Sinds de overstap naar glasvezel is het internet, voornamelijk in de avonduren met vlagen erg langzaam. Het internet schommelt dan van de gewone snelheid van 400 mbs naar dat webpagina's niet meer te laden zijn, dsl speed tests die niet meer uit te voeren zijn en packetloss bij pingen van websites. Dit gebeurt zowel met wifi als bekabeld en op verschillende systemen. Ik woon in Nieuwegein en heb eerder gelezen dat dit vaker in het midden van Nederland voorkomt. Ik hoor graag van Odido wat hier een passende oplossing voor is, anders ben ik ook genoodzaakt over te stappen…
Na overstap op glasvezel traag internet voornamelijk in avond
Hallo
Zou je eens een ping test in de avonduren kunnen laten lopen met command prompt: ping -n 1000 8.8.8.8?
Zorg dat je laptop of pc rechtstreeks bekabeld aangesloten is op de router.
Het is nu in de middag, hetzelfde probleem, maar dit is niet terug te zien in een ping…
Het posten van deze reactie bleef dus hangen en na enkele minuten gepost. Of jullie servers zijn nu traag…
Voorbeeld, ik laad website theguardian.co.uk. Ik moet 10 seconden wachten voordat de pagina is ingeladen. Wanneer ik het tegelijkertijd ping:
Pinging theguardian.co.uk [151.101.1.111] with 32 bytes of data:
Reply from 151.101.1.111: bytes=32 time=10ms TTL=251
Reply from 151.101.1.111: bytes=32 time=10ms TTL=251
Reply from 151.101.1.111: bytes=32 time=9ms TTL=60
Reply from 151.101.1.111: bytes=32 time=12ms TTL=60
Ping statistics for 151.101.1.111:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 9ms, Maximum = 12ms, Average = 10ms
1e test 2% packet loss
2e test: packet loss
time out
Hi
Ik help je hier graag mee, zou je een volledige pingtest kunnen aanleveren volgens onze norm? Neem alle stappen zorgvuldig door zodat ik het met zoveel mogelijk informatie kan doorzetten. Alvast bedankt!
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.
- Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
- Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
- Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
- Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
- Ping 8.8.8.8
- Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
- Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
- Ping 8.8.8.8
- Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
- Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
- Start een traceroute naar 8.8.8.8
- Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
- Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
- Start een traceroute naar 8.8.8.8
- Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
-
- Ping het gevonden IP-adres
- Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
- Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres
- Ping het gevonden IP-adres
Het duurde dus minuten voordat ik dit kon uploaden…
Hey
Bedankt voor je reactie. Er staat een afspraak met guidion. Wat is er mis met met de ONT? Dat helpt mij om te weten wanneer de monteur langs komt.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.