Beantwoord

Is het mogelijk om je Zyxel T-50 in te ruilen voor een Zyxel T-54?

  • 12 October 2023
  • 47 reacties
  • 632 Bekeken

Reputatie 2

Hallo allemaal!

Ik ben nu een jaar of 3 (?) klant bij T-Mobile / odido en op zich ben ik tevreden. Tenminste, zolang ik dicht bij de router zit. Ik woon in een relatief betonrijk, ouder huis, waar het simpelweg niet mogelijk is om overal bedrade verbindingen aan te leggen, maar draadloos houdt ook niet over. 

Ons netwerk is in de jaren uitgebreid met een mesh-set, eerst van TP-link, later Orbi. Uiteraard is de ‘eigen’ wifi van de Zyxel ook uitgeschakeld en staat alles in de volgens de handleidingen aangeraden modi. Om de dekking beter te krijgen hebben we toen uiteindelijk de Orbi-set uitgebreid van 3 naar 5 units, zodat we in principe een vrij complete dekking zouden moeten hebben, maar alle ‘hops’ zorgen juist op die plekken waar internet nodig is (volgens mijn kinderen althans), voor een behoorlijk snelheidsverlies. Ik weet niet of het voor schoolwerk geldt, maar ik krijg het in elk geval altijd te horen als games ‘laggen’. 🤣 Ik heb het ook geprobeerd mínder units, maar ook dat bood geen soelaas.

Nu heb ik een paar huizen verderop een buurman die onlangs is overgestapt naar odido en die heeft een Zyxel T-54 modem (ik T-50) gekregen en wat denk je? In een vergelijkbaar huis heeft hij zelfs op zolder relatief goede dekking! Dat heb ik zelfs met een dure mesh-set niet voor elkaar gekregen. En dat zonder mesh, versterkers of zelfs repeaters!

Ik wil dat ook! 😮

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 12 October 2023, 16:47

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @burekap, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb het modem voor je omgeruild. Je zult zo spoedig een bericht hierover ontvangen. Zodra het modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido! 

Hi @Frituurman, je zending is nog bij DHL in behandeling. Zodra deze bij ons is aangekomen duurt het niet lang meer voordat je een wifipunt kunt bestellen!

 

Hey @Dieny, welkom op onze Community!

Ik wil best het modem voor je omruilen, echter zie ik dat je drie wifipunten hebt. Deze wifipunten zullen niet werken met de T-56, sterket nog drie wifipunten werken niet. Zyxel kan maximaal drie acces points aan, dit is inclusief het modem. Het derde punt zal voor verstoring zorgen of niet werken. Ik kan het modem voor je omruilen en je wifipunten opzeggen. Als de order helemaal verwerkt is kun je zelf nieuwe wifipunten bestellen, je ontvangt dan de WX5600. Dit is ons nieuwste wifipunt en werkt perfect met de T-56. Kan ik dit voor je in gang zetten?

Hallo Tommie,

Als dit mogelijk is dan ja heel erg graag! Ontzettend bedankt voor de hulp alvast

Met vriendelijke groet,

Dieny

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dieny, bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist het modem voor je omgeruild en al je wifipunten opgezegd. Zodra alles retour is en verwerkt is kun jij zelf een nieuw wifipunt aanvragen in Mijn Odido! Je ontvangt hier zometeen een bericht over. Als het nieuwe modem verzonden is kun je de zending ook volgen in Mijn Odido! 

Reputatie 2

Hi @Frituurman, je zending is nog bij DHL in behandeling. Zodra deze bij ons is aangekomen duurt het niet lang meer voordat je een wifipunt kunt bestellen!

 

Het gemor is bij ons thuis nog niet weg. Maar ik kan helaas nog steeds geen wifi-punt bestellen. Is het pakketje al binnen bij jullie?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frituurman, het oude modem is nog niet bij ons aangekomen. Zodra dit verwerkt is kun je het wifipunt bestellen!

Reputatie 2

Hey @Frituurman, het oude modem is nog niet bij ons aangekomen. Zodra dit verwerkt is kun je het wifipunt bestellen!

 

Dat weet ik. Maar DHL doet de er wel heel lang over. Sinds 26 oktober ligt het al klaar om naar het sorteercentrum te gaan. Ondertussen kunnen wij niets bestellen. Ik snap jullie wel hoor. Maar als klant kan ik er niets aan doen dat DHL er al een week over doet om iets bij een sorteercentrum te krijgen. 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Frituurman, ik heb het direct nagekeken en ik zie een nieuwe update van gistermiddag. Ik heb goede hoop dat we het zo snel mogelijk ontvangen! 😊 Groetjes, Ishana

Hi @Dieny, bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist het modem voor je omgeruild en al je wifipunten opgezegd. Zodra alles retour is en verwerkt is kun jij zelf een nieuw wifipunt aanvragen in Mijn Odido! Je ontvangt hier zometeen een bericht over. Als het nieuwe modem verzonden is kun je de zending ook volgen in Mijn Odido! 

 

Hallo Tommie,

 

Hoera! Het nieuwe modem is zojuist binnengekomen. Echter na dit topic na te hebben gelezen staat er in mijn mail geen kopje met hoe ik het oude modem en wifi punten retour kan sturen. Dus mijn vraag voor nu is hoe ik deze items het beste retour kan sturen. Moet ik het modem en de wifi punten allemaal tegelijk opsturen zodat ik daarna de nieuwe wifi punten kan bestellen?

Met vriendelijke groet,

Dieny Lommen

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Dieny ,

Als je op deze link klikt staat daar de informatie voor het retour zenden van de spullen.
Je kan alles in één doos doen en dit inleveren bij een DHL Parcel ServicePoint , als je geen retourlabel hebt gekregen of QR code, doe dan een briefje in de doos met je naam, adres en klantnummer.
Als al je spullen retour gemeld zijn kan je ook de nieuwe wifi punten aanvragen.

Hey @Bob075, ik heb het zojuist voor je in gang gezet. Je ontvangt hier spoedig een bericht over. Als het modem is verzonden kun je de zending bekijken in Mijn Odido! 

@Tommie van Odido top Tommie😀

Hoi Tommie modem T-54 is gearriveerd en aangesloten een paar dagen erna ook de wifi versterker ontvangen en aangesloten WX5600 echter zodra ik de versterker aanzet valt om de paar seconden de wifi weg als ik de versterker uitzet is er niets aan de hand. Waar zou dit aan kunnen liggen?

groet Bob

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Bob075

Ik zei dat je Easymesh uit hebt staan op het modem. Deze moet aanstaan om de WX5600 optimaal te laten werken.Kan je deze weer aanzetten, daarna de WX5600 opnieuw koppelen met het modem. 

Hoi, als ik dat aanzet zelfde probleem dan valt de wifi telkens weg😞

Reputatie 7
Badge +4

Alsnog met Easymesh aanstaan om de WX5600 te laten werken. Kan je de WX5600 aansluiten zodat we kunnen kijken wat er fout gaat. 

Goedemorgen aangesloten ben benieuwd

 

vloog er meteen al uit zie ik op mijn werk laptop daardoor krijg ik in mijn werkomgeving foutmeldingen

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Bob075

Is het alleen op je werklaptop dat het eruit klapt? Als ik nu kijk zie ik namelijk een stuk of 10 devices verbonden met de Wifi. Kan je  beschrijving wat er precies gebeurd. Verbreekt de Wifi helemaal, of is het alleen het internet wat stopt maar blijven de devices wel verbonden met de wifi?

Ik zie nu de WX5600 wel aangesloten draadloos, gezien Easymesh eerst uitstond is die geen onderdeel van de mesh, hiervoor moet je hem een factory reset geven en even opnieuw aansluiten met een kabel. 

 

alles is nu weer aangesloten met een kabel ik heb de wx5600 2 x gereset via het knopje op de achterkant. er gebeurd van alles gaat aan wordt groen gaat weer uit start opnieuw op , en nu power lampje oranje signaal groen wifi knippert laatste lampje uit

 

oja en zie op mijn telefoon ook de wifi aan en uitgaan 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Bob075

Je kan je wifi punt weer neerzetten waar je wilt, hou wel easymesh aan op je modem 😉. 

Zet je wifi punt niet te dicht bij het modem, want het lijkt er voor nu op dat je devices te veel heen en weer springen tussen het wifi punt en het modem. Vandaar dat het er op lijkt dat het uitvalt. 

 

Hi @Tommie van Odido

Zo te lezen ben ik niet enige ben met dit probleem met bereik.
Zelf al meerdere AP's en repeaters geprobeerd.

Ik zou dan ook graag mijn oude T-50 Modem in willen omruilen voor de T-56.

En dan graag ook de Zyxel WAP6807 wifipunt (deze is ook EoL lees ik?) omruilen voor de Zyxel WX5600.
Dan kan ik ook gebruik maken van Wifi 6 snelheden in huis.

Voor mijn baan als systeembeheerder en het vele thuiswerken, is dit een duidelijke upgrade t.o.v. de huidige apparatuur.

Ik heb al geprobeerd contact te krijgen met de servicedesk via de email, maar hier helaas geen gehoor op gekregen.
Dus probeer ik het hier ook even. 😊

Hi @Bob075

Je kan je wifi punt weer neerzetten waar je wilt, hou wel easymesh aan op je modem 😉. 

Zet je wifi punt niet te dicht bij het modem, want het lijkt er voor nu op dat je devices te veel heen en weer springen tussen het wifi punt en het modem. Vandaar dat het er op lijkt dat het uitvalt. 

 

wifi punt boven neer gezet echter geen verbinding iets verplaats en wel verbinding, helaas staat 5 minuten aan weg wifi signaal alweer 2 x achter elkaar

 

het wifi punt is mijns inzien hier de stoorzender

 

Reageer