T56 raakt verbinding kwijt en wil niet verbinden.

  • 11 August 2023
  • 35 reacties
  • 3160 Bekeken


Toon eerste reactie

35 reacties

Hey @A.Koning, welkom op onze Community!

Dit is wel een apart geval, de T-56 zou perfect moeten werken met de genoemde apparaten. Goed dat je het een en ander al geprobeerd hebt. Ik heb ons modem expert @Sven-TMT gevraagd om hier naar te kijken. Wellicht kan hij het een en ander nog aanpassen om de verbinding optimaal te krijgen!

Super. Thanks, wacht ik het nog heel even af. Als Sven informatie nodig heeft, roep maar. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @A.Koning, welkom op onze Community!

Dit is wel een apart geval, de T-56 zou perfect moeten werken met de genoemde apparaten. Goed dat je het een en ander al geprobeerd hebt. Ik heb ons modem expert @Sven-TMT gevraagd om hier naar te kijken. Wellicht kan hij het een en ander nog aanpassen om de verbinding optimaal te krijgen!

De T50 is vervangen omdat hij een instabiele WiFi verbinding gaf en apparaten op een paar meter al wegvielen. Vervelend tijdens een potje FIFA. 

 

Zou toch iets moeten zijn waardoor bepaalde apparaten de verbinding houden en bepaalde apparaten niet. 

 

Nog een x proberen zijn eigen naam te houden en alles opnieuw te koppelen dan maar. 

Reputatie 7
Badge +15

@A.Koning 

Als alles met de T50 wel goed werkte kan een moderator er misschien voor zorgen dat je weer de T50 krijgt.

WiFi 6 uitgezet, WPA3 uitgezet, Google producten zoals Nest en Nest Cam, Ring Deurbel blijven verbonden, telefoons en PS5 zien de 2.4 en 5ghz wel maar verbinden niet tot de T56 opnieuw is opgestart. 

 

Iemand die nog een idee uit de mouw kan schudden?

Reputatie 7
Badge +15

@A.Koning

WiFi 6 kan je ook nog uitzetten bij netwerkinstellingen > draadloos > andere > bij 802.11 modus kies WiFi b/g/n gemengd en dan toepassen.

Ok, T56 gereset, zelfde stappen uitgevoerd wat betreft het hernoemen van de router, WPA3 uitgezet, en nog steeds hetzelfde probleem. 

 

Kan het komen door het hernoemen? Of kan MAC filtering er iets mee te maken hebben?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @A.Koning 

Als je het wachtwoord niet meer weet geef de Zyxel dan een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu > netwerkinstellingen > draadloos > algemeen > kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Hopelijk helpt het 💪

Hey dat is een goeie. Die was ik nog niet tegen gekomen in de instellingen. Enig idee onder welk kopje?

 

Nu even zien te herinneren waar ik het wachtwoord van het admin account in heb veranderd. Anders zit er ben ik bang niks anders op dan de T56 alsnog terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Oeps. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @A.Koning 

Je kan binnen de router ook wpa3 uitzetten. Niet alle devices kunnen daar al mee omgaan! 

Reageer