Beantwoord

Wifi komt niet naar voren op mijn Lenovo Laptop


Goedemiddag, ik heb sinds afgelopen vrijdag 29 juli 22 de overstap gemaakt van Kpn naar T-Mobile thuis. Op al mijn apparaten heb ik wifi zoals mijn printer, mobiel en zakelijke Asus laptop. Behalve op mijn prive laptop een Lenovo G40-80 de wifi naam komt totaal niet naar voren. Ik heb van alles geprobeerd met de storingdienst van T-mobile maar niets werkt. Ook via een hotspot met mijn mobiel naar mijn laptop werkt het niet. 5G uitzetten heeft ook niet gewerkt. Dus ik ben doorverwezen naar de community. 

Help kan iemand mij helpen?  

icon

Beste antwoord door Cristien 31 July 2022, 17:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

29 reacties

@Ivdzwart

 Het lijkt erop dat je interne netwerkkaart de oorzaak is. Na verloop van tijd en het nodige streamen worden ze vaak te heet en laat een minisoldering los met als gevolg dat je kunt blijven zoeken naar een oorzaak die je niet gaat vinden.

 

Updaten van een oudere laptob met een extra Simm en een SSD kan op zich een goede zaak zijn maar men vergeet dan vaak ook het netwerk mee te nemen wat toch zeker zo belangrijk kan zijn. En hoe eenvoudig en goedkoop is dat wel niet.

Foto dient slechts ter illustratie en komt van Bol.com.

 

Een advies hierin is niet te geven, de keus is enorm en de prijzen verschillen idem.

Prik hem in een USB poort en Windhoos10 doet de rest. In je Bios kun .je de interne wifi nog uitzetten. Niet echt belangrijk want hij ziet hem toch niet (meer).

 


 

@Gela dank je wel, dan ga ik er eentje aanschaffen. Ik hou jullie op de hoogte

@Ivdzwart  De wifi van je moden is wifi 6 die niet geccepteerd door je laptop. Je moet de wifi op de modem op wifi 5 zetten. doe de onderstaande stappen

192.168.1.1 
Inloggen met gebruikersnaam + wachtwoord
> rechtsboven op icoon met drie streepjes klikken voor meer opties
> Klik op Netwerkinstelling
> Klik op Draadloos
> Klik bovenaan op Tabblad 'Andere'
> Verander 802.11-modus naar '802.11b/g/n Gemengd' 
> Klik op toepassen
> Als dit niet werkt kan je ook een van de andere 802.11-modus uit de lijst proberen 
> Nu zou je de wifi in de lijst moeten kunnen zien

@Ivdzwart dus niet ax kiezen. Dit is wifi 6

@Ivdzwart  De wifi van je moden is wifi 6 die niet geccepteerd door je laptop. Je moet de wifi op de modem op wifi 5 zetten. doe de onderstaande stappen

192.168.1.1 
Inloggen met gebruikersnaam + wachtwoord
> rechtsboven op icoon met drie streepjes klikken voor meer opties
> Klik op Netwerkinstelling
> Klik op Draadloos
> Klik bovenaan op Tabblad 'Andere'
> Verander 802.11-modus naar '802.11b/g/n Gemengd' 
> Klik op toepassen
> Als dit niet werkt kan je ook een van de andere 802.11-modus uit de lijst proberen 
> Nu zou je de wifi in de lijst moeten kunnen zien

@Hazer wauw ik ben net terug van vakantie en had de moed al opgegeven, maar dit werkt dus.

Heel erg bedankt.