Mesh staat op offline

  • 24 April 2024
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Goedemiddag,

 

In de MPro Mesh app zie ik staan: “MESH: Offline”.

 

Ik merk dat mijn wifi ook steeds wegvalt. Ik heb twee wifi punten. Tijdens bijvoorbeeld facetime gesprekken hoor ik dat mijn verbinding even is weggevallen waardoor ik telkens dingen moet herhalen.

 

Heb de klantenservice gebeld en die hebben een reset uitgevoerd maar helaas heeft dat niet geholpen. Zelf heb ik ook de stekkers (1 minuut) van zowel de modem als de wifi punten eruit gehaald maar ook dat heeft niet geholpen. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Tommie van Odido 10 dagen geleden

Hi @Probleem71. goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Het klopt inderdaad dat MPro app een Offline status laat zien. Dit komt door een bug en wordt opgelost met een firmware update voor de WX5600. Daarnaast heb ik je wifinetwerk eens onder de loep genomen en ik zie dat je best veel smart apparaten in huis hebt. Voornamelijk zijn het de apparaten van Tuya Smart Inc (vaak slimme ledlampen), Espressif Inc (kan een slimme thermostaat zijn), een apparaat met fabrikant Altobeam (China) Inc. (geen flauw idee) en twee apparaten van Ring (camera of deurbel). Deze apparaten overbelasten je 2,4 GHz frequentie. 

De meeste apparaten verbinden met het modem waardoor hij een ontzettend slechte dekking geeft. Je beide Ring apparaten vooral, staan deze verweg van het modem toevallig? Ik die dat 1 van je Ring apparaten erg veel data verbruikt, is dit toevallig een camera (90:48:6C:F1:C3:66)? 

Als je hiermee wat gaat spelen dan gok ik dat je er zelf uit kan komen. Zou je een schets kunnen maken van je woning en waar het modem en wifipunten staan met je slimme apparaten? Dan kan ik je wellicht wel een handje helpen!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Probleem71. goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Het klopt inderdaad dat MPro app een Offline status laat zien. Dit komt door een bug en wordt opgelost met een firmware update voor de WX5600. Daarnaast heb ik je wifinetwerk eens onder de loep genomen en ik zie dat je best veel smart apparaten in huis hebt. Voornamelijk zijn het de apparaten van Tuya Smart Inc (vaak slimme ledlampen), Espressif Inc (kan een slimme thermostaat zijn), een apparaat met fabrikant Altobeam (China) Inc. (geen flauw idee) en twee apparaten van Ring (camera of deurbel). Deze apparaten overbelasten je 2,4 GHz frequentie. 

De meeste apparaten verbinden met het modem waardoor hij een ontzettend slechte dekking geeft. Je beide Ring apparaten vooral, staan deze verweg van het modem toevallig? Ik die dat 1 van je Ring apparaten erg veel data verbruikt, is dit toevallig een camera (90:48:6C:F1:C3:66)? 

Als je hiermee wat gaat spelen dan gok ik dat je er zelf uit kan komen. Zou je een schets kunnen maken van je woning en waar het modem en wifipunten staan met je slimme apparaten? Dan kan ik je wellicht wel een handje helpen!

Hoi @Tommie van Odido , De ring apparaten staan naast het modem. Eén daarvan is de Chime van Ring die staat letterlijk 10 cm van het modem vandaan en de ringdeurbel zelf staat niet eens 1 meter ver van het modem. Ik heb één wifipunt in de woonkamer waar ook alle slimme apparaten in de buurt staan en één op zolder. Beide zijn bekabeld aangesloten aan het modem.

 

Ik heb even zitten kijken en het apparaat dat veel data verbruikt is de Ring deurbel.

Enig idee wanneer die update komt? En hoe kan ik de apparaten zo indelen dat ze ook verbinden met de wifipunten ipv modem zelf. Ring deurbel kan aan de modem blijven maar de andere apparaten wil ik wel dat ze verbinding maken met de wifipunten. Kan ik per apparaat kiezen aan welke wifipunt die verbonden moet blijven? Alvast bedankt voor je hulp!

Ik merk sinds gister na de reset van het modem dat de wifi van mijn printer niet meer verbinding maakt. Kan iemand met mij naar al deze problemen kijken? Mag ook telefonisch.

Reageer