Beantwoord

Ps5 lage upload snelheid

  • 8 February 2024
  • 35 reacties
  • 443 Bekeken

Wanneer komt er een oplossing vanuit Odido met betrekking tot de lage upload snelheid ps5.

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 9 February 2024, 14:27

Bekijk origineel

35 reacties

Heb je PSN ook al de speedtest van speedtest.net laten zien @Paan83? En hoe verklaar je dat KPN en Ziggo, beide, dit euvel ervaren? Sorry maar ik kan hierin niks voor je betekenen omdat dit issue niet bij ons ligt.  

@Tommie van Odido Kap nou eens met elke keer over die speedtest te beginnen zit je hier nou om de klant te helpen of ervoor te zorgen dat het niet uitkomt dat het probleem bij odido ligt? Wel raar dat 3 van de grote aanbieders dit euvel hebben en dat toen ik bij tweak(over genomen door odido) zat niet het probleem had.Maar lekker makkelijk om te zeggen dat je niks voor me kan betekenen of het probleem nou wel of niet bij jullie ligt, je moet dan toch juist er vol induiken om het uit te zoeken. 

Hallo ga ik nog geholpen worden??? En dit keer echt!!! 

Reputatie 7
Badge +9

Zoals ik al eerder heb aangegeven is er niks wat we hieraan kunnen doen @Paan83. Je behaald de juiste snelheid en dit ligt volledig bij PSN. Als je verdere issue's ervaart wil ik je nogmaals vragen om de volgende test uit te voeren. Anders kan ik niks.

 

 

De speedtest van Playstation laat niet de volledige snelheid zien zoals je gemerkt hebt @Paan83. Zoals Cheyenne al aangaf in het Reddit topic kun je zien dat meer mensen hier last van hebben. Sterker nog, ik heb dit thuis ook. Ik merk er niks van tijdens het gamen en mijn snelheid is perfect via de webbrowser. Er wordt overigens niks geblokkeerd vanuit de wijkcentrale. Als je toch lagg ervaart ben ik erg benieuwd naar een volledige pingtest bekabeld. Graag al je randapparatuur loskoppelen en de test op de volgende manier uitvoeren: ONT → Zyxel → PC/Laptop bedraad.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 

Zoals ik al eerder heb aangegeven is er niks wat we hieraan kunnen doen @Paan83. Je behaald de juiste snelheid en dit ligt volledig bij PSN. Als je verdere issue's ervaart wil ik je nogmaals vragen om de volgende test uit te voeren. Anders kan ik niks.

 

 

De speedtest van Playstation laat niet de volledige snelheid zien zoals je gemerkt hebt @Paan83. Zoals Cheyenne al aangaf in het Reddit topic kun je zien dat meer mensen hier last van hebben. Sterker nog, ik heb dit thuis ook. Ik merk er niks van tijdens het gamen en mijn snelheid is perfect via de webbrowser. Er wordt overigens niks geblokkeerd vanuit de wijkcentrale. Als je toch lagg ervaart ben ik erg benieuwd naar een volledige pingtest bekabeld. Graag al je randapparatuur loskoppelen en de test op de volgende manier uitvoeren: ONT → Zyxel → PC/Laptop bedraad.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 

@Tommie van Odido Het is net alsof ik steeds naar hetzelfde bandje luister heel irritant. Het probleem ligt niet bij PSN ik heb contact met hun gehad het probleem ligt bij Odido.Jij zit hier toch om mensen te helpen maar je helpt niet je valt alleen maar in herhaling ik heb je al eerder aangegeven dat ik niet beschik over een pc of laptop dus ik kan die pingtest niet doen voor je. Dit vond ik op Reddit https://www.reddit.com/r/Netherlands/comments/1aiura7/odido_being_shady/?rdt=44828doen jullie soms ook aan throttling?? 

Hey, ik heb precies hetzelfde.

Overgestapt van Tweak (verplicht omdat zij werden overgenomen) en nu bij Odido. Test op de ps5 geeft aan 900+ en toch ervaar ik enorme lagg tijdens het gamen.

Alhoewel het vervelend is, heb ik wel het idee dat Odido mijn klacht serieus neemt. Vandaag is er een monteur geweest en die heeft alles vervangen, echter tevergeefs. Blijf hetzelfde euvel houden.

Gezien het feit meerdere mensen hier last van hebben lijkt het toch ergens bij Odido te zitten.

 

@Tommie van Odido, is hier al meer over bekend?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RobertW89, ook aan jou wil ik dezelfde testen gaan vragen. Dan krijg ik namelijk inzicht op wat er speelt op jouw netwerk.

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
  •   
    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

@Tommie van Odido  dat is geen probleem, echter snap ik niks van wat je zegt door mijn gebrek aan kennis.

 

Is het mogelijk om even telefonisch contact te hebben? Ik denk dat als we het probleem bij mij vinden we het antwoord voor een hoop krijgen.

De resultaten zijn met de odido speedtest:

 

download 560

upload 563

ping 4

Jitter 1

 

Ik heb een 1 gb abonnement.

 

 

@Tommie van Odido  dat is geen probleem, echter snap ik niks van wat je zegt door mijn gebrek aan kennis.

 

Is het mogelijk om even telefonisch contact te hebben? Ik denk dat als we het probleem bij mij vinden we het antwoord voor een hoop krijgen.

De resultaten zijn met de odido speedtest:

 

download 560

upload 563

ping 4

Jitter 1

 

Ik heb een 1 gb abonnement.

 

 

@RobertW89  Geloof me wij als gamers gaan niet geholpen worden er word straks gezegd dat het probleem bij playstation network ligt. Vervolgens word je van het kastje naar de muur gestuurd alleen om ervoor te zorgen en te laten lijken dat het probleem totaal niet bij odido ligt ik ben ook al maanden bezig namelijk en krijg steeds dezelfde antwoorden(lees maar terug in het topic). Hier in de community zitten ze er niet om je te helpen althans voor de gamers niet. 

@Tommie van Odido 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind dat best een aantijgende opmerking @Paan83. Je uploadsnelheid wordt geknepen door de speedtest van PSN. Probeer het maar eens op een netwerk van iemand anders. Ik ben bereid om je te helpen maar je hebt de middelen niet om dit te testen. De speedtest die je laat zien via speedtest.net is subliem. Sorry dat ik verder niks voor je kan doen maar juist hier worden de klanten goed geholpen. Wij werken keihard om alle klanten te helpen namelijk en ik ben zelf een gamer dus ik kan de frustratie begrijpen. Echter zonder middelen om te kijken of de fout daadwerkelijk in het netwerk zit, kan ik niks voor je doen.

 

Hey @RobertW89, ik neem geen telefonisch contact op. Al mijn communicatie verloopt via hier. Dan raad ik je aan om onze telefonische klantenservice te bellen. Of ik zie de gevraagde testen graag tegemoet. 

Reageer