Sticky Vraag

[INFO] Het vernieuwde 4G voor Thuis is hier!


Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 8877 reacties

Goedemiddag allemaal, 

Vandaag (maandag 29 juni) introduceren wij ons vernieuwde 4G voor Thuis! In dit topic vind je veel antwoorden op jouw vragen en kun je ook vragen stellen over dit vernieuwde abonnement. Mede-leden en Moderators helpen je dan graag verder met jouw vraag! 

 

Check ook onze website over 4G voor Thuis voor meer informatie én je kunt daar direct de postcodecheck invullen om te zien welke variant 4G voor Thuis voor jou beschikbaar is!

 

FAQ 4G voor Thuis

Hoe snel kan ik internetten?

Met 4G voor Thuis is de maximum internetsnelheid afhankelijk van de router die je gebruikt:

  • Onze buitenrouter (Huawei B2368-66): tot 100 Mbit/s download en 10 Mbit/s upload
  • Binnenrouter (Huawei B618): tot 30 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload
  • Iedere andere (binnen/buiten) router: tot 30 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload

De internetsnelheid die je kunt halen, is mede afhankelijk van de dekking bij jou thuis en hoe druk het op het 4G-netwerk is. Mocht het zo zijn dat er veel mobiel dataverkeer op jouw mast is, kan het voorkomen dat de 4G voor Thuis-verbinding wat trager is. Wanneer de drukte voorbij is wordt dit automatisch weer aangepast.

 

Welke bundels zitten er bij dit nieuwe abonnement van 4G voor Thuis?

Wanneer je door de postcodecheck komt kun je in aanmerking komen voor een van de volgende abonnementen:

  • 150 GB als startbundel die je iedere maand krijgt. Is deze bundel op? Je begint dan iedere dag weer met 5 GB en kunt vervolgens oneindig aanvullen met aanvullers van 5 GB. Dit geldt voor het abonnement met Sim Only en de binnenrouter (afhankelijk van de postcodecheck);
  • 500 GB als startbundel die je iedere maand krijgt. Is deze bundel op? Je begint dan iedere dag weer met 5 GB en kunt vervolgens oneindig aanvullen met aanvullers van 5 GB. Dit geldt voor het abonnement met de binnenrouter (afhankelijk van de postcodecheck) en de binnenrouter.

 

Wat zijn de kosten van de verschillende bundels?

 Er zijn drie verschillende opties voor jouw 4G voor Thuis-abonnement. Hieronder zie je al een kort overzicht en op de website kun je de postcodecheck doen om te zien wat voor jou beschikbaar is.

Abonnementen 4G voor Thuis

 

 

Waarom is de maandelijkse startbundel afhankelijk van het adres waar ik woon?

De beschikbare bandbreedte (ruimte op het internet) verschilt per locatie. Dat komt doordat het aantal T-Mobile klanten dat gebruik maakt van een zendmast uiteenloopt.

We bieden je dus de startbundel die beschikbaar is op zijn adres om jou de kwaliteit van ons mobiele netwerk te bewaken.

 

Zo zorgen we voor de meest optimale ervaring voor iedereen die gebruikmaakt van het T-Mobile netwerk!

 

Ik heb al 4G voor Thuis, mag ik overstappen naar dit nieuwe abonnement?

Dit is niet in alle gevallen mogelijk. Mocht je hier interesse in hebben, laat dan een bericht in dit topic achter en dan gaan we voor je kijken of het in jouw geval mogelijk is.

 

Houd er ook rekening mee dat er andere voorwaarden gelden dan bij jouw huidige abonnement. Lees de prijslijst met bijbehorende voorwaarden daarom alvast even goed door. 

 

Wat kan ik met de hoeveelheid data en de geleverde snelheid?

Hoe snel het internetverbruik gaat hangt vooral af van jouw gebruik. Om je een zo goed mogelijk beeld te geven, nemen we streamen als voorbeeld, omdat dit over het algemeen veel internet gebruikt.

 

Wat kan ik met 150GB?

Streamen op hoge kwaliteit (full HD) gebruikt gemiddeld genomen zo’n 3GB per uur. Dit zou betekenen dat je met 150GB dus 50 uur kan streamen. Dat komt neer op meer dan 1,5 uur per dag. Wil je minder data verbruiken? Dan pas je jouw instellingen aan naar gemiddelde kwaliteit.

 

Streamen op gemiddelde kwaliteit (720p) gebruikt gemiddeld genomen zo’n 1GB per uur. Dit zou betekenen dat je met 150GB dus 150 uur kan streamen. Dat komt neer op wel 5 uur per dag.

 

Wat kan ik met 500GB?

Dit zou betekenen dat je met 500GB dus 166 uur kan streamen. Dat komt neer op meer dan 5 uur per dag. Hiernaast kan je zo veel surfen als je wilt (tot het op is). 

 

Ben je door de startbundel heen, dan activeer je de rest van de maand zo vaak als je wilt gratis 5 GB-aanvullers, zodat je Unlimited online bent!

 

Wat kan ik met 30Mbit/s download?

Heb je één of meerdere apparaten? Dan is dit een prima snelheid om mee te Netflixen, gamen, streamen of surfen.

 

Wat kan ik met 100Mbit/s download?

Dit is bedoeld voor klanten met grotere gezinnen waarbij meerdere personen tegelijk online zijn. Voorbeelden zijn onder andere professioneel gebruik (kantoor aan huis) of intensief online gamen.

 

Waarom moet ik een postcodecheck doen voor het aansluiten van 4G voor Thuis?

4G voor Thuis wordt alleen aangeboden op locaties waar het mobiele netwerk geschikt is om dit product te leveren en er wordt een check gedaan voor welke startbundel je in aanmerking komt.

 

Wat is het verschil tussen de binnen- en buitenrouter?

De binnenrouter is een plug & play apparaat, heel gemakkelijk zelf te activeren en direct te gebruiken. Hiermee kan je internetten met een downloadsnelheid van maximaal 30 Mbit/s.

De buitenrouter wordt kosteloos (tenzij je speciale wensen hebt, zie ook de vraag ‘Welke werkzaamheden voert...’) door een monteur op afspraak geïnstalleerd aan de buitenmuur van de woning (let hiervoor op toestemming van bijv. de VVE). Hiermee kan je internetten met een downloadsnelheid van maximaal 100Mbit/s.

 

Mag ik 4G voor Thuis ook op andere plaatsen gebruiken?

Nee, 4G voor Thuis mag alleen op het afleveradres gebruikt worden. Bij het aanschaffen van 4G voor Thuis doen we een postcodecheck. Dat doen we niet voor niets, we controleren of je op dat adres een goede gebruikerservaring kunnen bieden.

 

Kan ik 4G voor Thuis ook in het buitenland gebruiken?

Nee, 4G voor Thuis is alleen te gebruiken op het T-Mobile netwerk in Nederland.

 

Kan ik gebruikmaken van de Recycle Deal bij 4G voor Thuis?

Nee, Recycle Deal is niet beschikbaar voor routers van 4G voor Thuis.

 

Kan ik ook bellen en sms’en met de 4G voor Thuis simkaart?

Met de simkaart is het mogelijk om te bellen en te sms’en (alleen niet via de router). Aan de simkaart zit geen 06-nummer maar een 097-nummer gekoppeld. Voor bellen en sms’en worden kosten in rekening gebracht, deze staan vermeld op de prijslijst.

 

Welke voordeelbundels kan ik gebruiken in combinatie met 4G voor Thuis?

Extra diensten zoals Videoland, Deezer en Extra Veilig Online zijn op dit moment niet mogelijk in combinatie met 4G voor Thuis.

 

Ik heb mijn eigen router in gebruik en heb een technisch probleem met 4G voor Thuis. Wat kan ik doen?

Omdat je een eigen router gebruikt, kunnen we je slechts beperkte ondersteuning bieden. We kunnen meekijken naar een aantal zaken, maar we kunnen echter niet garanderen dat we het probleem kunnen oplossen.

 

De router is kapot. Wat nu?

Tijdens de contracttermijn valt de router onder onze reparatievoorwaarden. Je kunt jouw router dus ter reparatie aanleveren. We bieden geen tijdelijke router aan in de tussentijd.

Maak je gebruik van jouw eigen router in combinatie met 4G voor Thuis Sim-Only? Dan kan je gebruik maken van Toestelflexibiliteit en zodoende vervroegd verlengen naar een 4G voor Thuis abonnement inclusief router.

 

Heeft 4G voor Thuis een vast IP-adres?

Nee, 4G voor Thuis heeft een dynamisch IP-adres.

 

Welke werkzaamheden voert de monteur uit bij het installeren van 4G voor Thuis?

De monteur bekijkt ter plekke de situatie. Standaard voert de monteur de volgende werkzaamheden uit. De monteur:

  • plaatst het buitenmodem aan de buitenmuur;
  • installeert de indoor wifirouter;
  • sluit ze op elkaar aan met een kabel;
  • werkt die bekabeling op of langs de plinten weg;
  • verbindt 1 apparaat met het internet;
  • test of alles goed werkt.

Heb je aanvullende wensen? Geen probleem! De monteurs van Guidion voeren meerwerk uit tegen een prijs van €17,50 per kwartier (dit is exclusief materiaal). Je bespreekt samen met de monteur welke wensen je hebt.

 

Ben ik een normale gebruiker?

4G voor Thuis is bedoeld voor normaal persoonlijk gebruik ('redelijk gebruik' noemen we dat). Hieronder valt uiteraard ook intensief gebruik zoals online tv kijken, het streamen van video/muziek, surfen, e-mailen en social media.

 

4G voor Thuis is niet bedoeld voor:

  • Klanten die permanente verbindingen open hebben staan. Denk hierbij aan verbindingen zonder menselijke tussenkomst zoals bewakingscamera’s, gateway apparaten en andere permanente verbindingen. 
  • Klanten die veel extreem grote bestanden downloaden, bijvoorbeeld intensief gebruik van nieuwsgroepen, torrent websites.
  • Klanten die de dienst commercieel gebruiken, zoals een wifi-netwerk voor derden of het doorverkopen van data.

 

Hopelijk heb je hierboven al het antwoord op jouw vraag kunnen vinden, maar zo niet laat je vraag als reactie in dit topic achter, dan word je zo snel mogelijk verder geholpen! :sunglasses:


187 reacties

Reputatie 3

Goedemiddag, het gaat al de juiste kant op met 4GvT, Dit was zeker ook 1 van de ideeën die we destijds in het 4GvT pilot team hadden besproken. Het moest een goede vervanging worden van het internet zoals veel mensen dit thuis hebben, dat wilden we ook in het buitengebied hebben waar wel een 4G verbinding was.. We wisten dat er toen grenzen aan zaten en is nu goed om te zien dat 4GvT vooruit gaat en goed internet voor het buitengebied bied. 

 

ik zou graag overstappen naar het extra snelle 4gvt abonnement maar ik heb al de hardware met buitenantenne om deze snelheid te halen. dus graag overstappen zonder hardware.

gr jempi

Reputatie 2

Dat is goed nieuws! 
Maar t-mobile, kom op zeg! Dit is gewoon stom. Je test zo’n product toch voordat je het in de markt zet? Die APN is al jaren fms voor 4GVT en dan laat je Huawei een router leveren waar de APN niet instelbaar is? En dat test je niet? Geen woorden voor eerlijk gezegd.

Reputatie 5
Badge +11

Mooie verbeteringen dit!! Gefeliciteerd aan het team met deze release! :heart_eyes:  Hier gaan jullie veel klanten weer blij mee kunnen maken :smile:

Reputatie 1

 

@FinnPlanting 

Wat ben jij aan het testen? Zie geen wifi aan staan op je telefoon. Lijkt erop dat je de snelheid van je sim van de telefoon aan het testen bent en niet verbonden bent met het modem.

Reputatie 3

goedemiddag, net mijn nieuwe buiten router binnen gekregen, monteurs afspraak is nog niet gemaakt maar het nieuwe extra snelle 4GvT mag ingaan en kijken of het op mijn huidige hardware met buitenantenne het werkt. ben benieuwd! 
 

het werkt op mijn huidige hardware. Ik laat wel de nieuwe router ophangen door de gratis monteur. Ben benieuwd of ik de volle 100 haal.

 

Reputatie 3

goedenavond allemaal,

Goed nieuws ik heb net contact gehad met de afdeling netwerk en samen de nieuwe outdoor unit opnieuw getest en hoera het werkt. zie foto van het behaalde resultaat.

Het probleem zit idd dat deze nieuwe outdoor unit automatisch de APN kiest en kiest dan voor het standaard smartsites APN. Deze APN is beperkt en daarom haalden we niet de snelheid die we moesten halen. De netwerkspecialisten hebben dit als tussen oplossing aangepast zodat we met deze APN tot 100mb kunnen halen. Dit probleem wordt doorgespeeld naar Huawei zodat we straks wel de APN kunnen gaan aanpassen in deze nieuwe hardware.

Voor 4GvT is er destijds een speciale APN gemaakt (fms) waar meer mogelijkheden zijn opengesteld. Dus hou er rekening mee dat als je de nieuwe hardware gaat gebruiken met de standaard APN dat niet alle poorten open staan.

ik ga morgen de nieuwe hardware installeren naast mijn huidige router. 

 

 

 

Reputatie 3

@David @feplas het is net of de outdoor router niet boven de 30mb uit wilt komen. Heeft t-mobile zelf dit systeem uitvoerig getest?

Hier zal een huawei specialist naar moeten kijken. Als ons probleem blijft bestaan dan zal de hardware vervangen moeten worden. Ik wil gerust betalen voor de hardware maar dan moet het wel goed werken!!.

vanmiddag weer getest met de monteur erbij en gaf 30mb down aan. Dat was een piek. Daarna nog even getest en helaas weer rond de 10mb heb zelfs op dak gezeten. Mocht niet helpen

@David Morning,

Wat zou dan de rede zijn om de upload zo laag/ lager te zetten? Ook omdat er vooral in deze tijd met een heel gezin meer met beeld bellen wordt gewerkt. Dit zal in de toekomst zo blijven en alleen maar meer worden. 5 of 10 mbits is dan een lachertje. 25 zou toch veel beter passen en is meer van deze tijd 

Je ziet dat er nog heel veel asymetrische producten zijn. ADSL is max 20 down en 1 up, VDSL doet het al wat beter en de kabel wordt geleverd met 50/5 of in best case met 1000/50. 

 

 

Ja dat zal wel maar blijft krom om van een abbo uit 2017 met 4gvt waarin ik 90 down en 40mbps up haal nu ineens naar een lagere upload zou gaan van max 10mbps.

Snap gewoon de rede niet goed waarom het zo omlaag gezet is. Helemaal omdat je upload snelheid in een compleet gezin die oa in de cloud werkt, aan video bellen doet, video vlogs etc upload en noem maar op.…

Dus waarom wordt die snelheid omlaag gegooid terwijl de upload steeds belangrijker aan het worden is. 25 mbps aan max upload was al een stuk logischer geweest...

Reputatie 2

Dit is een klantenforum. Moderators leiden vooral discussies tussen klanten in goede banen maar zijn geen tovenaars die alles wat de klantenservice niet kan of mag ineens wel kunnen. Dus op sommige vragen hebben ze, net als de klantenservice geen antwoord.

Met alle respect, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Uiteraard zal de bulk van de vragen door andere klanten beantwoord kunnen worden. Maar vragen die nooit beantwoord zijn verdienen alsnog een antwoord - en de moderators hebben de resources om dit gemakkelijk beantwoord te krijgen. Ik zeg niet dat ze alles moeten weten...maar zij hebben de mogelijkheid om intern dit soort vragen uit te zetten en beantwoord te krijgen.

Als wij als normale gebruikers geen reactie krijgen van de normale klantenservice, en ook hier op het forum geen antwoorden kunnen krijgen - welke andere opties zijn er dan nog? Sommige vragen zijn simpelweg enkel door t-mobile zelf te beantwoorden...maar via de normale kanalen komt die informatie niet (En ook dat is een zorgpunt natuurlijk..).

Mooie ontwikkelingen! Ik denk dat 4G voor thuis zo volwasser en een beter alternatief wordt voor 'echt' vast. 

Zeer veel interesse naar de nieuwe 4G voor thuis ultimate bundel. Nét nog geen maand abonnee, bevalt goed. Had ook al even contact met klantenservice hierover, maar bij deze nog even een post om volledig te zijn (Y)

Reputatie 1

goedenavond allemaal,

Goed nieuws ik heb net contact gehad met de afdeling netwerk en samen de nieuwe outdoor unit opnieuw getest en hoera het werkt. zie foto van het behaalde resultaat.

 

 

Dat is zeker goed nieuws. Toch de apn. Fijn dat ze weten waar het probleem zit. Nu gaat het dus wachten worden op een update zodat iedereen de apn kan aanpassen. Ik ben benieuwd of huawei die aanpassing gaat doen en hoe snel. En dan ook maar hopen dat de update niet stilzwijgend door T-mobile gaat worden uitgevoerd. Ik heb de hele boel in de doos in afwachting van de oplossing. Om deze toe te passen moet ik alles even aansluiten en simkaart overzetten.

Geniet van van de snelheid!!:grinning:

Reputatie 2

 @GrannySmith 1binnen en 1 buiten

Nee, dat is het niet. Op alle andere pagina’s over 4GVT staat daar “buitenrouter”, zoals hier:

Link

Formeel klopt de term “buitenrouter” inderdaad niet. Wat ermee bedoeld wordt is antenne/modem. De router zit in dat binnendoosje… verwarrend.

Huawei gebruikt de termen IDU en ODU, indoor unit en outdoor unit.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jempi,

De insteek is nog altijd hetzelfde: Snel internet voor iedereen in Nederland. We zijn echter wel wat flexibeler geworden sinds de start van 4G voor Thuis. Het is volledig afhankelijk wat we kunnen aanbieden op de opgegeven postcode én de netwerkervaring voor al onze klanten in die omgeving. 

Zelf woon ik bijvoorbeeld in Rotterdam (behoorlijk centraal) en voor mij is 4G voor Thuis niet beschikbaar. Het kan dus erg variëren per postcode, maar de gedachte achter 4G voor Thuis is nog altijd gelijk aan de start. :slight_smile:

Je hebt gelijk met dit ultieme bewijs. Gelukkig dat je dit voor het nageslacht hebt kunnen vastleggen👍.

Reputatie 7
Badge +20

Hi all,

Thanks voor de positieve woorden, we zijn er ook erg blij mee! :grin:

@Jempivingerling

Ik heb gelijk jouw abonnement gecontroleerd, maar het is niet mogelijk om jouw huidige abonnement (met buitenantenne) om te zetten naar 4G voor Thuis Extra Snel. Ik zie wel dat je in aanmerking komt voor Toestel Flexibiliteit, waardoor je kunt kiezen om jouw huidige contract open te breken en om te zetten naar het nieuwe abonnement met de verplichte buitenrouter. Je kunt dit snel en eenvoudig via My T-Mobile regelen! 

@hkuijper

Leuk te zien dat je zo enthousiast bent! Is er iets waar we je op dit moment ook gelijk bij kunnen helpen of heeft de klantenservice je al helemaal goed verder geholpen? 

@DennisAmeling 

Dankjewel! We zijn alweer wat jaren onderweg sinds jij de boel op sleeptouw had! :smile::wink:

Reputatie 3

@David Jammer dat je de buiten modem erbij moet kopen en geen sim only is.

stel ik zet het abonnement over maar ik laat mijn huidige simkaart in mijn huidige router met buitenantenne zitten, kan dit dan toch wel werken? (dan laat ik de nieuwe buiten modem in de doos zitten).

@DennisAmeling heeft het zeker goed gedaan. samen met het pilot team een goede basis neer gelegd zodat jullie 4GvT nog volwassener kunnen maken. Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de concurrentie niet sti zit.

Als er een 5GvT pilot team nodig is meld ik me eigen nu al aan ;-)

 

Door als 'admin' in het B2368-66 modem in te loggen kan ik de APN gewoon aanpassen naar fms...

Reputatie 3

Ik heb wat postcodes geprobeerd, maar allemaal komen ze met een negatieve uitslag m.b.t. beschikbaarheid. Dit lijkt toch een product wat “beperkt” leverbaar is?

goedemiddag, 4GvT is een product voor het buitengebied waar geen of heel slecht internet mogelijkheden zijn. Maar waar wel via 4G mogelijkheden zijn om goed internet te kunnen ontvangen.

waren dit wel postcodes die daar aan voldoen?

gr jempi  

Reputatie 2

Het is wel duidelijk dat t-mobile aan het rommelen is met dit product. Lijkt er op dat gewoon de verkeerde SIM’s geleverd worden.

En sowieso begrijp ik totaal niet waarom deze router geleverd wordt in plaats van gewoon de B818 met een goede buitenantenne. En geef gewoon ook die 100Mbps SIM vrij voor mensen zoals ik die al een goede router hebben. Lijkt toch een beetje op een koppelverkoop deal met Huawei.

Zo maar een balletje opgooien… alle posters hier die de snelle 4GVT hardware en SIM binnen kregen lijken zo te lezen de SIM eerst in een ander dan de geleverde router geprobeerd te hebben. Kan het zijn dat t-mobile dan aan de hand van de IMEI ziet dat het niet het nieuwe modem is en dan het 30Mbps profiel koppelt aan de SIM?

Moderator?

 

Google was my friend! 

Voor inloggen op administrator account, standaard waarden (wel even wijzigen):

Username: admin

Password: CPE@huawei

 

Bij Network Settings, Broadband zijn apn settings aan te passen. Ook kan je daar de LTE verbinding naar hartelust manipuleren (LTE bands, kiezen voor mast)

Reputatie 3

 

@Xandrios goedemorgen, ik heb ook andere hardware waar ik goed internet mee haalde. Ik heb wel het idee dat met deze outdoor unit net iets sneller is maar wel dat de signaal sterkte iets meer op en neer gaat. maar ben nog in onderzoek fase.

Reputatie 7
Badge +20

Morning @feplas,

Dat ga ik even voor je navragen bij onze netwerkspecialisten! Als ik hier meer info over heb dan laat ik het je weten.

Reputatie 2

Heb je “Gebruiker toevoegen” gedaan? Lijkt een onlogische actie maar daarmee voeg je een abonnement toe.

Reputatie 3

Aan iedereen,

ik heb dezelfde simkaart die vanaf het begin heb gekregen Bij 4GvT. en nu geen nieuwe simkaart gekregen speciaal voor de snelle variant. 
met mijn huidige router haal ik goede resultaten alleen die nieuwe outdoor unit daar maar een fractie van. 

bij de nieuwe outdoor unit kan je niet de APN instellen dat doet de router zelf automatisch.

laten we het antwoord afwachten van de netwerkspecialisten en kijken wat voor conclusie hun mee komen.  

Reputatie 3

@Jempi Ik begrijp uit bovenstaande posts dat je de APN niet zelf kunt aanpassen op dit moment. Met de smartsites APN staan de poorten echt keihard dicht. Er zijn alternatieven zoals UniFi Video welke je ook van buitenaf kunt benaderen zonder dat er poorten open hoeven te staan (ze gebruiken hier speciale technieken voor), maar dat wordt wel een duur grapje dan 😅 Ik zou even afwachten tot het moment dat je de APN aan kunt passen naar fms, dan zou het goed moeten komen. Anders tijdelijk toch weer even terug naar je oude hardware waar het waarschijnlijk wel gewoon werkte. Hopen dat het snel gefixt wordt 👍🏼

@DennisAmeling thanks ik heb beide systemen naast elkaar staan. Gaat hopelijk snel aangepast worden.

Reageer