Gevraagd om een andere vervangende modem, krijg een powerkabel???

  • 15 November 2023
  • 50 reacties
  • 502 Bekeken


Toon eerste reactie

50 reacties

Staat er toch echt en letterlijk 2 voor 12 nog eens niet fatsoenlijk bellen..... 

@Tommie van Odido @Teresa van Odido ik zal vanavond eens kijken. Ik kreeg vandaag van thuis front overigens alweer de melding "wel verbonden geen internet". Dus probleem blijft mi met het modem volharden. En lijkt gewoon niet opgelost te kunnen worden. Dit probleem sleept al 6 maanden.. en vaak gezegd voorheen bij vorige provider geen problemen. 

Afgelopen vrijdag zo kwaad, dat ondanks de toezegging dat er een monteur voor het weekend kwam om het op te lossen, en dan 2 min voor tijd afbellen (letterlijk 1x telefoon overlaten gaan en de klant zelf laten ontdekken dat monteur niet komt) wetende dat de klant al geruime tijd geen fatsoenlijk internet heeft. Dit is jullie slogan, "we zijn er voor je" niet waardig. 

En toen, opgezegd,  Klanten service uitgelegd onder verwijzing naar mijn gesprek met een van je collega's op woensdag  waarbij door mij was gesteld: of een pon wordt opgestuurd,  of monteur komt op vrijdag of anders mag ik kostenloos opzeggen.  En andere provider gebeld. 

Ik zit nu ook nog te wachten op een reactie van jullie financiële collega's die het ook naar alle ellende bevestigen. Maar ook hier is het stil,  en moet ik er weer als klant achteraan. Ook hier weer kastje muur.  Ondanks de toezegging dat ik teruggebeld zou worden maandag of dinsdag. 

Je ziet dat ik van mening ben dat, Odido niet levert wat beloofd wordt, en daardoor het volledige vertrouwen verloren dat het ooit nog goed komt. Mede ook door wat ik gezien heb in de afgelopen periode. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil het ticket nog afwachten @Co3n. Je dient ons namelijk 30 dagen de tijd te geven om het op te lossen. Er is nog geen concreet onderzoek gedaan door onze techneuten. Dit zal nu gedaan worden.

Beste Tommie,

Ik heb de nieuwe modem ontvangen. Dank je...en zaterdag gelijk geïnstalleerd. En het werkte dus welgeteld 1 dag goed.

Vandaag dus helaas niet 4x opnieuw opstarten omdat beruchte "wel verbinding geen internet" weer opduikt. 

Weer kanalen gesplitst, Mesh uit, WPA2 etc. Met KPN nooit problemen gehad. 

Ik wil graag weten wat Odido nog kan doen (monteur is al een keer geweest en juliie hebben als al een keer doorgemeten).. lijn was goed, verbindingen zijn goed en volgens de monteur in het wijkstation ook alles goed. Dus nog een keer monteur sturen heeft geen zin. 

Ligt t aan het type modem wat jullie gebruiken? Niet de beste kwaliteit of zo? 

Maar x keer per dag resetten is geen stabiel internet. Ik wil graag deze week een oplossing voor stabiel en continue internet. Thuis worden er niet vrolijker op en willen terug naar KPN.. 

Graag gepaste actie en een oplossing.

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Co3n, heel erg bedankt voor de update! Wij wachten de andere af. Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie dat de onderaannemer een afspraak met je heeft ingepland voor 13-03 @Co3n! Wil je mij op de hoogte houden van het proces? 

@Tommie van Odido de monteur van KPN is er nu. Bezig in de wijkcentrale. Glasvezel kabel niet gebroken. Maar volgens hem doordat een andere klant is overgestapt wat kabels verkeerd in de centrale. PON knippert nu nog en rood internet lampje. Monteur is nu aan 't bellen met jullie.. maar nog geen oplossing...nog steeds in afwachting van een oplossing voor mijn internet probleem. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Co3n, zou je eens alleen het modem of alleen het ONT kunnen herstarten? Dus één van de twee? Dan kunnen we misschien wat meer achterhalen. Op dit moment is alles verbonden met het modem, ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als je weer je acces point aansluit.

Reputatie 7
Badge +16

Ik meet nog steeds een aantal eigen apparaten. Dat is geen ramp, maar kan wel voor hinder zorgen in de doorgemeten lijn. Mag ik je vragen om alles los te koppelen? Zowel bedraad als draadloos graag. Thanks!

@Tommie van Odido update qua kabels en aansluiting zit.alles goed. Volgens de monteur zou een nieuwe mediaconverter nog de enige uit te sluiten item zijn. Echter weer wachten op een gyideon monteur en dat gaat weer x dagen duren!! 

Gebeld met de klantenservice, gevraagd om zo'n ding op te sturen. Maar feedback van monteur was er nog niet en jullie technische dienst (die zelf met deze monteur in contact was) moet de feedback nog evalueren....als je t mij vraagt 3 monteurs gekeken, 3x geen oplossing. Men weet t niet. 

Stuur zo'n ding maar gewoon op, dan kunnen we 't uitsluiten. En als niet is, graag kostenloos over naar een andere provider. 

Bedankt Odido. Mvg Co3n 

Hi Tommie, dank je! Idem de beste wensen.

Ik vond de monteur realistisch en duidelijk, om eerlijk te zijn. Hij nam de tijd om te luisteren, maar helaas ook hij kon niet 100% mijn zorgen/problemen wegnemen. Behoudens de door hem gedane suggesties. De man deed zijn werk mi.

Uit je bericht haal ik dat het er geen nieuwe of andere modem komt op korte termijn?

Wat bedoel je met verstoring? En ZuniData?  De laatste week heb ik geen last van de “geen internet wel verbinding” maar wel langzamer internet. En mijn AP doen mi hun werk. mijn familie zijn sceptisch maar up time lijkt nu te stabiliseren gek genoeg…echter de snelheid is wisselend.

Ik zou graag van je technische specialist zelf weten wat hij denkt wat er aan de hand is en wat zijn suggestie is dan? Dat mag uiteraard in een persoonlijk pb. Dit om ook zoals he zegt de juiste informatie te horen. En wellicht kan ik met die aansturing het oplossen voor mijzelf (scheelt Odido weer een factuur van Gideon).

Dan kan ik ook pas oordelen of het nut heeft om iemand van Guidion te laten komen. Dus kun jij mij koppelen met je technische dienst?

Thx Co3n

 

Hi Tommie, alles staat gewoon aan. Lampje op ONT knippert en wereldbol staat op rood. 

Door je test is mijn vermoeden dus dat het buitenhuis is..en neem aan dat dat probleem ook snel op te lossen is as vrijdag? Niet dat t nog langer daardoor gaat duren? Wellicht goed om je bevindingen ook nu al door te geven aan de gideon monteur die hier komt? Ik kan helaas niet meer zien wat jullie gideon hebben door gegeven (dacht nieuwe modem en ont etc) maar niet iets met kabelbreuk....

Btw is er al een update voor de zxyel? Ik lees dat v10 er is die mogelijk de bug in het modem oplost? Zo ja graag na zou ik deze willen, nadat de kabelbreuk is opgelost (

Thx Co3n

HI @Tommie van Odido  idd gebeld door bedrijf die vanuit KPN/odido aangestuurd wordt. Deze gaan as woensdag kijken naar de aansluiting. De man kon mij niet meer vertellen waarnaar ze gingen kijken mbt glasvezel. 

Kun jij mij vertellen wat ze nu specifiek naar gaan kijken cq wat hun werkinstructies zijn vanuit jullie? 

 Want nu lijkt het weer geen " administrative zaak" te zijn. Verontrustend allemaal. 

Mvg Co3n

@Tommie van Odido even nog over die kabelbreuk, nog even wat gegoocheld  Wordt je niet vrolijk van.

De monteur van Guideon, kunnen zij dit soort zaken fixen? 

Mvg Co3n

@Tommie van Odido @Teresa van Odido deze monteur was er, zelfs nog eerder dan gegeven tijds marge. Dus gelukkig was er al iemand thuis. MAAR na een tijdje van alles proberen, kwam men erachter dat er iets in de wijkcentrale iets niet goed zat. Nu kwam er wel een signaal door.. PON stabiel groen! Hoewel het vertrouwen diep gezakt was en is, (voor mij tweede probleem en het acute probleem van meer 2 weken geleden en 3 monteurs verder)lijkt dit probleem nu opgelost..... 

Echter helaas na ruim 1 uur kwam het eerste beruchte bericht weer terug (wel verbonden geen internet).  En later op de avond nog een paar keer 

Hier zijn we dus ook niet van verlost! ******  Dus problemen zijn nog niet opgelost sinds het begin van deze post. Wat is hier nu nog aan de hand? Update modem (v8 nu)?  Mijn verzoek rondom de opzegging blijft nog open. Mvg Co3n. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Co3n, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb je verbinding direct onder de loop genomen en het is me opgevallen dat je een eigen router/switch aangesloten hebt op poort 2&3, daarnaast zie ik dat je een aantal Ubiquiti acces points aangesloten hebt. Ik zie dat je 2,4 GHz frequentie volledig overbelast wordt. Ik raad je aan om Bandsteering weer aan te zetten en je verbinding drie dagen te testen zonder je randapparatuur. Je apparaten zorgen namelijk voor een verstoring waardoor jij dit ervaart. Alles ziet er namelijk verder goed uit. Mag ik je vragen om het modem niet te resetten in die drie dagen en kan je de data noteren dat de verbinding wegvalt? Dan kan ik het verder onderzoeken mits het euvel nog steeds speelt als je je eigen appatuur niet hebt aangesloten. Alvast bedankt!

Hallo Ishana, Tommie, Jason en anderen.

Ik gebruik WiFi punt nu ruim een week. En goed gelovig dat dit mogelijk een oplossing zou bieden, dus niet bij 1e de beste “wel verbinding geen internet” aan de bel getrokken…maar helaas toch weer een aantal keren en geïrriteerdehuisgenoten..

 

Echter zojuist weer iets bij gekomen. Te weten bekabelde internet gaf geen signaal. Nu toch echt wel kl##@e allemaal.

 

Dus alle adviezen opgevolgd, zelfs apparatuur onder de 32 gehouden, verwijderd etc. Maar nu echt toch wel twijfel aan de kwaliteit van Odido's apparatuur. Hiervoor ben ik niet overgestapt. Het werkte inclusief al mijn eigen apparatuur op de oude experia box. 

Ik geloof dat ik nu wel toch wel kosteloos kan overstappen! Ik heb jullie een redelijk termijn gegeven.  Of jullie hebben nog een mogelijkheid om een ander merk modem kostenloos te leveren. Dan wil dat nog wel proberen.  jullie weten mij te bereiken om t op te lossen.

 

Mvg Coen

Hi, even weer update over de ervaringen met Odido. Door drukte niet toegekomen aan de gevraagde test en op en af "wel internet / geen verbinding ". Counting the days. 

Echter sinds gistermiddag GEEN internet meer. Het signaal komt niet meer door lijkt het. Op de modem rood wereldbolletje en de PON knippert lampje. Klantenservice bevestigd dit aan de hand van verschillende tests. 

Geen internet met 3 pubers thuis is een ramp en met de eerdere ervaringen met Odido, begrijp je dat de sfeer thuis rondom dit topic op een vriespunt is.

Nu heeft de klantenservice (doen hun best, maar runnen hun scripts) gezorgd dat we via hotspot kunnen internetten thuis, kosten worden vergoed maar zoals gezegd met 5 man thuis niet echt te doen.  

Ik ben in afwachting van een oplossing maar nog niets gehoord (is toch echt wel een urgent topic) Dus vandaag zelf contact opgenomen met Odido weer. Volgens de klantenservice hebben ze er naar gekeken, geen oplossing ..stilte op de lijn en gaan ze een monteur sturen. Maar onbekend is wanneer die gaat komen en ik, de klant in het ongewisse laten. Jamner dat jezelf moet bellen om terugkoppeling te krijgen wat en of er iets gedaan  is met mijn probleem! 

Voor de simkaart gisteren in de Odido winkel,  was ik niet de enige met het probleem volgens odido personeel aldaar (geen contact tussen winkel en klantenservice?). Zou een kabelbreuk ergens zijn. Dus ik aangegeven om een monteur naar het wijkstation te sturen. Was een goede tip maar is aan gideon...

Niet alles zal de schuld zijn van Odido, maar wel allemaal toevallig bij deze provider. Ik baal ervan als een stekker en dit alles kost mij ook tijd en persoonlijke frustratie(en die wordt ook vergoedt door Odido?). 

Wat is er aan de hand met Odido? Met mijn verbinding? EN WAnneer wordt het allemaal structureel opgelost is de simpele vraag! 

Co3n

 

@Tommie van Odido nou de neverending story is compleet: De monteur is in de wijkcentrale er achter gekomen dat er iets is met een datum. Iemand van Odido heeft iets met een datum gedaan en daardoor komt er geen signaal door....  

En zo simpel om het uit te zetten zo niet simpel om het weer aan te zetten. En natuurlijk: de backoffice werkt natuurlijk niet in het weekend... dus weer 3 dagen later. Vervolgens moet er weer een monteur komen weer 4 dagen later.... nogmaals Odido kan zo klik uitzetten, maar niet zo aanzetten. Wonderlijk en veroorzaakt enorme irritatie.

Hoezo zet er iemand zomaar een datum in het systeem, hoezo duurt het allemaal zo lang?  Ik ben er echt klaar mee! Ik verwacht dat er spoed bijgezet wordt, goed op de hoogte gehouden wordt en dat ik maandag een oplossing heb.

Ik kan niet anders stellen.dat Odido zijn deel van de overeenkomst niet nakomt en in gebreke is (met 5-en op een hotspot is niet snel internet, geen connectie met home domitica meer en mede daardoor enorme beperkingen) 

Naast de gevraagde snelheid, ook  in het oplossen en de finale oplossing zelf van Odido (men begrijpt zelf ook niet wat er aan de hand is) wat kan ik nog doen? Beraden op vervolg stappen. 

Co3n

 

 

@Tommie van Odido Nog eens een keer nagedacht, maar wat ik ook niet snap is dat er blijkbaar een (externe) monteur moet kijken om te zien dat er een "datum" niet goed staat in een systeem?

Dat er nergens een alarmbelletje is afgegaan of dat bij eerder onderzoek deze week dit dit niet naar boven is gekomen. 

En wie zegt , garandeert mij dat mijn internet nu wel gaat doen? Na alle ervaringen ben ik sceptisch.  

Thx for your reply. Mvg Co3n

@Tommie van Odido sinds een week over naar KPN. Ik moet de spullen nog van Odido terugsturen maar zal dat zsm doen. Dan kunnen we het Odido hoofdstuk sluiten, denk ik. 

De problemen die ik voorheen had lijken voorbij en heb tot op heden stabiel internet en geen last van het fenomeen "wel wifi geen verbinding".en dat is zeer prettig voor de familie en mij.

Ik denk toch echt dat er met de modems van Odido iets aan de hand is (althans diegene die ik had). Hier moet Odido echt serieus naar kijken mi. Wel moet ik zeggen dat modem menu/ structuur duidelijker is dan die van de experiabox.

Tot slot  hoewel niet heeft tot een (stabiele) oplossing, bedankt voor de (snelle) reacties.

Mvg Co3n 

@Tommie van Odido , gegeven de vakantie  even afstand genomen en even leek het goed te gaan… maar het spook “wel verbinding geen internet” slaat weer toe.. van een sprookje naar een nachtmerrie.  De achterban is het vertrouwen in Odido compleet verloren en als het aan hun ligt gaan we morgen terug naar KPN als we niet hoeven uit te zitten tot einde contract. Want blijven is voor de achterban onbespreekbaar. 

De link die je stuurde werkte niet op mijn mobiel (Firefox) en ik zit nu op mijn werklaptop waar ik niets op mag downloaden. Dus ik probeer het later nog op mijn eigenlaptop. 

Maar ik heb vanavond nog wat zitten rondneuzen op de community en lees ook over een “bug” in de software. Heeft dat ook niet met “wel verbinding /geen internet” een relatie?  De Odido modem staat bij mij nog op de V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108. Er is dus geen nieuwe modem opkomst maar een update van de firmware. Gaat dit helpen? 

mvg. Co3n

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Kan je eens Wifi 6 uitschakelen @Co3n? Heb je toevallig al een aanvraag gedaan bij een andere provider? Ik zie namelijk een migratie in mijn systeem staan dat je op 27-03 ons gaat verlaten.

Reputatie 7
Badge +9

Ze gaan de glasvezel onderzoeken en een bezoekje brengen aan de wijkcentrale en of bij je thuis om alles uit te sluiten @Co3n. Zoals ik al eerder zij denk ik niet dat dit een administratieve fout is. Hopelijk kan de monteur dit voor je oplossen! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Co3n, ik ben nog een keer voor je gaan kijken en de 2,4 GHz frequentie wordt nog steeds volledig overbelast. Ook is de dekking van het modem niet goed. Waar heb je het modem precies staan? Ik heb het doorgezet naar onze techneuten, zij zullen het verder gaan onderzoeken. Hopelijk kunnen zij de oorzaak vinden.

Reageer