Beantwoord

Packetloss/burst in Call of Duty Warzone (glasvezel)

  • 21 September 2022
  • 37 reacties
  • 680 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ooh, ik heb een LAN kabel gelegd tussen de modem en het wifipunt.. vanaf het wifipunt is het draadloos naar mijn PC.

Ahh okee; Dus de topology is nu Modem -kabel- Wifi punt -wireless- PC

Dan heb ik je misschien verkeerd begrepen, ik dacht het probleem was met de snelheid als je verbonden was met het wifi punt draadloos aangesloten op het modem. 

That aside; Nu de verbinding tussen het Wifi punt en de modem het beste is, Hoe is de snelheid nu? 

Als je de commando gebruikt die eerder is gegeven, wat laat je pc dan zien. 

 

Reputatie 3

Dit is huidig, terwijl ik Call of Duty speel. Het probleem was er ook toen ik het wifipunt nog draadloos had, maar is er dus nog steeds, nu het wifipunt bedraad is.. ik zou haast willen zeggen dat het nu erger is, maar dat kan ook gevoelsmatig zijn

Reputatie 3

Hi @GJ1987, als je direct aansluit op het modem, dan kunnen we zien of het daadwerkelijk ook aan het netwerk ligt bijvoorbeeld! Zou je dat kunnen doen? Je zult geen stabiele verbinding hebben als je via een wifi verbinding gamet. Als het probleem zich inderdaad ook bekabeld voordoet, dan ontvang ik graag nog enkele screenshots van bekabelde speedtests via speedtest.net. Hoe graag we het ook willen, we kunnen niet zo heel veel doen aan problemen met packet loss bij gaming, zeker niet als het om één game gaat. Sorry! 

Aan het bovenstaande wil ik nog toevoegen dat je altijd op de supportfora van de game en producent zelf vaak heel veel tips uitwisselen, net als op Tweakers. Wellicht kom je hier nog enkele goede tips tegen. Kun je hiermee uit de voeten? 😊

 

Hey Lisa,

Ik heb het al vaker geschreven, maar het probleem zit hem juist in het WiFi-gedeelte. Ook bekabeld heb ik issues gehad in Warzone, maar ik kan simpelweg niet eenvoudig een kabel naar mijn game-PC leggen. Omdat Warzone het enige is wat ik speel, merk ik het daar het meest. Maar ik merk het ook tijdens mijn werk (ik werk thuis) en tijdens gebruik van streamingsdiensten. Ik krijg simpelweg gewoon maar 10% snelheid van de beloofde 400mbps, tenzij ik mn router opnieuw opstart.

Niet kunnen helpen is ook een antwoord hoor, maar ik heb het idee dat er niet helemaal wordt begrepen waar bij mij het probleem ligt. Los van de WiFi-kwaliteit of stabiliteit, kan ik geen antwoord vinden waarom ik bijna dagelijks mijn router opnieuw moet opstarten om wél goede WiFi te ontvangen?? 

Het werkt blijkbaar wel, maar pas nadat ik het stroom van mijn router haal en weer aansluit. Letterlijk binnen 5 minuten ga ik van ~50mbps WIFI ontvangst naar ~380mbps WIFI. En of ik nou Warzone speel of F1 wil kijken op VIAplay, het is beide absoluut ruk, voordat ik dus mijn router opnieuw opstart. Dat hoort toch niet? Afgelopen zondag zelfde verhaal; was aan het gamen en tegelijkertijd F1 kijken. Beide gingen voor geen meter, haperingen in het beeld, packetloss in Warzone. Ik dus een speedtest gedaan: 50mbps. Ik loop vervolgens naar de router → uit en weer aan → 380mbps en geen problemen meer in Warzone én VIAplay (tegelijkertijd). 

Ik verander dus helemaal niets ten tijde van het opnieuw opstarten van die router en toch krijg ik dan pas wat mijn abonnement me belooft. Ik ben er ondertussen wel klaar mee en ga het nog maar weer eens bij Ziggo proberen, in de hoop dat ik van dit gedoe af ben. Ik heb 2x het advies gekregen om mijn abo van 100mbps naar 400mbps op te schalen, want dat zou evt kunnen helpen. Ik denk dat ik gedurende de tijd dat dit abonnement (400mbps) loopt, zo ongeveer in 20% van de tijd daadwerkelijk 400mbps heb ontvangen. 

 

Voor nu mag dit topic wel gesloten worden hoor. Alsnog iedereen bedankt voor het reageren.

Reputatie 3

Helaas was de vreugde van korte duur en is het probleem weer terug :( Ik heb snelheden van 250-300mbps behaald met mijn PC, op WiFi. 

Dit is wat ik vandaag (en gisteren) behaal:

 

Let wel; ik heb nu een 400mbps abonnement van T-mobile, glasvezel. Ik ga akkoord met een beetje verlies (een kwart, tot een derde), maar van 400mbps naar 50-60mbps is gewoon niet acceptabel.

Het irritante is, dat het omhoog gaat naar 120-170 zodra ik mijn modem opnieuw opstart, waarna het de dag erop gewoon naar terugzakt. Dat slaat toch ook nergens op? Iemand een idee? Ben ondertussen in staat om de hele boel van T-mobile op te zeggen en een andere provider (kabel?) te proberen.

Reputatie 3

Yes, beide succesvol uitgevoerd, zonder resultaat 😟

Reputatie 3

Gedaan, maar weet niet precies waar ik naar moet kijken/zoeken:

 

Dit ziet er naar mijn mening prima uit.

Daarnaast begrijp ik dat de snelheid en packetloss niet kan worden gegarandeerd op WiFi. Ik neem ook genoegen met een beetje lag en/of snelheidsverlies. Maar ik heb niks aan een 400mbps abonnement als ik op WiFi nog geen 100mbps behaal. Ik heb geen wired connections en dit is ook praktisch onmogelijk zonder grote aanpassingen te maken. 

Ik heb er ook nog een range extender tussen staan van T-mobile. Daar brand het lampje voor verbindingscheck op groen. Lijkt allemaal goed, op het eerste gezicht.

Reputatie 3

 

Reputatie 7

Hi @GJ1987, als je direct aansluit op het modem, dan kunnen we zien of het daadwerkelijk ook aan het netwerk ligt bijvoorbeeld! Zou je dat kunnen doen? Je zult geen stabiele verbinding hebben als je via een wifi verbinding gamet. Als het probleem zich inderdaad ook bekabeld voordoet, dan ontvang ik graag nog enkele screenshots van bekabelde speedtests via speedtest.net. Hoe graag we het ook willen, we kunnen niet zo heel veel doen aan problemen met packet loss bij gaming, zeker niet als het om één game gaat. Sorry! 

Aan het bovenstaande wil ik nog toevoegen dat je altijd op de supportfora van de game en producent zelf vaak heel veel tips uitwisselen, net als op Tweakers. Wellicht kom je hier nog enkele goede tips tegen. Kun je hiermee uit de voeten? 😊

Reputatie 6
Badge +3

Hi @GJ1987

Als je bekabeld een speedtest doet bij speedtest.net schommelt de snelheid dan ook heel erg? 

Je geeft aan dat het probleem speelt sinds de nieuwe PC, Werkte het op de oude pc wel goed? 

Reputatie 3

@TechRacing93: bekabelde speedtest lijkt beter, maar niet perfect. Dit moet ik nog iets uitvoeriger testen (ga ik vanavond doen).

De oude PC was een laptop, welke eigenlijk te licht was voor Warzone. Mijn aanname is dat ik met die laptop veel minder packets nodig had (30 a 40 fps vs 150-200 fps), waardoor ik dit probleem minder merkte. Nu vraag ik veel meer data door de hoge kwaliteits- en performance-instellingen, waardoor aan het licht komt dat mijn verbinding ergens tekort schiet.

Bekabeling aanleggen naar de plek waar ik game, is niet eenvoudig en vergt lichte verbouwingen waar ik niet op zit te wachten. Ik heb op zo'n 8 meter vd Zyxel T50 modem een Zyxel WAP6807 extender staan (zit 1 muur tussen). Vanaf die extender is het zo'n 3 meter naar mijn gaming PC (zit 1 muur tussen)

Reputatie 3

Ga ik doen. Heb ik gisteravond ook gedaan. Had alsnog packetloss/bursts maar het leek minder. Kan een moment-opname zijn. Ik ga het testen en zal mijn bevindingen van vanavond hier ook plaatsen.

Vergeet daarnaast niet om gebruik te maken van de Speedtest.net App deze is verkrijgbaar voor Windows en MacOS.

Een speedtest die uitgevoerd wordt via een browser is vaak minder betrouwbaar, headers, advertenties maar ook instellingen (etc) hebben over het algemeen een negatieve invloed op de snelheid.

Via de Speedtest.net App kan je tevens diverse servers selecteren, let hierbij op om geen gebruik te maken van Hyperfilter, deze is sowieso altijd traag.

Dank Gerrit. Ga ik doen!

Kan daarnaast iemand deze vraag nog beantwoorden:

Ik lees online dat T-mobile voor glasvezel de Zyxel T54 levert en voor DSL de T50. Ik heb glasvezel en de T50. Kan dit nog voor problemen zorgen?

Reputatie 3

Vanavond hele avond getest en wederom weer enorm last van packetloss/burst, dit keer met bekabeld internet :( Wanneer ik speedtest doe, ziet dat er gewoon goed uit (met de app):

 

Baal daar wel van, want heb het gevoel dat ik alleen maar verder van een oplossing ben gekomen :( De lag lijkt gedurende de avond steeds erger te worden, maar dat kan ik me ook verbeelden. 

Reageer