Gevraagd om een andere vervangende modem, krijg een powerkabel???

  • 15 November 2023
  • 50 reacties
  • 496 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 28 reacties

Beste Odido,

Afgelopen vrijdag na zoveelste keer “wel verbonden, geen internet” te zien gebeld met klantenservice.

Uitgelegd dat alle stappen (doormeten door monteur, kabels vervangen, schoongeblazen etc.) al doorlopen zijn, nu ik toch echt wil uitsluiten dat mijn modem niet kapot is, gevraagd om een nieuwe andere modem…

 

Wat schetst mijn verbazing ontvang ik van jullie alleen een stroomsnoer???? Maar geen modem..  moet de rest nog komen?

 

Nu kan ik weer bellen met de klantenservice, maar enorme wachtrij weer. Aub stuur mij een nieuwe modem zoals besproken met Aliye.

 

Dank

 

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Het Zyxel modem kan 32 cliënts aan @Co3n. Je hebt veel draadloze apparaten in je netwerk die vooral de 2,4 GHz band bezet houden. Dit zorgt voor de verstoring.

 

Hier een aantal apparaten die jouw netwerk overbelasten: 

 

7E:71:67:A1:91:AC 62:0C:93:D2:6C:36
1E:66:F0:4D:7F:C7 62:82:0D:26:0F:03
5C:5F:67:88:05:40 00:1D:63:0A:83:28
6E:35:91:1D:F4:80 24:0A:64:1E:1B:5F
5C:5F:67:53:F8:B8 En nog wat meer.

 

Ik zie dat je bandsteering uit hebt staan, ik raad je aan om dit aan te zetten. Het liefst het modem volledig factory resetten. Daarnaast ga ik je één wifipunt van ons gratis opsturen. Dan kun je het uittesten of je verschil merkt. Zorg dat deze bedraad is aangesloten en dat zoveel mogelijk draadloze apparaten goed verdeeld worden over het modem en het wifipunt. Kan je mij na de installatie van het wifipunt een terugkoppeling geven over jouw verbinding?

Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Co3n, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat alleen de adapter verzonden is. Ik heb je direct een nieuw modem opgestuurd. Zou je ons een terugkoppeling willen geven of je problemen verholpen zijn met het nieuwe modem? Alvast bedankt! 

Beste Tommie,

Ik heb de nieuwe modem ontvangen. Dank je...en zaterdag gelijk geïnstalleerd. En het werkte dus welgeteld 1 dag goed.

Vandaag dus helaas niet 4x opnieuw opstarten omdat beruchte "wel verbinding geen internet" weer opduikt. 

Weer kanalen gesplitst, Mesh uit, WPA2 etc. Met KPN nooit problemen gehad. 

Ik wil graag weten wat Odido nog kan doen (monteur is al een keer geweest en juliie hebben als al een keer doorgemeten).. lijn was goed, verbindingen zijn goed en volgens de monteur in het wijkstation ook alles goed. Dus nog een keer monteur sturen heeft geen zin. 

Ligt t aan het type modem wat jullie gebruiken? Niet de beste kwaliteit of zo? 

Maar x keer per dag resetten is geen stabiel internet. Ik wil graag deze week een oplossing voor stabiel en continue internet. Thuis worden er niet vrolijker op en willen terug naar KPN.. 

Graag gepaste actie en een oplossing.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Co3n, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb je verbinding direct onder de loop genomen en het is me opgevallen dat je een eigen router/switch aangesloten hebt op poort 2&3, daarnaast zie ik dat je een aantal Ubiquiti acces points aangesloten hebt. Ik zie dat je 2,4 GHz frequentie volledig overbelast wordt. Ik raad je aan om Bandsteering weer aan te zetten en je verbinding drie dagen te testen zonder je randapparatuur. Je apparaten zorgen namelijk voor een verstoring waardoor jij dit ervaart. Alles ziet er namelijk verder goed uit. Mag ik je vragen om het modem niet te resetten in die drie dagen en kan je de data noteren dat de verbinding wegvalt? Dan kan ik het verder onderzoeken mits het euvel nog steeds speelt als je je eigen appatuur niet hebt aangesloten. Alvast bedankt!

Hi Tommie

Bedankt voor je snelle actie. Ik heb de AP's ontkoppeld. Daarnaast een aantal WiFi apparaten weggehaald. Overigens heb ik idd 2 switches aan de router hangen ivm bedraad internet naar rest vh huis. Maar volgens de monteur moet dat niet het probleem zijn. Expliciet gevraagd. Ivm huisgebonden apparatuur wil ik niet zomaar 3 dagen afzetten. overigens ook bandsteering weer teruggezet.

Vandaag niet thuis, maar krijg van het thuisfront wel weer berichten vanochtend… wel verbinding geen internet.. …. 

Nogmaals bij KPN met zelfde apparatuur (switches en AP) met een experiabox  geen storing. Nu met Odido en Zxyel wel…… dus ligt het niet aan het merk modem?

Hebben jullie niets anders om te proberen? Ik probeer nog geduldig te blijven…

Of wat moet ik doen om kosteloos nu over te stappen weer naar KPN?

Thx Coen

 

Reputatie 7
Badge +16

Ik meet nog steeds een aantal eigen apparaten. Dat is geen ramp, maar kan wel voor hinder zorgen in de doorgemeten lijn. Mag ik je vragen om alles los te koppelen? Zowel bedraad als draadloos graag. Thanks!

Hallo Jason,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp niet waarom ik mijn apparatuur moet loskoppelen. Welk doel dient dit?

Om storing door mijn apparatuur uit te sluiten? Maar ik heb juiste die extra switches nodig ivm aansluitingen.

En als blijkt dat dan wel alles blijft werken? Dan heb ik een probleem want jullie modem heeft maar 4 poorten.. 

De WifI in combinatie met de switches met de exeperia box van KPN het gewoon deed.

Ik lees toch ook wel op het internet dat het aan het Zyxel modem zou liggen… maar alleen in combi met Odido/ t-mobile.

Wel/ geen Wifi blijft voorkomen. En ik ben niet altijd thuis, dus thuisfront blijft resetten. Dit levert frustratie kan ik je vertellen. Geduld begint op te raken.

Nu kreeg ik ook een melding vandaag dat ik jullie gebeld zou hebben? Heb jij iets in gang gezet?  En binnen 3 dagen antwoord volgebs de mail. Als dit een oplossing gaat leveren. Ja graag!

Thx Co3n

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Co3n, zou je eens alleen het modem of alleen het ONT kunnen herstarten? Dus één van de twee? Dan kunnen we misschien wat meer achterhalen. Op dit moment is alles verbonden met het modem, ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als je weer je acces point aansluit.

Dag Tommie, ik had je advies opgevolgd dus alleen de ONT / media alleen opnieuw opgestart vrijdag en tot vandaag geen uitval ( wel verbonden geen internet) dus goede hoop….

Tot zojuist rond 20:05 weer weg (wel verbonden geen internet).. ik word er een beetje simpel van. ja het internet doet t maar wel om de haverklap aan/uit zetten.

Kan het gewoon niet aan 't type modem /merk liggen. Want ik lees op 't net verhalen over het modem. Hebben jullie geen ander merk eg. Asus of zo. Heb er zelf niet zo 123 er een los liggen.

En ik lees ik ben niet de enigste met problemen. Dus er moet toch wel wat aan de hand zijn.

Wat is de volgende oplossing die jullie hebben voor mij?

Mvg Coen

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Co3n, we hebben nogmaals de verbinding onderzocht en het probleem zit toch in je eigen apparaten zoals ik eerder al genoemd heb. Ik stel voor om ons wifipunt aan te schaffen. Deze zal goed werken in combinatie met het Zyxel modem. Dit zal je wifi netwerk verbreden en het modem ontlasten. Op dit moment wordt de 2,4 GHz frequentie volledig overbelast waardoor jij geen verbinding ervaart. Deze zijn de eerste maand gratis, als dit niet werkt kun je die gemakkelijk retourneren. Ik ga er vanuit dat dit veel verschil zal maken. We hebben geen ander merk modems. 

Dag Tommie, dank je voor je reactie.

De uitleg dat t Wifi volledig belast wordt snap ik, maar toch blijft t gek dat ik met experia box er geen last van had. Wat is niet snap dat t aan mijn apparatuur ligt? Kun jij dat eens uitleggen? En hoeveel apparatuur kan dan juliie Zxyel modem aan. 5, 10, 29….

Echter ik heb op de Zxyel 2 switches zitten voor de vaste bekabeling dus dat heeft niets te maken met WiFi. Toch? Deze zijn geconnect met zonnepanelen enzo.

De AP;s heb ik vooralsnog niet aangesloten. Dus die zijn uit te sluiten.

Hue zit op zigbee en Ajax via hun eigen protocol.

Zoals je zelf zegt ligt t probleem dus in de under performance van het modem en moet ik extra apparatuur aanschaffen? Je geeft niet aan wat de extra kosten zijn, en wellicht raar gesteld de modem is van jullie die doet t onvoldoende voor mijn behoefte.

En wat als dat dan niet werkt?

Overigens net weer om moeten resetten..

Mvg Coen

Reputatie 7
Badge +9

Het Zyxel modem kan 32 cliënts aan @Co3n. Je hebt veel draadloze apparaten in je netwerk die vooral de 2,4 GHz band bezet houden. Dit zorgt voor de verstoring.

 

Hier een aantal apparaten die jouw netwerk overbelasten: 

 

7E:71:67:A1:91:AC 62:0C:93:D2:6C:36
1E:66:F0:4D:7F:C7 62:82:0D:26:0F:03
5C:5F:67:88:05:40 00:1D:63:0A:83:28
6E:35:91:1D:F4:80 24:0A:64:1E:1B:5F
5C:5F:67:53:F8:B8 En nog wat meer.

 

Ik zie dat je bandsteering uit hebt staan, ik raad je aan om dit aan te zetten. Het liefst het modem volledig factory resetten. Daarnaast ga ik je één wifipunt van ons gratis opsturen. Dan kun je het uittesten of je verschil merkt. Zorg dat deze bedraad is aangesloten en dat zoveel mogelijk draadloze apparaten goed verdeeld worden over het modem en het wifipunt. Kan je mij na de installatie van het wifipunt een terugkoppeling geven over jouw verbinding?

Beste Tommie,

Ik heb de MAC lijst bekeken en een aantal apparaten uitgeschakeld. Die idd overbodig met netwerk connecten.

Daarnaast had ik SSID gesplitst tussen 2,4 en 5ghz met achter SSID _5GHz. Tip ergens gevonden op jullie community.

En sommige apparaten die 5ghz wel aan kunnen, alleen 5ghz te connecten.

Maar helaas toch weer een keer moeten resetten agv wel verbonden geen internet.

Vandaag WiFi punt ontvangen. Ik blijf sceptisch of dit mijn klacht oplost, maar zal je instructie volgen (verwacht dit weekend te installeren).

Ik zal daarna nog wat posten.

Mvg Co3n

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Co3n, heel erg bedankt voor de update! Wij wachten de andere af. Groetjes, Ishana

Hallo Ishana, Tommie, Jason en anderen.

Ik gebruik WiFi punt nu ruim een week. En goed gelovig dat dit mogelijk een oplossing zou bieden, dus niet bij 1e de beste “wel verbinding geen internet” aan de bel getrokken…maar helaas toch weer een aantal keren en geïrriteerdehuisgenoten..

 

Echter zojuist weer iets bij gekomen. Te weten bekabelde internet gaf geen signaal. Nu toch echt wel kl##@e allemaal.

 

Dus alle adviezen opgevolgd, zelfs apparatuur onder de 32 gehouden, verwijderd etc. Maar nu echt toch wel twijfel aan de kwaliteit van Odido's apparatuur. Hiervoor ben ik niet overgestapt. Het werkte inclusief al mijn eigen apparatuur op de oude experia box. 

Ik geloof dat ik nu wel toch wel kosteloos kan overstappen! Ik heb jullie een redelijk termijn gegeven.  Of jullie hebben nog een mogelijkheid om een ander merk modem kostenloos te leveren. Dan wil dat nog wel proberen.  jullie weten mij te bereiken om t op te lossen.

 

Mvg Coen

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Co3n, ik ben nog een keer voor je gaan kijken en de 2,4 GHz frequentie wordt nog steeds volledig overbelast. Ook is de dekking van het modem niet goed. Waar heb je het modem precies staan? Ik heb het doorgezet naar onze techneuten, zij zullen het verder gaan onderzoeken. Hopelijk kunnen zij de oorzaak vinden.

Dag Tommie, da's toch gek? Bij Experia box nergens last van gehad. Nu zelfs apparaten uit staan. Daar helpf dus z’on wifi punt ook niet.

De modem staat waar waarschijnlijk alle modems thuis staan. In de meterkast. Ook waar voorheen de experiabox stond. En die werkte (ook samen met mijn ubiquiti systeem).

Aan hopelijk heb ik natuurlijk niets.Ik weet niet waar de technische dienst mee gaat komen. Gidion heeft alles doorgemeten. Dus het moet gewoon jullie apparatuur zijn. Of dat het netwerk geknepen wordt (las ik ergens bij een ander).

Dus als het gewoon nu niet opgelost wordt dan gewoon de erkenning dat het niet werkt via Odido en wil ik dan een bevestiging dat ik kostenloos over kan stappen. Daarna kan ik dat in gang zetten. Gewoon enorm frusterend dit!!

Coen

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil het ticket nog afwachten @Co3n. Je dient ons namelijk 30 dagen de tijd te geven om het op te lossen. Er is nog geen concreet onderzoek gedaan door onze techneuten. Dit zal nu gedaan worden.

Hallo Tommie,

Bedankt. Ik denk dat n.a.v. je verzoek aan jullie techneuten ik nu een afspraak moet maken met Gideon?

Vandaar dat ik ik jullie klantenservice gebeld had en wisten me dat te bevestigen. De dame aan de lijn gaf aan dat er serieus iets mis was, want anders zouden ze niet zomaar doorsturen. Nu werd ik daardoor getriggerd. Ze kom me NIET vertellen  wat… alleen dat het een serieus probleem was. Inmiddels dan toch de afspaak gepland (staat weer dat zelfde dingen komen checken…dus enigzins sceptisch dat ze iets vinden) .).

Maar kun jij mij uitleggen wat de techneuten hebben gezien wat zo ernstig is dat er een monteur weer moet komen? Want ze hebben een conclusie getrokken neem ik aan vandaar de vervolgactie naar Gideon.

Thx Coen

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de update @Co3n! Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie ook alleen dat Guidion aangestuurd is en dat er wellicht iets mis is met de hardware. Ik weet niet waarom de dame van de klantenservice het als “ernstig” omschreven heeft. Ik denk dat de monteur een ander modem en ONT zal testen. 

Beste Tommie,  zojuist is de monteur geweest. Hij herkende de opmerking "wel verbonden geen internet" dat hoorde hij vaker, helaas. Hij zag geen noodzaak om de modem om ONT te vervangen, want zoals altijd werkte het systeem als er iemand komt. En als iets kapot is, dan merk je dat meteen volgens de monteur. 

Ook de suggesties die ik via community heb doorgekregen besproken, o.a. 2,4 vol zou zijn etc. dat was niet het probleem. Ook niet extra wifipun nodig, want mijn Unif AP's doen het werk prima. Dus die gaat terug. Het ligt aan de "huis-tuin-keuken modem" en gaf aan dat Odido deze modem gaat vervangen door een nieuwer type omdat blijkbaar deze modem onvoldoende is voor de huidige tijd? 

Dus ik wil graag weten wanneer deze nieuwe modem gaat komen en hoe ik deze voor mij thuis kan regelen? Want dit zou mijn probleem (en van vele anderen) moeten oplossen…. Hoor graag het antwoord hierop. 

Wel gaf hij aan dat de gebruikte ONT een ouder type was wat niet de snelheden doorgeeft. Als ik naar hogere snelheid zou gaan dan kreeg een andere nieuwer type. Dus dit ligt aan gebruikte hardware (dus kan ik niet zonder verhoging van snelheid naar een nieuwer type ONT?). 

Als tip / suggestie gaf hij wel om de 3com switch te vervangen, of een eigen router te kopen of de Zyxel router terug te "flashen" naar eigen software van Zyxel zelf. De switch wil ik nog wel vervangen maar een nieuwe router of flashen vind ik te ver gaan en bij "service of abonnement horen" om deugdelijk apparatuur aan te bieden. 

tot zover mvg. Co3n. 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Co3n, de beste wensen!

Ik vind dit advies zeer schrikbarend. Ook de notitie van de monteur is niet op zijn plek. Ik heb dit doorgezet naar Guidion en zij zullen het met de monteur bespreken. Er is namelijk geen spraken van een nieuw modem op dit moment, ook zien we dat je eigen AP's en je ZuniData apparaten voor de verstoring zorgen. Dit heb ik zojuist nogmaals besproken met een specialist van ons netwerk-team. Een nieuw modem zal in dit geval niet werken als de management van je eigen apparatuur niet op orde is. 

 

Wat ik wil voorstellen is om een nieuwe afspraak met Guidion voor je in te plannen met wél de juiste aansturing en informatie. Kan ik dit voor je in gang zetten?

Hi Tommie, dank je! Idem de beste wensen.

Ik vond de monteur realistisch en duidelijk, om eerlijk te zijn. Hij nam de tijd om te luisteren, maar helaas ook hij kon niet 100% mijn zorgen/problemen wegnemen. Behoudens de door hem gedane suggesties. De man deed zijn werk mi.

Uit je bericht haal ik dat het er geen nieuwe of andere modem komt op korte termijn?

Wat bedoel je met verstoring? En ZuniData?  De laatste week heb ik geen last van de “geen internet wel verbinding” maar wel langzamer internet. En mijn AP doen mi hun werk. mijn familie zijn sceptisch maar up time lijkt nu te stabiliseren gek genoeg…echter de snelheid is wisselend.

Ik zou graag van je technische specialist zelf weten wat hij denkt wat er aan de hand is en wat zijn suggestie is dan? Dat mag uiteraard in een persoonlijk pb. Dit om ook zoals he zegt de juiste informatie te horen. En wellicht kan ik met die aansturing het oplossen voor mijzelf (scheelt Odido weer een factuur van Gideon).

Dan kan ik ook pas oordelen of het nut heeft om iemand van Guidion te laten komen. Dus kun jij mij koppelen met je technische dienst?

Thx Co3n

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Co3n, dat is helaas niet mogelijk. Toch ben ik erg benieuwd naar je bekabelde verbinding. Het is moeilijk te zeggen of je verbinding compleet wegvalt of alleen de Wifi. Zou je een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Dan kunnen we dit onderzoeken!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

@Tommie van Odido , gegeven de vakantie  even afstand genomen en even leek het goed te gaan… maar het spook “wel verbinding geen internet” slaat weer toe.. van een sprookje naar een nachtmerrie.  De achterban is het vertrouwen in Odido compleet verloren en als het aan hun ligt gaan we morgen terug naar KPN als we niet hoeven uit te zitten tot einde contract. Want blijven is voor de achterban onbespreekbaar. 

De link die je stuurde werkte niet op mijn mobiel (Firefox) en ik zit nu op mijn werklaptop waar ik niets op mag downloaden. Dus ik probeer het later nog op mijn eigenlaptop. 

Maar ik heb vanavond nog wat zitten rondneuzen op de community en lees ook over een “bug” in de software. Heeft dat ook niet met “wel verbinding /geen internet” een relatie?  De Odido modem staat bij mij nog op de V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108. Er is dus geen nieuwe modem opkomst maar een update van de firmware. Gaat dit helpen? 

mvg. Co3n

 

 

Hi, even weer update over de ervaringen met Odido. Door drukte niet toegekomen aan de gevraagde test en op en af "wel internet / geen verbinding ". Counting the days. 

Echter sinds gistermiddag GEEN internet meer. Het signaal komt niet meer door lijkt het. Op de modem rood wereldbolletje en de PON knippert lampje. Klantenservice bevestigd dit aan de hand van verschillende tests. 

Geen internet met 3 pubers thuis is een ramp en met de eerdere ervaringen met Odido, begrijp je dat de sfeer thuis rondom dit topic op een vriespunt is.

Nu heeft de klantenservice (doen hun best, maar runnen hun scripts) gezorgd dat we via hotspot kunnen internetten thuis, kosten worden vergoed maar zoals gezegd met 5 man thuis niet echt te doen.  

Ik ben in afwachting van een oplossing maar nog niets gehoord (is toch echt wel een urgent topic) Dus vandaag zelf contact opgenomen met Odido weer. Volgens de klantenservice hebben ze er naar gekeken, geen oplossing ..stilte op de lijn en gaan ze een monteur sturen. Maar onbekend is wanneer die gaat komen en ik, de klant in het ongewisse laten. Jamner dat jezelf moet bellen om terugkoppeling te krijgen wat en of er iets gedaan  is met mijn probleem! 

Voor de simkaart gisteren in de Odido winkel,  was ik niet de enige met het probleem volgens odido personeel aldaar (geen contact tussen winkel en klantenservice?). Zou een kabelbreuk ergens zijn. Dus ik aangegeven om een monteur naar het wijkstation te sturen. Was een goede tip maar is aan gideon...

Niet alles zal de schuld zijn van Odido, maar wel allemaal toevallig bij deze provider. Ik baal ervan als een stekker en dit alles kost mij ook tijd en persoonlijke frustratie(en die wordt ook vergoedt door Odido?). 

Wat is er aan de hand met Odido? Met mijn verbinding? EN WAnneer wordt het allemaal structureel opgelost is de simpele vraag! 

Co3n

 

Reageer