Beantwoord

Ps5 lage upload snelheid

  • 8 February 2024
  • 41 reacties
  • 577 Bekeken


Toon eerste reactie

41 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Heb je PSN ook al de speedtest van speedtest.net laten zien @Paan83? En hoe verklaar je dat KPN en Ziggo, beide, dit euvel ervaren? Sorry maar ik kan hierin niks voor je betekenen omdat dit issue niet bij ons ligt.  

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Paan83, bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

Heb je PSN ook al de speedtest van speedtest.net laten zien @Paan83? En hoe verklaar je dat KPN en Ziggo, beide, dit euvel ervaren? Sorry maar ik kan hierin niks voor je betekenen omdat dit issue niet bij ons ligt.  

@Tommie van Odido Kap nou eens met elke keer over die speedtest te beginnen zit je hier nou om de klant te helpen of ervoor te zorgen dat het niet uitkomt dat het probleem bij odido ligt? Wel raar dat 3 van de grote aanbieders dit euvel hebben en dat toen ik bij tweak(over genomen door odido) zat niet het probleem had.Maar lekker makkelijk om te zeggen dat je niks voor me kan betekenen of het probleem nou wel of niet bij jullie ligt, je moet dan toch juist er vol induiken om het uit te zoeken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RobertW89, ook aan jou wil ik dezelfde testen gaan vragen. Dan krijg ik namelijk inzicht op wat er speelt op jouw netwerk.

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
  •   
    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

@Tommie van Odido  dat is geen probleem, echter snap ik niks van wat je zegt door mijn gebrek aan kennis.

 

Is het mogelijk om even telefonisch contact te hebben? Ik denk dat als we het probleem bij mij vinden we het antwoord voor een hoop krijgen.

De resultaten zijn met de odido speedtest:

 

download 560

upload 563

ping 4

Jitter 1

 

Ik heb een 1 gb abonnement.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb dit zelf thuis ook @Paan83, daarom ben ik dit op andere netwerken gaan testen en Ziggo en KPN hebben allebei hetzelfde issue. Ik kan hier echt niks aan veranderen omdat het niet bij ons ligt.  

Ik heb dit zelf thuis ook @Paan83, daarom ben ik dit op andere netwerken gaan testen en Ziggo en KPN hebben allebei hetzelfde issue. Ik kan hier echt niks aan veranderen omdat het niet bij ons ligt.  

@Tommie van Odido En waar ligt het probleem dan wel volgens jouw? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Paan83, ik heb echt een bekabelde speedtest en een pingtest nodig op een pc/laptop voordat er een monteur aangestuurd kan worden. Dit hele euvel komt waarschijnlijk door de bandbreedtebschikbaarheid die de PS5-testservers hebben waardoor je niet de juiste upload snelheid ziet. 

Reputatie 7
Badge +9

De speedtest van Playstation laat niet de volledige snelheid zien zoals je gemerkt hebt @Paan83. Zoals Cheyenne al aangaf in het Reddit topic kun je zien dat meer mensen hier last van hebben. Sterker nog, ik heb dit thuis ook. Ik merk er niks van tijdens het gamen en mijn snelheid is perfect via de webbrowser. Er wordt overigens niks geblokkeerd vanuit de wijkcentrale. Als je toch lagg ervaart ben ik erg benieuwd naar een volledige pingtest bekabeld. Graag al je randapparatuur loskoppelen en de test op de volgende manier uitvoeren: ONT → Zyxel → PC/Laptop bedraad.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Maar dit was het? Geen oplossingen en of hulp? Heb vrijdag 16 Feb contact gehad met de klantenservice ik ben goed geholpen er zou mij een nieuwe router gestuurd worden tot nu toe nog niks heb van de week nog gebeld ja meneer er is een ticket aangemaakt maar nig steeds geen router zo moeilijk moet het toch niet zijn lijkt mij iets opsturen. Als de nieuwe router niet de oplossing is dan zeg ik odido op jullie kunnen me niet leveren waar jullie mee adverteren. 

@Tommie van Odido @Cheyenne van Odido 

Hey @Paan83, ik heb echt een bekabelde speedtest en een pingtest nodig op een pc/laptop voordat er een monteur aangestuurd kan worden. Dit hele euvel komt waarschijnlijk door de bandbreedtebschikbaarheid die de PS5-testservers hebben waardoor je niet de juiste upload snelheid ziet. 

@Tommie van Odido Dat gaat hem niet worden ik heb geen pc en of laptop zoals ik al eerder vermeld heb maar voel de bui al hangen nu ik dit niet kan doen kan niet verder geholpen worden. Ik heb gister contact gehad met playstation network en het probleem ligt niet bij hun en dat klopt ook wel want bij me vorige glasvezel aanbieder had ik ergens last van. Vandaag krijg ik een zyxel t-56 router misschien dat dat het probleem oplost maar ik heb er een hard hoofd in. 

@Tommie van Odido  dat is geen probleem, echter snap ik niks van wat je zegt door mijn gebrek aan kennis.

 

Is het mogelijk om even telefonisch contact te hebben? Ik denk dat als we het probleem bij mij vinden we het antwoord voor een hoop krijgen.

De resultaten zijn met de odido speedtest:

 

download 560

upload 563

ping 4

Jitter 1

 

Ik heb een 1 gb abonnement.

 

 

@RobertW89  Geloof me wij als gamers gaan niet geholpen worden er word straks gezegd dat het probleem bij playstation network ligt. Vervolgens word je van het kastje naar de muur gestuurd alleen om ervoor te zorgen en te laten lijken dat het probleem totaal niet bij odido ligt ik ben ook al maanden bezig namelijk en krijg steeds dezelfde antwoorden(lees maar terug in het topic). Hier in de community zitten ze er niet om je te helpen althans voor de gamers niet. 

@Paan83 Fijn dat je het nieuwe modem hebt ontvangen! Ik vermoed inderdaad dat de firmware update nog niet is uitgerold. Op dit moment is @Tommie van Odido niet aanwezig, maar ik heb hem gevraagd of hij dit na het weekend gelijk oppakt. 

Mocht je dit nog zien @Sven-Odido, wil je de update dan uitsturen? Alvast super bedankt!

@Teresa van Odido is dit al opgepakt? 

Reputatie 7
Badge +9

Zoals ik al eerder heb aangegeven is er niks wat we hieraan kunnen doen @Paan83. Je behaald de juiste snelheid en dit ligt volledig bij PSN. Als je verdere issue's ervaart wil ik je nogmaals vragen om de volgende test uit te voeren. Anders kan ik niks.

 

 

De speedtest van Playstation laat niet de volledige snelheid zien zoals je gemerkt hebt @Paan83. Zoals Cheyenne al aangaf in het Reddit topic kun je zien dat meer mensen hier last van hebben. Sterker nog, ik heb dit thuis ook. Ik merk er niks van tijdens het gamen en mijn snelheid is perfect via de webbrowser. Er wordt overigens niks geblokkeerd vanuit de wijkcentrale. Als je toch lagg ervaart ben ik erg benieuwd naar een volledige pingtest bekabeld. Graag al je randapparatuur loskoppelen en de test op de volgende manier uitvoeren: ONT → Zyxel → PC/Laptop bedraad.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 

Zoals ik al eerder heb aangegeven is er niks wat we hieraan kunnen doen @Paan83. Je behaald de juiste snelheid en dit ligt volledig bij PSN. Als je verdere issue's ervaart wil ik je nogmaals vragen om de volgende test uit te voeren. Anders kan ik niks.

 

 

De speedtest van Playstation laat niet de volledige snelheid zien zoals je gemerkt hebt @Paan83. Zoals Cheyenne al aangaf in het Reddit topic kun je zien dat meer mensen hier last van hebben. Sterker nog, ik heb dit thuis ook. Ik merk er niks van tijdens het gamen en mijn snelheid is perfect via de webbrowser. Er wordt overigens niks geblokkeerd vanuit de wijkcentrale. Als je toch lagg ervaart ben ik erg benieuwd naar een volledige pingtest bekabeld. Graag al je randapparatuur loskoppelen en de test op de volgende manier uitvoeren: ONT → Zyxel → PC/Laptop bedraad.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 

@Tommie van Odido Het is net alsof ik steeds naar hetzelfde bandje luister heel irritant. Het probleem ligt niet bij PSN ik heb contact met hun gehad het probleem ligt bij Odido.Jij zit hier toch om mensen te helpen maar je helpt niet je valt alleen maar in herhaling ik heb je al eerder aangegeven dat ik niet beschik over een pc of laptop dus ik kan die pingtest niet doen voor je. Dit vond ik op Reddit https://www.reddit.com/r/Netherlands/comments/1aiura7/odido_being_shady/?rdt=44828doen jullie soms ook aan throttling?? 

@Tommie van Odido 

 

Reageer