Beantwoord

Zonder internet na een mislukte aansluiting

  • 25 November 2021
  • 29 reacties
  • 325 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb een aanbod van T-Mobile Thuis gekregen, om van mijn oude verbinding (waarschijnlijk via het netwerk van KPN) naar een nieuwe betere network te gaan. Ik vroeg toen nog: “Wat als het iets misgaat, zal ik dan zonder internet zitten. En dat in de coronatijden, wanneer iedereen thuis moet werken.”
“Geen zorgen, was het antwoord van de verkoper, de monteur verlaat je huis niet, voordat alles werkt.” Okee dan.

Gisteren kwam een ‘expert’ van Guidion mijn glasvezel verbinding over te schakenen. De oude apparatuur was weggehaald, en het nieuwe kastje geinstallerd. Maar het nieuwe kastje wilde niet online komen.

“Tja”, zei de monteur, “je gaat zonder internet zitten, ik heb het aan de technische dienst doorgegeven. Dag.” 

Nu zit ik al een dag zonder internet. Ik heb 2 keer T-Mobile Klantenservice opgebeld, maar kwam niet de 1ste lijn. Ik heb tot nu toe geen reactie van de technische dienst gehad. 

Wat kan ik nu doen om mijn internet sneller werkend te krijgen?

icon

Beste antwoord door Lisa 26 November 2021, 09:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

29 reacties

Reputatie 1

Zojuist heb ik in een privébericht extra codes jouw kant op gestuurd.

Dank je wel, @Lisa!

Reputatie 1

Dank je, @Lisa! Inderdaad, een monteur moet voor 12.00 uur vandaag nog komen. 

Reputatie 7
Badge +15

@SergeyT

Administratief lijkt de verbinding nog niet te zijn aangemeld misschien dat dit voor een probleem zorgt? Een moderator kan je hier meer duidelijkheid over geven, wacht even af totdat ze reageren.

Reputatie 7
Badge +1

Het overgaan van een goed werkende glasvezelverbinding op het KPN netwerk zoals ook door T-Mobile word gebruikt naar het “nieuwe betere netwerk” is wat risico betreft vergelijkbaar met schaatsen op een sloot als het 1 nacht heeft gevroren, het kan met heel veel geluk goed gaan, echter de keren dat het fout gaat is vele vele malen groter.

Voorlopig hoeven ze mij geen enkel aanbod te doen, pas wanneer ze kunnen bewijzen dat men in staat is om vlekkeloos een simpele migratie uit te voeren ga ik er denken.

Reputatie 7

Yay, wat ontzettend fijn dat jij weer online bent @SergeyT! Thanks voor deze fijne update. Ik heb gelijk de vergoeding van de afgelopen dagen voor je in orde gemaakt. Je kunt dit checken in jouw My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als ik dit proces voor je had kunnen versnellen, dan had ik dat zeker gedaan. Ik hoop dat jij vanaf nu heel erg van je nieuwe abonnement gaat genieten. Maak er een top dag van, maar ik gok dat dat nu wel goedkomt! 🎈

Reputatie 7

Hi @SergeyT, top dat je dit aankaart! Heel fijn om te lezen dat extra codes goed van pas komen. Zojuist heb ik in een privébericht extra codes jouw kant op gestuurd. Jij kunt hiervoor weer sms’en naar 2244 om deze te verzilveren. Hopelijk werkt dit prettiger voor jou en je gezin! 

Dan heb ik nieuws voor je @BeMu 

Ze maken allemaal gebruik van externe partijen.

Aanleg vwt beheer allinq Guidion doet ook Ziggo. En voorheen Telfort XS4ALL. Ziggo KPN gebruiken 2/3 partners voor installatie's, netwerk werd beheerd door Huawei. De ene is de ander niet, is zeker waar.

 

KPN zelf gebruikt geen partners voor installaties. Het is 100% eigen personeel. Geen idee hoe je op 2/3 komt dat extern zou zijn. Enige wat men doet is incidenteel Guidion voor kleine projecten inzetten als modem wissels of installatie van wifi punten, beetje de simpele dingen die een onkundige monteur nog zou moeten kunnen uitvoeren. Volledige installatie door Guidion laten uitvoeren brandt KPN zijn vingers niet meer aan.

Reputatie 1

Update:

Tot nu toe geen contact met de externe leverancier. Blijkbaar werken ze niet tijdens het weekend. 

Wij zitten zonder internet sinds woensdagmiddag… :frowning2:

Reputatie 1

1ste-lijn klantenservice medewerkers op de telefoon, webcare teamleden, moderators van de community (@Lisa), jullie zijn geweldig! Maar blijkbaar kunnen jullie mij niet helpen... :slight_frown:

Reputatie 7

Hi @SergeyT, merci voor het aankaarten! Ik ben gelijk weer met je mee gaan kijken, want ik wil echt dat jullie zo snel mogelijk online komen. Ik ben heel blij om de laatste update van vanochtend terug te zien. Ik zie dat de netwerkbeheerder contact met jou heeft gehad voor het inplannen van een afspraak. Ik ga ontzettend duimen dat jij na afloop van deze afspraak van een top verbinding gaat genieten. Geef jij hier een seintje zodra de netwerkbeheerder weer weg is? Ik zit helemaal klaar voor het positieve bericht dat jullie straks weer online zijn. Laat het gerust weten als ik tot die tijd nog iets voor je kan betekenen! ❤️

Reputatie 1

Geef jij hier een seintje zodra de netwerkbeheerder weer weg is?

@Lisa, de netwerkbeheerder heeft het binnen 1 minuut opgelost. Het probleem was dat mijn lijn op het glasvezelcentrale niet was verbonden! Een fout van de Guidion monteur dus.
Jammer dat de netwerkbeheerder pas op vrijdagmiddag was ingeschakeld. 

 

Reputatie 1

Ik heb wel een 7 dagen unlimited voucher voor T-Mobile gekregen. Dat helpt een beetje, maar wij hebben maar 2 streepjes 4G ontvangst binnenhuis, en mijn vrouw is een Data Analyst, dus 4G is niet genoeg voor haar om thuis te kunnen werken. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SergeyT 

Gaat het om een overstap naar het T-Mobile netwerk met een 1 Gbps verbinding icm een witte Huawei ONT?

Als het goed is kon de monteur van Guidion je ook meteen ompatchen naar het nieuwe netwerk dus dan zou het PON lampje moeten knipperen?

Reputatie 1

Hallo @Waqqas!

Ja.

Het PON lampje knippert wel. 

Reputatie 4

Ik kan je alleen sterkte wensen. Klaarblijkelijk heeft T-Mobile/Guidion het zogenaamde nieuwe proces nog steeds niet op orde.

 

 

Wanneer heb je je order ingelegd? Is dat lang geleden?

Reputatie 7
Badge +15

@SergeyT 

Wellicht is de Huawei ONT niet goed geregistreerd, je kan ook in je T-Mobile thuis account kijken onder abonnementen of er bij internet al actief staat.

Reputatie 4

@SergeyT

Wellicht is de Huawei ONT niet goed geregistreerd, je kan ook in je T-Mobile thuis account kijken onder abonnementen of er bij internet al actief staat.

 

Dat kan die monteur niet per direct (laten) realiseren mits het geval? Zoiets behoort die monteur uit te sluiten alvorens ie vertrekt.

Reputatie 1

Wanneer heb je je order ingelegd? Is dat lang geleden?

Op 22 oktober.

 

Reputatie 1

Wellicht is de Huawei ONT niet goed geregistreerd, je kan ook in je T-Mobile thuis account kijken onder abonnementen of er bij internet al actief staat.

Hier is wat ik in mijn account zie:

 

Reputatie 1

Wat bizaar is, is dat er geen optie was om terug naar de oude verbinding te gaan. Bij IT hebben wij altijd: probeer om te fixen vooruit, maar als het snel niet lukt, dan terugrollen. 

Reputatie 1

Administratief lijkt de verbinding nog niet te zijn aangemeld misschien dat dit voor een probleem zorgt? Een moderator kan je hier meer duidelijkheid over geven, wacht even af totdat ze reageren.

Dank je, @Waqqas! Dit is de beste diagnose to nu toe. 

Reputatie 7
Badge +15

ONT registreren op locatie net zoals KPN @BeMu?

Guidion lijkt er alles goed te hebben gedaan en het zelf mogen patchen is zeker een voordeel, administratief kan er overal wel eens wat fout gaan.

Reputatie 7
Badge +1

@Waqqas Dan blijf ik toch met de vraag zitten waarom het zeker de laatste tijd zo vaak fout gaat, naar mijn beleving zoals ik het heb ervaren was dat in het verleden verhoudingsgewijs veel minder.

Januari 2014 klant geworden bij toen Vodafone thuis, aangesloten op glasvezel van Reggefiber met de toen veel gebruikte configuratie glasvezelmodem met Sitecom router en Amino STB, monteur is hooguit 30 tot 45 minuten geweest en alles werkte perfect.

Ook na migratie naar T-Mobile en vervanging sitecom router naar Draytek en vervanging STB door STB met eigen T-Mobile geen enkel probleem, en ook na mijn verhuizing naar ander dorp ging het zoals je mag verwachten.

P.S.  betreft WBA aansluiting van 100 mb/s  volgens mij nu van KPN netwerk 

Reputatie 4

@BeMu helemaal eens, verder;

 

  • DTAG ellende
  • DNS ellende
  • Routering ellende (22 & 23 november jongstleden nog)

Het blijft gewoon een puinhoop icm GPON (shared). User error is te groot. Guidion deed het in dit geval misschien goed, maar ik weet wel dat het (nog steeds) veel te veel mis gaat, ook al mag Guidion het migratie/aansluit- proces nu grotendeels zelf doen. Procedures worden niet gevolgd met alle gevolgen van dien welke niet alleen bij de desbetreffende gebruiker merkbaar zijn in vele gevallen.

 

Reputatie 7
Badge +1

@J33Bee Daarom ben ik er persoonlijk van overtuigd dat het zelf in dienst hebben van monteurs zoals o.a. KPN heeft en naar ik dacht Ziggo vele malen beter dan gebruik maken van een derde partij zoals T-Mobile doet (Guidion)

Eigen monteurs heeft als voordeel dat je ze beter kunt opleiden en begeleiden, en regelmatig door middel van cursussen kunt bijspijkeren,  en bovendien hebben eigen monteurs veel meer feeling met de werkgever.