Klanten service??

  • 18 June 2023
  • 27 reacties
  • 330 Bekeken

Uitermate slecht begin T-Mobile

Vorige maand besloot ik van Ziggo over te stappen naar jullie voor alleen internet.
Op 1 juni is het zover en ga ik de boel aansluiten en instellen.
Al mijn apparaten zoals telefoon, tablet, en chromecast hebben een WiFi verbinding maar mijn PC met WiFi adapter krijgt geen WiFi. Half uur met een medewerker aan de telefoon gezeten. Alle mogelijke probleem oplossingen, de eenvoudige en de complexe uitgedokterd en geprobeerd maar het probleem blijft.
Het modem heeft wel verbinding met de adapter, het modem staat in de WiFi lijst, en de PC zegt dat dit een ‘’bekende’’ verbinding is. Ga ik echter met de muis op het wereldbolletje staan verschijnt de tekst ‘’onbekend netwerk’’ geen internettoegang.

Uit mijn zoektocht blijkt het zo te zijn dat het modem, dat dus wel is verbonden, een IP adres aan de adapter moet toekennen en dat gebeurd dus niet, en heb ik dis geen WiFi op mijn PC.

Ik heb dat bij jullie aan gekaart, wederom diverse telefoon gesprekken gevoerd, met als laatste resultaat de opmerking dat ik de werking van mijn netwerkkaart moest controleren en dat een dergelijke probleem eigenlijk niet onder jullie service viel.
Nou mijn netwerkkaart werkt prima want hij vindt en ziet alle WiFi verbindingen in mijn omgeving inclusief die van jullie. Hij is, zoals gezegd, ook verbonden met het modem, maar krijgt geen internettoegang.

Goed, omdat ik 14 dagen bedenktijd had wilde ik wel een reactie binnen die tijd zodat ik nog terug kon als ik dat zou willen….
Op 7 juni ontvang ik een mail van jullie met de volgende tekst.
 

Jouw melding bij T-Mobile

 

Kenmerk: 2370/KHO58782

refComId:_a5I6N00000CE4C8UAL:refComId

 

Beste Hjalmar,

Vandaag hebben wij contact gehad over jouw vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen vijf werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 63919161. We houden je op de hoogte van de voortgang.

 

Mooi, maar daarna komt er niets meer….. Nu had ik toevallig, omdat de aansluitingen precies in de hoek zitten waar mijn PC staat, de mogelijkheid om een vaste ethernet verbinding te testen ….. en jawel hoor dat werkt wel. Maar goed ik heb liever een WiFi verbinding met het modem in de meterkast en niet als stofnest onder de boekenkast.
Mijn 14 dagen zijn uiteraard verstreken en ik heb Internet op mijn PC waar ik nogal afhankelijk van ben in alles wat ik doe. Maar van jullie T-Mobile taal nog teken.

 

15 juni ontving ik echter weer een mail met de volgende tekst.

 

Jouw melding bij T-Mobile

 

Kenmerk: 2370/KHO58782

refComId:_a5I6N00000C1wU4UAJ:refComId

 

Beste Hjalmar,

Vandaag hebben wij contact gehad over jouw vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen vijf werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 63919161. We houden je op de hoogte van de voortgang.

 

Nouuuuuu, als je mij nou pissig wil krijgen moet je me op een dergelijke manier behandelen. Als dit jullie klantenservice is dan krijgt die beoordeling -1
Wat is dit slecht!
Voor het sturen van de factuur weten jullie me wel te vinden maar voor een reactie op mijn probleem hebben jullie al meer dan twee weken nodig.  
Ik verwacht nu toch wel heel snel A: een fatsoenlijke reactie, en B: alsnog een passende oplossing voor het WiFi probleem. En ga niet jammeren over extra kosten oid want hier heb ik geen enkele schuld aan. Als jullie niet kunnen leveren wat je mensen voor houdt is dat jullie probleem.

Met onvriendelijke groet

Hjalmar Silberman

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @Hjallie60, welkom op onze Community!

Bedankt het delen van je ervaring. Ik ben meteen in je dossier gedoken en onze techneuten hebben een antwoord achtergelaten. Omdat het gaat om één apparaat en alle andere apparaten wel normaal kunnen verbinden, kunnen wij hier vrij weinig aan doen. Wij adviseren om contact op te nemen met de fabrikant van het product. 

 

Ik heb toch voor de zekerheid het een en ander aan je instellingen aangepast. Zou je het modem kunnen voorzien van een powerflip en kijken of je nu wel verbinding krijgt? Als het nog steeds niet lukt dan zal ik contact opnemen met de desbetreffende fabrikant. Wellicht kunnen zij je een antwoord hierop geven!

 

Bekijk origineel

27 reacties

Allemaal al geprobeerd. 

Reputatie 1

Probeer wellicht wifi protocol en / beveiligingstype te wijzigen en te zien of dat verschil maakt 

Reageer