Beantwoord

vaste telefoon werkt

  • 29 January 2024
  • 10 reacties
  • 75 Bekeken

Ik heb een probleem met inkomende telefoon die niet meer werkt, sinds Odido mijn nieuwe abonnement voor 1 januari 2024 is gewijzigd. Ten eerste hebben ze mijn oude nummer verwijderd, zonder toestemming en kreeg een andere nummer. Sinds 1,5 week geleden is mijn oude nummer weer aangepast en sindsdien krijg ik geen binnenkomende gesprekken meer op mijn telefoon, uitgaande gesprekken doet de telefoon wel. Guidion 1e monteur was geweest en heeft getest en zei dat goed zou komen, ik moest contact en informeren bij klantenservice, zo gezegd zo gedaan, maar ook klantenservice kom er niet uit en moest een technicus langskomen, hij was geweest en heeft een nieuw modem gegeven en zei ; het ligt aan de telefoon en moet een nieuwe kopen, terwijl wij  voorheen nooit last hebben van de telefoon en ging altijd prima. Odido had laatste tijd veel storingen gehad met internet, tv. Ik vraag mij af is er echt geen mogelijkheid om deze euvel op te lossen. De laatste monteur vond ik niet echt gemotiveerd en luisterde niet, laat mij ook niet uitspreken. 

icon

Beste antwoord door MagDido 14 February 2024, 22:14

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @MagDido, ik wil graag met je meekijken naar wat hier precies aan de hand is en je verder helpen om ervoor te zorgen dat jij weer bereikbaar bent! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Laat je het me weten als je dit gedaan hebt? Dan kan ik gelijk voor je aan de slag gaan! 

Hi Nora, je kan mijn kl.nr onder XXXX vinden. 
 

groet, Magda

 

Moderator Edit: Plaats geen persoonlijke gegevens online. Bij deze verwijderd.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MagDido, de Back Office heeft geconstateerd dat er niks mis is met de telefonie. Ik heb voor de zekerheid een reprovisie uitgevoerd op het modem, dit zorgt ervoor dat alle diensten opnieuw een zetje in de rug krijgen. Zou je het modem en vaste telefoon 30 seconden stroomloos willen maken en kijken of je nu wel gebeld kunt worden?

Mijn telefoon is gewoon stuk en wacht op mijn nieuwe telefoon toestel die bestelt is en kan dan pas bekijken of het naar behoren doet.

Reputatie 7
Badge +16

@MagDido Dat zal dan de hoofdoorzaak zijn van de niet werkende vaste lijn. Goed dat je het ondervonden hebt. Succes met het nieuwe toestel en houd ons op de hoogte, alsjeblieft! 

Goedenavond, ik heb een nieuwe huistelefoon gekocht, maar ik kan nog steeds niet gebeld worden.

Volgens mij is de verbinding tussen router en telefoon niet goed? 
 

Graag advies hiervoor.

 

Hallo, het is opgelost, techneut heeft verkeerde ingang tussen  telefoon en router verbonden. 😀

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @MagDido, super fijn dat de techneut de oorzaak heeft weten te vinden. Bedankt dat je de oplossing hier kon delen. Ik wens je nog heel veel belplezier toe! 😄

Hallo @Cal, even opmerking, de techneut heeft het niet opgelost, dat was ikzelf. Techneut had het  verkeerd aangesloten. Ben al blij dat het weer doet na 2 maanden.

 

Reputatie 7
Badge +4

Goed dat je dit toelicht @MagDido en sorry voor de verkeerde conclusie! Fijn dat je het scherpe oog had om deze fout te corrigeren. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, ik ga ervoor zorgen dat dit meegenomen wordt ter lering en ter verbetering!

Reageer