Beantwoord

Packetloss/burst in Call of Duty Warzone (glasvezel)

  • 21 September 2022
  • 37 reacties
  • 672 Bekeken

Reputatie 3

Ik heb sinds vorige week een nieuwe (gaming) PC gekocht, waarop ik Call of Duty: Warzone speel. Sinds dag 1 heb ik in-game last van packetloss/burst op random momenten. Wanneer ik speedtests doe via speedtest.nl / fast.com of speed test via google.nl, zie ik dat het aantal mbps enorm schommelt. Van 10mbps naar 250 mbps.

Ik heb Warzone al geportforward. Ik heb mijn abonnement verhoogd van 100mbps naar 400mpbs, maar de instabiliteit blijft. Nu lees ik ook dat T-mobile een Zyxel T54 levert bij glasvezel, waar ik de T50 heb (incl. extender). Ook bekabeld heb ik last van de packetloss/burst.

Kan iemand me voorzien van tips? Heb werkelijk alle tips van YouTube/Google.nl zo ongeveer ondertussen geprobeerd :( Ook gebeld met T-mobile, maar konden ook niks vinden. Kreeg het advies om mijn abo te verhogen, maar dat heeft helaas ook niet geholpen.

icon

Beste antwoord door TechRacing93 21 September 2022, 12:58

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @GJ1987 , 

@Lisa heeft gevraagd of ik naar je Wifi punt en voornamelijk de snelheid wilden kijken. 

Zoals al eerder in het topic genoemt is de verbinding tussen je Laptop en wifi punt goed (op basis van je screenshot).

Echter is de verbinding tussen het wifi punt en het modem niet zo goed helaas. De “backhaul” zoals we die noemen heeft een signaal waarden van -80 dBm en de snelheid schommelt de hele tijd. 

Zoals je in de screenshot hieronder kan zien, veel slechter dan -80 dBm kan het niet worden. Dat bied dan ook mogelijkheden om het verberen voor je. 

Er zijn een paar dingen die we altijd aanraden om te proberen; 

  • Zet het Wifi Punt echter bij het modem. Beste plek is waar je nog goed signaal hebt van het modem en tussen de plek waar Wifi wilt hebben
  • Draai het Wifi punt een beetje, kan zijn dat de antennes dan net even het signaal beter oppakken. 
  • Sluit het Wifi punt indien mogelijk aan met een kabel. 

 

Voor het verbeteren van Wifi signaal is nooit een hap klaar antwoord, het verschilt per omgeving. Je zult het dus een beetje moeten uitproberen. Als je wilt kunnen we altijd even kijken of de signaal waardes beter zijn geworden nadat je het Wifi punt hebt verplaatst. 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @GJ1987

Gezien het om Wifi gaat kan je eens kijken wat de verbinding is tussen Wifi punt en je PC. 

  • Open command prompt. 
  • voer het volgende commando uit
    • netsh wlan show interfaces

Daarbij kan de snelheid en packetloss op wifi nooit worden gegarandeerd. Om te zien waar het probleem zich voordoet is er een traceroute / mtr nodig naar de warzone servers. Kan helaas geen server lijst vinden online. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @GJ1987, ik zal aan collega-moderator @Boris vragen of hij nog tips heeft, maar ik vermoed dat het op dit moment lastig te benaderen is omdat het om packet loss bij één specifieke game gaat. Ik zie ook niets afwijkends in de verbinding en alles lijkt gewoon soepel te gaan. Uiteraard stopt onze hulp hier niet en gaan we net zolang door totdat er geen support meer mogelijk is, maar veel liever nog totdat het antwoord gevonden is! Ik zal hier ook eens rondvragen maandag, wellicht hebben onze specialisten nog meer handige tips of dé oplossing.

Reputatie 3

Dank je Jason. Het vervelende is dat ik geen andere high-demanding games speel, dus het kan best ook in andere games voorkomen. 

 

Daarnaast is het ook niet altijd even erg. Het enige wat kan schommelen is mijn verbinding. Ik vraag ook altijd ff in m'n game party of de rest ook last heeft van lag zodra ik dat heb en dat is nooit het geval.

 

Soms doe ik een speed test en heb ik 350mbps up en down, even later of een andere dag nog 70.. De enige conclusie die ik uit dit alles kan trekken is dat het aan de internet verbinding ligt 😟

Reputatie 3

Hey Sven,

 

Ben superblij met je antwoord! Ik dacht ondertussen echt dat ik mn verstand aan het verliezen was, maar er is dus echt wel iets niet in de haak. Gek genoeg zegt het WiFi-punt dat het ontvangende signaal gewoon goed is (groen lampje, in het boekje staat dit schijnbaar voor → goed signaal).

Overigens heeft het WiFi-punt geen fysieke antenne. Zou dit nog uitmaken, wat voor WiFi-punt ik heb? (nu de standaard door T-mobile geleverde Zyxel WAP6807).

Ik heb het WiFi-punt nu verplaatst (dichter bij de modem). Ik heb meerdere mogelijkheden, waarvan dit één van de beste is, qua stroompunt. Kunnen jullie opnieuw checken of het verbetert vanaf moment van schrijven? Bvd!!

Reputatie 7

Hi @GJ1987, dank voor je update! Ben je in de mogelijkheid geweest om de tips die @Lisa heeft gedeeld te kunnen uitvoeren? Wanneer ik Warzone speel, werken deze voor mij goed. Let us know!

Reputatie 3

Gisteravond voor het eerst (voor zover ik gemerkt heb) lag-vrij kunnen spelen :O 

 

Ik weet niet zeker wat het probleem nu heeft opgelost, tot op heden, maar misschien dat het dit was:

Ik heb een 144Hz monitor, welke nog op 60Hz stond, terwijl ik 150-200 fps vroeg in-game. Ik heb deze op 144Hz gezet en ben daarna gaan gamen. Hele avond geen last gehad. Ik hou het nog even in de gaten, want lijkt net iets te mooi om waar te zijn. Mocht het definitief opgelost zijn, laat ik dat hier weten.

Reputatie 7

Hi @GJ1987, dankjewel voor de aanvulling! Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan kan ik een kijkje nemen achter de schermen om je hierbij te helpen. Ik wil dit mysterie graag uitpluizen! 😊

Reputatie 7

Hi @GJ1987, thanks nog voor het aanvullen! Wat vaak ook nog kan helpen, is het instellen van een alternatieve DNS (mocht dat nog niet zijn gedaan). Ook de IP lijst flushen kan helpen. Hoe je dat doet, lees je hier: How to Fix Lag and High Ping in COD: Vanguard (2022) - Driver Easy en dan Fix 4. Kun je aangeven of dit heeft geholpen? 🤞

Reputatie 6
Badge +3

Zou je eens tijdelijk een kabel kunnen leggen naar de PC en het proberen. Om uit te sluiten dat het probleem niet de Wifi zit. 

Reputatie 3

Zou je eens tijdelijk een kabel kunnen leggen naar de PC en het proberen. Om uit te sluiten dat het probleem niet de Wifi zit. 

Ga ik doen. Heb ik gisteravond ook gedaan. Had alsnog packetloss/bursts maar het leek minder. Kan een moment-opname zijn. Ik ga het testen en zal mijn bevindingen van vanavond hier ook plaatsen.

Ga ik doen. Heb ik gisteravond ook gedaan. Had alsnog packetloss/bursts maar het leek minder. Kan een moment-opname zijn. Ik ga het testen en zal mijn bevindingen van vanavond hier ook plaatsen.

Vergeet daarnaast niet om gebruik te maken van de Speedtest.net App deze is verkrijgbaar voor Windows en MacOS.

Een speedtest die uitgevoerd wordt via een browser is vaak minder betrouwbaar, headers, advertenties maar ook instellingen (etc) hebben over het algemeen een negatieve invloed op de snelheid.

Via de Speedtest.net App kan je tevens diverse servers selecteren, let hierbij op om geen gebruik te maken van Hyperfilter, deze is sowieso altijd traag.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @GJ1987,

Hoeveel procent packet loss en latency zie je in Warzone zelf? 

 

Heb je het ook in andere games/applicaties of alleen in Warzone. 

T-Mobile leverde de T50 ook voor glasvezel, voordat de T54 werd uitgebracht. Dat maakt verder niks uit. T50 werkt even goed :). 

 

Reputatie 3

Hi @GJ1987,

Hoeveel procent packet loss en latency zie je in Warzone zelf? 

 

Heb je het ook in andere games/applicaties of alleen in Warzone. 

T-Mobile leverde de T50 ook voor glasvezel, voordat de T54 werd uitgebracht. Dat maakt verder niks uit. T50 werkt even goed :). 

 

Latency is gewoon goed, meestal rond de 15-25 en packetloss in percentage staat in-game standaard op 0%. Meestal als deze begint op te lopen, heeft iedereen in de lobby er last van. 

In-game merk ik het alleen door het packetloss icoontje (3 gele of oranje vierkantjes) en ik merk het natuurlijk door het hevig vastlopen/stotteren/laggen van de game tijdens die momenten.

Warzone is de enige game die ik speel en ook de enige applicatie waarin het probleem zich bevindt. 

Reputatie 7

Hi @GJ1987, dankjewel voor deze toelichting! Het is zeker niet de bedoeling dat je het modem dagelijks moet herstarten om goede wifi te behalen, dus ik wil dit graag anders voor je aanvliegen. Ik wil je opnieuw vragen om enkele snelheidstesten uit te voeren, zodat we kunnen achterhalen waar het misgaat. Belangrijk om te weten, is dat:

- Een speedtest altijd een momentopname is, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren. 
- Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf. 

Dit zijn de instructies:

- Zorg dat je dichtbij het modem staat. 
- Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/. De speedtest begint direct bij het openen van de website. 
- Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie. 
- Maak een screenshot van de speedtest. 
- Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest.
- Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot.

Als je dit kunt doorzetten, ga ik graag verder voor je aan de slag! 😊

Reputatie 6
Badge +3

Latency is gewoon goed, meestal rond de 15-25 en packetloss in percentage staat in-game standaard op 0%. Meestal als deze begint op te lopen, heeft iedereen in de lobby er last van. 

 

Als iedereen in de lobby er last van heeft klinkt naar mijn idee als een probleem met Warzone en niet met je internet verbinding (?). 

Misschien dat @Gerrit078 of @Pieter_B nog goede ideeen hebben voor je. 

Reputatie 7

Hi @GJ1987, dank voor je update! Wat mij opvalt is dat je dit merkt wanneer je via de wifi test. Voor wifi is het lastig de snelheid te bepalen, er zijn namelijk enorm veel externe factoren die invloed kunnen hebben hierdoor. Merk je zelf ook verschil wanneer je een bekabelde test doet? Mocht daar ook een vertraging van de snelheid in zitten, dan kunnen we vaststellen dat het aan het netwerk ligt. 

Reputatie 3

Latency is gewoon goed, meestal rond de 15-25 en packetloss in percentage staat in-game standaard op 0%. Meestal als deze begint op te lopen, heeft iedereen in de lobby er last van. 

 

Als iedereen in de lobby er last van heeft klinkt naar mijn idee als een probleem met Warzone en niet met je internet verbinding (?). 

Misschien dat @Gerrit078 of @Pieter_B nog goede ideeen hebben voor je. 

Dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Er zijn 2 plekken in Warzone HUD waar je packetloss kunt zien. Bovenin een soort statusbar, waar staat “packetloss: x%”, en middels icoontjes die verschijnen op het moment dat je packetloss/burst ervaart.

Die 1e staat eigenlijk altijd standaard op 0% (ook als ik packetloss/burst ervaar). Wanneer deze wél oploopt, heeft de hele lobby inclusief mijn party-members er last van.

Dit is dus NIET het probleem waar ik hier over klaag. Bij mij staat dit gewoon op 0%, maar zie ik die 3 vierkantjes op mijn scherm verschijnen en loopt de hele game traag/vast. Ziet er als volgt uit:

 

 

Ik krijg dus voornamelijk 3 en 4 te zien. Bij 4 staat ook letterlijk: contact your network provider :P Dat heb ik dus ook gedaan.

Reputatie 3

Hi @GJ1987, dank voor je update! Wat mij opvalt is dat je dit merkt wanneer je via de wifi test. Voor wifi is het lastig de snelheid te bepalen, er zijn namelijk enorm veel externe factoren die invloed kunnen hebben hierdoor. Merk je zelf ook verschil wanneer je een bekabelde test doet? Mocht daar ook een vertraging van de snelheid in zitten, dan kunnen we vaststellen dat het aan het netwerk ligt. 

Boris, normaliter zou ik je kunnen volgen, maar het feit dat ik de gehele dag op WiFi m'n netwerk test en het qua snelheid niet hoger komt dan 80mbps, vervolgens m'n modem uit en aan doe en instant weer naar 380mbps schiet, kun je mij niet wijsmaken dat dit met enkel m'n wifi verbinding te maken heeft.

Zoals eerder al eens in het topic aangegeven, dit probleem bestaat ook wanneer ik bedraad werk/game.

Reputatie 3

Gisteren nog maar weer eens een poging gedaan, maar niet fatsoenlijk te spelen zo :( 

Zeer duidelijke lagstoten op: 1:30 en 8:00

Ik heb één sessie opgenomen. Je ziet aan de linkerzijde van mijn scherm (in het midden) het icoontje van packetloss steeds verschijnen. Gelijk na de sessie heb ik ff de usual checks gedaan:

 

 

Leek allemaal goed, voor zover ik dat kan bepalen. Dit was rond 22:00 uur, gisteravond. 

Reputatie 3

Kan iemand dit misschien uitleggen?? Ik merk dat alles weer poepietraag is en doe speedtest (via App op PC, WiFi), het is weer 50 tm 80mbps up en down. Ik haal stekker uit modem, wacht 30 secs en doe die er weer in: 350-400mbps up en down. 

Wil ik normaal kunnen werken en gamen, moet ik elke ochtend en avond mijn modem resetten (dwz, stekker eruit, wachten, stekker erin). Dat is toch niet normaal?

 

Zie hier de resultaten van vanmiddag:

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @GJ1987

Dat heeft al iets geholpen, het is nu -72dBm nog steeds niet geweldig maar wel, beter. 

Een klein beetje verplaatsen of draaien kan al helpen. Controller ook met het commando dat door @TechRacing93 is gegeven of de verbinding met de laptop nog goed is. Anders verschuiven we het probleem alleen maar ;). 

Overigens heeft het WiFi-punt geen fysieke antenne. Zou dit nog uitmaken, wat voor WiFi-punt ik heb? (nu de standaard door T-mobile geleverde Zyxel WAP6807).
 

Het maakt niet uit dat de WAP geen fysieke antennes heeft. 

Reputatie 3

Wifipunt staat nu hemelsbreed ongeveer 5 meter bij me vandaan, 2 muren ertussen. Het wifipunt is nu bedraad aangesloten op de modem (edit). Had er meer van verwacht :P

Reputatie 7
Badge +4

Wifipunt staat nu hemelsbreed ongeveer 5 meter bij me vandaan, 2 muren ertussen. Het wifipunt is nu bedraad aangesloten op de laptop. Had er meer van verwacht :P

Met de signaal waarde bedoel ik de verbinding tussen het modem en het wifi punt. Die is draadloos. Aan de verbinding tussen de laptop en wifi punt kunnen we niks doen gezien al bedraad is, beter wordt dat niet ;) 

Reputatie 3

Wifipunt staat nu hemelsbreed ongeveer 5 meter bij me vandaan, 2 muren ertussen. Het wifipunt is nu bedraad aangesloten op de laptop. Had er meer van verwacht :P

Met de signaal waarde bedoel ik de verbinding tussen het modem en het wifi punt. Die is draadloos. Aan de verbinding tussen de laptop en wifi punt kunnen we niks doen gezien al bedraad is, beter wordt dat niet ;) 

Ooh, ik heb een LAN kabel gelegd tussen de modem en het wifipunt.. vanaf het wifipunt is het draadloos naar mijn PC.

Reageer