Beantwoord

Trage wifi/lage snelheid

  • 6 August 2021
  • 60 reacties
  • 1131 Bekeken


Toon eerste reactie

60 reacties

😤😤😤😡

Hi @Lorenzotje, juist top dat jij zo gedetailleerd jouw probleem hebt omschreven! Super om te lezen hoe jij al door de rest verder wordt geholpen. Ik hoop enorm dat deze powerline adapters ervoor zorgen dat de wifi in jouw studio verbetert. Laat jij het aan ons weten als jij deze hebt besteld en hebt getest? 💪

Hi @juliank, dankjewel dat jij ook hebt bijgesprongen in dit topic! Graag zou ik aan je willen vragen waar jij hebt vernomen dat er capaciteitsproblemen spelen? Dit is namelijk niet erkend als een algemeen probleem. Ik hoor het graag van je, want ik ben benieuwd! 😊

powerlines werkten niet naar behoren vermoedelijk doordat het stroomnet al wat verouderd is. Nog meer ideeën? Wordt hier namelijk erg pissed 😡 van!

Reputatie 7
Badge +14

Nog een idee, je gebruikt nu wifi punten van Zyxel. Ik gebruik zelf een Deco systeem met 4 van die access punten. De wifi van de Zyxel staat uit, het eerste Deco punt hangt in de meterkast en er wordt een MESH netwerk tot stand gebracht tussen al deze access punten. Ik heb er zelfs 1 in de schuur hangen zodat de tuin ook perfecte dekking heeft. Je zou zo'n dedicated systeem nog eens kunnen proberen. Als het het bij Bol of Amazon koopt en het voldoet niet kun je het gemakkelijk terugsturen.

 

Reputatie 3

Of anders deze, alleen vandaag in de aanbieding bij iBood.

 

https://www.ibood.com/nl/nl/product-specs/00000/500875/google-multiroom-wifi-mesh-systeem/

Reputatie 7
Badge +14

Of anders deze, alleen vandaag in de aanbieding bij iBood.

 

https://www.ibood.com/nl/nl/product-specs/00000/500875/google-multiroom-wifi-mesh-systeem/

Kun je daar producten ook makkelijk terugsturen als blijkt dat ze het probleem van TS niet oplossen?

Reputatie 3

Ja, dat is geen probleem, ik heb daar wel eens wat gekocht, ook geretourneerd.

Reputatie 7
Badge +4

@Lorenzotje 

De beste powerline adapters: Devolo Magic 2 

Als er coax vanuit de meterkast loopt zou je deze kunnen vervangen door UTP of een MOCA adapter gebruiken.

Als er een telefoon kabel loopt vanuit de meterkast zou je die zo kunnen vervangen voor UTP.

Lukt dat allemaal niet dan een TP Link Deco M5 ook nog een mogelijkheid.

Er is niets beter dan een UTP kabel maar ook een pof oplossing is mogelijk. deze kan je door je bestaande 220 leidingen trekken.

Bekabelen is vaak wel een oplossing voor te vinden. de vraag is meer hoeveel je er aan uit wil geven :)

Nog een idee, je gebruikt nu wifi punten van Zyxel. Ik gebruik zelf een Deco systeem met 4 van die access punten. De wifi van de Zyxel staat uit, het eerste Deco punt hangt in de meterkast en er wordt een MESH netwerk tot stand gebracht tussen al deze access punten. Ik heb er zelfs 1 in de schuur hangen zodat de tuin ook perfecte dekking heeft. Je zou zo'n dedicated systeem nog eens kunnen proberen. Als het het bij Bol of Amazon koopt en het voldoet niet kun je het gemakkelijk terugsturen.

 

kijk dat soort suggesties heb ik nodig. alleen zijn 4 stuks erg veel voor mij. Ik heb al aan 2 genoeg. mede omdat ikzelf niet meer ruimtes/kamers heb om extra te plaatsen 😂 Had zelf ook al zitten kijken maar ik wil gewoon goeie hebben en niet 2/3x moeten terugsturen😅 en het liefst een beetje betaalbaar of sets die hun geld waard zijn aangezien dit uit eigen zak moet komen want tmobile is duidelijk onbekwaam in het goed swrvice verlenen en goeie apparatuur te leveren die ook echt halen wat ze je verkopen

@Lorenzotje

De beste powerline adapters: Devolo Magic 2 

Als er coax vanuit de meterkast loopt zou je deze kunnen vervangen door UTP of een MOCA adapter gebruiken.

Als er een telefoon kabel loopt vanuit de meterkast zou je die zo kunnen vervangen voor UTP.

Lukt dat allemaal niet dan een TP Link Deco M5 ook nog een mogelijkheid.

Er is niets beter dan een UTP kabel maar ook een pof oplossing is mogelijk. deze kan je door je bestaande 220 leidingen trekken.

Bekabelen is vaak wel een oplossing voor te vinden. de vraag is meer hoeveel je er aan uit wil geven :)

ik weet dat bekabeld beter is. Als het mogelijk was dan was dat ook al gebeurd maar, zoals al eerder aangegeven kan dat niet en guidion wil geen moeite doen om ze te trekken😉 Hebben allebei de monteurs mij verteld want, ze kunnen niet overal makkelijk bij😤

Reputatie 7
Badge +14

Die aanbiedingen met Google Mesh wifi werkt ook top, zie hier nog een tevreden gebruiker.

Direct na de oplevering inmiddels 3 maanden geleden haalde ik bijna 700 Mbit via de wifi van de Zyxel. Dit heeft 1 dag gewerkt. Nadien kwam ik niet meer boven de 150 Mbit uit. Zelf gebruik ik acces points van Ubiquiti en is het voor mij niet zo’n ramp (de wifi van de Zyxel staat uitgeschakeld).

Zojuist heb ik nog een test uitgevoerd met mijn MacBook die volgens Apple ondersteund tot maximaal 866 Mbit via 5Ghz AC wifi. 

Via 5Ghz zonder andere apparaten verbonden te hebben op 2 meter afstand:

 

Met een kabel rechtstreeks op de Zyxel:

Draadloos via Ubiquiti haal ik ook prima snelheden. De Zyxel gebruik ik alleen vanwege de vaste telefoonaansluiting. Je kan ook binnenshuis point-to-point wifi verbindingen opzetten. Dat werkt bij mij heel stabiel. Ik heb ook een oud huis waar Powerline adapters niet goed werken. 

Reputatie 3

Ergo, voor fatsoenlijke wifi is het noodzaak de wifi mogelijkheden van de Zyxel te passeren?

Binnenshuis gebruik ik deze: https://store.ui.com/products/nanostation-loco5ac 

Van de meterkast beneden naar zolder, heb ik een stabiele verbinding met vrijwel geen latency en constant 130 Mbit up en down. Ik heb liever een stabiele verbinding dan een hoge bandbreedte die steeds wegvalt. 

Overigens heb ik het zendvermogen verlaagd. Een te hoog zendvermogen kan ook zorgen voor lagere snelheden op korte afstand. 

Direct na de oplevering inmiddels 3 maanden geleden haalde ik bijna 700 Mbit via de wifi van de Zyxel. Dit heeft 1 dag gewerkt. Nadien kwam ik niet meer boven de 150 Mbit uit. Zelf gebruik ik acces points van Ubiquiti en is het voor mij niet zo’n ramp (de wifi van de Zyxel staat uitgeschakeld).

Zojuist heb ik nog een test uitgevoerd met mijn MacBook die volgens Apple ondersteund tot maximaal 866 Mbit via 5Ghz AC wifi. 

Via 5Ghz zonder andere apparaten verbonden te hebben op 2 meter afstand:

 

Met een kabel rechtstreeks op de Zyxel:

Draadloos via Ubiquiti haal ik ook prima snelheden. De Zyxel gebruik ik alleen vanwege de vaste telefoonaansluiting. Je kan ook binnenshuis point-to-point wifi verbindingen opzetten. Dat werkt bij mij heel stabiel. Ik heb ook een oud huis waar Powerline adapters niet goed werken. 

dit haal ik ook met die wifi punten van zyxel maar alleen als hoogtepunt meestal ligt het een stuk lager en erg onstabiel 

Dan zou je eens kunnen kijken voor Ubiquiti acces points. Vooral als je al een kabel hebt liggen, kan je die gemakkelijk aansluiten.

Binnenshuis gebruik ik deze: https://store.ui.com/products/nanostation-loco5ac 

Van de meterkast beneden naar zolder, heb ik een stabiele verbinding met vrijwel geen latency en constant 130 Mbit up en down. Ik heb liever een stabiele verbinding dan een hoge bandbreedte die steeds wegvalt. 

 

Ik heb het liever allebei zoals, ik had bij mijn vorige provider.😉 Zou niet teveel gevraagd moeten zijn lijkt mij. Als de één het kan dan kan de ander dat ook. Ter vergelijking: Ik heb mijn oude apparatuur van KPN bij mijn ouders geïnstalleerd. V10a router(nu ge-upgrade naar v12 maar resultaten zijn hetzelfde) en 2 superwifi punten. Één op de router als AP en de ander op de 1e verdieping in hun slaapkamer met een 100mbit abo. In ieder freaking hoekje van het huis haal ik maximaal signaal en een up/download van gemiddeld 74mbit. dus een verlies van 26 tegenover bekabeld. Waarom kan dit nou niet bij t-mobile en wordt er overal moeilijk om gedaan?

Dan zou je eens kunnen kijken voor Ubiquiti acces points. Vooral als je al een kabel hebt liggen, kan je die gemakkelijk aansluiten.

hoe bedoel je al een kabel hebt liggen?

Ik dacht te lezen dat de wifi punten met een kabel verbonden zijn? Of zijn ze draadloos verbonden zoals hier beschreven:
https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/wifi-plus 

 

Ik dacht te lezen dat de wifi punten met een kabel verbonden zijn? Of zijn ze draadloos verbonden zoals hier beschreven:
https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/wifi-plus 

 

één zit bedraad verbonden met het modem en is ingesteld als AP de andere is draadloos verbonden met die AP. Wifi op het modem staat uit. Vanuit die 2e lopen dan wel kabels naar mijn Xbox en tv(waar ik juist die hoge snelheid voor nodig heb).

Hoeveel afstand zit tussen de twee wifi punten en hoeveel (dikke)muren?

Welke snelheid haal je op de met kabel aangesloten wifi punt? 

Hoeveel afstand zit tussen de twee wifi punten en hoeveel (dikke)muren?

Welke snelheid haal je op de met kabel aangesloten wifi punt? 

muren, ik denk 1 afhankelijk van hoe het signaal loopt en dit is wat ik toevallig nu haal. Helaas zoals eerder aangegeven zijn dit spikes en haal ik dit niet continu

 

Maar dat is gemeten op de tweede wifi punt en niet op het eerste wifi punt dat met een kabel is verbonden?

Maar dat is gemeten op de tweede wifi punt en niet op het eerste wifi punt dat met een kabel is verbonden?

Mijn xbox zit met een kabel op het 2e wifi punt en die is draadloos verbonden met het ap beneden

Reputatie 7
Badge +4

Je heb toch geen wifi punt direct naast het modem staan ?

Je heb toch geen wifi punt direct naast het modem staan ?

Heb je überhaupt wel gelezen wat ik heb gezegd?🙄

Reageer