slechte verbinding sinds overstap naar glasvezel

  • 12 March 2024
  • 59 reacties
  • 788 Bekeken

Hallo,

Na diverse keren gebeld te hebben en meerdere keren de belofte gekregen te hebben dat er een monteur komt ben ik er nu behoorlijk klaar mee.. Die monteur heb ik nog niet gezien en er word ook niets teruggekoppeld door jullie telefonische helpdesk.

 Sinds ik verplicht over moest stappen op glasvezel valt het internet heel vaak weg, moeten streamingsdiensten en websites regelmatig lang bufferen. Dit is vooral in de avond vanaf ongeveer 17 uur. Soms is het internet bijna niet bruikbaar hierdoor.

Ook werken mijn slimme apparaten niet goed, vaak een slechte verbinding of erg trage reactie. Mijn speakers werken sinds de update wel, maar google home voert heel vaak taken niet uit door de slechte verbinding.

Mijn Wifi lijkt altijd het volle aantal streepjes te hebben. Ik heb ook al ongevraagd een betaald wifi punt van jullie opgestuurd gekregen, maar deze lijkt nu ook niet meer te werken? 

Ik zou graag snel een oplossing zien. En graag niet weer een mail sturen met dat het opgelost is, terwijl er niets verbeterd is..

Referentienummer uit mail: 69456360

Cal van Odido 1 maand geleden

Hoi @erhard94, bedankt voor je uitgebreide toelicht en goed dat je hulp zoekt, ik wil graag je verbinding een heel stuk stabiliseren! Ik ben meteen je dossier doorgespit en net als ik kan de technische dienst geen probleem vinden met je bekabelde verbinding. Daarom is het belangrijk om te focussen om de Wifi. 

Heel graag hadden wij je oude verbinding in stand gehouden, alleen omdat de netwerkbeheerder KPN de koperlijnen uitzette moest je over op glasvezel. Ik neem aan dat de plek van het modem hierdoor ook is verplaatst van de woonkamer naar de meterkast? Lukt het je om een internetkabel door te trekken naar de woonkamer en het modem aan te sluiten in de woonkamer? Zo komt de bron van de Wifi een héél stuk dichter bij waar je het wil gebruiken.

Mocht het niet lukken om het modem te verplaatsen, dan raad ik je aan om het wifipunt om een goede plek opnieuw in te stellen. De installatiehandleiding en een FAQ van het wifipunt vind je in dit topic: Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt! Het is van belang dat alle vier de lampjes van het wifipunt groen branden. 

Ik ben benieuwd naar je situatie, ik weet zeker dat we samen de Wifi een flinke boost kunnen geven!

Bekijk origineel

59 reacties

@erhard94 Ik ervaar al precies hetzelfde probleem gedurende 2 maanden en heb alle mogelijke oplossingen geprobeerd, waaronder het verhogen van de internetsnelheid tot 1000 MB, en nog steeds heb ik 's avonds geen internetverbinding. De enige oplossing lijkt te zijn om over te stappen naar een andere provider, zoals verschillende mensen in deze gemeenschap hebben opgemerkt die met hetzelfde probleem te maken hebben gehad.

kijk eens hier 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor het testen en deze update @erhard94! Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik het in de gaten houden voor je. 

Zou je alles duidelijk willen aangeven bij de monteur @erhard94? Hopelijk kan hij alles voor je doormeten en dan tot een conclusie komen! 

Helaas heeft de monteur niet tot een conclusie kunnen komen, de wifi metingen waren goed. Ook de lijnmeting was goed. Het probleem deed zich niet voor tijdens bezoek. @Tommie van Odido 

 

Reputatie 7
Badge +9

De dekking ziet er niet verkeerd uit op dit moment @erhard94. Wel zie ik dat de 2,4 GHz frequentie nog steeds erg overbelast wordt, waardoor je onderbrekingen kunt ervaren. Dit komt vooral door je Tuya Smart Inc., Shenzen en Sunitec apparaten. 

Kan je toevallig het MAC-adress doorgeven van het apparaat waar je dit het meest op ervaart? Dan kan ik het verder onderzoeken.

speedtest

 

taakbeheer
 
 
ping
 
ping met gevonden ip adres


ik hoop dat ik het zo juist heb uitgevoerd

​​​​​​voor de meting had ik niet erg last van merkbare problemen

@Tommie van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Top! Wil je mij op de hoogte houden @erhard94

hoofdzakelijk ervaar ik klachten op dit apparaat: 04:ed:33:c8:a2:fd

Maar eigenlijk op alle apparaten wanneer het slecht gaat.

Reputatie 7
Badge +9

Ticket is weer foutief gesloten omdat de laatste monteur niks heeft kunnen vinden. Ik heb het opnieuw doorgezet @erhard94

Hallo @Tommie van Odido 

Is er al meer bekend van dit probleem? Ik zou al iets gehoord moeten hebben van jullie. Ondertussen zijn we al weer een week verder.

Referentienummer is 69957685

@Tommie van Odido  kpn heeft zojuist het ONT kastje vervangen. Meer kunnen zij niet doen begreep ik.

Nu even in de gaten houden of ik weer problemen krijg

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb wat navraag gedaan en sinds de nieuwe firmware update van de T-56 werkt de Mesh App niet volledig @erhard94. Daarom zie je hem niet online komen in de app. 

t50
t50
t56
t56

@Tommie van Odido

Ik heb ook nog gemeten met mijn oude t50(ik wist niet dat ik deze ook nog kon gebruiken), hier komen andere waarden uit dan met de t56. Voor het meten had ik geen last van verstoring. Ik ben benieuwd of bij verstoring ook merkbaar verschil is wanneer ik dan de t50 aansluit wat betreft de jitter. Die is nu wel laag. 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor alle testen @erhard94! Ik zie een vrij hoge  maximum ping, dit kan er inderdaad voor zorgen dat je “wegvallende diensten” ervaart. Ik heb dit allemaal voor je doorgezet. Hopelijk komen ze nu met de juiste aansturing. 

@HaniAlmuhtadi  Het begint er inderdaad op te lijken dat overstappen momenteel de beste oplossing is.

Zelfs helpdeskpersoneel van Odido raadde mij via de telefoon aan om over te stappen omdat ze niet verwachten dat het probleem opgelost gaat worden. Na het gesprek was er nog wel weer een ticket aangemaakt zag ik. Maar als het net als vele andere keren gaat, zal deze ook weer afgesloten worden zonder terugkoppeling naar mij vermoed ik.

 

Goede reclame 👎🏼 binnenkort maar opzoek naar een andere provider waarbij hopelijk geen problemen zijn.

Sinds de overstap heb ik dus precies hetzelfde probleem als anderen hier beschrijven. Het gaat voornamelijk om de avonduren. Het internet schommelt dan van de gewone snelheid van 400 mbs naar dat webpagina's niet meer te laden zijn. Via wifi en bekabeld en op verschillende systemen. Ik woon in Nieuwegein en heb eerder gelezen dat dit vaker in het midden van Nederland voorkomt. Ik hoor graag van Odido wat hier een passende oplossing voor is, anders ben ik ook genoodzaakt over te stappen...

Duidelijk, maar helaas is mijn probleem mbt slechte verbinding daarmee nog niet opgelost. Ook met een 2e versterker erbij is het internet nog steeds vaak onbruikbaar s'avonds.

 

@Tommie van Odido ze staan er beide tussen nu. Ik heb de andere versterker vandaag binnen gekregen, die is op dit moment nog bekabeld aangesloten. Gisteravond merkte ik nog geen verschil nadat ik de modem verplaatst had.

Gisteravond heb ik een aantal keer een onbedrade speedtest gedaan toen het slecht werkte. Hierbij was de uploadsnelheid verschillende keren minder dan 1mb per seconde.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @erhard94, ik zie dat het ticket door een agent gesloten is om een verkeerde reden. Ik heb het ticket opnieuw ingeschoten met hoge prioriteit zodat het sneller opgepakt wordt. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat klopt inderdaad @erhard94. Enige wat ze nog kunnen is de lijn monitoren vanaf hun kant. Als het daar misgaat zullen we dit moeten terugkoppelen. Ik hoop dat dit al voldoende is voor de oplossing! 

@Tommie van Odido

 

 

 

 

 

 

 

 

Hallo, ik heb ook een aantal testen via jullie speedtest uitgevoerd omdat daarbij de jitter ook te zien is. Dit lijkt niet goed, de jitter komt regelmatig ver boven de 1000ms. Ook wil de test regelmatig niet uitgevoerd worden. Ook tussendoor kwam dit een aantal keer voor. Op dit moment werkt het internet dan ook erg slecht.

Hi @erhard94,

Het is inmiddels een zeer bekend probleem op dit forum. Ik gok dat de glasvezel lijn van KPN is? Misschien eens een speedtest savonds proberen? Ik denk dat je op een hoge ping uitkomt. Heb zelf ook dezelfde problemen (net als alle andere die overgezet zijn op glasvezel). Helaas reageren ze bij mij niet meer. En wordt er ook bij niemand iets opgelost. Wanneer is het aangesloten?

 

mvg,

Ronald

Reputatie 7
Badge +9

Hmm, daar zie ik geen gekke dingen mee @erhard94. Is het toevallig mogelijk om de wifipunten bedraad aan te sluiten?

Ook ben ik benieuwd naar wat je apparaten zijn van Sunitec en Tuya Smart, weet je wat voor apparaten dit zijn toevallig? En is het mogelijk om deze apparaten opnieuw te verbinden en te rebooten? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @erhard94, ik zie inderdaad dat het ticket gesloten is met een foutieve reden. Zal ik het opnieuw voor je doorzetten?

 

Hi @slaapvaak, welkom op onze Community!

Zou je hier een eigen topic voor willen aanmaken? Anders loopt er zoveel door elkaar. Alvast bedankt. 

 

Hoi @Ronaldvm,

 

De glasvezel is van glaspoort(van kpn geloof ik?). Ik ga het s'avonds eens proberen wanneer ik tijd heb en het probleem ervaar.

Glasvezel is in 2022 aangesloten en vanaf begin februari dit jaar maak ik er gebruik van.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @erhard94 Je kunt inderdaad het oude modem ook nog gebruiken. Alhoewel bij onze lijnmeting wel alleen het nieuwe modem herkend wordt, omdat deze geregistreerd staat in het systeem. Ik ben benieuwd wat er precies gebeurt op het moment van het wegvallen als je dan de T50 aansluit. Mocht het probleem dan verholpen zijn, dan hebben we ook gelijk meer inzicht dat er dan iets in het nieuwe modem niet goed gaat. Laat je ons weten wat de metingen zijn, zodra het probleem weer voorkomt? Dan kunnen we verder voor je aan de slag!

Reageer