Beantwoord

Vandaag nieuw modem geïnstalleerd, telefoon werkt (nog) niet

  • 15 December 2021
  • 50 reacties
  • 680 Bekeken

Reputatie 1

vandaag nieuw modem (ZYXEL) geïnstalleerd. 3 vragen:

  1. telefoon nog "dood”. Lampje modem telefonie brandt niet. kabel aangesloten op tel. 1 ingang
  2. moet een hub voor luxaflex aansluiten op wifi (wifi werkt) maar wil niet lukken. Eis voor deze hub is wel dat het alleen werkt op band 2,8 GHz wifi netwerken. Maar iedere keer gaat het mis??
  3. Ik had twee wifiversterkers (zyxel) om dat jullie in het verleden mij niet wilde voorzien van een ZYXEL modem. Nu dat er zit heb ik 1 versterker niet meer nodig. (betaal ik nu voor per maand!!) Hoe kan ik die laten vervallen? Terugsturen?
icon

Beste antwoord door Waqqas 15 December 2021, 23:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

50 reacties

Reputatie 1

Boris, prima! Krijg wel een mail als het menens wordt! Prettige Kerstdagen

Reputatie 1

Lisa,

Bedankt, ook dat is weer gelukt! Dus tot op heden zeer tevreden!!

ga nu andere mogelijkheden uitproberen (bijv terugkijken enz.)

Moet nog even nadenken of ik opnemen ga activeren. Eerst maar eens aan alles wennen.

groet jolo (staat voor JOse en LOuke….)

Reputatie 7
Badge +15

@jolo1946 

Nee, als je niet aan de voorwaarden voldoet voor de app dan heb je een tv box nodig.

Reputatie 1

Hoi Boris, 2x tvbox ontvangen. Heb nu eerst de 2de tvbox (is box zonder opname en boven op slaapkamer) vervangen door de nieuwe. Alles lijkt te werken, ga opnemen nog even uitproberen. Ben benieuwd of jullie nu ook deze actieve aansluiting zien! (LAN3 of LAN4)

De 2de box is voor vervanging beneden (huidige TVbox is met opnemen) Hier wacht ik even mee, totdat ik antwoord zie op bovenstaand. Tevens moeten we even checken of we alle opnamen hebben gezien, want die vervallen volledig zo begrijp ik.

Reputatie 1

Jason, even wachten s.v.p. moeten even de opnamen checken. Meldt me als je kunt omschakelen.

 

Reputatie 7

Hi @jolo1946 ,

Thanks voor je bericht! Ik ben meteen gaan kijken, maar zie enkel de TV Box in LAN poort 3 terug. Ben je in de mogelijkheid die van LAN poort 4 in LAN poort 1 of 2 te steken. Hopelijk kan ik deze dan zien en kunnen we de aanvraag starten. Op dat moment gaan we er alles aan doen om je zo snel mogelijk over te zetten op het nieuwe platform. Wanneer je op het nieuwe platform bent, kan ook de functie ‘Cloud Opnemen’ worden geactiveerd. Op die manier kan je dan de programma's opnemen. Wil je ons een seintje geven? Ik hoor het graag.

Reputatie 1

Lisa, dank je wel en prettig nieuwe jaar trouwens! Blij dat nu de 2 TV boxen zichtbaar zijn. Laten we nu eerst maar afwachten tot we over zijn naar nieuwe netwerk en dan kijken hoe het TV beeld is en of deze nog steeds “spontaan” overspringt of opeens wel beeld geeft, maar de afstandbediening totaal "dood” is, met andere woorden moet dan TVbox even van stroom afhalen na opstarten is het probleem dan weer over.

Reputatie 7

Helemaal super @jolo1946! Neem je tijd en zodra jij het seintje geeft, dan gaan wij voor je aan de slag. Voor nu alvast een prachtig 2022! 🎇

Reputatie 7

Hoi @jolo1946 ,

Fijn dat @Waqqas je al zo goed heeft kunnen inlichten inmiddels. Laat je ons weten wat we kunnen regelen? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jolo1946 

Als in je T-Mobile thuis account onder abonnement bij vast bellen nog staat aanvraag in behandeling dan zou T-Mobile nog wat moeten doen volgens mij.

In de web interface van je Zyxel kan je voor 2,4 en 5 GHz 2 netwerken aanmaken, zo kan je apparaten verbinden met welke frequentie jij wilt.

Het opzeggen van een WiFi punt is te regelen om je T-Mobile thuis account.

Reputatie 1

Lisa, dank je wel.

Leeftijd gelukt

favoriete zenders kiezen gelukt

echter als ik nu tv box aanzet zie ik alleen de favoriete zenders in een vreemde volgorde. Zie maar 2 zenders in beeld (ned1 en ned2) en moet scrollen naar boven??? om de rest in beeld te krijgen (Precies omgekeerd als ik naar alle zenders schakel)

Ten tweede blijf ik op die favoriete zenders zitten als ik in menu naar “ op TV ” ga en gids vraag zie ik nog steeds alleen favoriete zenders?? en niet alle zenders??

 

Reputatie 7

Hi @jolo1946, helemaal super dat deze twee punten zijn gelukt! Om alle zenders zichtbaar te maken, moet je via de tv-gids via rode knop naar ‘opties'. Hier kan jij dit uitzetten. Met betrekking tot de favoriete zenders, hiervan kun je de volgorde aanpassen. Als je het bijvoorbeeld handig vindt om de meest bekeken zenders bovenaan te zetten of als je de zenders liever per omroep op een rijtje hebt. Je kiest dan voor ‘Wijzig volgorde’ en dan ‘Ok'. Selecteer de zender die je wilt verplaatsen en druk weer op ‘Ok'. Nu kun je de zender hoger of lager in de lijst zetten met de navigatiepijlen. Als de zender op de juiste plek staat, dan druk je op ‘Ok’ en activeer je de lijst. 

Geef je hier weer een korte udpate als ook dit is gelukt? Je kan het! 💪

 

 

Reputatie 1

moet dus denk ik aan 2 vervangende boxen. Ook de TV beneden geeft soms van die haperende beelden (soort bliksemschichten) Je kunt dat gaan regelen Boris. 

Reputatie 7

Hi @jolo1946, voor jouw ook de beste wensen! Het mag nog net volgens mij haha. Helemaal super, dan wachten we dat eerst af. Ik hoor heel graag een terugkoppeling van je zodra jij bent overgezet en hoop dat je dan gelijk verbetering merkt. Houd jij ons op de hoogte? En klop vooral weer aan als jij voor die tijd nog andere vragen hebt, want dan duik ik daar graag voor je in! 😁

Reputatie 1

Boris,  LAN poort 4 (een van de tvboxen) nu in LANpoort 2 gestopt.

Reputatie 1

opzeggen wifipunt geregeld via account en vandaag wifipunt retour gestuurd via post/nl (barcode 3SLFVZ963204754 - 215333 / 16-12-21 13.24 2153 3300 0002 0806)

Hub luxaflex aansluiten lukt nog steeds niet ??

Telefoon nog steeds dood, wel mail van T-Mobile Thuis dat alles werkt en ik ga betalen ??? Lampje telefoon modem brandt niet !

Reputatie 7
Badge +15

@jolo1946 

Wat geeft je T-Mobile thuis account aan onder abonnementen bij vast bellen, actief of in behandeling?

Misschien kan je ook eens je mediaconverter of modem herstarten?

En de hub Luxaflex heb je proberen te verbinden met enkel 2,4 GHz? Je kan ook in de interface eens 5 GHz uitschakelen.

Reputatie 7

Hi @jolo1946, ik ben heel blij om te lezen dat de vaste telefonie het inmiddels weer bij je doet! Heel goed dat je aangeeft dat jij momenteel nog wel met tv issues kampt, want ook dat wil ik heel graag oplossen. Wat een topper dat @Waqqas jou ook al zo goed op weg heeft geholpen. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en hier zie ik maar één van de twee TV Boxen in terug. Is de andere ook rechtstreeks aangesloten op het modem? Omdat jij aangeeft dat enkel één van de twee TV Boxen voor problemen zorgt, zou ik je willen vragen om de TV Box die goed werkt neer te zetten op de plek van de TV Box met haperend beeld inclusief deze kabels. Zo kunnen we zien of de TV Box inderdaad de boosdoener is. Als de 'goede’ TV Box op dezelfde plek en met dezelfde kabels wel werkt, dan ligt het probleem dus aan de TV Box.

Kan je hiermee uit de voeten? Merci alvast voor de moeite en ik hoor het graag van je! 💪

 

Reputatie 1

abonnement is actief op my t-mobile account. al nieuw modem opnieuw opgestart en tevens tel uit en weer aan maar nog steeds geen verbinding.

Geen idee hoe 5GHz moet uitschakelen???

 

Reputatie 7
Badge +15

@jolo1946

Je kan ook eenvoudig in je T-Mobile thuis account onder instellingen, WiFi 5 GHz uitschakelen volgens mij.

De andere PHONE poort heb je ook geprobeerd?

Reputatie 7

Hoi @jolo1946,

Voordat ik het voor je in orde maak, eerst wat informatie betreft de nieuwe TV Box en wellicht ook voor jou interessant, het nieuwe TV platform. Het klopt inderdaad wat de monteur zegt, maar hierbij wil ik je wel kenbaar maken dat Cloud Opnemen al vanaf heden mogelijk is. Op onze Wiki hebben we een mooi topic hierover ingericht: 

Cloud Opnemen is daarbij het alternatief van het plaatselijk opnemen en zal dan op allebei de TV Boxen mogelijk zijn. Daarvoor dienen deze dan wél eerst te worden omgeruild naar de nieuwe variant. Misschien een interessante optie voor jou om volledig hiervan gebruik te maken. Ook kunnen we natuurlijk alleen de defecte TV Box omruilen. Ik hoor het graag van je, dan maak ik het direct voor je in orde! 

Reputatie 1

Lisa, het is gek dat jij maar een TVbox ziet. Beiden tv boxen zijn bekabeld aangesloten op modem (LAN3 en LAN4) en beiden boxen generen via hdmi kabel beeld naar TV.

Een box staat beneden, en die geeft af en toe zo'n hapering in het beeld. Met deze box kunnen we ook opnemen. De opnamen zijn goed af te draaien.

de andere box is alleen TV en staat boven. beeld is goed.

Mijn probleem is internet op de tv's. Beiden tv's hebben dus een 2de internet kabel van modem naar TV.

Een van de TV's (oude Philips smart) genereert een heel slecht haperend internet beeld - of te wel werkt eigenlijk niet op internet. Kan natuurlijk aan de TV liggen?

Reputatie 7

Hi @jolo1946 ,

Ik heb direct de aanvraag om de TV Boxen om te ruilen aangevraagd. Omdat de netwerkmigratie aan de achterkant nog niet helemaal was afgerond, wat verder geen gevolgen heeft, moet dit eerst worden opgelost door onze technische dienst. Wanneer dit gedaan is, kan ik direct de Boxen naar je toesturen. Weet in ieder geval dat deze helemaal jouw kant op komen. 

Reputatie 1

Lisa, ben vanavond eens goed tv gaan kijken tv boven (is kleine box zonder opnemen) en merkte toch wel degelijk vele haperingen in TV beeld. Dus zal toch die box zijn die hapert! 

Reputatie 1

Hoi Boris, hier moet ik even over nadenken. Mijn TV's zijn te oud voor de app., Dus die nieuwe boxen zou kunnen… veranderd de prijs van mijn abonnement dan?