T56 raakt verbinding kwijt en wil niet verbinden.

  • 11 August 2023
  • 35 reacties
  • 3082 Bekeken

Goedenavond mensen,

 

Ik heb deze week mijn T50 vervangen door een T56. Omdat ik veel apparaten had aangemeld heb ik uit gemak bij het opstarten de T56 de naam en het wachtwoord gegeven van mijn T50. Alle apparaten verbonden vlekkeloos zowel op 2.4 als 5ghz.

Vervelende is dat zo'n beetje al mijn apparaten regelmatig de verbinding verliezen en dan ook niet opnieuw verbinden, tot ik de T56 opnieuw opstart. Gekke is dat het best random is; mijn Google Nest en Cam blijven werken, maar mobiele apparaten, mijn PS5 en Chromecast werken niet meer tot de T56 opnieuw opgestart is. 

Kan dit te maken hebben met WiFi6, of met een ander issue? Mobiele device geeft sinds de T56 staat aan WPA3 connection required, ook als hij wel verbonden is. 

 

Iemand enig idee? 

 

Thanks voor het meedenken!

Waqqas 8 maanden geleden

Hallo @A.Koning 

Als je het wachtwoord niet meer weet geef de Zyxel dan een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu > netwerkinstellingen > draadloos > algemeen > kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Hopelijk helpt het 💪

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Even ter extra info, de eerste stap heb ik dus al gedaan. Stel dat ik dit opnieuw doe, Kan ik dan, voor het gemak, de naam van de T56 veranderen naar de naam (en het wachtwoord) van de T50 zodat alles weer makkelijk verbindt of adviseer je gewoon even wat werk erin te steken, naam van de T56 gelijk te houden en alles opnieuw koppelen?

Ja hoor je kan de naam en wachtwoord aanpassen naar wat je wilt. Dat is geen probleem. Maar wijzig niks anders. Laat EasyMesh aanstaan!

AP is het enige wat vlekkeloos werkt en ik doe even de aanname dat je stappenplan meer gericht is op AP dan T56. Maar aannames zijn vaak verkeerd dus corrigeer me gerust. 

Het stappenplan is gericht op beide. Momenteel werken de AP en T56 los van elkaar. Ik wil eerste zorgen dat alles samen gaat werken en vanuit daar verder kijken. 

 

Reputatie 7
Badge +4

 

Verbinden wel vlekkeloos met het zyxel access point 

De AP heeft wel bandsteering aanstaan. Momenteel is het een los staande access point omdat je EasyMesh uit hebt staan. 

Mag ik je vragen het volgende te proberen. 

  • Factory reset de T56
  • Sluit de Zyxel AP aan met een kabel op de T56 
  • Factory reset de Zyxel AP
  • Wacht 5 minuten 
  • Plaats de AP terug waar die stond :) 
  • Verbind alle devices met de Wifi. 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Voor zover je weet, heeft channel banding impact op mijn online gaming ervaring? Is een van de belangrijkste factoren momenteel. 

Lastig te zeggen, als de CPE het advies geeft aan de PS5 om van de 2.4 naar 5G te gaan of andersom basis van de vebinding en de PS5 volgt dat op. Kan het zijn dat er even voor een milliseconden een onderbreking is. Voor gaming is het advies altijd om een kabel te gebruiken ;) 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @A.Koning, ik ga je voor de zekerheid een nieuw modem opsturen. Je zult hier zometeen een bericht over ontvangen, daarin staat ook hoe je het oude modem terug kan sturen. Kan je mij na de installatie nog een terugkoppeling geven? 

Fantastisch Tommie. Thanks. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @A.Koning 

Je kan binnen de router ook wpa3 uitzetten. Niet alle devices kunnen daar al mee omgaan! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @A.Koning 

Als je het wachtwoord niet meer weet geef de Zyxel dan een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu > netwerkinstellingen > draadloos > algemeen > kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Hopelijk helpt het 💪

Reputatie 7
Badge +9

Hey @A.Koning, welkom op onze Community!

Dit is wel een apart geval, de T-56 zou perfect moeten werken met de genoemde apparaten. Goed dat je het een en ander al geprobeerd hebt. Ik heb ons modem expert @Sven-TMT gevraagd om hier naar te kijken. Wellicht kan hij het een en ander nog aanpassen om de verbinding optimaal te krijgen!

Hey @A.Koning, welkom op onze Community!

Dit is wel een apart geval, de T-56 zou perfect moeten werken met de genoemde apparaten. Goed dat je het een en ander al geprobeerd hebt. Ik heb ons modem expert @Sven-TMT gevraagd om hier naar te kijken. Wellicht kan hij het een en ander nog aanpassen om de verbinding optimaal te krijgen!

Super. Thanks, wacht ik het nog heel even af. Als Sven informatie nodig heeft, roep maar. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @A.Koning , 

Als je het hebt over verbinding verliezen. Verbreekt dan echt de wifi verbinding of blijven ze wel verbonden maar is geen internet toegang? Valt bijvoorbeeld je telefoon terug naar mobiel internet. 

btw, gezien je ook een Wifi punt hebt kan je het best EasyMesh aanhouden. Nu is je wifi punt maar een oudewedste versterker en mis je de voordelen van Mesh. 

 

Hi @A.Koning , 

Als je het hebt over verbinding verliezen. Verbreekt dan echt de wifi verbinding of blijven ze wel verbonden maar is geen internet toegang? Valt bijvoorbeeld je telefoon terug naar mobiel internet. 

btw, gezien je ook een Wifi punt hebt kan je het best EasyMesh aanhouden. Nu is je wifi punt maar een oudewedste versterker en mis je de voordelen van Mesh. 

De T50 verbrak gewoon de verbinding met PS5 die op 6 meter van de T50 af staat (halverwege een online wedstrijd geen verbinding hebben werkt slecht voor mijn bloeddruk). Telefoons op 6 a 7 meter hadden een vreselijk slecht bereik. 

 

Had t gevoel, ook na overleg met klantenservice, dat als de channel banding aan stond (gecombineerd 2,4/5) dat ie daartussen switchte en ik daardoor de verbinding op de PS5 kwijtraakte of de ping enorm hoog was.

 

Dit is echt sterk verbeterd met de T56 maar zit nu dus met bovenstaand probleem, telefoon en PS5 verbinden alleen na herstart T56.

 

Maar correct me if I'm wrong met sommige ideeën. 

Reputatie 7
Badge +4

@A.Koning Laten we ons focussen op de T56 die je nu gebruikt :). 

Dit is echt sterk verbeterd met de T56 maar zit nu dus met bovenstaand probleem, telefoon en PS5 verbinden alleen na herstart T56.

Als je het hebt over verbinding verliezen of niet willen verbinden . Verbreekt dan echt de wifi verbinding of blijven ze wel verbonden maar is geen internet toegang? Valt bijvoorbeeld je telefoon terug naar mobiel internet. Krijg je een bepaalde foutmelding te zien? 

@A.Koning Laten we ons focussen op de T56 die je nu gebruikt :). 

Dit is echt sterk verbeterd met de T56 maar zit nu dus met bovenstaand probleem, telefoon en PS5 verbinden alleen na herstart T56.

Als je het hebt over verbinding verliezen of niet willen verbinden . Verbreekt dan echt de wifi verbinding of blijven ze wel verbonden maar is geen internet toegang? Valt bijvoorbeeld je telefoon terug naar mobiel internet. Krijg je een bepaalde foutmelding te zien? 

Begreep je vraag niet helemaal vorige post blijkbaar. 

 

Focus op de T56: alle genoemde apparaten zien de 2.4 en 5ghz maar blijven hangen op "verbinden". Verbinden dus niet. 

 

Verbinden wel vlekkeloos met het zyxel access point 

 

 

Verbinden wel vlekkeloos met het zyxel access point 

De AP heeft wel bandsteering aanstaan. Momenteel is het een los staande access point omdat je EasyMesh uit hebt staan. 

Mag ik je vragen het volgende te proberen. 

  • Factory reset de T56
  • Sluit de Zyxel AP aan met een kabel op de T56 
  • Factory reset de Zyxel AP
  • Wacht 5 minuten 
  • Plaats de AP terug waar die stond :) 
  • Verbind alle devices met de Wifi. 

 

 

Even ter extra info, de eerste stap heb ik dus al gedaan. Stel dat ik dit opnieuw doe, Kan ik dan, voor het gemak, de naam van de T56 veranderen naar de naam (en het wachtwoord) van de T50 zodat alles weer makkelijk verbindt of adviseer je gewoon even wat werk erin te steken, naam van de T56 gelijk te houden en alles opnieuw koppelen?

 

AP is het enige wat vlekkeloos werkt en ik doe even de aanname dat je stappenplan meer gericht is op AP dan T56. Maar aannames zijn vaak verkeerd dus corrigeer me gerust. 

Krijg deze melding ook wel eens. 

Top. Ga ik dat als in tijd heb even uitvoeren. 

 

Voor zover je weet, heeft channel banding impact op mijn online gaming ervaring? Is een van de belangrijkste factoren momenteel. 

Voor zover je weet, heeft channel banding impact op mijn online gaming ervaring? Is een van de belangrijkste factoren momenteel. 

Lastig te zeggen, als de CPE het advies geeft aan de PS5 om van de 2.4 naar 5G te gaan of andersom basis van de vebinding en de PS5 volgt dat op. Kan het zijn dat er even voor een milliseconden een onderbreking is. Voor gaming is het advies altijd om een kabel te gebruiken ;) 

Zit wat in maar dat verklaart wel mijn keuze voor losse kanalen. Is toch eigenlijk raar dat je online gaming experience negatief wordt beïnvloed door kanaal switching. 

Reputatie 7
Badge +4

Zit wat in maar dat verklaart wel mijn keuze voor losse kanalen. Is toch eigenlijk raar dat je online gaming experience negatief wordt beïnvloed door kanaal switching. 

Als je van de 5G (snelle band) naar de 2.4G (langzamere band) omdat de dekking van de 5G niet goed genoeg is kan je ping hoger worden. 

Daarbij is wifi nooit stabiel genoeg voor goed gamen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @kootje86, welkom op onze Community en bij Odido!

We willen natuurlijk dat je vlekkeloos kunt genieten van een stabiele internetverbinding. Ik ben daarom ook direct voor je gaan kijken maar het ticket staat nog open. We hebben een standaar verwerkingstijd van 5 dagen. Binnen die 5 dagen hebben we hopelijk een antwoord van de techneuten en kunnen we dit voor je gaan oplossen! Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Zodra er meer over bekend is zullen we contact met je opnemen. 

 

 

Hi @kootje86, welkom op onze Community en bij Odido!

We willen natuurlijk dat je vlekkeloos kunt genieten van een stabiele internetverbinding. Ik ben daarom ook direct voor je gaan kijken maar het ticket staat nog open. We hebben een standaar verwerkingstijd van 5 dagen. Binnen die 5 dagen hebben we hopelijk een antwoord van de techneuten en kunnen we dit voor je gaan oplossen! Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Zodra er meer over bekend is zullen we contact met je opnemen. 

 

 

 

Hallo Tommie,

Vandaag is een Guidion medewerker geweest die heeft de kabel van de media converter naar het modem vervangen en toen deed alles het, volgens Guidion. Ondanks dat in de afspraakopdracht stond vermeld dat alles vervangen dienden te worden. Enfin. De beste man was nog geen 5 min de deur uit en de verbinding viel weer weg. 

Contact gehad met de klantenservice en die konden nog niets doen omdat ze het afloopbericht nog niet binnen hadden. Ik wel maar goed... klantenservice heeft gepoogd het modem uit te lezen maar de lukte niet. Melding doorgezet naar de technische dienst.. 

Puntje bij paaltje ga ik 2 week in zonder werkend internet en begint mijn geduld aardig op te raken.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @kootje86 

Branden de juiste lampjes van de mediaconverter wel constant? Helpt het om deze even van het stroom te halen?

Mogelijk is de mediaconverter defect omdat de verbinding naar de router wegvalt.

Hallo @kootje86 

Branden de juiste lampjes van de mediaconverter wel constant? Helpt het om deze even van het stroom te halen?

Mogelijk is de mediaconverter defect omdat de verbinding naar de router wegvalt.

Ja dat helpt.. voor 30 min gemiddeld. 2 avonden geleden had ik 3 zowaar uur verbinding. Maar soms valt het ook na 10 min weer weg. Was afgesproken met de Gideon medewerker om even niet te resetten. 

Hey dat is een goeie. Die was ik nog niet tegen gekomen in de instellingen. Enig idee onder welk kopje?

 

Nu even zien te herinneren waar ik het wachtwoord van het admin account in heb veranderd. Anders zit er ben ik bang niks anders op dan de T56 alsnog terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Oeps. 

 

Verbinden wel vlekkeloos met het zyxel access point 

De AP heeft wel bandsteering aanstaan. Momenteel is het een los staande access point omdat je EasyMesh uit hebt staan. 

Mag ik je vragen het volgende te proberen. 

  • Factory reset de T56
  • Sluit de Zyxel AP aan met een kabel op de T56 
  • Factory reset de Zyxel AP
  • Wacht 5 minuten 
  • Plaats de AP terug waar die stond :) 
  • Verbind alle devices met de Wifi. 

 

 

Deze stappen exact gevolgd vanmorgen. 

 

Resultaat: ik kom thuis om 18u, telefoon verbindt automatisch. Veelbelovend. 

 

Ik leg de kleine op bed. Geen verbinding. AP is niet meer verbonden, probeer mijn telefoon weer te verbinden en krijg weer geen verbinding. 

 

Next?

Reageer