Beantwoord

Is het mogelijk om je Zyxel T-50 in te ruilen voor een Zyxel T-54?

  • 12 October 2023
  • 47 reacties
  • 643 Bekeken

Reputatie 2

Hallo allemaal!

Ik ben nu een jaar of 3 (?) klant bij T-Mobile / odido en op zich ben ik tevreden. Tenminste, zolang ik dicht bij de router zit. Ik woon in een relatief betonrijk, ouder huis, waar het simpelweg niet mogelijk is om overal bedrade verbindingen aan te leggen, maar draadloos houdt ook niet over. 

Ons netwerk is in de jaren uitgebreid met een mesh-set, eerst van TP-link, later Orbi. Uiteraard is de ‘eigen’ wifi van de Zyxel ook uitgeschakeld en staat alles in de volgens de handleidingen aangeraden modi. Om de dekking beter te krijgen hebben we toen uiteindelijk de Orbi-set uitgebreid van 3 naar 5 units, zodat we in principe een vrij complete dekking zouden moeten hebben, maar alle ‘hops’ zorgen juist op die plekken waar internet nodig is (volgens mijn kinderen althans), voor een behoorlijk snelheidsverlies. Ik weet niet of het voor schoolwerk geldt, maar ik krijg het in elk geval altijd te horen als games ‘laggen’. 🤣 Ik heb het ook geprobeerd mínder units, maar ook dat bood geen soelaas.

Nu heb ik een paar huizen verderop een buurman die onlangs is overgestapt naar odido en die heeft een Zyxel T-54 modem (ik T-50) gekregen en wat denk je? In een vergelijkbaar huis heeft hij zelfs op zolder relatief goede dekking! Dat heb ik zelfs met een dure mesh-set niet voor elkaar gekregen. En dat zonder mesh, versterkers of zelfs repeaters!

Ik wil dat ook! 😮

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 12 October 2023, 16:47

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frituurman, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik begrijp je namelijk volledig, dat is inderdaad lastig in een ietwat ouder huis, Ik weet er alles vanaf, bouwjaar 1906 hiero!😅 Ik heb je meteen een nieuw modem opgestuurd, de T-56. Zou je mij een terugkoppeling willen geven of de dekking beter is als je het modem geïnstalleerd hebt? Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

@Frituurman dat komt goed, geen dank. Laat in de tussentijd de frikandelletjes lekker smaken!😋

Hi @Dieny, bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist het modem voor je omgeruild en al je wifipunten opgezegd. Zodra alles retour is en verwerkt is kun jij zelf een nieuw wifipunt aanvragen in Mijn Odido! Je ontvangt hier zometeen een bericht over. Als het nieuwe modem verzonden is kun je de zending ook volgen in Mijn Odido! 

 

Hallo Tommie,

 

Hoera! Het nieuwe modem is zojuist binnengekomen. Echter na dit topic na te hebben gelezen staat er in mijn mail geen kopje met hoe ik het oude modem en wifi punten retour kan sturen. Dus mijn vraag voor nu is hoe ik deze items het beste retour kan sturen. Moet ik het modem en de wifi punten allemaal tegelijk opsturen zodat ik daarna de nieuwe wifi punten kan bestellen?

Met vriendelijke groet,

Dieny Lommen

Hey @iWim, welkom op onze Community!

Dat kan ik zeker voor je regelen. Ik heb dit meteen voor je in gang gezet. Het nieuwe modem zal binnen een paar dagen worden opgestuurd. Als het verwerkt is in ons systeem dan zul je een bericht ontvangen en kun je het ook bekijken in Mijn Odido! 

@Tommie van Odido Dank voor de snelle reactie en goede service! Ook namens de kinderen…...😉

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Dieny ,

Als je op deze link klikt staat daar de informatie voor het retour zenden van de spullen.
Je kan alles in één doos doen en dit inleveren bij een DHL Parcel ServicePoint , als je geen retourlabel hebt gekregen of QR code, doe dan een briefje in de doos met je naam, adres en klantnummer.
Als al je spullen retour gemeld zijn kan je ook de nieuwe wifi punten aanvragen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @iWim, dat klopt helemaal! 

Hey @iWim, dat klopt helemaal! 

Thanks Tommie! Helemaal TOP!😉

Hey @Bob075, ik heb het zojuist voor je in gang gezet. Je ontvangt hier spoedig een bericht over. Als het modem is verzonden kun je de zending bekijken in Mijn Odido! 

@Tommie van Odido top Tommie😀

Reputatie 7
Badge +4

Alsnog met Easymesh aanstaan om de WX5600 te laten werken. Kan je de WX5600 aansluiten zodat we kunnen kijken wat er fout gaat. 

Goedemorgen aangesloten ben benieuwd

 

vloog er meteen al uit zie ik op mijn werk laptop daardoor krijg ik in mijn werkomgeving foutmeldingen

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Bob075

Is het alleen op je werklaptop dat het eruit klapt? Als ik nu kijk zie ik namelijk een stuk of 10 devices verbonden met de Wifi. Kan je  beschrijving wat er precies gebeurd. Verbreekt de Wifi helemaal, of is het alleen het internet wat stopt maar blijven de devices wel verbonden met de wifi?

Ik zie nu de WX5600 wel aangesloten draadloos, gezien Easymesh eerst uitstond is die geen onderdeel van de mesh, hiervoor moet je hem een factory reset geven en even opnieuw aansluiten met een kabel. 

 

alles is nu weer aangesloten met een kabel ik heb de wx5600 2 x gereset via het knopje op de achterkant. er gebeurd van alles gaat aan wordt groen gaat weer uit start opnieuw op , en nu power lampje oranje signaal groen wifi knippert laatste lampje uit

 

oja en zie op mijn telefoon ook de wifi aan en uitgaan 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Bob075

Je kan je wifi punt weer neerzetten waar je wilt, hou wel easymesh aan op je modem 😉. 

Zet je wifi punt niet te dicht bij het modem, want het lijkt er voor nu op dat je devices te veel heen en weer springen tussen het wifi punt en het modem. Vandaar dat het er op lijkt dat het uitvalt. 

 

Reputatie 2

Hey @Frituurman, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik begrijp je namelijk volledig, dat is inderdaad lastig in een ietwat ouder huis, Ik weet er alles vanaf, bouwjaar 1906 hiero!😅 Ik heb je meteen een nieuw modem opgestuurd, de T-56. Zou je mij een terugkoppeling willen geven of de dekking beter is als je het modem geïnstalleerd hebt? Alvast bedankt.

Waaaaaaaahhhh! Dankjewel! Hulde! Laat het topic maar even open! Zodra ik alles up-and-running heb, zal ik het hier posten!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @burekap, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb het modem voor je omgeruild. Je zult zo spoedig een bericht hierover ontvangen. Zodra het modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tonald Drump, welkom op onze Community.

Dat klopt inderdaad, met een verhuizing verhuist het modem met je mee. Ik heb je ook een nieuw modem opgestuurd. Hier zul je spoedig een bericht over ontvangen! 

Reputatie 2

Kan ik ook een Zyxel T-54 krijgen heb nu de T50 heb het zelfde wat hier boven staat.

Hi @Tommie van Odido

Zo te lezen ben ik niet enige ben met dit probleem met bereik.
Zelf al meerdere AP's en repeaters geprobeerd.

Ik zou dan ook graag mijn oude T-50 Modem in willen omruilen voor de T-56.

En dan graag ook de Zyxel WAP6807 wifipunt (deze is ook EoL lees ik?) omruilen voor de Zyxel WX5600.
Dan kan ik ook gebruik maken van Wifi 6 snelheden in huis.

Voor mijn baan als systeembeheerder en het vele thuiswerken, is dit een duidelijke upgrade t.o.v. de huidige apparatuur.

Ik heb al geprobeerd contact te krijgen met de servicedesk via de email, maar hier helaas geen gehoor op gekregen.
Dus probeer ik het hier ook even. 😊

Hi @Bob075

Je kan je wifi punt weer neerzetten waar je wilt, hou wel easymesh aan op je modem 😉. 

Zet je wifi punt niet te dicht bij het modem, want het lijkt er voor nu op dat je devices te veel heen en weer springen tussen het wifi punt en het modem. Vandaar dat het er op lijkt dat het uitvalt. 

 

wifi punt boven neer gezet echter geen verbinding iets verplaats en wel verbinding, helaas staat 5 minuten aan weg wifi signaal alweer 2 x achter elkaar

 

het wifi punt is mijns inzien hier de stoorzender

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frituurman, het oude modem is nog niet bij ons aangekomen. Zodra dit verwerkt is kun je het wifipunt bestellen!

Reputatie 2

Hey @Frituurman, het oude modem is nog niet bij ons aangekomen. Zodra dit verwerkt is kun je het wifipunt bestellen!

 

Dat weet ik. Maar DHL doet de er wel heel lang over. Sinds 26 oktober ligt het al klaar om naar het sorteercentrum te gaan. Ondertussen kunnen wij niets bestellen. Ik snap jullie wel hoor. Maar als klant kan ik er niets aan doen dat DHL er al een week over doet om iets bij een sorteercentrum te krijgen. 

 

 

@Tommie van Odido.

Ook ik ben al enkele jaren abonnee bij T-mobile/Odido. Ik ben zeer tevreden over de glasvezel verbinding en de service. Echter wordt hier in huis nogal geklaagd over de slechte Wifi.

Graag zou ik ons T50 modem dus inruilen voor de T54 of T65 als dat mogelijk is. Dit in verband met de betere Wifi die toch mogelijk is t.o.v. de T50 die we nu hebben.

 

Alvast bedankt!

Reageer