Beantwoord

Vandaag nieuw modem geïnstalleerd, telefoon werkt (nog) niet

  • 15 December 2021
  • 50 reacties
  • 682 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

50 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@jolo1946

Er verandert niks aan de prijs voor het abonnement, een tv box zal €2,50 per maand kosten omdat je ook gebruik kunt maken van de T-Mobile TV app 👍

Reputatie 1

Mijn TV's van voor 2018, dus TVapp werkt dan toch niet?

Reputatie 1

Hiep hoi!! Dank T-Mobile technici. Vanmorgen wakker en zag opeens lichtje telefoon op modem branden!! Snel naar mezelf gebeld en ja HET WERKT WEER!

Gister kon ik nog niets aan mijn modem veranderen, want het modem was simpelweg niet zichtbaar in "My T-Mobilethuis”. En nu wel, dus ook dat werkt weer

Heb nu alleen nog een probleem ontdekt met gebrekkig internet op 2de TV van Philips. Is bekabeld qua tv ontvangst alsmede internet (2 kabels) maar internet hapert en is traag. (1ste TV werkt goed.) Kan het zijn dat TV te oud is??

Reputatie 1

wat is de status nu, TV's hebben noch steeds schichterig beeld. Tevens gaat de tv opeens terug naar eerder programma en is dan volledig geblokkeerd. We moeten dan de stroom eraf halen en opnieuw opstarten??

gaarne reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jolo1946 

Gaat het om tv kijken via de tv box van T-Mobile of werken andere apps zoals YouTube ook langzaam?

Als het om tv kijken via de tv box gaat, hoe is de tv box aangesloten op de modem via powerline adapters/switch of rechtstreeks op het modem?

Reputatie 1

TV werkt prima via de box. Het gaat om de internet op de TV (Philips TV heet dat qua source TV net)

Daar komt alles haperend tot stand (bijv. You Tube)

Reputatie 7
Badge +15

@jolo1946 

Misschien eens de netwerkinstellingen herstellen of zelfs een fabrieksreset?

Reputatie 1

op de TV bedoel je?

Reputatie 1

Hoi, wilde de nieuwe tvbox beneden aansluiten, maar heb daar ingang voor geluidsbar nodig. Die is nu aangesloten met optische kabel, maar die ingang zit niet op de door mij ontvangen tvbox? Wat nu te doen?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo jolo1946,

Als je tv een optische aansluiting heeft dan kan je hem daarop aansluiten. Stel in de instellingen van je tv dan het geluid in op optisch ipv tv speaker.

Heeft je tv deze uitgang niet dan kan je eventueel een kabel met "minijack" aansluitingen gebruiken. (Koptelefoon aansluitingen)

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +15

@jolo1946 

Ja, aangezien je aangeeft dat de tv box het wel gewoon doet maar vooral de apps op de Philips tv die werken traag?

Reputatie 1

Hoi Marcel, probleem, die aansluiting gebruik ik al want ik heb gehoorapparaten en daar heb ik een kastje voor (smart transmitter) die het geluid naar mijn gehoorapparaten "stuurt". De optische aansluiting TV is dus niet beschikbaar. Ook mijn soundbar heeft optische uitgang!. Is er geen nieuwe tvbox (nieuw netwerk)  die wel optische aansluiting heeft? Dan wil ik graag ruilen!

Reputatie 7
Badge +2

De tv-boxen die T-mobile gebruikt hebben geen optische uitgang meer helaas.

Reputatie 7

Hi @jolo1946 ,

Omdat ik vermoed dat de oudere TV Box aan een ruil toe is. Omdat we deze ook niet herkennen aan de achterkant, ondanks dat deze goed is aangesloten, bevestigt dat vermoeden. Ik maak dit graag voor je in orde. In dat geval krijg je er een nieuwer model voor terug, ééntje die perfect werkt op ons modem. Ik hoor graag of ik dit voor je in orde kan maken.

Reputatie 1

Marcel,

 

Ik heb tvbox (nieuwe netwerk) nu beneden ook aangesloten. Dus nu moet bij jullie zichtbaar zijn, dat 2 boxen actief zijn (LAN3 en LAN4 nieuw modem)

Kan jij checken of dat klopt en zo ja mij dan overzetten naar nieuw netwerk!

Betekent dat dan ook dat ik nu kan gaan opnemen?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo jolo1946,

Ik ben medeklant en kan dit dus niet zien. Wacht even op een reactie van een moderator.

Mvg.

Marcel

 

Reputatie 7

Heel graag gedaan @jolo1946! Top dat dit ook weer is gelukt, helemaal super. Leuk, veel plezier met testen en laat het vooral weer weten als je nog ergens hulp bij kan gebruiken. Ik snap helemaal dat je eerst even wilt wennen. Het handige is dat je de functie Cloud Opnemen op ieder gewenst moment aan kan zetten, dus denk er vooral rustig over na. Geniet van het weekend! 😁

Reputatie 1

Boris, wat mij betreft graag, want een haperend beeld is niks. Ik ben al heel lang klant en die boxen staan er al een tijdje! (ook die opneem van beneden.)

Tevens begreep ik van de monteur, dat het nieuwe netwerk waar ik nu op aangesloten ben de TV signalen door dezelfde LAN aansluiting gaan als de internetkabel. Bij mij lopen de internetkabels van wege te weinig aansluitingen nog via een vodafone switch…. (inmiddels vervangen door Netgear cs105) Tevens begrijp ik dat opnemen in de toekomst niet meer via de box gaat maar vi het netwerk?vertelde hij

Reputatie 1

Denk dat TV (welliswaar met internet) te oud is en de huidige signalen niet meer aan kan….

Reputatie 7

Hi @jolo1946, top dat je deze handeling hebt verricht! Ik zie nu beide TV Boxen terug en heb dan ook gelijk de aanvraag om naar het nieuwe tv platform over te gaan in orde gemaakt. Je wordt binnen twee weken overgezet naar het T-Mobile TV platform en zodra dit is gebeurd kun jij Cloud Opnemen aanzetten via je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv. Je ontvangt van ons een e-mail kort voordat we je gaan overzetten én je ontvangt van ons een sms'je één dag voordat we je overzetten. Op deze dag zal je opnieuw moeten inloggen, dit zijn dezelfde tv gegevens zoals je nu gebruikt. Ik hoop echt ontzettend dat jij van alle problemen af bent, zodra jij bent overgezet. 

Kan je nog iets meer context geven over het issue dat de tv teruggaat naar een eerder programma? Ervaar jij dit probleem bij Terug Kijken? Ik hoor het graag, want ik wil je hier met alle liefde bij helpen! 

Reputatie 1

Lisa, Gister gestart met het nieuwe netwerk en ingelogd met klantnummer en pincode.

Fantastisch beeeld, alle storingen zoals boven vermeld als sneeuw voor de zon verdwenen.

Heb de afstanbediening al redelijk onder controle.

Ga de mist in mijn personlijke profielen. Heb via account het adminprofiel een naampje gegeven, maar krijg het niet voorelkaar hoe ik nu aan dat profiel favoriete zenders moet toevoegen….???

Verder zeer tevreden!!

Reputatie 1

alhoewel er nu allerlei zenders zijn geblokkeerd, die ik moet ontgrendelen met mijn pincode, terwijl ze gewoon in mijn pakket zitten??  Waar ligt dat aan??  Zeer lastig.

Reputatie 7
Badge +4

@jolo1946 je moet de leeftijd niet op Alle leeftijden zetten deze heeft de meeste beperkingen. Op 18+ heb je de minste beperkingen

Reputatie 7

Hi @jolo1946, ik word helemaal vrolijk van deze update! Super om te lezen dat dit zo prettig werkt en de problemen zijn verdwenen. Ik ga je gelijk helpen om favoriete zenders toe te voegen. Dit doe je als volgt:

Je kunt in één keer meerdere favorieten toevoegen of verwijderen. Open daarvoor het TV-menu door op de menu-knop op je afstandsbediening te drukken. Navigeer naar het Account-menu en selecteer 'Mijn zenders'. Kies de zenders die je wilt toevoegen of verwijderen en selecteer het hartjes-icoon. Druk op de OK-knop op je afstandsbediening om de zender vervolgens toe te voegen of te verwijderen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Top dat @Hidden.nld jou al helpt met jouw tweede vraag. Door de leeftijd aan te passen naar ‘18’ heb je dit probleem niet. Dit doe je als volgt:

Druk op de menu-knop van je afstandsbediening. Ga naar de categorie 'Thuis' en klik dan links in het scherm op 'Wissel Profiel'. Kies het gewenste profiel en navigeer vervolgens naar de leeftijdsgrens met de pijltjestoetsen op je afstandsbediening. Je kunt kiezen uit de leeftijdsgrenzen: AL (Alle Leeftijden), 6, 9, 12, 16 en 18. Dit zijn de leeftijden gegeven door Kijkwijzer. Kies de gewenste leeftijdsgrens en druk daarna op “Bevestigen”. Wanneer je de leeftijd op 'AL' zet, kun je alleen programma's bekijken die geschikt zijn voor alle leeftijden. 

Laat je het weten of dit is gelukt? Ik hoor het graag van je! 😁

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jolo1946, bedankt voor je update en super dat alles nu lijkt te werken; goed nieuws zo vlak voor de jaarwisseling! 🎉

Ik zie de TV Box in LAN-poort 4 aangesloten, dus dat is extra goed nieuws. De opnames vervallen inderdaad zodra je een andere TV Box aansluit en de recorder niet meer gebruikt. 

Ik kan erover heen gelezen hebben, zo ja: mijn nederige excuses, maar zal ik de versnelde migratie naar het nieuwe tv-platform al in werking stellen of wacht je liever nog tot je alle opnames bekeken hebt?