slechte wifi bij warm weer

  • 14 June 2023
  • 36 reacties
  • 577 Bekeken

Ik ben erachter gekomen dat mijn wifi erg slecht werkt als het buiten 30 graden is. Binnen is het bij ons ook vrij warm (24 tot 26 graden). De router staat in de meterkast. Op dit moment hebben wij boven en buiten weer geen internet. Zelfs niet op mijn telefoon. Wifi versterkers werken ook niet. Wat kan ik hieraan doen? 

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @Werner1, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je optmiaal van je internet kunt genieten, ik ben daarom ook gelijk gaan kijken. Er zijn een aantal punten wat mij meteen opvalt, je hebt nog een oud abonnement van ons met 20 Mbit/s, dit is niet erg veel als je meerdere apparaten tegelijkertijd op je netwerk hebt zitten. Je kan heel simpel je snelheid verhogen in My T-Mobile, dit is uiteraard je eigen beslissing! Daarnaast zie ik inderdaad geen verbinding met het wifi punt. Zou je een aantal stappen voor mij willen uitvoeren?

 

  1. Kan je een volledige powerflip uitvoeren? Dit doe je zo:
  • Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  • Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  • Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  • Controleer of de verbinding stabiel is.

 

  1. Kan je het wifi punt opnieuw verbinden met het modem, het liefst bekabeld? Hier lees je hoe dit moet: Installatie Internet, TV & Vast Bellen | T-Mobile Thuis

 

  1. Ook hebben we een handig topic geschreven over hoe je je wifi verbinding kunt optimaliseren, hieronder kun je dit topic bekijken: 

     

 

Kom je er nog niet uit? Geef het dan gerust aan, dan help ik je verder!

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Werner1, goed dat je hierop terug komt, hopelijk heb je een mooie vakantie achter de rug! Jammer dat het niet de oplossing was, ik zag je toch graag weer genieten van de TV Box. Goed dat je hebt opgemerkt dat de TV Box slechter functioneert als je meer internet gebruikt. Hoewel ik het niet kan garanderen, klinkt het alsof je TV Box moeite heeft om genoeg internet van je 20 Mbit/s verbinding af te snoepen. Omdat de TV Box in principe 8 Mbit/s nodig heeft blijft er weinig snelheid over voor je andere apparaten die ook hun uiterste best doen om te concurreren met de TV Box voor deze snelheid. Voor € 2,41 per maand zou je van 20 Mbit/s naar 100 Mbit/s kunnen, wat niet alleen een snelheidsverhoging van 5x is maar ook een vermindering van de ruimte die de TV Box op de totale abonnementssnelheid inneemt van ~40% naar ~8%, wat de TV Box veel meer ruimte geeft om rustig zijn werk te doen. Tegelijkertijd zullen je andere apparaten ook een stuk sneller kunnen surfen over het internet. Je kan je snelheid snel een eenvoudig wijzigen via jouw My T-Mobile Thuis account: Wijzig je internetsnelheid.

Nogmaals, het lastige is dat ik deze oplossing niet kan garanderen, ook omdat wij 20 Mbit/s niet meer aanbieden en je daarom niet terug zou kunnen naar de oude snelheid. Wel kan ik je meegeven dat wij om een reden niet meer 20 Mbit/s aanbieden, namelijk omdat wij merken dat het te vaak te weinig is voor het gebruik van een huishouden tegenwoordig.

Ik ben benieuwd of deze oplossing je wat lijkt, ik zie je graag snel weer genieten van mooi beeld!

Voor € 2,41 extra per maand wil ik best overstappen naar 100 mb. Maar het probleem is dat ik dan mijn extra's (gratis espn zenders) kwijt ben, alleen doordat ik mijn internet snelheid verhoog. Daar ga ik niet mee akkoord. Als die zenders gratis blijven wil ik het wel verhogen maar dat kan ik niet.

Ook al wordt er geen internet gebruikt dan hapert de tv soms nog, dus hij heeft ook moeite met 20 mb (terwijl hij maar 8 verbruikt). Met mijn vorige box heb ik nooit problemen gehad. Evt een andere box (met dezelfde opties) die wel goed werkt is voor mij ook een optie. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Werner1, het klopt inderdaad dat je huidige acties/kortingen komen te vervallen als je je abonnement aanpast. Een andere TV Box heb ik jammer genoeg niet, anders had ik je deze graag opgestuurd. Wat ik eventueel wel kan doen, als je de snelheid wilt aanpassen, is het zenderpakket eenmalig één jaar lang vergoeden. Dit zal ik in één keer moeten vergoeden en zal voor een deel worden verrekend met je factuur. Wat overblijft na de verrekening wordt op je rekening gestort. Is dit een optie voor jou?

Ik vind dat eigenlijk geen optie. Een jaar gratis espn is op korte termijn voordelig maar niet als ik hier jaren klant blijf. Dan betaal ik na een jaar de volle prijs. Ik zou met 20 mb gewoon tv moeten kunnen kijken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Werner1, ik ben nogmaals voor je gaan kijken en ik zie dat je de TV Box nu niet bedraad aangesloten hebt. Zou je het volgende kunnen proberen?

Kan je het wifi punt en de TV Box bekabeld aansluiten op het modem. Dit haalt wat druk van je wifi netwerk af. Zou je daarna de TV Box kunnen uittesten of deze nog steeds hapert? Ik wil zoveel mogelijk geprobeerd hebben zodat we alles kunnen uitsluiten. Anders is het verhogen van je internet de laatste optie.

Het is altijd bekabeld geweest en het werkt volgens mij niet via de wifi. Ik kreeg vandaag wel een melding over het gebruik van kijkgegevens. Misschien door de naamsverandering? Wellicht kreeg je daardoor een melding dat het niet via bekabeld is aangesloten. Kan ik ergens zien of het via de wifi werkt? Wij hebben het wifipunt boven staan. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Werner1, de TV Box werkt inderdaad alleen bekabeld. Ik vind het daarom gek dat ik hem niet terug zie op de lijnmeting. Lukt het niet om het wifi punt bekabeld aan te sluiten toevallig? 

Helaas niet, ik heb het wifi punt boven staan waar ik geen internet kabels heb liggen. 

Ik krijg beeld via de tv, dus hij moet goed aangesloten zijn. Kan ik beter bellen voor een oplossing? Kan ik dan naar deze chat refereren? Het duurt namelijk al erg lang.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Werner1, je zou inderdaad kunnen bellen maar of je daar meer mee opschiet durf ik niet te zeggen. We hebben alles al gedaan wat kan om de verbinding te verbeteren. Ik denk echt dat de enige optie is om je internetsnelheid te verhogen. Heb je toevallig een SmartTV? Je kan altijd onze app uitproberen of deze beter werkt. Als dat het geval is zou je de TV Boxen kunnen retourneren, dat scheelt ook in de maandlasten! 

Via de app kijken schiet niet echt op. Ik wil wel mijn internetsnelheid verhogen maar dan wil ik ook mijn gratis zenders behouden. Ik kan er niks aan doen dat jullie een nieuwe update doorvoeren waardoor de tv niet goed werkt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Werner1, we begrijpen je sentiment hierin volledig, echter kan ik dit niet meer voor je doen omdat het een oude actie is van ons die we niet meer aanbieden. Zoals we eerder vermeld hebben kunnen we het voor 1 jaar lang vergoeden. Wat je daarnaast nog zou kunnen doen, wat wel ietwat omslachtig is, is je abonnement opzeggen en een nieuwe aangaan. Dit kan wel pas mits je buiten contract zit anders zitten er kosten aan verbonden. Dan dien je wel het huidige apparatuur retour te sturen en ontvang je nieuw apparatuur en kun je ook genieten van onze nieuwe acties. 

Reageer