Beantwoord

Is het mogelijk om je Zyxel T-50 in te ruilen voor een Zyxel T-54?

  • 12 October 2023
  • 47 reacties
  • 632 Bekeken

Reputatie 2

Hallo allemaal!

Ik ben nu een jaar of 3 (?) klant bij T-Mobile / odido en op zich ben ik tevreden. Tenminste, zolang ik dicht bij de router zit. Ik woon in een relatief betonrijk, ouder huis, waar het simpelweg niet mogelijk is om overal bedrade verbindingen aan te leggen, maar draadloos houdt ook niet over. 

Ons netwerk is in de jaren uitgebreid met een mesh-set, eerst van TP-link, later Orbi. Uiteraard is de ‘eigen’ wifi van de Zyxel ook uitgeschakeld en staat alles in de volgens de handleidingen aangeraden modi. Om de dekking beter te krijgen hebben we toen uiteindelijk de Orbi-set uitgebreid van 3 naar 5 units, zodat we in principe een vrij complete dekking zouden moeten hebben, maar alle ‘hops’ zorgen juist op die plekken waar internet nodig is (volgens mijn kinderen althans), voor een behoorlijk snelheidsverlies. Ik weet niet of het voor schoolwerk geldt, maar ik krijg het in elk geval altijd te horen als games ‘laggen’. 🤣 Ik heb het ook geprobeerd mínder units, maar ook dat bood geen soelaas.

Nu heb ik een paar huizen verderop een buurman die onlangs is overgestapt naar odido en die heeft een Zyxel T-54 modem (ik T-50) gekregen en wat denk je? In een vergelijkbaar huis heeft hij zelfs op zolder relatief goede dekking! Dat heb ik zelfs met een dure mesh-set niet voor elkaar gekregen. En dat zonder mesh, versterkers of zelfs repeaters!

Ik wil dat ook! 😮

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 12 October 2023, 16:47

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frituurman, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik begrijp je namelijk volledig, dat is inderdaad lastig in een ietwat ouder huis, Ik weet er alles vanaf, bouwjaar 1906 hiero!😅 Ik heb je meteen een nieuw modem opgestuurd, de T-56. Zou je mij een terugkoppeling willen geven of de dekking beter is als je het modem geïnstalleerd hebt? Alvast bedankt.

Reputatie 2

Hey @Frituurman, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik begrijp je namelijk volledig, dat is inderdaad lastig in een ietwat ouder huis, Ik weet er alles vanaf, bouwjaar 1906 hiero!😅 Ik heb je meteen een nieuw modem opgestuurd, de T-56. Zou je mij een terugkoppeling willen geven of de dekking beter is als je het modem geïnstalleerd hebt? Alvast bedankt.

Waaaaaaaahhhh! Dankjewel! Hulde! Laat het topic maar even open! Zodra ik alles up-and-running heb, zal ik het hier posten!

Reputatie 7
Badge +9

@Frituurman dat komt goed, geen dank. Laat in de tussentijd de frikandelletjes lekker smaken!😋

Reputatie 2

@Frituurman dat komt goed, geen dank. Laat in de tussentijd de frikandelletjes lekker smaken!😋

Gaan we doen. Ik had nog wel een vraag, @Tommie van Odido , wat moet er nog gedaan worden qua installatie? Is alleen de router vervangen afdoende en vervolgens via http://192.168.1.1 de instellingen aanpassen (SSID, wachtwoord, etc.) afdoende? Of moet er ook nog configuratie worden aangepast?

Reputatie 2

Kan ik ook een Zyxel T-54 krijgen heb nu de T50 heb het zelfde wat hier boven staat.

Reputatie 7
Badge +9

@Frituurman dat is inderdaad het enige wat je hoeft te doen! Verder hoeft er niks aangepast te worden.

 

Hey @burekap, ik kan je inderdaad een nieuw modem opsturen, echter hebben we op dit moment niet genoeg modems op voorraad. Zou je volgende maand nog een keer kunnen aankloppen hiervoor? Dan zal ik het dan voor je in gang zetten!  

Reputatie 2

@Frituurman dat is inderdaad het enige wat je hoeft te doen! Verder hoeft er niks aangepast te worden.

 

Hey @Tommie van Odido, ik heb wel een mailtje gehad dat mijn nieuwe apparatuur onderweg is en dat ik dan per mail een Track & Trace krijg of dat ik de status in MijnOdido kan zien, maar vooralsnog zie ik nog helemaal niets. Kun je er je licht op schijnen? Ik heb het als soort van wortel voorgehouden bij mijn kinderen en ze zijn eigenlijk niet meer te houden, haha!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frituurman, dat begrijp ik helemaal!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en de order is vandaag ingeschoten bij onze logistiek. Ik ga er vanuit dat hij morgen of overmorgen wordt verzonden. Je moet de stok nog ietsjes langer maken voordat de wortel zal arriveren.  

@Tommie van Odido.

Ook ik ben al enkele jaren abonnee bij T-mobile/Odido. Ik ben zeer tevreden over de glasvezel verbinding en de service. Echter wordt hier in huis nogal geklaagd over de slechte Wifi.

Graag zou ik ons T50 modem dus inruilen voor de T54 of T65 als dat mogelijk is. Dit in verband met de betere Wifi die toch mogelijk is t.o.v. de T50 die we nu hebben.

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @iWim, welkom op onze Community!

Dat kan ik zeker voor je regelen. Ik heb dit meteen voor je in gang gezet. Het nieuwe modem zal binnen een paar dagen worden opgestuurd. Als het verwerkt is in ons systeem dan zul je een bericht ontvangen en kun je het ook bekijken in Mijn Odido! 

Hey @iWim, welkom op onze Community!

Dat kan ik zeker voor je regelen. Ik heb dit meteen voor je in gang gezet. Het nieuwe modem zal binnen een paar dagen worden opgestuurd. Als het verwerkt is in ons systeem dan zul je een bericht ontvangen en kun je het ook bekijken in Mijn Odido! 

@Tommie van Odido Dank voor de snelle reactie en goede service! Ook namens de kinderen…...😉

Hey @iWim, welkom op onze Community!

Dat kan ik zeker voor je regelen. Ik heb dit meteen voor je in gang gezet. Het nieuwe modem zal binnen een paar dagen worden opgestuurd. Als het verwerkt is in ons systeem dan zul je een bericht ontvangen en kun je het ook bekijken in Mijn Odido! 

@Tommie van Odido Ik heb even zitten lezen en zie dat de T56 er voor glasvezel is en de T54 voor DSL. Betekent dit dat wij een T56 krijgen opgestuurd, aangezien wij glasvezel hebben?

 

Avast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @iWim, dat klopt helemaal! 

Hey @iWim, dat klopt helemaal! 

Thanks Tommie! Helemaal TOP!😉

@Tommie van Odido Goedemorgen wij ervaren dezelfde problemen als vermeld en zouden ook graag het nieuwe modem ontvangen😀

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bob075, ik heb het zojuist voor je in gang gezet. Je ontvangt hier spoedig een bericht over. Als het modem is verzonden kun je de zending bekijken in Mijn Odido! 

Hey @Bob075, ik heb het zojuist voor je in gang gezet. Je ontvangt hier spoedig een bericht over. Als het modem is verzonden kun je de zending bekijken in Mijn Odido! 

@Tommie van Odido top Tommie😀

@Tommie van Odido Ik loop hier ook tegenaan na mijn verhuizing. Is het mogelijk dat ik ook een nieuw modem ontvang? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tonald Drump, welkom op onze Community.

Dat klopt inderdaad, met een verhuizing verhuist het modem met je mee. Ik heb je ook een nieuw modem opgestuurd. Hier zul je spoedig een bericht over ontvangen! 

Reputatie 2

Hey @Tommie van Odido , ik heb de router geplaatst en ik heb marginaal beter bereik. De PC's met Wifi 6 hebben op zolder het goed voor elkaar. Helaas hebben we ook wat apparatuur staan die nog geen Wifi 6 ondersteund, dus ik dacht: Ik ga een wifi-punt bestellen! Dus ik ga in MijnOdido daar kijken:


Dus ik klik op bestellingen en ik zie:

Dus ik heb helemaal geen open of lopende bestellingen. Hoe kan ik nu een wifi plus voor mijn T56 bestellen? 

 

Ik heb trouwens nog een oude router nu hier staan. Wat moet ik daarmee gaan doen? Ik heb 'm in de doos gestopt, maar ik heb geen retoursticker of wat dan ook.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frituurman, ik ben blij om te horen dat het modem goed werkt!

Dit kopt. Omdat je oude modem nog niet retour is blijft de order op accepted staan en schiet niet naar compleet. Ook ik kan hierdoor geen wifipunt voor je bestellen. Het oude modem zou eerst door ons ontvangen en systematisch verwerkt moeten worden. Als het goed is heb jij op 12-10 een e-mail gehad met de aankondiging: Je bestelling is onderweg! In die e-mail staat een kopje met: Wat te doen met je oude apparatuur. Hier kun je de QR-code vinden om je oude modem retour te sturen! Als het allemaal verwerkt is, kun je een wifipunt bestellen.

Reputatie 2

Ik heb eergister het pakketje op de bus gedaan met de oude router. Enig idee hoe lang het duurt? Ik kan namelijk geen enkele status inzien van de retour. Ik heb wel het vermoeden dat het er nog niet is, want ik kan nog geen wifi punt bestellen. 

Idem dito qua situatie. Ik zou ook graag mijn oude T-50 Modem in willen ruilen voor de T-56 🙏🏻

Ik wilde hiervoor geen nieuw topic openen aangezien deze ook perfect de situatie voor mij aankaart. 

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Frituurman, je zending is nog bij DHL in behandeling. Zodra deze bij ons is aangekomen duurt het niet lang meer voordat je een wifipunt kunt bestellen!

 

Hey @Dieny, welkom op onze Community!

Ik wil best het modem voor je omruilen, echter zie ik dat je drie wifipunten hebt. Deze wifipunten zullen niet werken met de T-56, sterket nog drie wifipunten werken niet. Zyxel kan maximaal drie acces points aan, dit is inclusief het modem. Het derde punt zal voor verstoring zorgen of niet werken. Ik kan het modem voor je omruilen en je wifipunten opzeggen. Als de order helemaal verwerkt is kun je zelf nieuwe wifipunten bestellen, je ontvangt dan de WX5600. Dit is ons nieuwste wifipunt en werkt perfect met de T-56. Kan ik dit voor je in gang zetten?

Reputatie 2

Hallo kan ik ook de Zyxel T-54 krijgen. 

Reageer