Gevraagd om een andere vervangende modem, krijg een powerkabel???

  • 15 November 2023
  • 50 reacties
  • 499 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 28 reacties

Beste Odido,

Afgelopen vrijdag na zoveelste keer “wel verbonden, geen internet” te zien gebeld met klantenservice.

Uitgelegd dat alle stappen (doormeten door monteur, kabels vervangen, schoongeblazen etc.) al doorlopen zijn, nu ik toch echt wil uitsluiten dat mijn modem niet kapot is, gevraagd om een nieuwe andere modem…

 

Wat schetst mijn verbazing ontvang ik van jullie alleen een stroomsnoer???? Maar geen modem..  moet de rest nog komen?

 

Nu kan ik weer bellen met de klantenservice, maar enorme wachtrij weer. Aub stuur mij een nieuwe modem zoals besproken met Aliye.

 

Dank

 

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Het Zyxel modem kan 32 cliënts aan @Co3n. Je hebt veel draadloze apparaten in je netwerk die vooral de 2,4 GHz band bezet houden. Dit zorgt voor de verstoring.

 

Hier een aantal apparaten die jouw netwerk overbelasten: 

 

7E:71:67:A1:91:AC 62:0C:93:D2:6C:36
1E:66:F0:4D:7F:C7 62:82:0D:26:0F:03
5C:5F:67:88:05:40 00:1D:63:0A:83:28
6E:35:91:1D:F4:80 24:0A:64:1E:1B:5F
5C:5F:67:53:F8:B8 En nog wat meer.

 

Ik zie dat je bandsteering uit hebt staan, ik raad je aan om dit aan te zetten. Het liefst het modem volledig factory resetten. Daarnaast ga ik je één wifipunt van ons gratis opsturen. Dan kun je het uittesten of je verschil merkt. Zorg dat deze bedraad is aangesloten en dat zoveel mogelijk draadloze apparaten goed verdeeld worden over het modem en het wifipunt. Kan je mij na de installatie van het wifipunt een terugkoppeling geven over jouw verbinding?

Bekijk origineel

50 reacties

Beste Tommie,

Ik heb de MAC lijst bekeken en een aantal apparaten uitgeschakeld. Die idd overbodig met netwerk connecten.

Daarnaast had ik SSID gesplitst tussen 2,4 en 5ghz met achter SSID _5GHz. Tip ergens gevonden op jullie community.

En sommige apparaten die 5ghz wel aan kunnen, alleen 5ghz te connecten.

Maar helaas toch weer een keer moeten resetten agv wel verbonden geen internet.

Vandaag WiFi punt ontvangen. Ik blijf sceptisch of dit mijn klacht oplost, maar zal je instructie volgen (verwacht dit weekend te installeren).

Ik zal daarna nog wat posten.

Mvg Co3n

@Tommie van Odido okay dank voor het bericht terug.

Maar de vorige monteur van Gideon had dat ook gedaan? Is dit dan een specialist of 2e lijn monteur? Ben benieuwd naar zijn conclusie. 

En er is een uitspraak: "Hoop is uitgestelde teleurstelling". Dus op dit moment sceptisch, en vol vragen wat er gebeurd is, hoe en door wie! Ik laat me (positief) verassen door deze monteur. 

Morgen weten we meer.... 

Mvg Co3n 

Dag Tommie, ik had je advies opgevolgd dus alleen de ONT / media alleen opnieuw opgestart vrijdag en tot vandaag geen uitval ( wel verbonden geen internet) dus goede hoop….

Tot zojuist rond 20:05 weer weg (wel verbonden geen internet).. ik word er een beetje simpel van. ja het internet doet t maar wel om de haverklap aan/uit zetten.

Kan het gewoon niet aan 't type modem /merk liggen. Want ik lees op 't net verhalen over het modem. Hebben jullie geen ander merk eg. Asus of zo. Heb er zelf niet zo 123 er een los liggen.

En ik lees ik ben niet de enigste met problemen. Dus er moet toch wel wat aan de hand zijn.

Wat is de volgende oplossing die jullie hebben voor mij?

Mvg Coen

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik hoop dat de monteur het voor je kan oplossen vrijdag @Co3n, echter weet ik dat niet zeker. Ook weet ik niet zeker of er een kabelbreuk is, het kan ook zijn dat er een kabeltje niet goed zit in de wijkcentrale. Dus ik hoop dat we vrijdag meer duidelijkheid hebben maar het liefst zie ik het vrijdag opgelost!

Reputatie 7
Badge +9

Het Zyxel modem kan 32 cliënts aan @Co3n. Je hebt veel draadloze apparaten in je netwerk die vooral de 2,4 GHz band bezet houden. Dit zorgt voor de verstoring.

 

Hier een aantal apparaten die jouw netwerk overbelasten: 

 

7E:71:67:A1:91:AC 62:0C:93:D2:6C:36
1E:66:F0:4D:7F:C7 62:82:0D:26:0F:03
5C:5F:67:88:05:40 00:1D:63:0A:83:28
6E:35:91:1D:F4:80 24:0A:64:1E:1B:5F
5C:5F:67:53:F8:B8 En nog wat meer.

 

Ik zie dat je bandsteering uit hebt staan, ik raad je aan om dit aan te zetten. Het liefst het modem volledig factory resetten. Daarnaast ga ik je één wifipunt van ons gratis opsturen. Dan kun je het uittesten of je verschil merkt. Zorg dat deze bedraad is aangesloten en dat zoveel mogelijk draadloze apparaten goed verdeeld worden over het modem en het wifipunt. Kan je mij na de installatie van het wifipunt een terugkoppeling geven over jouw verbinding?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Co3n, blij om te horen dat het allemaal goed is gegaan! Bedankt voor de terugkoppeling. Ik wens je nog een prettige avond en veel succes bij je nieuwe provider. 

Reputatie 6
Badge +2

@Co3n Mijn oprechte excuses dat de weer niet is doorgegaan, dit mag echt niet. 

Ik wil dit echt heel graag voor je oplossen, daarom ben ik gelijk het systeem ingedoken om het in orde te maken. Echter zie ik dat je een verzoek tot kosteloos opzeggen hebt ingediend. Ik zie hier nog geen antwoord op. 

Wel zie ik nog een afspraak in het systeem staan met Guidion voor vandaag. Laat je het mij weten of deze is doorgegaan? Indien dit niet het geval is, kan ik er meteen voor je achteraan!  

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Co3n, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat alleen de adapter verzonden is. Ik heb je direct een nieuw modem opgestuurd. Zou je ons een terugkoppeling willen geven of je problemen verholpen zijn met het nieuwe modem? Alvast bedankt! 

Beste Tommie,  zojuist is de monteur geweest. Hij herkende de opmerking "wel verbonden geen internet" dat hoorde hij vaker, helaas. Hij zag geen noodzaak om de modem om ONT te vervangen, want zoals altijd werkte het systeem als er iemand komt. En als iets kapot is, dan merk je dat meteen volgens de monteur. 

Ook de suggesties die ik via community heb doorgekregen besproken, o.a. 2,4 vol zou zijn etc. dat was niet het probleem. Ook niet extra wifipun nodig, want mijn Unif AP's doen het werk prima. Dus die gaat terug. Het ligt aan de "huis-tuin-keuken modem" en gaf aan dat Odido deze modem gaat vervangen door een nieuwer type omdat blijkbaar deze modem onvoldoende is voor de huidige tijd? 

Dus ik wil graag weten wanneer deze nieuwe modem gaat komen en hoe ik deze voor mij thuis kan regelen? Want dit zou mijn probleem (en van vele anderen) moeten oplossen…. Hoor graag het antwoord hierop. 

Wel gaf hij aan dat de gebruikte ONT een ouder type was wat niet de snelheden doorgeeft. Als ik naar hogere snelheid zou gaan dan kreeg een andere nieuwer type. Dus dit ligt aan gebruikte hardware (dus kan ik niet zonder verhoging van snelheid naar een nieuwer type ONT?). 

Als tip / suggestie gaf hij wel om de 3com switch te vervangen, of een eigen router te kopen of de Zyxel router terug te "flashen" naar eigen software van Zyxel zelf. De switch wil ik nog wel vervangen maar een nieuwe router of flashen vind ik te ver gaan en bij "service of abonnement horen" om deugdelijk apparatuur aan te bieden. 

tot zover mvg. Co3n. 

 

 

Hi Tommie

Bedankt voor je snelle actie. Ik heb de AP's ontkoppeld. Daarnaast een aantal WiFi apparaten weggehaald. Overigens heb ik idd 2 switches aan de router hangen ivm bedraad internet naar rest vh huis. Maar volgens de monteur moet dat niet het probleem zijn. Expliciet gevraagd. Ivm huisgebonden apparatuur wil ik niet zomaar 3 dagen afzetten. overigens ook bandsteering weer teruggezet.

Vandaag niet thuis, maar krijg van het thuisfront wel weer berichten vanochtend… wel verbinding geen internet.. …. 

Nogmaals bij KPN met zelfde apparatuur (switches en AP) met een experiabox  geen storing. Nu met Odido en Zxyel wel…… dus ligt het niet aan het merk modem?

Hebben jullie niets anders om te proberen? Ik probeer nog geduldig te blijven…

Of wat moet ik doen om kosteloos nu over te stappen weer naar KPN?

Thx Coen

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Co3n, dat is helaas niet mogelijk. Toch ben ik erg benieuwd naar je bekabelde verbinding. Het is moeilijk te zeggen of je verbinding compleet wegvalt of alleen de Wifi. Zou je een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Dan kunnen we dit onderzoeken!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hallo Tommie,

Bedankt. Ik denk dat n.a.v. je verzoek aan jullie techneuten ik nu een afspraak moet maken met Gideon?

Vandaar dat ik ik jullie klantenservice gebeld had en wisten me dat te bevestigen. De dame aan de lijn gaf aan dat er serieus iets mis was, want anders zouden ze niet zomaar doorsturen. Nu werd ik daardoor getriggerd. Ze kom me NIET vertellen  wat… alleen dat het een serieus probleem was. Inmiddels dan toch de afspaak gepland (staat weer dat zelfde dingen komen checken…dus enigzins sceptisch dat ze iets vinden) .).

Maar kun jij mij uitleggen wat de techneuten hebben gezien wat zo ernstig is dat er een monteur weer moet komen? Want ze hebben een conclusie getrokken neem ik aan vandaar de vervolgactie naar Gideon.

Thx Coen

Dag Tommie, da's toch gek? Bij Experia box nergens last van gehad. Nu zelfs apparaten uit staan. Daar helpf dus z’on wifi punt ook niet.

De modem staat waar waarschijnlijk alle modems thuis staan. In de meterkast. Ook waar voorheen de experiabox stond. En die werkte (ook samen met mijn ubiquiti systeem).

Aan hopelijk heb ik natuurlijk niets.Ik weet niet waar de technische dienst mee gaat komen. Gidion heeft alles doorgemeten. Dus het moet gewoon jullie apparatuur zijn. Of dat het netwerk geknepen wordt (las ik ergens bij een ander).

Dus als het gewoon nu niet opgelost wordt dan gewoon de erkenning dat het niet werkt via Odido en wil ik dan een bevestiging dat ik kostenloos over kan stappen. Daarna kan ik dat in gang zetten. Gewoon enorm frusterend dit!!

Coen

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Co3n, dat is wel heel gek. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie wel een datum staan van 03-08 maar dit is in 2023 en niet 2024, dat is de datum wanneer je opgeleverd bent. Verder zie ik niet waar de monteur het over heeft, wel heeft hij een ticket aangemaakt en hopelijk hebben we vandaag of morgen al een antwoord.

Hi @Tommie van Odido,

De letterlijke tekst uit de werkbon: "Administratie fout , abbo staat op 3-8 in plaats van 8-3 hierover contact gehad met odido hebben ticket aangemaakt en pakken dit verder op".

Dus ik weet niet waar hij dit gezien heeft of waarom jij dit niet ziet..  afgelopen vrijdag hebben ze geprobeerd om eea weer "klik aan te zetten" nadat Odido mij "klik uit hebben gezet". Ook dit vind ik bijzonder en niet geruststellend! 

Ik ga uit van een antwoord en oplossing VANDAAG. En op communicatie met mij wat er gedaan is. Want neem aan dat dit toch spoed, urgent en hoog op de lijst staat!

Mvg Co3n

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Co3n, we hebben nogmaals de verbinding onderzocht en het probleem zit toch in je eigen apparaten zoals ik eerder al genoemd heb. Ik stel voor om ons wifipunt aan te schaffen. Deze zal goed werken in combinatie met het Zyxel modem. Dit zal je wifi netwerk verbreden en het modem ontlasten. Op dit moment wordt de 2,4 GHz frequentie volledig overbelast waardoor jij geen verbinding ervaart. Deze zijn de eerste maand gratis, als dit niet werkt kun je die gemakkelijk retourneren. Ik ga er vanuit dat dit veel verschil zal maken. We hebben geen ander merk modems. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Co3n, bedankt voor je update.

Het lijkt inderdaad op een kabelbreuk. Ik zie dat Guidion al aangestuurd is. Heb je toevallig het ONT wel aan staan? Ik deed voor de zekerheid een lijnmeting maar ik krijg geen contact met het ONT.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Co3n, ik zie dat er inmiddels al een afspraak gemaakt is om een nieuw ONT te installeren! Ik hoop dat het daarna opgelost is voor je. Uiteraard zullen we de periode dat je geen internet gehad hebt voor je vergoeden. 

Reputatie 6
Badge +2

@Co3n Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik begrijp goed dat je wilt dat het ONT zo snel mogelijk wordt verstuurd. Ik weet zeker dat mijn collega’s van de technische dienst ook mee bezig zijn. Echter is niet alle informatie zichtbaar voor ons. 

Hallo Jason,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp niet waarom ik mijn apparatuur moet loskoppelen. Welk doel dient dit?

Om storing door mijn apparatuur uit te sluiten? Maar ik heb juiste die extra switches nodig ivm aansluitingen.

En als blijkt dat dan wel alles blijft werken? Dan heb ik een probleem want jullie modem heeft maar 4 poorten.. 

De WifI in combinatie met de switches met de exeperia box van KPN het gewoon deed.

Ik lees toch ook wel op het internet dat het aan het Zyxel modem zou liggen… maar alleen in combi met Odido/ t-mobile.

Wel/ geen Wifi blijft voorkomen. En ik ben niet altijd thuis, dus thuisfront blijft resetten. Dit levert frustratie kan ik je vertellen. Geduld begint op te raken.

Nu kreeg ik ook een melding vandaag dat ik jullie gebeld zou hebben? Heb jij iets in gang gezet?  En binnen 3 dagen antwoord volgebs de mail. Als dit een oplossing gaat leveren. Ja graag!

Thx Co3n

 

 

Dag Tommie, dank je voor je reactie.

De uitleg dat t Wifi volledig belast wordt snap ik, maar toch blijft t gek dat ik met experia box er geen last van had. Wat is niet snap dat t aan mijn apparatuur ligt? Kun jij dat eens uitleggen? En hoeveel apparatuur kan dan juliie Zxyel modem aan. 5, 10, 29….

Echter ik heb op de Zxyel 2 switches zitten voor de vaste bekabeling dus dat heeft niets te maken met WiFi. Toch? Deze zijn geconnect met zonnepanelen enzo.

De AP;s heb ik vooralsnog niet aangesloten. Dus die zijn uit te sluiten.

Hue zit op zigbee en Ajax via hun eigen protocol.

Zoals je zelf zegt ligt t probleem dus in de under performance van het modem en moet ik extra apparatuur aanschaffen? Je geeft niet aan wat de extra kosten zijn, en wellicht raar gesteld de modem is van jullie die doet t onvoldoende voor mijn behoefte.

En wat als dat dan niet werkt?

Overigens net weer om moeten resetten..

Mvg Coen

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de update @Co3n! Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie ook alleen dat Guidion aangestuurd is en dat er wellicht iets mis is met de hardware. Ik weet niet waarom de dame van de klantenservice het als “ernstig” omschreven heeft. Ik denk dat de monteur een ander modem en ONT zal testen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Co3n, de beste wensen!

Ik vind dit advies zeer schrikbarend. Ook de notitie van de monteur is niet op zijn plek. Ik heb dit doorgezet naar Guidion en zij zullen het met de monteur bespreken. Er is namelijk geen spraken van een nieuw modem op dit moment, ook zien we dat je eigen AP's en je ZuniData apparaten voor de verstoring zorgen. Dit heb ik zojuist nogmaals besproken met een specialist van ons netwerk-team. Een nieuw modem zal in dit geval niet werken als de management van je eigen apparatuur niet op orde is. 

 

Wat ik wil voorstellen is om een nieuwe afspraak met Guidion voor je in te plannen met wél de juiste aansturing en informatie. Kan ik dit voor je in gang zetten?

@Tommie van Odido @Teresa van Odido NOU LEKKER... belofte vandaag GUIDEON aan de deur te zijn...  belt een nummer 020 1x over laten gaan..  bel ik terug.. blijkt een "monteur" uit gevallen te zijn. Nu dus later... niet de afspraak en laat jullie service Partner ook Odido voor ..  staan.  

@Tommie van Odido @Teresa van Odido heeft Guideon maar 1 monteur ofzo?

Reageer