Beantwoord

Internet valt meerdere keren per dag weg

  • 4 October 2023
  • 51 reacties
  • 980 Bekeken

Reputatie 1

Wij zijn 2 maanden geleden overgestapt van KPN naar Odido. Sinds wij zijn overgestapt hebben wij vrijwel geen wifi. Wij moeten onze modem meerdere keren per uur resetten, soms wel 20 keer per dag. De afgelopen maand hebben wij hierover flink wat keren gebeld. Drie weken geleden is er een monteur langs geweest. Tot op heden is het probleem helaas niet opgelost. Op dit moment hebben wij al drie weken geen internet. Vele telefoontjes hebben helaas nog niet tot een oplossing geleid: we hebben een wifipunt geprobeerd, de modem verschillende keren gereset, de modem is geüpdate. Elke medewerker die wij aan de telefoon spreken zegt iets anders maar helaas helpt niets. Wij internetten nu via een unlimited databundel via een hotspot, maar helaas is dat geen doen; tv kijken gaat in zeer slechte kwaliteit en als wij beide thuiswerken is het internet ook niet stabiel genoeg. Wij zijn inmiddels ons vertrouwen verloren en zouden het liefst ons contract kosteloos ontbinden zodat wij weer terug kunnen naar KPN, tenzij ons op zeer korte termijn een oplossing kan worden geboden.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 5 October 2023, 10:58

Bekijk origineel

51 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DavidZeen, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en hopelijk kan ik je hier wat meer uitleg over geven. Op dit moment zijn er problemen in Beverwijk en Heemskerk. We weten nog niet wat er aan de hand is maar zijn dit al een tijd aan het onderzoeken. Het lijkt er op dat er iets niet goed is met de splitters in de wijkcentrale. Je kunt het vergelijken met een speld in een hooiberg zoeken. Onze technische dienst, netwerk team en de onderaannemer werken hier hard aan om alle klanten die hier last van hebben zo snel mogelijk online te krijgen. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 1

Hoi @Tommie van Odido, bedankt voor je reactie. Ik snap dat het lastig is om een verklaring en oplossing te vinden. Ons werd inderdaad twee weken geleden al verteld dat dit probleem in Beverwijk en Heemskerk speelt. Eerder hoorden we juist van de monteur dat het aan de LAN ingang van onze modem ligt, dus dan vragen we ons wel af wat het nou dan is.

Kan je ook zeggen hoe lang wij nog geduld moeten hebben? Aangezien we nu al twee volledige maanden zonder tv en internet zitten.. We willen best nog 1 week wachten maar daarna begint ons geduld ook echt op te raken en stappen wij het liefst echt terug over. 

Reputatie 1

Wij hebben inmiddels met de klantenservice gesproken en die is er nu mee bezig! 

Reputatie 1

Hoi @Tommie van Odido, zou jij ons misschien toch nog wat meer kunnen vertellen? De klantenservice geeft namelijk aan dat wij ons contract niet kosteloos kunnen beëindigen, maar wij betalen nu wel al 2 maanden voor diensten die ons niet geleverd kunnen worden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DavidZeen, we zijn al een stukje verder in het onderzoek. Het lijkt op een fout in onze modems. Dit is op dit moment in onderzoek bij ons netwerk-team en Zyxel. We doen er op dit moment alles aan om iedereen zo snel mogelijk online te krijgen! 

Reputatie 1

Hoi @Tommie van Odido , bedankt voor je snelle reactie! De monteur die een paar weken geleden bij ons was gaf ook al aan dat het leek te liggen aan de LAN-aansluiting van onze modem. Hij gaf aan dat een nieuwe modem mogelijk de oplossing zou bieden. Is dat misschien iets wat wij nog kunnen proberen en kan dat dan via jou worden aangevraagd?

Reputatie 7
Badge +9

@DavidZeen het lijkt iets groter te zijn om te verhelpen dan alleen een modem swap. Als dat zo was dan hadden we dat natuurlijk al in gang gezet! We wachten op dit moment op het onderzoek van Zyxel zelf, deze hopen we in de loop van deze week binnen te krijgen. Hopelijk kunnen we het dan heel snel oplossen.

Reputatie 1

@Tommie van Odido Helemaal goed dan wachten we het nog even af! Fijn dat jullie in elk geval een stap dichterbij zijn, dat geeft ons weer wat hoop 😊

Reputatie 1

Goedendag ik ervaar het zelfde probleem 

ik heb een zyxel t56 modem en ben ook woonachtig in heemskerk. Ik heb al de netwerk monteur toegestuurd gekregen en die vertelde mij dat er al meer dan 20 van deze gevallen waren in heemskerk en omstreken! En het netwerk is in orde!

 

ik heb al een aantal keer odido gebeld en word van het kastje naar de muur gestuurd!

ik wil graag een antwoord of oplossing!!!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jverduin2, welkom op onze Community!

Op dit moment is het onderzoek nog in volle gang. Er lijkt is niet goed te zijn met de software van de Zyxels en de instellingen in de wijkcentrale. Op dit moment is dit alles wat we hierover weten. We zijn druk bezig met het onderzoeken hiervan in samenwerking met Zyxel. Excuses voor het ongemak! 

Reputatie 1

Mischien een andere modem een optie want dit probleem is niet van gisteren!!!

 

Reputatie 7
Badge +9

@Jverduin2 alle modems hebben dezelfde firmware dus dat lost het jammer genoeg niet op.

Reputatie 1

Maar met de oudere types modems geen last? Hoe kan dat dan

Reputatie 7
Badge +9

Het kan zijn dat daar een oudere firmware op zit @Jverduin2. Dat weet ik niet precies. Op dit moment heb ik ook nog geen nieuwe update hierover.

Reputatie 2

Hier hetzelfde euvel, in Beverwijk toevallig, eigen router voor nu er tussen geplaatst, aangezien het onwerkbaar is, deze lijkt wel te werken. Melding gedaan bij Odido, die zouden het doorzetten naar het netwerk team, maar als dit een bekend probleem is had ik dit graag ook gehoord.

Reputatie 1

De netwerk monteur adviseerde mij om er mischien een andere modem tussen te zetten! 
als dit de oplossing is vergoed odido die dan?

Reputatie 1

Ik neem aan dat odido vast wel een t 54 modem op de plank heeft liggen en het vast wel de moeite waard is om de modems om te wisselen en proberen?

Reputatie 1

Bomenbuurt Beverwijk. Hier hetzelfde probleem, ben al bijna 12 weken aan het bellen met klantenservice. Soms wel 20x per dag uitval internet.

Al 3 x monteur thuis gehad, advies en volgens afspraak modem T56 wisselen naar T54. Maar de laatste monteur komt gewoon zonder modem!

Wordt van het kastje naar de muur gestuurd, iedereen wijst naar elkaar en uiteraard ben ik de enige die dit probleem heeft, gek hè…

Het ergste is toch wel het totale gebrek aan communicatie en terugkoppeling. Dacht dat het niet erger kon dan Ziggo, maar dit slaat alles!

Reputatie 1

Ja vind het ook schandalig dat het allemaal zolang duurt en maar bellen en maar bellen!!! Stuur gewoon een knappe monteur die er verstand van heeft en PAS WEGGAAT als alles werkt zoals jullie beloven! 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @denisbakker2106, dit is inderdaad bekend bij ons en onze technische dienst is hard bezig om dit op te lossen! Dit geldt voor Beverwijk en Heemskerk. Zodra we meer informatie hebben, zul je het van ons horen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Jverduin2, onze technische dienst is hard bezig om de issues in Heemskerk te verhelpen! Een nieuw modem zal dit niet oplossen. We houden je hier op de hoogte. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Hoi @denisbakker2106, dit is inderdaad bekend bij ons en onze technische dienst is hard bezig om dit op te lossen! Dit geldt voor Beverwijk en Heemskerk. Zodra we meer informatie hebben, zul je het van ons horen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hopelijk snel wat duidelijkheid dan, want ik ben afhankelijk van mijn internet verbinding voor mijn werk!

Reputatie 1

Hoi @Jverduin2, onze technische dienst is hard bezig om de issues in Heemskerk te verhelpen! Een nieuw modem zal dit niet oplossen. We houden je hier op de hoogte. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

U heeft een prive bericht van mij.

Goedenavond, ik vroeg me af of er al een goede oplossing is voor dit probleem in Beverwijk/Heemskerk. Zijn er al uitslagen van het onderzoek bij het zyxel? Wij hebben sinds maandag een Odido glasvezel verbinding maar heeft het nog niet langer dan 15 minuten gedaan.
 

Nu ik bovenstaande problemen lees, houd ik mijn hart een beetje vast. We hebben tot 5 november gelukkig ook nog ziggo maar daarna..Klantenservice is ook niet zo hulpvaardig. we hebben wel vouchers maar is gewoon niet waar we voor betalen. 

kunnen we al een update verwachten van Zyxel?  

Reputatie 2

Dit zou ik ook graag willen weten, ik ben niet eens meer terug gebeld nadat ik melding heb gedaan, heb sinds de overgang een beroerde internet verbinding, en tot dusver geen enkele vorm van communicatie hierover! We zijn er mee bezig is geen goed antwoord, graag meer duidelijkheid!!

Reageer