Beantwoord

Voortdurend uitvallende wifi en dagelijks invoeren pincode tv



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@GMCHEL 

Heb je de Zyxel? Via de web interface kan je controleren welke snelheid je binnenkrijgt bij systeem informatie.

Je hebt verder geen 2de router of versterker?

Reputatie 2

Jip, Zyxel. Snelheid zal ik controleren. Nee, geen 2e router/versterker.

Reputatie 2

Beste Waqqas en Cal,

Wifi was gisteravond weer een ramp. Ik wil graag dat iemand van T-Mobile langs komt. Cal merkte onlangs op: ‘Ik heb een kijkje genomen in het modem en het lijkt er voor mij op dat je mogelijk meerdere apparaten hebt aangesloten op LAN 1. Heb je toevallig een switch verbonden op het modem die maximaal snelheden tot 100 Mbit/s door kan geven?’

Zoals eerder gezegd gaat dit boven mijn pet. Waqqas meldt terecht dat ik een abo heb voor 1000 Mbps en ik kennelijk vervolgens ‘ergens’ 100 Mbps binnenkrijg. Volgens mij - ik ben niet ter zake deskundig - past de stekker van een CAT-kabel niet op router en mediaconverter. 

Hoor het graag.

Reputatie 2

Hoi @GMCHEL,

Fijn dat je al zoveel informatie met de Community kon delen!

Ik heb een kijkje genomen in het modem en het lijkt er voor mij op dat je mogelijk meerdere apparaten hebt aangesloten op LAN 1. Heb je toevallig een switch verbonden op het modem die maximaal snelheden tot 100 Mbit/s door kan geven?

Het lijkt er namelijk op dat de LAN poorten van het modem wel 1000 Mbit/s kunnen doorgeven, maar dat de apparaten die erop verbonden zijn maar snelheden tot 100 Mbit/s opvragen en aankunnen. Dit is ook de snelheid die doorgegeven wordt op die poorten. Zoals je zelf al aangeeft zou het met CAT5E bekabeling  goed moeten zitten. Zou je kunnen controleren of de apparatuur die je op het modem hebt aangesloten begrenst is tot 100 Mbit/s?

Ik ben benieuwd hoe jouw set-up eruit ziet!

Beste Waqqas en Cal,

Wifi was gisteravond weer een ramp. Ik wil graag dat iemand van T-Mobile langs komt. Cal merkte onlangs op: ‘Ik heb een kijkje genomen in het modem en het lijkt er voor mij op dat je mogelijk meerdere apparaten hebt aangesloten op LAN 1. Heb je toevallig een switch verbonden op het modem die maximaal snelheden tot 100 Mbit/s door kan geven?’

Zoals eerder gezegd gaat dit boven mijn pet. Waqqas meldt terecht dat ik een abo heb voor 1000 Mbps en ik kennelijk vervolgens ‘ergens’ 100 Mbps binnenkrijg. Volgens mij - ik ben niet ter zake deskundig - past de stekker van een CAT-kabel niet op router en mediaconverter. 

Hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +15

@GMCHEL

Ik vindt het eigenlijk wel raar, de Zyxel geeft aan 1000 Mbps op de WAN poort dus dan verwacht je een veel hogere wifi snelheid en dit mag niet beïnvloedt worden door bedraad internet.

Maar om dat toch uit te sluiten wil ik je vragen om de kabels uit LAN 1 en LAN 2 uit de Zyxel te halen en dan weer eens een speedtest doen op WiFi met je mobiel bijvoorbeeld, gewoon even als test.

Reputatie 2

Heb ingelogd in mijn Zyxel modem en waar kan ik de binnenkomende snelheid vinden?

 

Reputatie 7
Badge +15

@GMCHEL

In het overzicht achter WAN. Daar zou 1000 MB moeten staan, indien niet vervang de internetkabel tussen mediaconverter en router eens.

Je kan ook op systeeminformatie > kunnen klikken dan zie je de WAN snelheid en ook van de LAN poorten.

Reputatie 2

ik kom WAN nergens tegen

 

Reputatie 2

aha, ik heb iets gevonden  bij interfacestatus, mijn hemel wat een gedoe. daar zie ik onder WAN staan: 1000 m/Full, WLAN 2,4 Gb 450 Mb en WLAN 5g 1734

 

Reputatie 2

LAN1 en LAN 2 ook 1000m/Full