Info

Installatie en gebruik van Wifi Plus voor de Huawei en Draytek modems

Installatie en gebruik van Wifi Plus voor de Huawei en Draytek modems

Toon eerste reactie

60 reacties

Reputatie 1

Oh, en ja, de WAP's hadden idd. dezelfde wifi naam. maar in de mpro mesh app kan je per device zien aan welke mesh hij verbonden is, met welke wifi band en kanaal. Dat heb ik tenslotte gebruikt om te kijken of eea. nu goed aangesloten was. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @gmn1899, zo te lezen heb je de handleiding al goed doorgenomen, top! 

Kun je nog een keer de repeater opnieuw verbinden? Het klinkt alsof je de WAP op een plek hebt geplaatst waar het signaal van het modem sowieso al zeer beperkt binnenkomt, kan dat kloppen? Probeer het nogmaals via onderstaand stappenplan, alsjeblieft:

  1. Sluit het Wifi-punt aan op de stroom, op een plek waar er nog goede Wifi-ontvangst van het modem is. 
  2. Start het Wifi-punt op met de on/off-knop (achterkant). Het power-lampje gaat groen knipperen.
    • Het Wifi-punt is opgestart als het power-lampje continue groen brandt en het Wifi-lampje groen knippert. Dit duurt +/- 5 minuten.
  3. Druk kort op het WPS-knopje van het nieuwe Wifi-punt. Het powerlampje & het link-lampje gaan nu oranje knipperen om aan te geven dat het Wifi-punt open staat voor verbinden.
    Druk kort op het WPS-knopje van het modem. Het WPS-lampje op het modem gaat knipperen.
    • Het modem gaat nu met het Wifi-punt verbinden. Dit kan 5 minuten duren. 
  4. De verbinding is gelukt als het link-lampje op het nieuwe Wifi-punt groen of oranje brandt.

Is het verbinden gelukt? Dan kan het Wifi-punt nog verplaats worden naar een ander stopcontact. Het Wifi-punt zal dan wel opnieuw opstarten (vijf minuten) maar hoeft niet opnieuw te verbinden. 

 

Hoi @Pukss, als ik het goed begrijp, wil je het tweede Wifi-punt met een internetkabel op Wifi-punt één aansluiten: in principe kan dit gewoon, zonder de functionaliteit van het Mesh-netwerk te verliezen. Zolang je niet de Wifi van het modem gebruikt want de Huawei ondersteunt geen Mesh.

Heb je naast die ene internetkabel in de veranda nog een extra kabel nodig, of is dat een kabel die nu niet aangesloten is? Mocht je er nog één kunnen gebruiken, laat het weten, dan zorg ik ervoor dat je zo snel mogelijk een extra internetkabel toegestuurd krijgt!

Willen jullie laten weten of bovenstaande geholpen heeft? Zo niet, geef het aan. De Community helpt altijd graag mee en we hebben op elk gebied experts in huis!

Reputatie 1

Goedemorgen @gmn1899, zo te lezen heb je de handleiding al goed doorgenomen, top! 

Kun je nog een keer de repeater opnieuw verbinden? Het klinkt alsof je de WAP op een plek hebt geplaatst waar het signaal van het modem sowieso al zeer beperkt binnenkomt, kan dat kloppen? Probeer het nogmaals via onderstaand stappenplan, alsjeblieft:

  1. Sluit het Wifi-punt aan op de stroom, op een plek waar er nog goede Wifi-ontvangst van het modem is. 
  2. Start het Wifi-punt op met de on/off-knop (achterkant). Het power-lampje gaat groen knipperen.
    • Het Wifi-punt is opgestart als het power-lampje continue groen brandt en het Wifi-lampje groen knippert. Dit duurt +/- 5 minuten.
  3. Druk kort op het WPS-knopje van het nieuwe Wifi-punt. Het powerlampje & het link-lampje gaan nu oranje knipperen om aan te geven dat het Wifi-punt open staat voor verbinden.
    Druk kort op het WPS-knopje van het modem. Het WPS-lampje op het modem gaat knipperen.
    • Het modem gaat nu met het Wifi-punt verbinden. Dit kan 5 minuten duren. 
  4. De verbinding is gelukt als het link-lampje op het nieuwe Wifi-punt groen of oranje brandt.

Is het verbinden gelukt? Dan kan het Wifi-punt nog verplaats worden naar een ander stopcontact. Het Wifi-punt zal dan wel opnieuw opstarten (vijf minuten) maar hoeft niet opnieuw te verbinden. 

 

Hoi @Pukss, als ik het goed begrijp, wil je het tweede Wifi-punt met een internetkabel op Wifi-punt één aansluiten: in principe kan dit gewoon, zonder de functionaliteit van het Mesh-netwerk te verliezen. Zolang je niet de Wifi van het modem gebruikt want de Huawei ondersteunt geen Mesh.

Heb je naast die ene internetkabel in de veranda nog een extra kabel nodig, of is dat een kabel die nu niet aangesloten is? Mocht je er nog één kunnen gebruiken, laat het weten, dan zorg ik ervoor dat je zo snel mogelijk een extra internetkabel toegestuurd krijgt!

Willen jullie laten weten of bovenstaande geholpen heeft? Zo niet, geef het aan. De Community helpt altijd graag mee en we hebben op elk gebied experts in huis!

 

Thanks. Er loopt een lan kabel naar de veranda en eerste verdieping. Beide zou ik dan bedraad willen aansluiten om wifi punt 1. Heb er 3 besteld. Maar dan zou ik natuurlijk 3en switch moeten gebruiken om wifi punt 1 en dan nog de 2 andere wifi punten te verbinden middels lan.

 

Heb zelf nog een haperende draytek trouwens, bedenk mij ineens dat ik de wifi punt boven niet bekabeld kan doen, deze wordt gebruikt voor tv. Baal ervan dat de Draytek any port any service niet ondersteunt. Dit is wel voor de nieuwe zyxel toch? 

 

Dan is mijn enige oplossing dus. 

 

Wifi punt 1 bekabeld verbinden met 2. En nummer 3 boven verbinden middels wifi. 

Help, ik krijg mijn wifi pluspunt niet draadloos verbonden. Ik heb de beschrijvingen zowel papier als online 4x samen gedaan. 

Als het wifi punt met de kabel aan het huawei modem verbindt dan doet de verbinding het wel.

Maar als ik dan mijn wifi punt ergens anders wil neerzetten (eerste verdieping) dan kan ik geen verbinding maken met het netwerk van het wifi pluspunt. Het staat wel in mijn opgeslagen netwerken en geeft volledig bereik aan.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt

Groeten Samira 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Samira.goinga 

Bij de Huawei heb je minimaal 2 WiFi punten nodig die samen een mesh netwerk maken dus dan kan de WiFi op de Huawei uit.

1 WiFi punt kan je niet draadloos laten werken met de Huawei maar een moderator kan je vast wel een nieuwe Zyxel modem/router geven zodat dit wel kan.

Hallo @Samira.goinga 

Bij de Huawei heb je minimaal 2 WiFi punten nodig die samen een mesh netwerk maken dus dan kan de WiFi op de Huawei uit.

1 WiFi punt kan je niet draadloos laten werken met de Huawei maar een moderator kan je vast wel een nieuwe Zyxel modem/router geven zodat dit wel kan.

Dankjewel voor je snelle reactie. 

Is niet echt handig dat ze dat niet erbij vertellen/zetten....

Hallo @Samira.goinga 

Bij de Huawei heb je minimaal 2 WiFi punten nodig die samen een mesh netwerk maken dus dan kan de WiFi op de Huawei uit.

1 WiFi punt kan je niet draadloos laten werken met de Huawei maar een moderator kan je vast wel een nieuwe Zyxel modem/router geven zodat dit wel kan.

Kan een moderator dat zo online regelen of moet ik daarvoor maandag bellen?

 

Groeten Samira 

Reputatie 7
Badge +15

@Samira.goinga 

Nee hoor een moderator kan dat hier wel regelen, zorg dat je klantnummer in je community profiel staat.

Je krijgt dan een Zyxel-T54 of een Zyxel-T56 en indien nog wordt de WAP6807 vervangen dóor een WX5600.

Hi @Samira.goinga, ik kan dit inderdaad gelijk voor je regelen! Ik heb de omruiling direct voor je in gang gezet en er is nu een nieuw Zyxel modem naar je onderweg. Zodra deze door DHL verzonden is, krijg je een e-mail om het pakket te kunnen volgen. Het oude modem hoef je niet terug te sturen, maar kan je inleveren bij een milieupunt. 

Jouw huidige wifipunt werkt zoals Waqqas aangeeft niet optimaal met het nieuwe modem. Het lijkt er alleen op dat ik deze op dit moment nog niet kan omruilen. Wil je het me gelijk laten weten zodra je het nieuwe modem binnen hebt? Dan ga ik dan opnieuw proberen om het wifipunt voor je om te ruilen! 

 

Hallo Nora,

Ik heb het modem gistermiddag ontvangen en heb het net aangesloten. 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de terugkoppeling! Werkt alles ook naar behoren @Samira.goinga

 

Reageer