-
-
is een Top Poster
-
7 reacties
Goedemiddag,
In de MPro Mesh app zie ik staan: “MESH: Offline”.
Ik merk dat mijn wifi ook steeds wegvalt. Ik heb twee wifi punten. Tijdens bijvoorbeeld facetime gesprekken hoor ik dat mijn verbinding even is weggevallen waardoor ik telkens dingen moet herhalen.
Heb de klantenservice gebeld en die hebben een reset uitgevoerd maar helaas heeft dat niet geholpen. Zelf heb ik ook de stekkers (1 minuut) van zowel de modem als de wifi punten eruit gehaald maar ook dat heeft niet geholpen. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Hi @Probleem71. goed dat je hiervoor aan de bel trekt.
Het klopt inderdaad dat MPro app een Offline status laat zien. Dit komt door een bug en wordt opgelost met een firmware update voor de WX5600. Daarnaast heb ik je wifinetwerk eens onder de loep genomen en ik zie dat je best veel smart apparaten in huis hebt. Voornamelijk zijn het de apparaten van Tuya Smart Inc (vaak slimme ledlampen), Espressif Inc (kan een slimme thermostaat zijn), een apparaat met fabrikant Altobeam (China) Inc. (geen flauw idee) en twee apparaten van Ring (camera of deurbel). Deze apparaten overbelasten je 2,4 GHz frequentie.
De meeste apparaten verbinden met het modem waardoor hij een ontzettend slechte dekking geeft. Je beide Ring apparaten vooral, staan deze verweg van het modem toevallig? Ik die dat 1 van je Ring apparaten erg veel data verbruikt, is dit toevallig een camera (90:48:6C:F1:C3:66)?
Als je hiermee wat gaat spelen dan gok ik dat je er zelf uit kan komen. Zou je een schets kunnen maken van je woning en waar het modem en wifipunten staan met je slimme apparaten? Dan kan ik je wellicht wel een handje helpen!
Bekijk origineel