Beantwoord

Wifi monteur gewenst

  • 19 December 2020
  • 5 reacties
  • 184 Bekeken

Ook bij ons Monteur-problemen : eerst monteur toegezegd gekregen, maar die toezegging bleek niet te zijn doorgezet naar Guidion. Dus ook geen bericht dat monteur niet zou komen. Toen toch een monteur gekomen (na weer 2 half-uurtjes in de wacht) om algehele verbinding te herstellen. Deze regelde TV-connectie, maar bleek bij controle achteraf toch Wifi te zijn “vergeten”.

Op de volgende toezegging (na weer div telef contacten met half uur in de wacht) - nu 5 dagen geleden - nog steeds niets gehoord. “Drukte” zal wel de bekende reden (smoes ?) zijn.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 21 December 2020, 16:37

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @floris45, handig dat je mij op de hoogte brengt! Excuus dat er initieel al niet een monteur is gekomen die alles direct onder de loep nam. Ik heb direct uitgebreid de verbinding en het dossier nagekeken, alleen kon ik geen problemen vinden wat betreft de Wifi. Heb je op bepaalde plaatsen last van trage Wifi of is het bereik van de Wifi niet toereikend genoeg? Of heb je problemen jouw apparaten te verbinden met de Wifi? Dat laatste is snel op te lossen middels het stickertje achterop het modem. Hierop staan de Wifi SSID (naam van het Wifi netwerk) én het Wifi wachtwoord.

Vervolgens kan je op jouw apparaten naar de netwerken in de omgeving zoeken, om zo het juiste netwerk te vinden. Zou je het fijn vinden als ik nog screenshots van bepaalde stappen in dit topic plaats? Is er in dat geval een stap in het specifiek waar je tegenaan loopt? Ik hoor het graag, en je bent vast erg snel volledig online en bereikbaar!

 

PS: Voor de duidelijkheid heb ik jouw reactie in een ander topic een eigen topic gegeven.

Dag Cal. Bedankt voor de heldere uitleg. Vast Internet werkt goed. Het probleem zit nu bij de Wifi-printer en het camera-alarmsysteem. Die ga ik opnieuw verbinden volgens instructies van betr. fabrikanten. De camera leverancier zegt nu dat poort 9000 moet worden open gezet. Kan dat zonder problemen ?

Maar tegelijk baart het zeer onregelmatig brandende netverbindingslampje op modem (2e van links / wereldbolletje) zorgen : soms continue brandend, dan weer knipperend, dan weer helemaal uit. Lampje netwerk stekker (2e van rechts) idem. Verplaatsen geeft geen verandering.

Ik had al TP Link signaal versterker, maar die blijkt nauwelijks nodig, want signaal Tmobile is sterk genoeg. Is niet aangesloten.

Een modem/router reset – zou dan de 3e zijn in 3 maanden tijd - durf ik niet aan gezien de ervaring met volledig verlies van verbinding en de huidige lockdown. 

Die screenshots lijkt me een goed idee. Ben vast niet de enige “worstelaar”.

Overigens ondanks toezegging vorige week, niets meer gehoord van Guidion, ook geen Af-bericht.

Reputatie 7

Hi @floris45, dank voor de toelichting. De monteur kan zeker helpen wanneer er problemen met de Wifi verbinding zelf zijn. Bij het instellen van eigen apparatuur, zoals in dit geval de Wifi printer en camera-alarm systeem kan onze monteur niet helpen. Er is zoveel hardware in omloop dat het onmogelijk is om overal wat vanaf te weten. Maar als je specifieke problemen ervaart bij het installeren/instellen deel het dan zeker hier op de community, vaak is wel iemand die de gouden tip voor je heeft! Het zou overigens geen probleem moeten zijn om poort 9000 te gebruiken, er zijn een aantal poorten “gereserveerd”, bijvoorbeeld voor onze ‘Vast Bellen’ dienst, maar poort 9000 is er daar niet één van.

Dag Brian “Het zou overigens geen probleem moeten zijn om poort 9000 te gebruiken” (zie boven) - hoe dan ? Volgens leverancier zou provider (dus TMobile) dat zonder mankeren op afstand kunnen doen. Dus, graag.

 

Reputatie 7

Hoi @floris45

 

Hier is wat meer informatie over welke poorten niet beschikbaar zijn: Welke poorten zijn gereserveerd door T-Mobile

 

Wat betreft het verbinden van eigen apparatuur, dit valt in principe buiten het servicebereik van T-Mobile (er is simpelweg teveel apparatuur die met internet te verbinden is, dat kunnen we niet allemaal ondersteunen met service). De eerste optie is om dit bij de betreffende leverancier na te gaan en advies te vragen. Daarnaast biedt deze Community vaak uitkomst, aangezien er hier vaak verder gedacht wordt. Zo helpt dit topic met allerlei andere opties om apparatuur te verbinden met het modem: DMZ, Port Forward, NAT.

Reageer