Beantwoord

Ps5 lage upload snelheid

  • 8 February 2024
  • 41 reacties
  • 544 Bekeken

Wanneer komt er een oplossing vanuit Odido met betrekking tot de lage upload snelheid ps5.

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 9 February 2024, 14:27

Bekijk origineel

41 reacties

Hi @Paan83, goed dat je dit doorgeeft! We zien hier wat meldingen over, bijvoorbeeld ook op Tweakers. Er lijkt iets met de speedtest op de console te zijn. Ik wil gelijk starten met vragen of je een bekabelde speedtest wilt doen via de browser op de PS5. Je kunt dit doen door een privébericht via je PS5 te sturen naar een vriend met daarin de link www.speedtest.net. Als je op de link klikt via deze weg, kom je op de browser van de PS5 uit en kun je de speedtest via een andere weg volgen. De uitkomst hiervan moet goed zijn. 

Zie voor meer informatie bijvoorbeeld deze Reddit pagina. Mijn collega Tommie is achter de schermen bezig dit uit te zoeken!

Hi @Cheyenne van Odido er is niks mis met de speedtest op het apparaat bij mijn vorige glasvezel provider had ik nergens last van. Het lijkt alsof er iets geblokkeerd word in de hardware die Odido leverd.

 

@Cheyenne van Odido 

 

@Tommie van Odido De zyxel t-56 geeft niet de gewenste oplossing. Moet de zyxel t-56 nog een firmware update krijgen zoja zou je mij dan op de lijst kunnen zetten aub. 

@Paan83 

 

Bij mij lijkt het nu te werken. Ik heb de router verwisseld en ingame de frequentie vastgezet op 5 ghz ipv 2.4 en 5 ghz. Ik denk dat de ps5 telkens wisselde tussen frequentie en dat hier mede de lag vandaan kwam.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Paan83, ik ben op pad gegaan en heb dit getest op zowel het KPN Netwerk al op Ziggo. Ook hier is dit zelfde issue aan de hand. Meer dan dit kan ik niet doen en zoals je ziet op de speedtest in je browser behaal je de juiste uploadsnelheid.  

@Tommie van Odido ik stuurde een reminder voor de firmware update!! Prima dat je dingen getest hebt maar zoals in de voorgaande gevallen komt het altijd op het punt uit dst het niet aan odido ligt en dat vind ik toch wel frappant. Ik heb contact gehad met playstation network en die zeggen wel degelijk dat het aan de kant van de aanbieder ligt. Maar zoals ik al eerder zei ik gaf een reminder voor de firmware update misschien dat dat de oplossing geeft. 

Reputatie 7
Badge +9

Bij Playstation Network zelf @Paan83. Zoals je ziet krijg je wel de gewenste upload bij een speedtest op speedtest.net. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Paan83, goed dat je dit doorgeeft! We zien hier wat meldingen over, bijvoorbeeld ook op Tweakers. Er lijkt iets met de speedtest op de console te zijn. Ik wil gelijk starten met vragen of je een bekabelde speedtest wilt doen via de browser op de PS5. Je kunt dit doen door een privébericht via je PS5 te sturen naar een vriend met daarin de link www.speedtest.net. Als je op de link klikt via deze weg, kom je op de browser van de PS5 uit en kun je de speedtest via een andere weg volgen. De uitkomst hiervan moet goed zijn. 

Zie voor meer informatie bijvoorbeeld deze Reddit pagina. Mijn collega Tommie is achter de schermen bezig dit uit te zoeken!

Hi @Paan83, goed dat je dit doorgeeft! We zien hier wat meldingen over, bijvoorbeeld ook op Tweakers. Er lijkt iets met de speedtest op de console te zijn. Ik wil gelijk starten met vragen of je een bekabelde speedtest wilt doen via de browser op de PS5. Je kunt dit doen door een privébericht via je PS5 te sturen naar een vriend met daarin de link www.speedtest.net. Als je op de link klikt via deze weg, kom je op de browser van de PS5 uit en kun je de speedtest via een andere weg volgen. De uitkomst hiervan moet goed zijn. 

Zie voor meer informatie bijvoorbeeld deze Reddit pagina. Mijn collega Tommie is achter de schermen bezig dit uit te zoeken!

Hi @Cheyenne van Odido er is niks mis met de speedtest op het apparaat bij mijn vorige glasvezel provider had ik nergens last van. Het lijkt alsof er iets geblokkeerd word in de hardware die Odido leverd.

 

@Tommie van Odido Nou ik merk wel degelijk verschil met online gamen het loopt niet soepel en heb heel vaak pakketverlies,en ik ben niet de enige als ik het zo allemaal lees hier. Kan je dan verklaren waarom ik bij me vorige glasvezel leverancier nergens last van had? Die Reddit site is allemaal leuk en aardig maar ook daar staan geen oplossingen en tevens zei @Cheyenne van Odido dat @Tommie van Odido achter de schermen bezig is dit uit te zoeken dan vind ik het kort door de bocht om te zeggen dat het probleem niet bij Odido ligt. Ik kan geen pingtest doen want ik heb geen laptop/pc dan zou er een monteur langs moeten komen. 

Hey, ik heb precies hetzelfde.

Overgestapt van Tweak (verplicht omdat zij werden overgenomen) en nu bij Odido. Test op de ps5 geeft aan 900+ en toch ervaar ik enorme lagg tijdens het gamen.

Alhoewel het vervelend is, heb ik wel het idee dat Odido mijn klacht serieus neemt. Vandaag is er een monteur geweest en die heeft alles vervangen, echter tevergeefs. Blijf hetzelfde euvel houden.

Gezien het feit meerdere mensen hier last van hebben lijkt het toch ergens bij Odido te zitten.

 

@Tommie van Odido, is hier al meer over bekend?

Reputatie 7
Badge +9

De nieuwste firmware staat al op je modem @Paan83

Bij Playstation Network zelf @Paan83. Zoals je ziet krijg je wel de gewenste upload bij een speedtest op speedtest.net. 

@Tommie van Odido Gast ben je nou serieus hoevaak ga je dat nog zeggen over die speedtest? Alleen maar om het probleem niet bij jullie zelf te zoeken. Ik heb contact gehad met playstation network bij hun ligt het probleem niet en hun geven zelf aan dat het probleem bij de aanbieder ligt odido dus. Dus los het op en wees gewoon eerlijk en zeg dat het probleem bij jullie ligt ipv mij elke keer van het kastje naar de muur te sturen. Dus los het op!!!  anders ga ik verdere stappen ondernemen. 

Hoi @Paan83, bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

@Teresa van Odido reminder 

Ik vind dat best een aantijgende opmerking @Paan83. Je uploadsnelheid wordt geknepen door de speedtest van PSN. Probeer het maar eens op een netwerk van iemand anders. Ik ben bereid om je te helpen maar je hebt de middelen niet om dit te testen. De speedtest die je laat zien via speedtest.net is subliem. Sorry dat ik verder niks voor je kan doen maar juist hier worden de klanten goed geholpen. Wij werken keihard om alle klanten te helpen namelijk en ik ben zelf een gamer dus ik kan de frustratie begrijpen. Echter zonder middelen om te kijken of de fout daadwerkelijk in het netwerk zit, kan ik niks voor je doen.

 

Hey @RobertW89, ik neem geen telefonisch contact op. Al mijn communicatie verloopt via hier. Dan raad ik je aan om onze telefonische klantenservice te bellen. Of ik zie de gevraagde testen graag tegemoet. 

@Tommie van Odido  Die opmerking is hoe ik het tot nu toe ervaar. Leuk dat je aanhaald dat ik het op een ander netwerk moet proberen dat heb ik namelijk gedaan namelijk ziggo en nergens last van PSN knijpt daar helemaal niks en tevens hiervoor zat ik bij tweak overgenomen door odido ook niks aan de hand. Mijn vraag aan jouw zijn er überhaupt mensen geholpen met hetzelfde probleem en die wel apparatuur hadden om te testen? Want kan het namelijk nergens terug lezen dat mensen geholpen zijn wat ik lees zijn alleen maar klachten. Waarom word er geen monteur gestuurd die me kan helpen/vastleggen of het aan het netwerk ligt of niet dan help je pas echt de klant Tommie als jij als gamer de frustratie begrijpt zou je dat op z'n minst voor me kunnen regelen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Paan83, op de speedtest zie je dat je de juiste snelheid behaald. Wat is nu nog het probleem? 

Hey @Paan83, op de speedtest zie je dat je de juiste snelheid behaald. Wat is nu nog het probleem? 

@Tommie van Odido Het probleem is nog steeds dat de upload snelheid laag blijft en dat merk je met online gamen. Dus omdat de speedtest via de browser goed is trekt Odido zijn handen er vanaf? Ik heb telefonisch contact gehad en er werd mij verteld dat ergens vanuit de wijkcentrale een signaal geblokkeerd word. We hebben telefonisch alles geprobeerd met instellingen in de router en met poorten open zetten maar niks helpt toen werd er gevraagd welke router ik heb en dat is de zyxel t-54 die is verouderd dus zou er een zyxel t-56 opgestuurd worden maar tot op heden nog niks binnen maar waarschijnlijk gaat dat ook niet de oplossing zijn want heb zelf 2 andere routers geprobeerd en dat gaf ook geen oplossing dus mijn vraag hoe nu verder hoe gaat dit opgelost worden want zeggen de speedtest was toch goed vind ik beetje te makkelijk en met andere woorden zoek het maar uit. 

 

Hallo ga ik nog geholpen worden??? En dit keer echt!!! 

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind dat best een aantijgende opmerking @Paan83. Je uploadsnelheid wordt geknepen door de speedtest van PSN. Probeer het maar eens op een netwerk van iemand anders. Ik ben bereid om je te helpen maar je hebt de middelen niet om dit te testen. De speedtest die je laat zien via speedtest.net is subliem. Sorry dat ik verder niks voor je kan doen maar juist hier worden de klanten goed geholpen. Wij werken keihard om alle klanten te helpen namelijk en ik ben zelf een gamer dus ik kan de frustratie begrijpen. Echter zonder middelen om te kijken of de fout daadwerkelijk in het netwerk zit, kan ik niks voor je doen.

 

Hey @RobertW89, ik neem geen telefonisch contact op. Al mijn communicatie verloopt via hier. Dan raad ik je aan om onze telefonische klantenservice te bellen. Of ik zie de gevraagde testen graag tegemoet. 

Reputatie 7
Badge +9

Als er daadwerkelijk issue's zijn met ping of latency dan zullen we dat terugzien in de pingtest @Paan83. Zonder die bekabelde test, kan ik jammer genoeg geen aansturing bieden.  

Heb je screenshots van de speedtest op PSN op Ziggo?

Reputatie 6
Badge +2

@Paan83 Fijn dat je het nieuwe modem hebt ontvangen! Ik vermoed inderdaad dat de firmware update nog niet is uitgerold. Op dit moment is @Tommie van Odido niet aanwezig, maar ik heb hem gevraagd of hij dit na het weekend gelijk oppakt. 

Mocht je dit nog zien @Sven-Odido, wil je de update dan uitsturen? Alvast super bedankt!

Als er daadwerkelijk issue's zijn met ping of latency dan zullen we dat terugzien in de pingtest @Paan83. Zonder die bekabelde test, kan ik jammer genoeg geen aansturing bieden.  

Heb je screenshots van de speedtest op PSN op Ziggo?

Die monteur kan toch die ping test voor me doen of zie ik dat verkeerd en al die andere mensen hier die de pingtest hebben gedaan zijn die allemaal geholpen want ik lees er niks van terug namelijk. Nee heb geen screenshots van ziggo maar kan je vertellen liep als een trein nergens last van. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het over de resultaten van de speedtest van PSN die de upload knijpt, niet de daadwerkelijke upload of snelheid @Paan83. Puur alleen de speedtest resultaten.

Ik kan geen monteur sturen om die testen uit te voeren zonder dat er iets geconstateerd is met testen. Heb je echt niemand in je kring die een laptop heeft om bedraad te testen? 

Ik heb het over de resultaten van de speedtest van PSN die de upload knijpt, niet de daadwerkelijke upload of snelheid @Paan83. Puur alleen de speedtest resultaten.

Ik kan geen monteur sturen om die testen uit te voeren zonder dat er iets geconstateerd is met testen. Heb je echt niemand in je kring die een laptop heeft om bedraad te testen? 

Op Ziggo was er niks aan de hand met de speedtest PSN kneep niks. Nee heb niemand in me naaste omgeving met een laptop. 

Maar dit was het? Geen oplossingen en of hulp? Heb vrijdag 16 Feb contact gehad met de klantenservice ik ben goed geholpen er zou mij een nieuwe router gestuurd worden tot nu toe nog niks heb van de week nog gebeld ja meneer er is een ticket aangemaakt maar nig steeds geen router zo moeilijk moet het toch niet zijn lijkt mij iets opsturen. Als de nieuwe router niet de oplossing is dan zeg ik odido op jullie kunnen me niet leveren waar jullie mee adverteren. 

@Tommie van Odido waarom word dit dan gezegd?

 

@Tommie van Odido Dus nu is het klaar en laten jullie niet alleen mij maar al die andere die hetzelfde probleem hebben stikken? Waarom word het niet opgelost? Ben ook een topic tege gekomen met hetzelfde probleem bij diegene is er een monteur langs geweest en die monteur heeft aangegeven het probleem te kennen en wist te zeggen dat er wel degelijk een poort of poorten gesloten worden gehouden en die gamers wel nodig hebben. Ik heb zelf contact gehad met playstation network die zeggen zelf ook dat het probleem bij odido ligt. Dus aub kom met een oplossing en niet aankomen met de speedtest in de browser haal je de snelheden wel en ook niet dat ik een ping test moet doen alleen maar om uit proberen te sluiten dat het probleem niet bij odido ligt. Dus aub los het op het frustratie level is al hoog genoeg. 

Reageer