Nieuw modem T-Mobile Thuis Zyxel Glasvezel

Toon eerste reactie

211 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Marredo 

Je kan Dit topic gebruiken om de TP-LINK rechtstreeks op de mediaconverter aan te sluiten en instellen na een reset.

Heb je die problemen met het wegvallen van het internet niet als je alleen de Zyxel gebruikt?

Als je op het nieuwe tv platform zit dan heb je geen vlan 640 meer nodig omdat IPTV dan over internet werkt en indien je VoIP hebt zal dat niet werken op je eigen router.

Hoi @Waqqas,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb inderdaad dat topic gebruikt (bijna dezelfde als de Draytek) anders was ik er niet aan begonnen. Zoals ik zei zat hij erachter eerst en dat werkt goed allemaal maar wifi was vrij zwak, wat nu is verholpen maar helaas een nieuw probleem ontstaan.

De TV werkt ook helemaal goed met de overgenomen cijfers, ondanks dat het niet meer nodig is. Vaste telefoon heb ik niet meer nodig :)

Reputatie 7
Badge +19

@Marredo 

Valt het internet niet weg als je alleen gebruik maakt van de Zyxel of is het echt een probleem met de TP-LINK?

Hoi @Waqqas,

De stabiliteit is inderdaad goed met zowel de Zyxel als de TP-Link (alleen wifi slecht bereik en lage snelheid) maar nu sinds vrijdag met alleen de TP-Link valt soms de verbinding weg (wel sterke verbinding en hoge snelheid). Volgens mij valt ook van de TV de verbinding weg wat ik dacht te zien maar weet ik niet zeker.

Hallo,

ik probeer in te loggen op de zyxel met zoals beschreven de gebruikersnaam “admin” en dan het wachtwoord war achterop staat bij mijn zyxel maar er komt steeds te staan dat de gebruikersnaam of het wachtwoord niet correct is.

weet iemand hoe dit kan? Ik wil namelijk poorten openen zodat ik weer gegevens binnen krijg van mijn zonnepanelen.

groetjes.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Miriam-gr 

Gebruik het wachtwoord dat achter Login Password staat en let op de kleine letters en hoofdletters.

Mocht het alsnog niet werken geef het modem dan eens een fabrieksreset door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en probeer het dan weer.

Hi,

Momenteel loop ik tegen de volgende problemen aan met mijn Zyxel Router icm met een eigen router (ORBI RBR20 icm een satelliet):

• Chromecast kan niet worden gevonden via telefoon
  • Philips Hue Bridge kan niet met internet verbinden

Ik heb vervolgens mijn eigen router in AP modus geplaatst en hier DHCP uitgeschakeld. Ik merk hier wel een verbetering op in mijn netwerk, zo kan ik bv. weer verbinden met Chromecast via mijn telefoon. Philips Hue Bridge werkt helaas nog niet.

Een andere oplossing die ik hier zie/lees is het plaatsen van de Zyxel modem in DMZ. Nu weet ik waar ik een dergelijke DMZ record kan toevoegen in de Zyxel modem, maar weet ik niet welk IP adres ik hier moet invoeren en/of verkrijgen. Daarnaast ook de vraag of de Zyxel modem DHCP aan/uit moet hebben staan.

Daarnaast vraag ik me dan ook af of ik mijn eigen router weer terug in Router modus kan plaatsen. Wederom hier weer de vraag of ik DHCP aan/uit moet zetten.

Weet iemand hoe ik bovenstaande apparaten kan laten verbinden met mijn thuisnetwerk? 

Edit: Ik heb gebruik tevens dezelfde SSID op de Zyxel als mijn eigen router, zodat ik 1 wifi thuis heb.

Reputatie 7
Badge +2

@raaf30 

Als je 2 routers achter elkaar hebt in elk hun eigen subnet, is het belangrijk dat je wireless devices allemaal ook in hetzelfde subnet hangen waar je ze wilt aanspreken. Door i.d.d. over te gaan naar AP modus, is de Zyxel dus degene die het subnet in je netwerk gaat bepalen. Dus gaat je Chromcast, die voorheen in het andere subnet zat, weer werken.

Advies vanuit mij is, om de wifi van de Zyxel uit te zetten. Hierdoor verzorgt je ORBI de wireless functie voor alle wireless devices. Zorg wel dat alle devices ook gekoppeld zijn aan je ORBI SSID, waardoor ze dan ook allemaal in hetzelfde subnet komen van de ORBI.

Het toverwoord is dus ‘hetzelfde subnet’

@raaf30

Als je 2 routers achter elkaar hebt in elk hun eigen subnet, is het belangrijk dat je wireless devices allemaal ook in hetzelfde subnet hangen waar je ze wilt aanspreken. Door i.d.d. over te gaan naar AP modus, is de Zyxel dus degene die het subnet in je netwerk gaat bepalen. Dus gaat je Chromcast, die voorheen in het andere subnet zat, weer werken.

Advies vanuit mij is, om de wifi van de Zyxel uit te zetten. Hierdoor verzorgt je ORBI de wireless functie voor alle wireless devices. Zorg wel dat alle devices ook gekoppeld zijn aan je ORBI SSID, waardoor ze dan ook allemaal in hetzelfde subnet komen van de ORBI.

Het toverwoord is dus ‘hetzelfde subnet’

Dankje voor de snelle reactie en de duidelijke uitleg! 

Kan ik hiervoor de ORBI weer in Router modus plaatsen, met DHCP aan? Op de Zyxel zal ik dus wifi uitschakelen, waarbij DHCP ook zal moeten worden uitgeschakeld.

Reputatie 7
Badge +2

@raaf30 

De DHCP op de ORBI kan je i.d.d. gewoon weer op normaal zetten, maar ook de DHCP op de Zyxel kan je gewoon zo houden.

Neem aan dat alles via de ORBI gaat, waarbij de Zyxel vanuit zijn DHCP pool een IP zal toewijzen aan de ORBI WAN (Niet verwarren met OBI WAN  :joy: )

@Waqqas  heel erg be dank for me antwoord, sorry voor mijn late reactie. Het resetten van de modem heeft gewerkt. Helaas is het mij nog steeds niet gelukt om om connectie te kunnen maken met de omvormer van de zonnepanelen. op het moment dat connectie wil maken met de WiFi blijft het zeggen dat het de omvormer niet kan vinden. Ik heb de “codes” die ik van het bedrijf heb doorgekregen om in de modem te zetten, erin gezet. Ik denk ook goed. Maar helaas werkt het nog steeds niet. Heb jij misschien nog tips?

Reageer