Informatie

Alles over 4G voor Thuis

Alles over 4G voor Thuis

Toon eerste reactie

299 reacties

Goedenavond, @VDwijngaard 

Het is Max 100mb download. Dus geen garantie dat je ook echt 100mb download haalt. En dit is natuurlijk ook afhankelijk van hoe ver je bij de dicht bijzijnde mast af zit. Ik zit aan een gemiddelde van 95mb down. Ik zit 450 meter van de mast. Maar dit zal zeker niet voor iedereen behaalt kunnen worden. Maar is allicht sneller dan de meeste internet verbindingen.

mijn ervaring is dat de nieuwe outdoor unit beter werkt en stabieler is.
 

je kan je oude simkaart blijven gebruiken en zal omgezet worden naar je nieuwe abonnement. Dit was in mijn geval wel zo. 

tip. 
zie mijn topic waar is uitgelegd hoe je moet inloggen met de admin account om zo de APN kan veranderen naar “fms” 

gr jempi 

 

 

beste jempi enig idee wanneer die wordt omgezet naar dus ook de bijbehorende nieuwe data bundel ik heb hem zojuist aan de fms gekregen na wat gedoe omdat ja de hele unit leek dood rood lampje

lijkt nu weer te werken en zal eens kijken wat men snelheden nu zijn nog enig andere tips?

 

Bij mij was het nog voor de outdoor unit binnen was. Dus vrij snel na dat ik het abonnement had aangevraagd. Ik had had al 4gvt en vernieuwd naar de extra snelle. 
als je in je my t mobile app kijkt kan je zien of je je nieuwe start bundel heb gekregen. 500 Gb. 
 

als je in die diezelfde topic kijkt kan je uitgelegd zien hoe sterk je verbinding is.  Signaal sterktes. 
 

mijn ervaring en ervaringen van anderen is dat de WiFi van deze outdoor unit niet heel sterk en stabiel is. Ik heb zelf en @feplas een netgear router achter staan dat onze netwerk is. Deze WiFi is stukken beter dan die van de outdoor unit. Hoe je dat aansluit kan je zien in de topic van port forwarding 

gr jempi

 

Mijn ervaring is ook zeer positief maar ook ik zit zeer dicht bij de mast en heb weinig overlast van drukte op de mast. Dat laatste beïnvloed ook je snelheid. Zo zijn er nog vele factoren die bepalen tot welke snelheid je kan komen. Denk aan bijvoorbeeld bebouwing, plaats van je buitentouter enz.

Mijn ervaring met de wifi was ook niet al te best. de 5GHz wifi band viel regelmatig weg. Sinds ik de netgear achter de router heb geplaatst nooit meer problemen en altijd een stabiele verbinding.

Succes. Fer

 

 

 

ik heb de nieuwe 500 gb bundel nog niet mogen ontvangen en geen idee wanneer dit gebeurt ook

@VDwijngaard neem contact op met TM webcare Ik heb goede ervaring via twitter  TM webcare. Vraag wanneer je nieuwe bundel ingaat. 

thanks zal er eens een tweet uitsturen heb me eigen topic er ook over geopend

Graag zouden wij ook extra snel 4gvT willen wij hebben zelf al een Huawei buitenantenne en zouden graag de mb’s willen verhogen omdat wij tv kijken met 4gvT 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SingelsSpronk 

Is het vernieuwde 4G voor thuis beschikbaar op jouw adres en extra snel? Bekijk het via de postcodecheck 

https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Je krijgt nieuwe apparatuur volgens mij.

@Waqqas wij hebben 2 weken geleden 4gvt simkaart aangeschaft omdat wij zelf de buitenantenne en de router hadden. En zag nu dus op het forum dat het sneller zou kunnen dan 30mb volgens de postcodecheck zou het moeten kunnen. 
 

Reputatie 4
Badge

@Waqqas wij hebben 2 weken geleden 4gvt simkaart aangeschaft omdat wij zelf de buitenantenne en de router hadden. En zag nu dus op het forum dat het sneller zou kunnen dan 30mb volgens de postcodecheck zou het moeten kunnen. 
 

@SingelsSpronk 

Bij een 4gvt extra snel moet je de binnen/buiten combinatie aanschaffen van 240 euro. Daarbij moet je rekening houden dat de snelheid max is. Dat wil zeggen dat je ook lager in snelheid kan uitkomen. Alles afhankelijk van de afstand tot de mast en alle andere bedenkbare zaken. De vraag is of je kan switchen. Dat kan alleen t-mobile beantwoorden.

Ik vind het merkwaardig dat tmobile het abonnement met een verplicht modem aanbiedt.

Volgens mij is dat niet toegestaan en bovendien denk ik dat tmobile zich zelf in de vingers snijdt omdat klanten afhaken door de verplichte koppelverkoop.

Tmobile verkoopt toch ook geen mobiele abonnementen met een verplichte iphone?

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-consumenten-mogen-eigen-modem-kiezen#:~:text=ACM%3A%20consumenten%20mogen%20eigen%20modem%20kiezen,-08-07-2020&text=Consumenten%20mogen%20hun%20eigen%20modem,Consument%20%26%20Markt%20(%20ACM%20).

@feplas feplas, Je hebt gelijk voor 2021 (in het stuk wat ik gelezen had stond geen datum), maar als het beleidsstuk van de ACM in 2021 ingevoerd zal worden, zal het denk ook gaan gelden voor 4g voor thuis.

Het blijft onzinnig dat mensen die al een 4g router hebben, verplicht er 1 van tmobile moeten overnemen. Er zijn al meer reacties van mensen geweest in dit topic over dit onderwerp.

Dat is net zo onzinnig als een verplichte telefoon afnemen bij een mobiel abonnement.

Maar als jij al een 4g router in bezit had en er een paar honderd euro had aan uitgegeven en vervolgens nogmaals 240€ naar tmobile wil aftikken moet je het vooral niet laten.

Ik en waarschijnlijk een hoop anderen in ieder geval niet.

Reputatie 4
Badge

@feplas feplas, Je hebt gelijk voor 2021 (in het stuk wat ik gelezen had stond geen datum), maar als het beleidsstuk van de ACM in 2021 ingevoerd zal worden, zal het denk ook gaan gelden voor 4g voor thuis.

Het blijft onzinnig dat mensen die al een 4g router hebben, verplicht er 1 van tmobile moeten overnemen. Er zijn al meer reacties van mensen geweest in dit topic over dit onderwerp.

Dat is net zo onzinnig als een verplichte telefoon afnemen bij een mobiel abonnement.

Maar als jij al een 4g router in bezit had en er een paar honderd euro had aan uitgegeven en vervolgens nogmaals 240€ naar tmobile wil aftikken moet je het vooral niet laten.

Ik en waarschijnlijk een hoop anderen in ieder geval niet.

Ik begrijp je standpunt maar niemand zegt jou dat het extra snel moet afnemen. Dat is een vrijwillige keuze waar helaas dan een modem bij aangeschaft moet worden. Daar wordt duidelijk over gecommuniceerd. Lijkt me verder dan geen discussie. Take it or leave it. Of neem een abonnement waar geen verplichte afname van modem bij zit.

Je kan ook internet via een draadje bij andere providers afsluiten waar verplicht tv bij zit. Hoe dat dan? Wel acceptabel? Ik wil helemaal geen tv maar moet er wel voor betalen.

Er zal ongetwijfeld een reden zijn waarom dit modem bij extra snel moet worden afgenomen maar daar zal waarschijnlijk niet over gecommuniceerd kunnen worden. Hoe zal de toekomst er uit zien?

 

Hoi,

Gisteren 4GvT geïnstalleerd (met buitenantenne). Twee vragen:

  1. In het forum veel interessante discussies over APN. Dat zou op fms moeten staan (ipv 618s). Bij mij staat het op auto. Is dat ook ok? En zo nee, hoe kan ik dat dan precies aanpassen.
  2. Bij mijn vorige Huawei-router(tje) gebruikte ik een handige app van Huawei waar je snel het e.e.a. op kon zien. Daar kon je ook de sms-jes van TM in vinden. Maar voor de nieuwe router krijg ik die app niet aan de praat: hij blijft maar zeggen dat er geen netwerk te vinden is. Moet er ergens nog een schakelaartje om in de instellingen van de router? Of is het wat anders.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Frans

Reputatie 4

Hoi,

Gisteren 4GvT geïnstalleerd (met buitenantenne). Twee vragen:

  1. In het forum veel interessante discussies over APN. Dat zou op fms moeten staan (ipv 618s). Bij mij staat het op auto. Is dat ook ok? En zo nee, hoe kan ik dat dan precies aanpassen.
  2. Bij mijn vorige Huawei-router(tje) gebruikte ik een handige app van Huawei waar je snel het e.e.a. op kon zien. Daar kon je ook de sms-jes van TM in vinden. Maar voor de nieuwe router krijg ik die app niet aan de praat: hij blijft maar zeggen dat er geen netwerk te vinden is. Moet er ergens nog een schakelaartje om in de instellingen van de router? Of is het wat anders.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Frans

Speciaal voor 4GvT is de APN "fms” gemaakt waar alle poorten open staan zodat ik bijv mijn huis camera's kan bekijken van buitenaf. Met andere APN's staat alles dicht. Advies is om de APN aan te passen.

APN "618s” ken ik niet. wel APN “smartsites”.

hier onder de link naar mijn topic om de APN aan te kunnen passen naar “fms”.

https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/apn-wijzigen-fms-huawei-b2368-66-met-admin-inlog-325896

voor deze outdoor unit router is geen app, en er is nog geen oplossing voor het ontvangen van sms's.

gr jempi

 

Thanks

Reputatie 4

Goedemiddag,

Zijn er 4GvT extra snel gebruikers die op dit moment een storing ervaren mbt de snelheid? 

ik heb gemiddeld 95mb down en 10mb up

Maar nu geknepen op 29 mb down en 3 mb up

lijkt wel dat de extra snel abonnementen geknepen worden naar de lagere abonnement.

@feplas @David @Hajar 

 

Reputatie 4
Badge

@Jempi 

Ik ervaar dezelfde problemen met mijn extra snel. Snelheid schiet gelijk naar 29Mbps down en blijft daar strak op staan. Idem met de upload. 4,5Mbps 

Lijkt mij idd geknepen.

@David @Hajar ?

Hier (= 3781NV) is de stand 25/30 en 5. Even hoog of zelfs lager dan met een simpele mifi-router en een gewoon only-data-abonnement. Ter info: Vodafone zit hier nu op 90 download. 

Reputatie 4
Badge

@FraCo 

Hier is het opgelost. Even modem uit en aan. Dan zal denk ik ook de snelheid bij jou weer in orde zijn.

 

Goedemiddag,

Zijn er 4GvT extra snel gebruikers die op dit moment een storing ervaren mbt de snelheid? 

ik heb gemiddeld 95mb down en 10mb up

Maar nu geknepen op 29 mb down en 3 mb up

lijkt wel dat de extra snel abonnementen geknepen worden naar de lagere abonnement.

@feplas @David @Hajar 

 

Goedemiddag,

 

Ook ik ben sinds enkele weken gebruiker van het 4GvT extra snel abonnement.

Ik gebruik zelf een Huawei B525 router (deze had ik al geinstalleerd) en na vergelijken met de bijgeleverede Huawei router haalt de eigen router ook een hogere snelheid (gemiddeld 80 down en 10 up) en geeft een sterker wifi signaal af in huis.

 

Ook ik ervaar de laatste dagen dat de snelheid geknepen wordt (op wifi gemeten 30mb down en 5mb up), na herstarten van de router is het weer een tijdje normaal. Echter de laatste dagen is het dat hij alweer na een paar uur geknepen wordt. Ik dacht eerst dat het met mijn router zelf te maken had en dat bijvoorbeeld het geheugen volloopt, doordat er constant 10 apparaten verbonden zijn via wifi.

Alleen begin ik daar nu dus aan te twijfelen nu ik dit hier op het forum lees.

Ervaren jullie ook nog steeds deze problemen of is het bij jullie inmiddels verholpen? @Jempi  @feplas @FraCo 

Reputatie 4
Badge

@Scubi Ik ervaar deze problemen niet meer. Dat was eenmalig. Zover ik weet heeft @Jempi daar ook geen last meer van.

Zou toch de binnen/buitenrouter een proberen. Zou zo maar kunnen dat daardoor je probleem is opgelost. Deze wordt er niet voor niets bijgeleverd.:wink:

Succes

Ferry

Reputatie 4

Goedemiddag,

Zijn er 4GvT extra snel gebruikers die op dit moment een storing ervaren mbt de snelheid? 

ik heb gemiddeld 95mb down en 10mb up

Maar nu geknepen op 29 mb down en 3 mb up

lijkt wel dat de extra snel abonnementen geknepen worden naar de lagere abonnement.

@feplas @David @Hajar 

 

Goedemiddag,

 

Ook ik ben sinds enkele weken gebruiker van het 4GvT extra snel abonnement.

Ik gebruik zelf een Huawei B525 router (deze had ik al geinstalleerd) en na vergelijken met de bijgeleverede Huawei router haalt de eigen router ook een hogere snelheid (gemiddeld 80 down en 10 up) en geeft een sterker wifi signaal af in huis.

 

Ook ik ervaar de laatste dagen dat de snelheid geknepen wordt (op wifi gemeten 30mb down en 5mb up), na herstarten van de router is het weer een tijdje normaal. Echter de laatste dagen is het dat hij alweer na een paar uur geknepen wordt. Ik dacht eerst dat het met mijn router zelf te maken had en dat bijvoorbeeld het geheugen volloopt, doordat er constant 10 apparaten verbonden zijn via wifi.

Alleen begin ik daar nu dus aan te twijfelen nu ik dit hier op het forum lees.

Ervaren jullie ook nog steeds deze problemen of is het bij jullie inmiddels verholpen? @Jempi  @feplas @FraCo 

Goedemiddag, @Scubi nee heb vandaag geen storing.

zit op Max 98mb down en 9mb up @feplas 

 

@Scubi Ik ervaar deze problemen niet meer. Dat was eenmalig. Zover ik weet heeft @Jempi daar ook geen last meer van.

Zou toch de binnen/buitenrouter een proberen. Zou zo maar kunnen dat daardoor je probleem is opgelost. Deze wordt er niet voor niets bijgeleverd.:wink:

Succes

Ferry

Bedankt. @feplas @Jempi Ik zal straks eens kijken of die hetzelfde probleem heeft als mijn eigen router en anders weet ik nog wel wat dingen te verzinnen die ik uit kan proberen.

Reputatie 4

@Scubi Ik ervaar deze problemen niet meer. Dat was eenmalig. Zover ik weet heeft @Jempi daar ook geen last meer van.

Zou toch de binnen/buitenrouter een proberen. Zou zo maar kunnen dat daardoor je probleem is opgelost. Deze wordt er niet voor niets bijgeleverd.:wink:

Succes

Ferry

Bedankt. @feplas @Jempi Ik zal straks eens kijken of die hetzelfde probleem heeft als mijn eigen router en anders weet ik nog wel wat dingen te verzinnen die ik uit kan proberen.

@Scubi @feplas lijkt er op of je extra snel geknepen word. De snelheid van minder snelle 4GvT abonnement. 30/5 mb

Goedemiddag,

Zijn er 4GvT extra snel gebruikers die op dit moment een storing ervaren mbt de snelheid? 

ik heb gemiddeld 95mb down en 10mb up

Maar nu geknepen op 29 mb down en 3 mb up

lijkt wel dat de extra snel abonnementen geknepen worden naar de lagere abonnement.

@feplas @David @Hajar 

 

Goedemiddag,

 

Ook ik ben sinds enkele weken gebruiker van het 4GvT extra snel abonnement.

Ik gebruik zelf een Huawei B525 router (deze had ik al geinstalleerd) en na vergelijken met de bijgeleverede Huawei router haalt de eigen router ook een hogere snelheid (gemiddeld 80 down en 10 up) en geeft een sterker wifi signaal af in huis.

 

Ook ik ervaar de laatste dagen dat de snelheid geknepen wordt (op wifi gemeten 30mb down en 5mb up), na herstarten van de router is het weer een tijdje normaal. Echter de laatste dagen is het dat hij alweer na een paar uur geknepen wordt. Ik dacht eerst dat het met mijn router zelf te maken had en dat bijvoorbeeld het geheugen volloopt, doordat er constant 10 apparaten verbonden zijn via wifi.

Alleen begin ik daar nu dus aan te twijfelen nu ik dit hier op het forum lees.

Ervaren jullie ook nog steeds deze problemen of is het bij jullie inmiddels verholpen? @Jempi  @feplas @FraCo 

Hoi

Na de laatste dip heb ik T-M niet meer kunnen betrappen op “downgraden”. Daarmee zeg ik mei dat het niet meer gebeurt want ik maak er niet elke dag gebruik van. Maar zojuist nog even gecheckt: 4GvT-ES komt met DL net boven de 100 en met UL iets onder de 10 Mbps. 

Frans

Hoi @Jempi  @feplas @FraCo ,

Gisteren na werk direct gekeken hoe het ervoor stond en ik krijg de snelheid op mijn eigen router nu helemaal niet meer goed. Zelfs na opnieuw opstarten blijft hij geknepen op precies 30mb down en 5 up. Terwijl ik dus niets heb gewijzigd aan instellingen en dit een week geleden dus nog prima werkte.

Heb toen de bijgeleverde router eraan gehangen en dit werkte direct. Ik heb deze ook nog niet opnieuw op hoeven starten, maar dit ga ik nu dagelijks even controleren.

Aan de ene kant blij dat dit nu wel werkt, maar minder tevreden over deze router. Het wifi signaal is erg zwak. Zit eraan te denken om deze dan maar als modem te gebruiken en mijn eigen Huawei dan als router.

Toch vind ik het wel vreemd dat mijn router nu ineens niet meer werkt. Er is hier toch niets veranderd in beleid bij T-mobile? @David. Ik kan me niet voorstellen dat het T-mobile iets uitmaakt of ik nu een eigen router gebruik of dat het persee de meegeleverde router moet zijn.

Reputatie 4

Hoi @Jempi  @feplas @FraCo ,

Gisteren na werk direct gekeken hoe het ervoor stond en ik krijg de snelheid op mijn eigen router nu helemaal niet meer goed. Zelfs na opnieuw opstarten blijft hij geknepen op precies 30mb down en 5 up. Terwijl ik dus niets heb gewijzigd aan instellingen en dit een week geleden dus nog prima werkte.

Heb toen de bijgeleverde router eraan gehangen en dit werkte direct. Ik heb deze ook nog niet opnieuw op hoeven starten, maar dit ga ik nu dagelijks even controleren.

Aan de ene kant blij dat dit nu wel werkt, maar minder tevreden over deze router. Het wifi signaal is erg zwak. Zit eraan te denken om deze dan maar als modem te gebruiken en mijn eigen Huawei dan als router.

Toch vind ik het wel vreemd dat mijn router nu ineens niet meer werkt. Er is hier toch niets veranderd in beleid bij T-mobile? @David. Ik kan me niet voorstellen dat het T-mobile iets uitmaakt of ik nu een eigen router gebruik of dat het persee de meegeleverde router moet zijn.

Goedemorgen @Scubi 

Ik heb net als @feplas een eigen netgear router achter de huawei aangesloten omdat de WiFi van de huawei slecht is. 

maar in mijn geval gebruikte ik altijd al een eigen netgear router achter de huawei. 

Ik maak gebruik van die buitenunit icm 4G voor Thuis. Nu ervaar ik de hele dag door tijdens teams gesprekken om de 5 ~ 10 min een vertraging waardoor de gesprekken heel blikkerig klinken. Zijn er meer mensen met dit soort problemen?

 

Reageer