Beantwoord

vaste telefoon werkt nog steeds niet

  • 9 October 2020
  • 42 reacties
  • 1689 Bekeken


Toon eerste reactie

42 reacties

@Jason helaas is dat ook niet de oplossing overigens heeft een collega dit een paar maanden geleden ook gedaan. Maar dit is blijkbaar ook niet de oplossing

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @M.Samsey, bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb het aan onze kant nog eens uitvoerig gecheckt, maar daar lijkt niets verkeerd te staan qua instellingen. Om iets te forceren, voer ik een reprovisie op het modem uit. Hiermee wordt de vaste lijn opnieuw naar het modem gestuurd waarmee alle oneffenheden eruit zouden moeten worden gehaald. Indien ook dit niet werkt, gaan we over op de expertise van onze specialisten. Kun je zo eens checken of vaste nummers nu wel naar jouw telefoonnummer kunnen bellen? Alvast bedankt voor je medewerking!

@adschoonen Heel graag gedaan! 😄

Mijn vaste telefoon werkt, Ontzettend bedankt .

@Jason  ik kan wel bellen maar vanaf een vaste lijn kan er niet naar mij gebeld worden dan word er aangegeven dat het nummer niet in gebruik is maar vanaf een mobiel kan er wel gebeld worden naar mijn vaste telefoon.

Reputatie 7
Badge +16

Sorry voor het dubbel posten. Ik dacht, dat de eerste keer niet gelukt was, :)

Geen enkel probleem @adschoonen, bedankt voor je begrip! 😄

Hoi @M.Samsey, daar duik ik dan meteen in. Elk probleem kan een andere oorzaak hebben, vandaar dat het issue bij @adschoonen eenvoudiger op te lossen was. Dat betrof slechts het doorvoeren van de status van de aanmelding, dat kost maar een paar minuten en is zo te herkennen aan het feit dat de status op “Planned” staat. Bij jou ligt het probleem gecompliceerder.

Als ik de lijnmeting bekijk, zie ik dat de vaste lijn wel geactiveerd is en “up” is; dit betekent dat er een verbinding van en naar de vaste lijn aanwezig is. Kun je wel bellen met de vaste telefoon en alleen niet gebeld worden, of beide niet? Ik voer meteen een reprovisie uit op het modem zodat de vaste lijn opnieuw geregistreerd wordt op het modem. Als dit nog steeds niet helpt, zet ik het direct door naar de specialisten.

@ jason

Ik vind het heel fijn om te lezen dat het bij ad binnen 2 uur word opgelost. Ik ben inmiddels 3 maanden en 3 monteurs verder en kan nog steeds niet gebeld worden op mijn vaste telefoon.

Sorry voor het dubbel posten. Ik dacht, dat de eerste keer niet gelukt was, :)

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @adschoonen, welkom op de Community en bij Thuis!

Jouw aanvraag was kennelijk nog niet volledig aangemeld door de monteur, het vast Bellen deeltje bleef daardoor hangen op “planned”. Ik heb dit nu doorgezet, binnen maximaal één à twee uur zal alles werken. Veel plezier met je abonnement. Mocht ik nog iets kunnen doen, laat het me dan alsjeblieft weten. Stay safe! 

sinds maandag ben ik aangesloten bij t-mobile . Echter , mijn vaste telefoonnummer XXXX werkt niet . Ik heb in huis alles al gereset , maar het werkt nog steeds niet. 

 

Als ik mezelf bel krijg ik een tekst, dat het nummer niet bestaat. Maar mijn abonnement is met vaste telefonie , en nummerbehoud . 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 7
Badge +16

@M.Samsey Dat is jammer, ik heb het in het ticket gezet als notitie zodat de technische dienst ook hiervan op de hoogte is. We gaan op zoek naar een andere oplossing!

Goedemiddag dat was helaas ook niet de oplossing. Er wordt nog steeds aangegeven het telefoonnummer wat u probeer te bereiken is niet in gebruik.

 

Goedemiddag dat was helaas ook niet de oplossing.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @M.Samsey, de reprovision is zojuist uitgevoerd. Laat me alsjeblieft weten of dit het gewenste effect heeft. Zo niet, dan is het afwachten op de oplossing van onze technische collega's. Het kan tot maximaal 24 uur duren voordat dit overigens effect heeft op de verbinding, probeer straks eens een herstart van het modem. Dat zou de spreekwoordelijke duw in de rug kunnen zijn. Bedankt voor je medewerking en alvast een mooi weekend toegewenst!

Als hiermee het probleem wel opgelost kan worden. Zou ik graag willen dat u een reprovision uitvoert.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @M.Samsey, ik zie dat mijn collega van de Klantenservice de situatie wederom doorgezet heeft naar onze techneuten zodat dit opgelost kan worden. Het leek goed te gaan en de vaste telefoonlijn is nu wel correct aangemeld en geregistreerd dus die oorzaak is verholpen. Wat nu het geval is, is dat jij wel kunt bellen, maar niet gebeld kunt worden. 

Om nog één laatste oorzaak uit te sluiten, probeer ik graag nog het volgende: ik reset alle binnenkomende diensten op het modem. Dat gaat iets verder dan een simpele herstart en zorgt ervoor dat Internet en vast Bellen weer opnieuw naar het modem gestuurd worden. Indien je hiermee akkoord gaat, voer ik dit zo snel mogelijk voor je uit. Dit noemt men overigens een reprovision en is dus geen factory reset. 

Laat me weten of ik dit voor je mag uitvoeren, dan zorg ik ervoor dat dit gedaan wordt. Samen komen we er altijd uit!

Goededag, ik kreeg vandaag een mail dat het probleem was opgelost. Ik heb de modem gereset. De stekker uit de telefoon gedaan vervolgens gewacht. Stekker er weer in maar ik ontvang nog steeds geen  telefoontjes via mijn vaste nummer. Dus het probleem is nog niet opgelost.

Reputatie 7

Hi @M.Samsey Ik geef je graag meer duidelijkheid! Het probleem met in jouw geval Bellen blijkt onderdeel van een wat groter probleem op het netwerk. We zijn in contact met meerdere netwerk partners om het probleem te verhelpen. We lijken vorige week de oorzaak te hebben gevonden en we zijn nu de mogelijke oplossing aan het testen. Ik heb nog geen exacte datum waarop het opgelost is maar we zijn er achter de schermen druk mee bezig en ik verwacht dat het niet lang meer gaat duren!

Reageer