slechte verbinding sinds overstap naar glasvezel

  • 12 March 2024
  • 59 reacties
  • 788 Bekeken

Hallo,

Na diverse keren gebeld te hebben en meerdere keren de belofte gekregen te hebben dat er een monteur komt ben ik er nu behoorlijk klaar mee.. Die monteur heb ik nog niet gezien en er word ook niets teruggekoppeld door jullie telefonische helpdesk.

 Sinds ik verplicht over moest stappen op glasvezel valt het internet heel vaak weg, moeten streamingsdiensten en websites regelmatig lang bufferen. Dit is vooral in de avond vanaf ongeveer 17 uur. Soms is het internet bijna niet bruikbaar hierdoor.

Ook werken mijn slimme apparaten niet goed, vaak een slechte verbinding of erg trage reactie. Mijn speakers werken sinds de update wel, maar google home voert heel vaak taken niet uit door de slechte verbinding.

Mijn Wifi lijkt altijd het volle aantal streepjes te hebben. Ik heb ook al ongevraagd een betaald wifi punt van jullie opgestuurd gekregen, maar deze lijkt nu ook niet meer te werken? 

Ik zou graag snel een oplossing zien. En graag niet weer een mail sturen met dat het opgelost is, terwijl er niets verbeterd is..

Referentienummer uit mail: 69456360

Cal van Odido 1 maand geleden

Hoi @erhard94, bedankt voor je uitgebreide toelicht en goed dat je hulp zoekt, ik wil graag je verbinding een heel stuk stabiliseren! Ik ben meteen je dossier doorgespit en net als ik kan de technische dienst geen probleem vinden met je bekabelde verbinding. Daarom is het belangrijk om te focussen om de Wifi. 

Heel graag hadden wij je oude verbinding in stand gehouden, alleen omdat de netwerkbeheerder KPN de koperlijnen uitzette moest je over op glasvezel. Ik neem aan dat de plek van het modem hierdoor ook is verplaatst van de woonkamer naar de meterkast? Lukt het je om een internetkabel door te trekken naar de woonkamer en het modem aan te sluiten in de woonkamer? Zo komt de bron van de Wifi een héél stuk dichter bij waar je het wil gebruiken.

Mocht het niet lukken om het modem te verplaatsen, dan raad ik je aan om het wifipunt om een goede plek opnieuw in te stellen. De installatiehandleiding en een FAQ van het wifipunt vind je in dit topic: Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt! Het is van belang dat alle vier de lampjes van het wifipunt groen branden. 

Ik ben benieuwd naar je situatie, ik weet zeker dat we samen de Wifi een flinke boost kunnen geven!

Bekijk origineel

59 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap dat het vermoeiend is om telkens testen uit te voeren @erhard94. Echter hebben we wel een nieuwe referentie nodig nadat de monteur een wijziging heeft aangebracht. Anders kan ik ook niks. 

@Tommie van Odido  Het is nog niet in orde, ik ervaar exact dezelfde klachten als voorheen. Als je een eerdere test terugkijkt in dit topic zie je dat het pingprobleem door de t56 word veroorzaakt. Met de t50 had ik geen hoge ping spikes. Het probleem wat zorgt voor enorm traag internet is waarschijnlijk jitter. Die was gisteren weer hoog. Volgens mij is dit een probleem ergens bij jullie. Zie ook de andere topics met vergelijkbare klachten.

 

Nu weer een meting vind ik een verspilling van mijn tijd. Ik heb hier al zoveel tijd in gestoken, maar nog niets heeft geholpen. Misschien word het eens tijd dat jullie dit probleem serieuzer op gaan pakken op hoger niveau.

Reputatie 7
Badge +9

Zou je nog een pingtest willen delen @erhard94? Dan kunnen we kijken of het nog steeds niet in orde is! 

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

@Tommie van Odido  Helaas is het niet voldoende, nog steeds last van hetzelfde probleem. Internet is momenteel onbruikbaar.

Reputatie 7
Badge +9

Dat klopt inderdaad @erhard94. Enige wat ze nog kunnen is de lijn monitoren vanaf hun kant. Als het daar misgaat zullen we dit moeten terugkoppelen. Ik hoop dat dit al voldoende is voor de oplossing! 

@Tommie van Odido  kpn heeft zojuist het ONT kastje vervangen. Meer kunnen zij niet doen begreep ik.

Nu even in de gaten houden of ik weer problemen krijg

Reputatie 7
Badge +9

Top! Wil je mij op de hoogte houden @erhard94

Bericht is zojuist binnengekomen

@Tommie van Odido ik heb een mail gehad waarin staat dat ik een sms van kpn krijg. Wanneer kan ik deze verwachten?

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket was opnieuw gesloten door iemand van de klantenservice @erhard94. Ik ben zojuist persoonlijk naar onze Technische Dienst gelopen om dit te escaleren. Zij hebben KPN NetwerkNL aangestuurd om dit te onderzoeken. Zij zullen contact met je opnemen voor een afspraak! 

@Tommie van Odido  gaat het nu wel goed?

Reputatie 7
Badge +9

Ticket is weer foutief gesloten omdat de laatste monteur niks heeft kunnen vinden. Ik heb het opnieuw doorgezet @erhard94

@Tommie van Odido  ticket 70490233 is zojuist gesloten.

 

Hebben ze bovenstaande zaken nu uitgevoerd?

Mocht er iets uitgevoerd zijn dan heeft dat helaas nog niet geholpen.

@Tommie van Odido  ticket 70490233 is zojuist gesloten.

 

Hebben ze bovenstaande zaken nu uitgevoerd?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een prio ticket voor je aangemaakt met het verzoek voor een poortmove en het schoonmaken van de kabels @erhard94. Ik hoop dat het nu goed opgepakt wordt en niet foutief gesloten wordt.

Als het goed is krijg je een e-mail als het ticket gesloten wordt. 

@Tommie van Odido  doe maar, mocht het nog wel optijd opgelost worden dan is het ook niet nodig om over te stappen.

 

Is het mogelijk dat ik terugkoppeling krijg van jullie als het ticket weer gesloten word? Dit is al vaak beloofd door odido. Maar helaas gaat het meestal niet goed.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @erhard94, ik zie inderdaad dat het ticket gesloten is met een foutieve reden. Zal ik het opnieuw voor je doorzetten?

 

Hi @slaapvaak, welkom op onze Community!

Zou je hier een eigen topic voor willen aanmaken? Anders loopt er zoveel door elkaar. Alvast bedankt. 

 

Sinds de overstap heb ik dus precies hetzelfde probleem als anderen hier beschrijven. Het gaat voornamelijk om de avonduren. Het internet schommelt dan van de gewone snelheid van 400 mbs naar dat webpagina's niet meer te laden zijn. Via wifi en bekabeld en op verschillende systemen. Ik woon in Nieuwegein en heb eerder gelezen dat dit vaker in het midden van Nederland voorkomt. Ik hoor graag van Odido wat hier een passende oplossing voor is, anders ben ik ook genoodzaakt over te stappen...

@HaniAlmuhtadi  Het begint er inderdaad op te lijken dat overstappen momenteel de beste oplossing is.

Zelfs helpdeskpersoneel van Odido raadde mij via de telefoon aan om over te stappen omdat ze niet verwachten dat het probleem opgelost gaat worden. Na het gesprek was er nog wel weer een ticket aangemaakt zag ik. Maar als het net als vele andere keren gaat, zal deze ook weer afgesloten worden zonder terugkoppeling naar mij vermoed ik.

 

Goede reclame 👎🏼 binnenkort maar opzoek naar een andere provider waarbij hopelijk geen problemen zijn.

@erhard94 Ik ervaar al precies hetzelfde probleem gedurende 2 maanden en heb alle mogelijke oplossingen geprobeerd, waaronder het verhogen van de internetsnelheid tot 1000 MB, en nog steeds heb ik 's avonds geen internetverbinding. De enige oplossing lijkt te zijn om over te stappen naar een andere provider, zoals verschillende mensen in deze gemeenschap hebben opgemerkt die met hetzelfde probleem te maken hebben gehad.

kijk eens hier 

@Demi van Odido  en @Tommie van Odido 

 

helaas helpt het laatste ook niet, het is nu weer slecht en ook met de t50 veranderd er niets aan. De monteur gaf vrijdag nog aan dat het probleem mogelijk in de wijkcentrale zou kunnen zitten. Dit werd eerder ook al aangegeven na een meting met jullie helpdesk. Maar helaas is nu voor de zoveelste keer zonder terugkoppeling naar mij een reparatieverzoek geweigerd (referentienummer 70374632). Ik heb geen deco of splitters zoals wel aangegeven werd via de telefoon? Het router is rechtstreeks aangesloten op de mediaconverter.

 

Deze manier van service lijkt werkelijk helemaal nergens op, zo ga je toch niet met klanten om?!

 

Gaan jullie dit nog oplossen of kan ik beter overstappen naar een andere provider? 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @erhard94 Je kunt inderdaad het oude modem ook nog gebruiken. Alhoewel bij onze lijnmeting wel alleen het nieuwe modem herkend wordt, omdat deze geregistreerd staat in het systeem. Ik ben benieuwd wat er precies gebeurt op het moment van het wegvallen als je dan de T50 aansluit. Mocht het probleem dan verholpen zijn, dan hebben we ook gelijk meer inzicht dat er dan iets in het nieuwe modem niet goed gaat. Laat je ons weten wat de metingen zijn, zodra het probleem weer voorkomt? Dan kunnen we verder voor je aan de slag!

t50
t50
t56
t56

@Tommie van Odido

Ik heb ook nog gemeten met mijn oude t50(ik wist niet dat ik deze ook nog kon gebruiken), hier komen andere waarden uit dan met de t56. Voor het meten had ik geen last van verstoring. Ik ben benieuwd of bij verstoring ook merkbaar verschil is wanneer ik dan de t50 aansluit wat betreft de jitter. Die is nu wel laag. 

Zou je alles duidelijk willen aangeven bij de monteur @erhard94? Hopelijk kan hij alles voor je doormeten en dan tot een conclusie komen! 

Helaas heeft de monteur niet tot een conclusie kunnen komen, de wifi metingen waren goed. Ook de lijnmeting was goed. Het probleem deed zich niet voor tijdens bezoek. @Tommie van Odido 

 

@erhard94 heb dezelfde problemen gehad, en vele met ons. Sinds vandaag aangesloten op KPN en zie mijn speedtest hieronder. Blij dat ik eindelijk van Odido af ben!

 

 

Reageer