Beantwoord

Packetloss/burst in Call of Duty Warzone (glasvezel)

  • 21 September 2022
  • 37 reacties
  • 680 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Reputatie 3

Latency is gewoon goed, meestal rond de 15-25 en packetloss in percentage staat in-game standaard op 0%. Meestal als deze begint op te lopen, heeft iedereen in de lobby er last van. 

 

Als iedereen in de lobby er last van heeft klinkt naar mijn idee als een probleem met Warzone en niet met je internet verbinding (?). 

Misschien dat @Gerrit078 of @Pieter_B nog goede ideeen hebben voor je. 

Dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Er zijn 2 plekken in Warzone HUD waar je packetloss kunt zien. Bovenin een soort statusbar, waar staat “packetloss: x%”, en middels icoontjes die verschijnen op het moment dat je packetloss/burst ervaart.

Die 1e staat eigenlijk altijd standaard op 0% (ook als ik packetloss/burst ervaar). Wanneer deze wél oploopt, heeft de hele lobby inclusief mijn party-members er last van.

Dit is dus NIET het probleem waar ik hier over klaag. Bij mij staat dit gewoon op 0%, maar zie ik die 3 vierkantjes op mijn scherm verschijnen en loopt de hele game traag/vast. Ziet er als volgt uit:

 

 

Ik krijg dus voornamelijk 3 en 4 te zien. Bij 4 staat ook letterlijk: contact your network provider :P Dat heb ik dus ook gedaan.

Reputatie 6
Badge +3

Latency is gewoon goed, meestal rond de 15-25 en packetloss in percentage staat in-game standaard op 0%. Meestal als deze begint op te lopen, heeft iedereen in de lobby er last van. 

 

Als iedereen in de lobby er last van heeft klinkt naar mijn idee als een probleem met Warzone en niet met je internet verbinding (?). 

Misschien dat @Gerrit078 of @Pieter_B nog goede ideeen hebben voor je. 

Reputatie 3

Hi @GJ1987,

Hoeveel procent packet loss en latency zie je in Warzone zelf? 

 

Heb je het ook in andere games/applicaties of alleen in Warzone. 

T-Mobile leverde de T50 ook voor glasvezel, voordat de T54 werd uitgebracht. Dat maakt verder niks uit. T50 werkt even goed :). 

 

Latency is gewoon goed, meestal rond de 15-25 en packetloss in percentage staat in-game standaard op 0%. Meestal als deze begint op te lopen, heeft iedereen in de lobby er last van. 

In-game merk ik het alleen door het packetloss icoontje (3 gele of oranje vierkantjes) en ik merk het natuurlijk door het hevig vastlopen/stotteren/laggen van de game tijdens die momenten.

Warzone is de enige game die ik speel en ook de enige applicatie waarin het probleem zich bevindt. 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @GJ1987,

Hoeveel procent packet loss en latency zie je in Warzone zelf? 

 

Heb je het ook in andere games/applicaties of alleen in Warzone. 

T-Mobile leverde de T50 ook voor glasvezel, voordat de T54 werd uitgebracht. Dat maakt verder niks uit. T50 werkt even goed :). 

 

Reputatie 3

Vanavond hele avond getest en wederom weer enorm last van packetloss/burst, dit keer met bekabeld internet :( Wanneer ik speedtest doe, ziet dat er gewoon goed uit (met de app):

 

Baal daar wel van, want heb het gevoel dat ik alleen maar verder van een oplossing ben gekomen :( De lag lijkt gedurende de avond steeds erger te worden, maar dat kan ik me ook verbeelden. 

Reputatie 3

Ga ik doen. Heb ik gisteravond ook gedaan. Had alsnog packetloss/bursts maar het leek minder. Kan een moment-opname zijn. Ik ga het testen en zal mijn bevindingen van vanavond hier ook plaatsen.

Vergeet daarnaast niet om gebruik te maken van de Speedtest.net App deze is verkrijgbaar voor Windows en MacOS.

Een speedtest die uitgevoerd wordt via een browser is vaak minder betrouwbaar, headers, advertenties maar ook instellingen (etc) hebben over het algemeen een negatieve invloed op de snelheid.

Via de Speedtest.net App kan je tevens diverse servers selecteren, let hierbij op om geen gebruik te maken van Hyperfilter, deze is sowieso altijd traag.

Dank Gerrit. Ga ik doen!

Kan daarnaast iemand deze vraag nog beantwoorden:

Ik lees online dat T-mobile voor glasvezel de Zyxel T54 levert en voor DSL de T50. Ik heb glasvezel en de T50. Kan dit nog voor problemen zorgen?

Ga ik doen. Heb ik gisteravond ook gedaan. Had alsnog packetloss/bursts maar het leek minder. Kan een moment-opname zijn. Ik ga het testen en zal mijn bevindingen van vanavond hier ook plaatsen.

Vergeet daarnaast niet om gebruik te maken van de Speedtest.net App deze is verkrijgbaar voor Windows en MacOS.

Een speedtest die uitgevoerd wordt via een browser is vaak minder betrouwbaar, headers, advertenties maar ook instellingen (etc) hebben over het algemeen een negatieve invloed op de snelheid.

Via de Speedtest.net App kan je tevens diverse servers selecteren, let hierbij op om geen gebruik te maken van Hyperfilter, deze is sowieso altijd traag.

Reputatie 3

Zou je eens tijdelijk een kabel kunnen leggen naar de PC en het proberen. Om uit te sluiten dat het probleem niet de Wifi zit. 

Ga ik doen. Heb ik gisteravond ook gedaan. Had alsnog packetloss/bursts maar het leek minder. Kan een moment-opname zijn. Ik ga het testen en zal mijn bevindingen van vanavond hier ook plaatsen.

Reputatie 6
Badge +3

Zou je eens tijdelijk een kabel kunnen leggen naar de PC en het proberen. Om uit te sluiten dat het probleem niet de Wifi zit. 

Reputatie 3

@TechRacing93: bekabelde speedtest lijkt beter, maar niet perfect. Dit moet ik nog iets uitvoeriger testen (ga ik vanavond doen).

De oude PC was een laptop, welke eigenlijk te licht was voor Warzone. Mijn aanname is dat ik met die laptop veel minder packets nodig had (30 a 40 fps vs 150-200 fps), waardoor ik dit probleem minder merkte. Nu vraag ik veel meer data door de hoge kwaliteits- en performance-instellingen, waardoor aan het licht komt dat mijn verbinding ergens tekort schiet.

Bekabeling aanleggen naar de plek waar ik game, is niet eenvoudig en vergt lichte verbouwingen waar ik niet op zit te wachten. Ik heb op zo'n 8 meter vd Zyxel T50 modem een Zyxel WAP6807 extender staan (zit 1 muur tussen). Vanaf die extender is het zo'n 3 meter naar mijn gaming PC (zit 1 muur tussen)

Reputatie 6
Badge +3

Hi @GJ1987

Als je bekabeld een speedtest doet bij speedtest.net schommelt de snelheid dan ook heel erg? 

Je geeft aan dat het probleem speelt sinds de nieuwe PC, Werkte het op de oude pc wel goed? 

Reputatie 3

 

Reageer