T56 raakt verbinding kwijt en wil niet verbinden.

  • 11 August 2023
  • 35 reacties
  • 3158 Bekeken


Toon eerste reactie

35 reacties

Reputatie 2

Hi @A.Koning , 

Als je het hebt over verbinding verliezen. Verbreekt dan echt de wifi verbinding of blijven ze wel verbonden maar is geen internet toegang? Valt bijvoorbeeld je telefoon terug naar mobiel internet. 

btw, gezien je ook een Wifi punt hebt kan je het best EasyMesh aanhouden. Nu is je wifi punt maar een oudewedste versterker en mis je de voordelen van Mesh. 

Hey,

Na een omruil naar een t56 (dank je wel @Tommie van Odido ) heb ik precies hetzelfde! Alle samsung galaxy's verbinden, maar als ze opnieuw aanmelden komt er geen automatische verbinding tot stand, en staat er 'wpa3 required'. Handmatig verbinden maakt dan wel connectie. Maar dat is natuurlijk niet echt handig…

Als 'workaround' heb ik nu de 801ax (wpa3) uitgezet voor alle wifi verbindingen. Dan is het weer stabiel, maar gebruikt natuurlijk niet de meest optimale encryptie. 

Al met al lijkt het een conbinatie van de zyxel t56, andere (ubiquity) AP met alleen wpa2, en samsung telefoons. (Of andere apparaten ook, maar mijn overige wifi apparaten zwerven niet door het huis).

Als er een echte oplossing is hoor ik dat graag. Zie in elk geval dat er meer mensen over dit issue klagen icm de T56.

Bij mij komt dus het bovenstaande te staan. Wifi zend nog wel uit maar verbinden kan ik niet.. pas nadat ik het modem heb uitgezet en weer aan kan ik weer verbinding maken. En dat geldt voor al mijn apparaten die wifi gebruiken. Tv, Sonos, telefoons(Apple/android) PlayStation, macbook/iMac en Windows laptop . Uiteindelijk schakeld het modem wifi helemaal uit en is hij ook niet meer te vinden in het overzicht van beschikbare netwerken 

Dit geeft mijn telefoon aan als ik even van huis ben geweest en weer terug kom. 

 

@Sven-TMT is dit een instellings dingetje of defect T56?

Ok, T56 gereset, zelfde stappen uitgevoerd wat betreft het hernoemen van de router, WPA3 uitgezet, en nog steeds hetzelfde probleem. 

 

Kan het komen door het hernoemen? Of kan MAC filtering er iets mee te maken hebben?

Reputatie 7
Badge +15

@A.Koning

WiFi 6 kan je ook nog uitzetten bij netwerkinstellingen > draadloos > andere > bij 802.11 modus kies WiFi b/g/n gemengd en dan toepassen.

WiFi 6 uitgezet, WPA3 uitgezet, Google producten zoals Nest en Nest Cam, Ring Deurbel blijven verbonden, telefoons en PS5 zien de 2.4 en 5ghz wel maar verbinden niet tot de T56 opnieuw is opgestart. 

 

Iemand die nog een idee uit de mouw kan schudden?

Reputatie 7
Badge +15

@A.Koning 

Als alles met de T50 wel goed werkte kan een moderator er misschien voor zorgen dat je weer de T50 krijgt.

De T50 is vervangen omdat hij een instabiele WiFi verbinding gaf en apparaten op een paar meter al wegvielen. Vervelend tijdens een potje FIFA. 

 

Zou toch iets moeten zijn waardoor bepaalde apparaten de verbinding houden en bepaalde apparaten niet. 

 

Nog een x proberen zijn eigen naam te houden en alles opnieuw te koppelen dan maar. 

Ik kaap deze tread even..

 

Ik heb hetzelfde/vergelijkbaar probleem. Modem is 6 sep jl. geïnstalleerd en de installateur was nog niet de deur uit of het modem verloor verbinding. Ik heb in mijn huis niks bekabeld dus ik doe alles via wifi. Wel met mijn laptop, als test een ethernetkabel aangesloten maar die gaf ook geen verbinding. 

Na opnieuw opstarten van de media converter en het modem krijg ik weer verbinding maar dat houdt maximaal 30 tot 45 min stand waarna de verbinding weer weg is. Het modem zend daarna wel een wifi signaal uit maar mijn mobiel/laptop geeft dan de melding dat er geen verbinding tot stand gebracht kan worden door gewijzigde beveiligingsinstellingen. Na verloop van tijd verdwijnt het signaal compleet en gaat het internetlampje op het modem van groen naar rood.  Opnieuw opstarten van de apparatuur is  de enige oplossing.

Een dag na installatie heb ik hierover contact gehad met de klantenservice. Die hebben het modem uitgelezen en op afstand gereset maar dat gaf geen afwijkend rapport ten opzichte van voor de reset. 

Mijn melding is inmiddels doorgezet maar een technische afdeling maar daar tot op heden nog niks van gehoord..

Bijzonder detail is dat mijn vrouw tijdens haar werk een klant sprak die hetzelfde probleem ervaart met het T56 modem en al weken bezig is om naar een oplossing te zoeken samen met T-mobile/Odido. Monteur is daar al langs geweest en zou gezegd hebben dat het een bekend probleem is met het T56 modem maar dat de oplossing nog niet voorhanden is. Dat geeft de burger niet veel hoop…

Sorry to bother again @Sven-TMT maar heb nog een leuke toevoeging op het probleem. 

 

Ook bekabeld verbindt de PS5 niet. Na een reboot van de T56 wel. Dus zelfde probleem als draadloos. 

 

 

Reageer