLAN instellen.

 

Hierna ga ik naar invoeren van telefoonnummer en

 

Mijn gegevens zijn

Dus dan krijgen we zover ik begrijp: Landnummer+Stadnummer+nummer.

 

Helaas doet dit het niet, noch doet stadsnummer+nummer, of nummer alleen.

Ook zag ik dat de volgende optie soms wil helpen
 

Maar dat werkt ook niet.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @AtrumVesica,

Welkom op de Community!

Bij de FritzBox-routers gaat het vaak wel goed, maar soms ook niet. Wat daar de reden van is, is niet helemaal duidelijk. Eén verkeerde instelling kan er al voor zorgen dat het niet werkt. Zou je daarom screenshots kunnen delen van de pagina's met de settings? Zorg ervoor dat je persoonlijke informatie (telefoonnummers, klantnummers) onleesbaar maakt, maar dat nog wel zichtbaar is hoe je ze hebt ingevoerd. Misschien valt mij of iemand anders iets op waardoor het nu niet werkt.

Reageer