T56 raakt verbinding kwijt en wil niet verbinden.

  • 11 August 2023
  • 35 reacties
  • 3009 Bekeken

Goedenavond mensen,

 

Ik heb deze week mijn T50 vervangen door een T56. Omdat ik veel apparaten had aangemeld heb ik uit gemak bij het opstarten de T56 de naam en het wachtwoord gegeven van mijn T50. Alle apparaten verbonden vlekkeloos zowel op 2.4 als 5ghz.

Vervelende is dat zo'n beetje al mijn apparaten regelmatig de verbinding verliezen en dan ook niet opnieuw verbinden, tot ik de T56 opnieuw opstart. Gekke is dat het best random is; mijn Google Nest en Cam blijven werken, maar mobiele apparaten, mijn PS5 en Chromecast werken niet meer tot de T56 opnieuw opgestart is. 

Kan dit te maken hebben met WiFi6, of met een ander issue? Mobiele device geeft sinds de T56 staat aan WPA3 connection required, ook als hij wel verbonden is. 

 

Iemand enig idee? 

 

Thanks voor het meedenken!

Waqqas 8 maanden geleden

Hallo @A.Koning 

Als je het wachtwoord niet meer weet geef de Zyxel dan een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu > netwerkinstellingen > draadloos > algemeen > kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Hopelijk helpt het 💪

Bekijk origineel

35 reacties

Sorry to bother again @Sven-TMT maar heb nog een leuke toevoeging op het probleem. 

 

Ook bekabeld verbindt de PS5 niet. Na een reboot van de T56 wel. Dus zelfde probleem als draadloos. 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @A.Koning, ik ga je voor de zekerheid een nieuw modem opsturen. Je zult hier zometeen een bericht over ontvangen, daarin staat ook hoe je het oude modem terug kan sturen. Kan je mij na de installatie nog een terugkoppeling geven? 

Fantastisch Tommie. Thanks. 

Ik kaap deze tread even..

 

Ik heb hetzelfde/vergelijkbaar probleem. Modem is 6 sep jl. geïnstalleerd en de installateur was nog niet de deur uit of het modem verloor verbinding. Ik heb in mijn huis niks bekabeld dus ik doe alles via wifi. Wel met mijn laptop, als test een ethernetkabel aangesloten maar die gaf ook geen verbinding. 

Na opnieuw opstarten van de media converter en het modem krijg ik weer verbinding maar dat houdt maximaal 30 tot 45 min stand waarna de verbinding weer weg is. Het modem zend daarna wel een wifi signaal uit maar mijn mobiel/laptop geeft dan de melding dat er geen verbinding tot stand gebracht kan worden door gewijzigde beveiligingsinstellingen. Na verloop van tijd verdwijnt het signaal compleet en gaat het internetlampje op het modem van groen naar rood.  Opnieuw opstarten van de apparatuur is  de enige oplossing.

Een dag na installatie heb ik hierover contact gehad met de klantenservice. Die hebben het modem uitgelezen en op afstand gereset maar dat gaf geen afwijkend rapport ten opzichte van voor de reset. 

Mijn melding is inmiddels doorgezet maar een technische afdeling maar daar tot op heden nog niks van gehoord..

Bijzonder detail is dat mijn vrouw tijdens haar werk een klant sprak die hetzelfde probleem ervaart met het T56 modem en al weken bezig is om naar een oplossing te zoeken samen met T-mobile/Odido. Monteur is daar al langs geweest en zou gezegd hebben dat het een bekend probleem is met het T56 modem maar dat de oplossing nog niet voorhanden is. Dat geeft de burger niet veel hoop…

Reputatie 7
Badge +9

Hi @kootje86, welkom op onze Community en bij Odido!

We willen natuurlijk dat je vlekkeloos kunt genieten van een stabiele internetverbinding. Ik ben daarom ook direct voor je gaan kijken maar het ticket staat nog open. We hebben een standaar verwerkingstijd van 5 dagen. Binnen die 5 dagen hebben we hopelijk een antwoord van de techneuten en kunnen we dit voor je gaan oplossen! Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Zodra er meer over bekend is zullen we contact met je opnemen. 

 

 

Hi @kootje86, welkom op onze Community en bij Odido!

We willen natuurlijk dat je vlekkeloos kunt genieten van een stabiele internetverbinding. Ik ben daarom ook direct voor je gaan kijken maar het ticket staat nog open. We hebben een standaar verwerkingstijd van 5 dagen. Binnen die 5 dagen hebben we hopelijk een antwoord van de techneuten en kunnen we dit voor je gaan oplossen! Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Zodra er meer over bekend is zullen we contact met je opnemen. 

 

 

 

Hallo Tommie,

Vandaag is een Guidion medewerker geweest die heeft de kabel van de media converter naar het modem vervangen en toen deed alles het, volgens Guidion. Ondanks dat in de afspraakopdracht stond vermeld dat alles vervangen dienden te worden. Enfin. De beste man was nog geen 5 min de deur uit en de verbinding viel weer weg. 

Contact gehad met de klantenservice en die konden nog niets doen omdat ze het afloopbericht nog niet binnen hadden. Ik wel maar goed... klantenservice heeft gepoogd het modem uit te lezen maar de lukte niet. Melding doorgezet naar de technische dienst.. 

Puntje bij paaltje ga ik 2 week in zonder werkend internet en begint mijn geduld aardig op te raken.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @kootje86 

Branden de juiste lampjes van de mediaconverter wel constant? Helpt het om deze even van het stroom te halen?

Mogelijk is de mediaconverter defect omdat de verbinding naar de router wegvalt.

Hallo @kootje86 

Branden de juiste lampjes van de mediaconverter wel constant? Helpt het om deze even van het stroom te halen?

Mogelijk is de mediaconverter defect omdat de verbinding naar de router wegvalt.

Ja dat helpt.. voor 30 min gemiddeld. 2 avonden geleden had ik 3 zowaar uur verbinding. Maar soms valt het ook na 10 min weer weg. Was afgesproken met de Gideon medewerker om even niet te resetten. 

Reputatie 2

Hi @A.Koning , 

Als je het hebt over verbinding verliezen. Verbreekt dan echt de wifi verbinding of blijven ze wel verbonden maar is geen internet toegang? Valt bijvoorbeeld je telefoon terug naar mobiel internet. 

btw, gezien je ook een Wifi punt hebt kan je het best EasyMesh aanhouden. Nu is je wifi punt maar een oudewedste versterker en mis je de voordelen van Mesh. 

Hey,

Na een omruil naar een t56 (dank je wel @Tommie van Odido ) heb ik precies hetzelfde! Alle samsung galaxy's verbinden, maar als ze opnieuw aanmelden komt er geen automatische verbinding tot stand, en staat er 'wpa3 required'. Handmatig verbinden maakt dan wel connectie. Maar dat is natuurlijk niet echt handig…

Als 'workaround' heb ik nu de 801ax (wpa3) uitgezet voor alle wifi verbindingen. Dan is het weer stabiel, maar gebruikt natuurlijk niet de meest optimale encryptie. 

Al met al lijkt het een conbinatie van de zyxel t56, andere (ubiquity) AP met alleen wpa2, en samsung telefoons. (Of andere apparaten ook, maar mijn overige wifi apparaten zwerven niet door het huis).

Als er een echte oplossing is hoor ik dat graag. Zie in elk geval dat er meer mensen over dit issue klagen icm de T56.

Bij mij komt dus het bovenstaande te staan. Wifi zend nog wel uit maar verbinden kan ik niet.. pas nadat ik het modem heb uitgezet en weer aan kan ik weer verbinding maken. En dat geldt voor al mijn apparaten die wifi gebruiken. Tv, Sonos, telefoons(Apple/android) PlayStation, macbook/iMac en Windows laptop . Uiteindelijk schakeld het modem wifi helemaal uit en is hij ook niet meer te vinden in het overzicht van beschikbare netwerken 

Reageer