Helaas konden aardige medewerkers van de klantenservice niet helpen, dus een vraagje voor de community: Waarom verbindt het Wifi-punt (Zyxel) niet via een UTP-kabel dat is aangesloten op een switch, dat weer aangesloten is op het modem (Zyxel)? Puntsgewijs de situatie:
- Aan de achterkant van het Wifi-punt geeft de aangesloten UTP-kabel wel knipperende lichtjes (er is dus een connectie?), maar het Wifi-punt blijft een verbinding zoeken (onderste lichtje knippert continu);
- De switch betreft een Netgear GS108 8-poorts Gigibit, overigens heb ik het eerder ook met een andere switch geprobeerd maar dat werkte ook niet;
- Wanneer ik het Wifi-punt rechtstreeks via UTP-kabel aansluit op het modem dan doet hij het wel, echter die 4 poorten in het modem heb ik al nodig voor tv zelf, tv-ontvanger T-Mobile (anders hapering bij live tv), omvormer zonnepanelen en de switch. Maar het Wifi-punt, de UTP-kabel, de poort (op de bovenverdieping) en de modem zijn dus niet kapot;
- De overige UTP-kabels uit de switch zijn aangesloten op overige poorten, waar ik wel gewoon verbinding uit haal voor andere apparaten. Dus de switch is ook niet kapot;
- Het Wifi-punt via wifi laten versterken is door de eigenschappen van mijn huis en locatie aansluitingen/modem geen reële optie.
Mijn conclusie (als leek) is dus dat het Wifi-punt van Zyxel (verkregen via T-Mobile) niet werkt met een switch. Klopt deze conclusie? En hoe kan ik dat oplossen?
Als dit niet is op te lossen met het Wifi-punt van Zyxel, wat voor Wifi-versterker is dan aan te raden bij een abonnement van T-Mobile, bij een Zyxel-modem en bij de switch Netgear GS108 8-poorts Gigibit?
Alvast bedankt!
Beste antwoord door TechRacing93
Bekijk origineel