Beantwoord

WIFI Verbinding niet mogelijk met windows 10 PC.

  • 15 April 2019
  • 40 reacties
  • 1679 Bekeken


Toon eerste reactie

40 reacties

Misschien een dom vraagje, heb je de probleemoplossingen in Windows al gebruikt?

Start knop → instellingen → Netwerk en internet en dan onder Geavanceerde netwerkinstellingen  kiezen voor Probleemoplossingen voor netwerken.

Een vraag is niet perse dom,(hooguit op ver verkeerde plek of plaats)
maar, yip, 2 keer geprobeerd, kwam niet met een oplossing

 

En als je op je toetsenbord de Windows knop (Windows logo)  + r tegelijk indrukt, kom je in “uitvoeren” scherm. Daar typ / kopieer je services.msc

Daar zou bij WLAN AutoConfig onder Opstarttype “Automatisch” moeten staan. Indien niet dan rechtermuisknop op die regel, Eigenschappen en dan in de pop-up bij Opstarttype deze op Automatisch zetten en opnieuw opstarten.

 

Anders zou ik het nu ff niet weten zo vanuit m'n werk.

gecheckt, staat op automatisch

 

Misschien een dom vraagje, heb je de probleemoplossingen in Windows al gebruikt?

Start knop → instellingen → Netwerk en internet en dan onder Geavanceerde netwerkinstellingen  kiezen voor Probleemoplossingen voor netwerken.

Een vraag is niet perse dom,(hooguit op ver verkeerde plek of plaats)
maar, yip, 2 keer geprobeerd, kwam niet met een oplossing

 

probleem is dat je een actieve vaste(ethernet) verbinding met internet kan hebben OF een WLAN(WIFI)
ik kan geen verbinding opzetten met de wifi dus komt probleem oplosser altijd met, zie plaatje

 

@theeres,

heb je de drivers via Windows update verkregen of via Intel? Windows drivers zijn niet altijd je van het moet ik zeggen uit ervaring :(

Laatste officiële drivers voor jouw Wi-Fi kaart kun je hier vinden, kun je kiezen tussen 32bit of 64bit afhankelijk van wat jij hebt.

Andere optie is om je betreffende Wi-Fi adapter te verwijderen, opnieuw opstarten en dan zou deze weer automatisch geïnstalleerd moeten worden.  

Zodra ik vanavond / vannacht weer thuis ben kan ik meer uitzoeken voor je.

S6

wifi adapters heb ik al n keer verwijder(apparaat beheer),
heb zelfs de netwerkdefinitie volledig verwijderd(geavanceer:netwerk opnieuw instellen)
heeft daar na automatisch alles weer geladen..iden resultaat
..
Maar ik zal eens bij hardware leverancier kijken van de firmware van mn laptop

 

@theeres,

heb je de drivers via Windows update verkregen of via Intel? Windows drivers zijn niet altijd je van het moet ik zeggen uit ervaring :(

Laatste officiële drivers voor jouw Wi-Fi kaart kun je hier vinden, kun je kiezen tussen 32bit of 64bit afhankelijk van wat jij hebt.

Andere optie is om je betreffende Wi-Fi adapter te verwijderen, opnieuw opstarten en dan zou deze weer automatisch geïnstalleerd moeten worden.  

Zodra ik vanavond / vannacht weer thuis ben kan ik meer uitzoeken voor je.

S6

wifi adapters heb ik al n keer verwijder(apparaat beheer),
heb zelfs de netwerkdefinitie volledig verwijderd(geavanceer:netwerk opnieuw instellen)
heeft daar na automatisch alles weer geladen..iden resultaat
..
Maar ik zal eens bij hardware leverancier kijken van de firmware van mn laptop

 

heb wat dingen gerinstalleerd van leverancier van hardware HP
zie hieronder;

TITLE:  Essential System Updates for Microsoft Windows 10 VERSION: 11.4
DESCRIPTION:
This package installs Microsoft fixes and enhancements for the Microsoft Windows Windows 10 Operating System, as well as providing other fixes and enhancements that are specific to the supported computer models. These fixes and enhancements are required to improve the performance of these computer models. This package also installs the HP Online Crash Analysis (OCA) marker file. For customers that send their error reports to Microsoft, the data is shared with HP.


TITLE:  Intel WLAN Driver
VERSION: 22.10.0.7
DESCRIPTION:
This package contains drivers for the Intel Wireless LAN adapter in supported computer models that are running a supported Windows 10 operating system.


Helaas, het lukt nog steeds niet,
ook niet met deze leverancier versie..

heb het bovenstaande allemaal geprobeerd….(netwerk vergeten, reset,hersinstall adapters/drivers...)
Kan wel met mn Laptop (W10) op wifi van mn oude ziggo modem(vorige week) maar kan niet met wifi vanaf die laptop op het T-,mobile modem.
(android kan wel op dit t-mobile wifi netwerk)
ook andere wifi dongle hielp niet
wat wel helpt is een repeater verbinden met een kabel en dan op dat wifi netwerk inloggen
maarja, dat is een work around niet een oplossing
Maar met Windows10 direct op het T-mobile Wifi netwerk lukt gewoon  niet, ook niet via WPS protocol
Het is wellicht een windows10 probleem/conflict met het Wifi protocol op de Zyxel van T-Mobile...maar het lukt gewoon niet...

Reputatie 7
Badge +5

@theeres

Probeer de windows netwerk instelling eens op de volgende manier te resetten

Op het buroblad.

  1. Rechts-klik de Start knop (het Windows logo links onder).
  2. Kies Command Prompt (Admin). Bij de laatste windows 10 versies kies je powershell (admin)
  3. Op de vraag om wijzigingen aan de computer te doen antwoord je JA

    Att.: Als er een administrative inlog gevraagd wordt, moet je aanmelden met een administrator account.
  4. Type ipconfig /flushdns en toets Enter.
  5. Type ipconfig /registerdns en toets Enter.
  6. Type ipconfig /release en toets Enter.
  7. Type ipconfig /renew en toets Enter.
  8. Type netsh winsock reset en toets Enter.
  9. Herstart de computer.

Daarna moet je aanmelden op de Tmobile modem en wifi (gegevens achterop modem)

@Pieter_B had deze handelingen al aangegeven maar voor de duidelijkheid nu in een NL vertaling, uitgezonderd de commando's en de verwijzing naar powershell

Reputatie 7

Hoi @theeres ,

Thanks voor je berichten! Wat wellicht nog een optie is, om de winsock settings terug te zetten naar de default instellingen. Vanuit de Windows website: 

  • Type "cmd" in the search bar

  • Right click on the command line on the top and select "run as administrator"

  • In the command line window, type:

netsh winsock reset

  • Restart.

Mocht dat nog niet de oplossing lijken te zijn, ben ik erg nieuwsgierig om wat voor dongle het gaat. Wellicht dat de koppeling met de frequentie niet goed verloopt. Dan is het interessant om te kijken of een wijziging in de wifi-settings op het modem anders kunnen. Denk daarbij aan het uitzetten van de bandsteering bijvoorbeeld.

oke, had het al gedaan , maar nog niet zonder die : /registerdns

oke alles weer uiitgevoerd

 


C:\WINDOWS\system32>ipconfig /flushdns
Windows IP Configuration
Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
C:\WINDOWS\system32>ipconfig /registerdns
Windows IP Configuration
Registration of the DNS resource records for all adapters of this computer has been initiated. Any errors will be reported in the Event Viewer in 15 minutes.
C:\WINDOWS\system32>ipconfig /release
Windows IP Configuration
No operation can be performed on Bluetooth-netwerkverbinding while it has its media disconnected.
C:\WINDOWS\system32> ipconfig /renew
Windows IP Configuration
No operation can be performed on Bluetooth-netwerkverbinding while it has its media disconnected.
C:\WINDOWS\system32> netsh winsock reset
Sucessfully reset the Winsock Catalog.
You must restart the computer in order to complete the reset.
C:\WINDOWS\system32>ipconfig /flushdns
Windows IP Configuration
Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
C:\WINDOWS\system32>ipconfig /registerdns
Windows IP Configuration
Registration of the DNS resource records for all adapters of this computer has been initiated. Any errors will be reported in the Event Viewer in 15 minutes.
C:\WINDOWS\system32>ipconfig /flushdns
Windows IP Configuration
Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
C:\WINDOWS\system32>ipconfig /registerdns
Windows IP Configuration
Registration of the DNS resource records for all adapters of this computer has been initiated. Any errors will be reported in the Event Viewer in 15 minutes.
C:\WINDOWS\system32>ipconfig /release
Windows IP Configuration
No operation can be performed on Bluetooth-netwerkverbinding while it has its media disconnected.
C:\WINDOWS\system32> ipconfig /renew
Windows IP Configuration
No operation can be performed on Bluetooth-netwerkverbinding while it has its media disconnected.
C:\WINDOWS\system32> netsh winsock reset
Sucessfully reset the Winsock Catalog.
You must restart the computer in order to complete the reset.
C:\WINDOWS\system32>

weer gereboot….
weer het zelfde verhaal….:smirk:
“kan geen verbinding maken met dit netwerk”
(had ook al “vergeten dit netwerk” gedaan opdat ik een wachtwoord kon intikken
bij onjuist wachtwoord krijg ik andere melding ‘de beveiligingssleutel voor dit netwerk is onjuist’

geprobeerd, helaas, zelfde resultaat
het probleem geldt zowel voor mn interne WIFI kaart als mn USB dongle
Beiden kunnen niet met t-mobile modem via wifi communiceren
build-in : Intel(R) Dual Band Wireless-N 7265
Dongle : 802.11n USB draadloze LAN-kaart
Beiden kunnen ook niet via WPS verbinding tot stand brengen
(ook niet vlakbij het modem)
Drivers zijn uptodate volgens windows
 

 

 

Reputatie 7

Yay, super fijn om te lezen @theeres! En dankjewel voor het delen van deze tip. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan zeker weten. Maak er alvast hele fijne feestdagen van! 🎄

als ik bij intel echter de laatste drivers download
bijv : op

https://www.intel.com/content/www/us/en/download/19351/windows-10-and-windows-11-wi-fi-drivers-for-intel-wireless-adapters.html

dan krijg ik een foutmelding...strange…
 

 

maar via die site kan ik (de discontued N-7265 familie) wel vinden
https://www.intel.com/content/www/us/en/download/19431/28822/intel-proset-wireless-software-and-drivers-for-intel-wireless-7265-family-rev-c.html?
 

maar dat levert na install ook niks op,jammer genoeg

mn install-driver-assistent  van Intel geeft dit nl aan;

Intel® Dual Band Wireless-N 7265

    Driver Details
    ProviderIntel
    Version18.33.17.1
    Date4/29/2019

    Device Details
    ManufacturerIntel Corporation
    AvailabilityRunning at full power
    StatusThis device is working properly.
    InstalledTrue
    MAC Address64:80:99:BD:D8:BE
    Service NameNetwtw02
    Device IdPCI\VEN_8086&DEV_095A&SUBSYS_50008086&REV_48\648099FFFFBDD8BE00
    Revision48

 

-laatste WLAN drivers bij HP gedownload en geïnstalleerd  --no result
-W10 updates die HP adviseert  --no result
-Bios, allerlaatste versie geflashed -- no result

Reageer