Informatie

Alles over 4G voor Thuis

Alles over 4G voor Thuis

Toon eerste reactie

299 reacties

Reputatie 4
Badge

@mkamer regelmatig maak ik gebruik van teams. Voorheen met de buitenunit had ik problemen met de wifiverbinding. Deze was niet altijd even stabiel en viel nog wel eens weg. Op advies van @Jempi een eigen router achter de huawei gehangen. Sindsdien nooit meer problemen. Om zeker te zijn van een goede verbinding is het alternatief de laptop bekabeld aan te sluiten op de binnenrouter. Waarschijnlijk dat het dan beter gaat. Ik zeg waarschijnlijk want ik kan niet zien wat er allemaal draait op je laptop. Kan zomaar zijn dat een proces op je laptop het probleem is.

Succes

Reputatie 4
Badge

@feplas Dank voor de informatie. Daar kan ik wel wat mee. Ga denk ik eerst even bekabeld proberen. Heb eigenlijk nog geen trek om een nieuwe router te kopen. Maar dat zou stap twee kunnen zijn. 

@mkamer  Ben je al iets verder gekomen?

gr

fer

Elke dag om 19.20 uur valt de verbinding met de TM-mast/antenne helemaal weg. Wifinetwerk is daarmee ook finito. Alle slimme apparaten,  radio, tv vallen uit. Na enkele minuten geeft de router weer een teken van leven en komt alles weer in bedrijf. Bijzonder irritant. Ik heb 4G voor Thuis extra snel (met buitenantenne en binnenrouter). Betreft locatie 3781NV. Zijn er mensen die dit fenomeen herkennen???  Of anders willen reageren?

groet Frans

Reputatie 7
Badge +2

Hallo @FraCo,

Dat is een bekend probleem inderdaad. Dit is een eigenschap van de 4G verbinding voor thuis. Je kan alleen het moment verplaatsen naar b.v. 's nachts, door het modem een keer 's nachts uit en aan te zetten. De onderbreking zal dan voortaan op dat tijdstip plaats vinden, daardoor heb je er minder last van.

Mvg. Marcel

Marcel,

Bedankt voor reactie. Ik heb vannacht een keer uit/ingeschakeld en zojuist geen last meer gehad.   Blijft wel raar. Heb wel een netwerkklacht ingediend. 
 

Frans

Reputatie 4

Marcel,

Bedankt voor reactie. Ik heb vannacht een keer uit/ingeschakeld en zojuist geen last meer gehad.   Blijft wel raar. Heb wel een netwerkklacht ingediend. 
 

Frans

Goedenavond, het is geen “probleem” maar iedere 24 uur word de verbinding even onderbroken om alle spookverbindingen van het gehele netwerk verwijderen. Net als @feplas hebben wij een tijdschakelaar achter de router die onderbreekt om 03.00 uur voor 1 minuut het stroom. 

gr jempi

Ik ben maandag n.a.v. de ingediende netwerkklacht gebeld door TM. De betreffende medewerker heeft uitgelegd wat er waarom gebeurt en geadviseerd om de router een keer in de nacht 2 uren uit te zetten waarna het “updatemoment” ook naar de nacht verschuift hetgeen normaliter minder problemen oplevert voor de gebruikers. Ik heb hem geadviseerd om dit weetje ook ergens op de website, bij de installatie of in het gebruikersfout een herkenbare plek te geven. PS Op advies van Marcel heb ik geen 2 uur maar 2 minuten alles uitgezet in de nacht waarmee het euvel niet meer tijdens het volle gebruik plaats vindt. 
 

Frans

Bedankt voor de reactie. De tip m.b.een vast stroomonderbrekingsmoment neem ik mee. Het lijkt me overigens een kleine moeite om bij het installatiepakket een gebruiksaanwijzing/handleiding te voegen. Die kan dan, naast de stroomonderbrekingsinfo, ook een samenvatting bevatten van de relevante technische specs van antenne en/of router. Dan hoef je niet op internet te zoeken etc. Plus nog wat tips mede obv de ervaringen op het forum. Dan heb je niet alleen het beste netwerk maar ook het meest klantgericht als TM. Het is allemaal wat karig wat dat betreft. En zoveel moeite is dat niet. Als er iemand een halve dag mee aan de slag gaat en het forum om commentaar verzoekt ben je in 1 dag klaar. Mooi voornemen voor 2021?

 

Groet Frans

Verbeter jullie app! Drama dit! 
 

Geen notificatie wanneer de bundel voor 80% op is. 
Ja via de huawei app. Maar deze heeft geen push melding! In de appstore geeft aan dit wel te doen! 
 

je merkt pas dat het internet op is wanneer je internet traag is. Gevolg : de mb aanvuller laad niet! Zit soms minuten naar het scherm te staren voor de knop er is. En dat wanneer je 15x per dag aan moet vullen met thuiswerken. 
 

verschillende keren aangegeven wordt niks mee gedaan. 
 

Een aantal updates terug kon je aanvullen met de knop. Nu een slider die veelte ver op je schermrand zit en niet gebruiksvriendelijk is! Jullie beloven continu maar wordt niks verbeterd! 
 

ik raad het iedereen af!! 

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb wat postcodes geprobeerd, maar allemaal komen ze met een negatieve uitslag m.b.t. beschikbaarheid. Dit lijkt toch een product wat “beperkt” leverbaar is?

Ik heb een Huawei E5186s-22a router voor 4G. Ik probeer voor Call of Duty een port forwarding op te zetten maar kom daarbij aan de limiet van het aantal poorten dat ik moet forwarden (54 i.p.v. 40, max voor deze router). Dus ik kan niet alle poorten doorsturen waardoor mijn verbinding voor het spel beperkt is. De instellingspagina staat alleen de invoer van enkelvoudige poorten toe, geen ranges zoals 27000-27031. Is er een truc om dat er wel in te persen of is er misschien een betere router beschikbaar die dat wel aankan?

Nog meer mensen last van bijzonder lage snelheid (« 10 MB)?? Laatste snelheidstest komt op 2 down en 7 up. Heb 4GvT met aanbevolen antenne en modem/router. Betreft 3781NV. Apparaat schakelt conform advies ‘s-nachts even uit. Er is ook nog ruim saldo. Reeds gereset.

Reputatie 7

@FraCo,

Ervaar je hier op dit moment nog steeds problemen mee? Ik heb de dekkingskaart gecontroleerd en we hebben op dit moment geen problemen of werkzaamheden in jouw omgeving.

Woensdag 7 april zullen er wel werkzaamheden in jouw postcodegebied zijn, dus dan weet je in ieder geval dat je op die dag een verminderde dekking kunt ervaren.

Hopelijk werkt nu alles in ieder geval weer als vanouds!

Reputatie 7

Hey @Jempivingerling,

Tof om te zien dat je ervoor gegaan bent! En thanks ook voor jouw antwoord op @eric_2, die klopt ook helemaal inderdaad. 

Heel erg veel plezier met het nieuwe 4G voor Thuis! :thumbsup:

Reputatie 1

De laatste dagen valt de verbinding er meermaals uit, je kunt geen knap gesprek voeren via bv Teams op deze manier. Meer mensen hier last van?

 

(Tijdschakelklok + eigen router reeds aanwezig)

Reputatie 3

Tja, poneer hier dan toch maar de vraag. Postcodecheck geeft aan dat Extra Snel hier beschikbaar is met 500Gb bundel. 
Maar… ben oude 4GVT gebruiker (de eerste variant met 100Gb bundel uit 2017) en daarvan is de download snelheid sinds een maand van 130Mbps naar 45Mbps gegaan. Volgens de expert via de helpdesk omdat ik ongunstig zit richting de zendmast (hoewel dus ruim 2 jaar 130Mbps genoten dus dat is kul) of vanwege voorbereidingen voor 5G. Volgens mij is er een andere reden maar komt dat niet boven tafel of mag ik dat niet weten.

In hetzelfde b618s modem een Vodafone SIM geeft direct weer 130Mbps met modem op exact zelfde plaats en zelfde zendmast.

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het wel erg toevallig is dat er een nieuwe snellere variant is en de oude variant opeens nog maar een derde van de snelheid geeft...

Is er een manier om Extra Snel eerst te testen?

@FraCo,

Ervaar je hier op dit moment nog steeds problemen mee? Ik heb de dekkingskaart gecontroleerd en we hebben op dit moment geen problemen of werkzaamheden in jouw omgeving.

Woensdag 7 april zullen er wel werkzaamheden in jouw postcodegebied zijn, dus dan weet je in ieder geval dat je op die dag een verminderde dekking kunt ervaren.

Hopelijk werkt nu alles in ieder geval weer als vanouds!

 

Dag David,

De situatie wordt steeds triester. Naast het onbeantwoord blijven van mijn on-line netwerkklachten, weinig ter zake doende standaard-reacties vanaf Twitter, zijn de uitkomsten van een paar metingen hier hedenavond als volgt:

5,54 download en 8,41 upload

5,53 download en 9,52 upload

Ter vergelijking Vodafone geeft 96,2 c.q. 9.14. Het kan dus wel!!

Je snapt dat met deze snelheden er geen sprake kan zijn van tv-kijken, films, beeldbellen etc. TM is trots op het beste 4G-netwerk van Nederland. Ik niet.

Frans

 

Reputatie 4

@David Zou de snelheid te maken kunnen hebben met de frequentie? Antenne ? Verkeersdrukte ? 
ik zit 300 meter van de mast. En heb 5 streepjes bereik. Ik woon in het buitengebied en als ik in het dorp zuid Beijerland bent 8 km bij mij thuis vandaan, dan is de snelheid veel hoger dan via de mast bij mij.

 

Reputatie 7
Badge +9

@RioWasHere 

Je kan via onze dekkingskaart een melding maken en dan gaan onze netwerk specialisten dit verder onderzoeken. Als je op meld een probleem klikt dan kun je je melding verder invullen. Je ontvangt binnen 14 werkdagen een terugkoppeling. Ik hoop dat je zo verder komt!

@FraCo 

Ik zie dat onze specialisten je klacht hebben onderzocht. Ze hebben je ook geprobeerd te bellen heb je ze inmiddels gesproken? In jouw geval is er geen verbetering binnen nu en 3 maanden. Het bereik zal zo blijven komende maanden . Je zou in jouw geval een nieuw abonnement kunnen bestellen met buitenantenne en deze 14 dagen testen na installatie van Guidion. Wellicht dat een buitenantenne voor beter bereik kan gaan zorgen. Als je daar interesse in hebt dan kun je via deze pagina je bestelling doen.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Jempivingerling; De internetsnelheid die je kunt halen, is mede afhankelijk van de dekking bij jou thuis en hoe druk het op het 4G-netwerk is. Mocht het zo zijn dat er veel mobiel dataverkeer op jouw mast is, kan het voorkomen dat de 4G voor Thuis-verbinding wat trager is. Wanneer de drukte voorbij is wordt dit automatisch weer aangepast. Wanneer je buitenrouter hangt kun je weer een speedtest doen en kijken hoe de snelheid dan bij jou is. Keep us posted!

@GrannySmith Mocht je het vernieuwde 4G voor Thuis abonnement willen testen dan kun je er voor kiezen om een nieuw Sim Only 4G voor Thuis abonnement af te sluiten. Je kan het abonnement een maand testen als  je binnen de eerste maand niet tevreden bent over bijvoorbeeld de snelheid, dan zeg je je contract weer op. De eerste maand zit je namelijk nergens aan vast en meedoen aan de actie kost niets extra. Je betaalt alleen de maandelijkse abonnementskosten van je gekozen abonnement. Als het nodig is kunnen wij die opzegging ook voor je regelen, je kan ons een bericht sturen en dan helpen we je graag verder! Op deze pagina kun je meer informatie vinden hierover. 

Reputatie 1

14 dagen 😂

Reputatie 3

@GrannySmith Mocht je het vernieuwde 4G voor Thuis abonnement willen testen dan kun je er voor kiezen om een nieuw Sim Only 4G voor Thuis abonnement af te sluiten. Je kan het abonnement een maand testen als  je binnen de eerste maand niet tevreden bent over bijvoorbeeld de snelheid, dan zeg je je contract weer op. De eerste maand zit je namelijk nergens aan vast en meedoen aan de actie kost niets extra. Je betaalt alleen de maandelijkse abonnementskosten van je gekozen abonnement. Als het nodig is kunnen wij die opzegging ook voor je regelen, je kan ons een bericht sturen en dan helpen we je graag verder! Op deze pagina kun je meer informatie vinden hierover. 
 

Hajar; Een 4GVT Sim Only is max. 30Mbps, dat heb ik nu al (45Mbps met de eerste 4GVT variant). Zou graag de 100Mbps willen testen. Kan dat ook?
 

 

 

  1. Ik ben in oktober vorig jaar op advies van T-M overgestapt van een Tablet-GO-abb met een mifirouter - overigens ook dat op advies van T-M - naar een 4GvT-abonnement extra snel met dure buitenantenne en 500 Gb-data-abonn. Dus het advies lijkt me achterhaald. Los van het feit dat T-M blijkbaar geen inzicht heeft en/of gekeken heeft naar mijn eerdere berichten, abonn.gegevens etc. Dat is geen pré.
  2. In het begin na de plaatsing van buitenantenne etc. werd er idd door T-M geleverd waarvoor het 4GvT volgens T-M bedoeld is: voldoende volwaardig internet voor tv kijken, streamen van films, muziek luisteren, etc. Daarna maakt T-M zijn predikaat "het beste 4G-netwerk van Nederland” althans hier volstrekt niet waar.
  3. Je kan toch niet met droge ogen beweren dat de huidige kwaliteit - gisteren 5 Mb downloadsnelheid - de eerste 3 maanden niet zal gaan veranderen! T-M levert NIET waarvoor ik betaal.
  4. Net zoals vorig jaar beweert T-M dat ze mij heeft proberen te bellen. Ik heb mijn telefoon sinds mijn 3 netwerkklachten steeds bij me. En los daarvan kan je natuurlijk ook zien - en eventueel via de voice-mail - weten of er iemand gebeld heeft. Dus niet! Geen gemiste inkomende gesprekken. Dan bellen ze zeker op mijn datanummer……
  5. Alles bij elkaar voldoende reden om T-M in gebreke te stellen en ieg de komende 3 mnd mijn abonn-geld terug te vragen. Daarnaast ga ik contact zoeken met de Consumentenbond om mij te gaan helpen in deze want op deze manier gaat het tot op heden niet lukken blijkt.
Reputatie 4

Goedemiddag, inmiddels wat ervaring opgedaan met het nieuwe extra snel 4GvT abonnement. icm de verplichte Huawei Outdoor CPE B2368

Ten eerste is de snelheid tot 100 mb down, grotere maandelijkse start bundel 500 gb en grotere bijvul bundel 5gb per keer zeer positief maar nog niet perfect maar zal hopelijk nog komen.

Mijn huidige hardware Huawei B535-232 met buitenantenne werkt beter en sneller dan de verplichte hardware die in het extra snelle abonnement bij moet kopen. Heb verschillende proef opstellingen gedaan waarbij ik op verschillende plekken de outdoor antenne heb geplaatst. Zelfs naast mijn huidige antenne werkte het helaas niet sneller en of hetzelfde.

Er zit een gratis monteur bij maar helaas heb ik geprobeerd om online een afspraak te maken maar de komende 3 weken was er geen plek. Dan kan je bellen maar geeft mij nu even de mogelijkheid om te testen voor ik ga beslissen of deze nieuwe hardware wel ga gebruiken. Dan is het weggegooid geld als ik mijn huidige hardware blijft gebruiken.

Huidige hardware geeft aan max ontvangst (5 strepen) en 4G + ontvangst

Snelheid via speedtest  95,17 mb down   9,3 upload ping 32

 

Nieuwe hardware Huawei Outdoor CPE B2368

27,81 mb down 4,7 up 23 ping

Geeft aan max bereik (3 strepen) LTE

Hierbij geen + achter LTE (LTE+) dan denk ik dat er geen 4G+ ontvangst mogelijk is terwijl mijn huidige dat wel heeft.

Verschillende keren geprobeerd met de conclusie dat mijn huidige hardware beter is.

Ga nog een proef dag houden om eerlijk beslissing te kunnen maken en zal dat later toevoegen.

 

   

 

Zojuist het dieptepunt bereikt: 1 MB up en down. Woorden schieten te kort. TM doet er voorlopig niets aan.

Reageer