Informatie

Alles over 4G voor Thuis

Alles over 4G voor Thuis

Toon eerste reactie

299 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het product is aangepast. Als er een goede Dsl of internet lijn geleverd kan worden zullen ze geen 4g voor thuis meer aanbieden. Wel in buitengebied, dat was onderdeel van hun belofte van overal snel internet.

Bestaande klanten kunnen hun product blijven gebruiken of opzeggen.

Reputatie 7

Morning @feplas,

Dat ga ik even voor je navragen bij onze netwerkspecialisten! Als ik hier meer info over heb dan laat ik het je weten.

Reputatie 3

Ben je wettelijk verplicht om het modem voor 4g voor thuis extra snel erbij te kopen?

Volgens die nieuwste richtlijnen van de acm lijkt het daar niet op.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-consumenten-mogen-eigen-modem-kiezen

Is nog een concept en dus nog niet “geldig”, juridische status van een “beleidsregel” weet ik niet. Is in iedere geval geen wetgeving.

En bovendien is er een SIM only versie dus dan heb je al die vrije keuze. De koppelverkoop met het Huawei modem voor de Extra Snel Versie begrijp ik ook niet.

 

Door als 'admin' in het B2368-66 modem in te loggen kan ik de APN gewoon aanpassen naar fms...

 

Google was my friend! 

Voor inloggen op administrator account, standaard waarden (wel even wijzigen):

Username: admin

Password: CPE@huawei

 

Bij Network Settings, Broadband zijn apn settings aan te passen. Ook kan je daar de LTE verbinding naar hartelust manipuleren (LTE bands, kiezen voor mast)

Reputatie 4

 

@Xandrios goedemorgen, ik heb ook andere hardware waar ik goed internet mee haalde. Ik heb wel het idee dat met deze outdoor unit net iets sneller is maar wel dat de signaal sterkte iets meer op en neer gaat. maar ben nog in onderzoek fase.

Reputatie 3

Heb je “Gebruiker toevoegen” gedaan? Lijkt een onlogische actie maar daarmee voeg je een abonnement toe.

Reputatie 4
Badge

 

 

kan weg

Helemaal eens met RioWasHere! Kwartiertje werk.

Vooraf even met app als Cellmapper op je telefoon kijken waar de masten staan en met welke mast je telefoon buiten beste verbinding maakt (voor, achter, naast huis) en zo de beste plek voor montage kiezen. Paar gaten boren voor beugel en kabeldoorvoer, zo gepiept.

Ik vind overigens ook dat dat door de mo teur gedaan zou moeten worden. Bij mij kon die pas komen 3 weken na levering van de spullen, dus daar maar niet op gewacht. Wist ik ook zeker dat antenne goed en recht zou komen te hangen.

Nu al anderhalf jaar uitstekende ervaring met 4GVT Extra snel. Snel, betrouwbaar en voor ons afdoende data. 

Is de door mij aangeschafte Huawei b818 eigenlijk simlockvrij? En zo nee, hoe en wanneer kan ik die simlockvrij maken?

Er zit op de mijne geen simlock op en geen logo van T-mobile. 

APN naar fms gezet op mijn b818, ik merk verder geen verschil, de open poorten heb ik niet nodig. Dus maar weer terug gezet naar smartsites, want dat is veiliger als ik het goed begrijp?

@David Morning,

Wat zou dan de rede zijn om de upload zo laag/ lager te zetten? Ook omdat er vooral in deze tijd met een heel gezin meer met beeld bellen wordt gewerkt. Dit zal in de toekomst zo blijven en alleen maar meer worden. 5 of 10 mbits is dan een lachertje. 25 zou toch veel beter passen en is meer van deze tijd 

Je ziet dat er nog heel veel asymetrische producten zijn. ADSL is max 20 down en 1 up, VDSL doet het al wat beter en de kabel wordt geleverd met 50/5 of in best case met 1000/50. 

 

 

Ja dat zal wel maar blijft krom om van een abbo uit 2017 met 4gvt waarin ik 90 down en 40mbps up haal nu ineens naar een lagere upload zou gaan van max 10mbps.

Snap gewoon de rede niet goed waarom het zo omlaag gezet is. Helemaal omdat je upload snelheid in een compleet gezin die oa in de cloud werkt, aan video bellen doet, video vlogs etc upload en noem maar op.…

Dus waarom wordt die snelheid omlaag gegooid terwijl de upload steeds belangrijker aan het worden is. 25 mbps aan max upload was al een stuk logischer geweest...

Reputatie 2

Dit is een klantenforum. Moderators leiden vooral discussies tussen klanten in goede banen maar zijn geen tovenaars die alles wat de klantenservice niet kan of mag ineens wel kunnen. Dus op sommige vragen hebben ze, net als de klantenservice geen antwoord.

Met alle respect, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Uiteraard zal de bulk van de vragen door andere klanten beantwoord kunnen worden. Maar vragen die nooit beantwoord zijn verdienen alsnog een antwoord - en de moderators hebben de resources om dit gemakkelijk beantwoord te krijgen. Ik zeg niet dat ze alles moeten weten...maar zij hebben de mogelijkheid om intern dit soort vragen uit te zetten en beantwoord te krijgen.

Als wij als normale gebruikers geen reactie krijgen van de normale klantenservice, en ook hier op het forum geen antwoorden kunnen krijgen - welke andere opties zijn er dan nog? Sommige vragen zijn simpelweg enkel door t-mobile zelf te beantwoorden...maar via de normale kanalen komt die informatie niet (En ook dat is een zorgpunt natuurlijk..).

Ik gebruik al maanden 4G voor Thuis - Extra snel in een 2 persoons huis. Prima internet snelheden. Wat ik ontzettend vervelend vind is dat aan het einde van de maand je bundel om te haverklap op is. De dagbundel is veel te klein, en ook de MB aanvullers zijn veel te klein (5000MB). Deze bundels zijn in no-time op wanneer je digitaal werkt, gamed of netflixed etc.. Het internet vertraagd plots naar een slakkentempo (je kunt nog net een whatsappje sturen), waarna je frustrerend je MB’s manueel aan moet vullen. Erg erg vervelend. 

Kan hier een oplossing voor gevonden worden? Het lijkt me puur een bureaucratisch probleem. Of vergroot de aanvullers o.i.d.; Dan hoef ik het i.i.g. niet elke paar uur manueel aan te vullen.

Reputatie 7
Badge +15

@rdf-70 

Dit is een bekende probleem waar T-Mobile op de hoogte van is en er zijn wel meer mensen die hier last van hebben, blijkbaar is het nog niet opgelost.

Reputatie 3

Ik heb helaas geen 4G voor thuis maar niet iedereen klaagt er over, het zijn maar een paar mensen.

https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/nieuw-tegoed-niet-aangevuld-in-4gvt-extra-snel-325105

Ja, nogal logisch. Iedereen krijgt het tegoed op een andere dag aangevuld. Dus langzamerhand, met nog een week schat ik, heeft elke gebruiker dit probleem. En gaat iedereen aanvallers kopen die dan naderhand gecrediteerd moeten worden, wat natuurlijk weer niet goed gaat etc. etc.

We zetten mensen op de maan, maar t-mobile krijgt dit in bijna 4 weken niet opgelost.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Het probleem treft onlangs afgesloten/vernieuwde ‘4G voor Thuis’-abonnementen. Ik begrijp dat jullie dit zo snel mogelijk opgelost willen hebben. Onze IT afdeling werkt hard aan een oplossing. Jullie kunnen in de tussentijd dagelijks de gratis 5GB-aanvuller activeren om weer te kunnen internetten. Ik heb voor nu geen verdere update, maar zodra ik meer weet zal ik het uiteraard delen in dit topic! Onze oprechte excuses voor het ongemak!

Reputatie 4

Ik vind zo wie zo dat dat deze bundels vrij gegeven kan worden bij de unlimited abonnementen. dit gelijk gesteld kan worden net als bij internet die je normaal heb thuis. Het beste netwerk van Nederland kan dit makkelijk aan. Scheelt een hoop ergernis en drama.  

Reputatie 4

@David@Jempi@feplas@David@Jempi@feplas Als ik inlog in de B2368-66 modem als admin. Waar kan ik dan de APN omzetten naar fms?

Gisteren alles aangesloten maar nu kom ik ook niet hoger dan 17a 19 mbits.

En David. Jij zei een maand geleden dat je ging uitzoeken of deze omzetting van APN naar fms niet standaard geregeld kan worden. Weet je hier al wat meer over?

Gr Marco planting 

https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/portforwarding-huawei-outdoor-cpe-b2368-325347?postid=1569543#post156954

Networksettings>

Broadband>

 

bij 1 staat standaard “auto” druk op “modify” en verander auto naar fms. geen gebruikersnaam en wachtwoord invullen

@FinnPlanting aanvulling. bij iedere router moet je volgens mij de juiste apn zelf invullen, wat t mobile wel moet doen in samenwerking met Huawei de gebruiksaanwijzing aanpassen dat iedereen weet dat men niet met USER moeten inloggen maar met ADMIN met daarbij de juiste wachtwoord. en zeker een duidelijke melding maken als men dit pakket koopt.

@David misschien hier een topic maken maar zeker de gebruiksaanwijzing aanpassen.

 

Reputatie 1

Goedemiddag, inmiddels wat ervaring opgedaan met het nieuwe extra snel 4GvT abonnement. icm de verplichte Huawei Outdoor CPE B2368

Ten eerste is de snelheid tot 100 mb down, grotere maandelijkse start bundel 500 gb en grotere bijvul bundel 5gb per keer zeer positief maar nog niet perfect maar zal hopelijk nog komen.

Mijn huidige hardware Huawei B535-232 met buitenantenne werkt beter en sneller dan de verplichte hardware die in het extra snelle abonnement bij moet kopen. Heb verschillende proef opstellingen gedaan waarbij ik op verschillende plekken de outdoor antenne heb geplaatst. Zelfs naast mijn huidige antenne werkte het helaas niet sneller en of hetzelfde.

Er zit een gratis monteur bij maar helaas heb ik geprobeerd om online een afspraak te maken maar de komende 3 weken was er geen plek. Dan kan je bellen maar geeft mij nu even de mogelijkheid om te testen voor ik ga beslissen of deze nieuwe hardware wel ga gebruiken. Dan is het weggegooid geld als ik mijn huidige hardware blijft gebruiken.

Huidige hardware geeft aan max ontvangst (5 strepen) en 4G + ontvangst

Snelheid via speedtest  95,17 mb down   9,3 upload ping 32

 

Nieuwe hardware Huawei Outdoor CPE B2368

27,81 mb down 4,7 up 23 ping

Geeft aan max bereik (3 strepen) LTE

Hierbij geen + achter LTE (LTE+) dan denk ik dat er geen 4G+ ontvangst mogelijk is terwijl mijn huidige dat wel heeft.

Verschillende keren geprobeerd met de conclusie dat mijn huidige hardware beter is.

Ga nog een proef dag houden om eerlijk beslissing te kunnen maken en zal dat later toevoegen.

 

   

 

Voordat ik een overstap zou maken naar 4GvT het volgende 

 

Ben ook in 2016 begonnen met 4gvt, destijds 100Gb /mnd voor 50,-/mnd en hele vooruitgang tov mijn adsl verbinding met max 1 mb down. Toen nog jongere kinderen en de 100 gb was toen nog toereikend. Vanuit die tijd nog een 4g router, Huawei E5186 met buitenantenne.  Daarna tijdelijk overgestapt naar KPN omdat het bij hun echt onbeperkt zonder bijplussen werd. Tegenvallende zendmast omdat kpn zender op andere minder gunstige antenne stond. Toen tele2 zakelijk, data only. Jaren tevreden hierover. Altijd goede snelheid 160 down 50 up… Helemaal tevreden toen ik een duosim had aangevraagd en 2e sim er in mijn telefoon voor zorgde dat als ik een sms van tele2 kreeg dat 80% van mijn data verbruikt had ik deze met automateIT kon laten beantwoorden 1GB EXTRA. Onbeperkt was echt onbeperkt. Nu is tele2 zakelijk over genomen door t-mobile. Nu moet ik me weer gaan verdiepen in wat ik ga gebruiken. 

 

De huidige 4gvt extra snel lijkt ideaal zeker omdat ik met t mobile sim al heb getest dat ik met mijn oude huawei router met buitenantenne ook makkelijk 180 down en 40 up haal. Lijkt mij dan ook belachelijk om voor 240,- nieuwe spullen te moeten kopen en als ik de discussie hier lees, bij lange na niet probleemloos werkt. 

De 3 abonnementen die worden aangeboden hebben de volgende nadelen:\

1/ sim only, beperkte snelheid en beperkte maandtegoed data 150 Gb,

2/ met binnenrouter, beperkte snelheid met maandtegoed data 500 Gb, en ik betaal 140,- voor een router die ik niet nodig heb 

3/ met router en buitenantenne: max 100 mb/sec (toch behoorlijk minder dan bij tele2 en test met t-mobile) en 500 Gb maandtegoed data. Maar betaal ook nog 240 voor router en antenne, die ik al heb en perfect funtioneert.

 

De 500 Gb is een vereiste gezien het streamen, netflixen en fortniten hier thuis. Dus optie 1 valt af.

Kan ik dan het beste gaan voor optie 2 en gewoon mijn huidige modem/router en antenne blijven gebruiken. Of zit de beperkende snelheids factor in de simkaart?

Of moet het toch optie 3 worden met het blijven gebruiken van mijn huidige router antenne. Of moet je per se de bijgeleverde en door een monteur te installeren router en antenne gebruiken.

Ow ja met mijn postcode kan ik gebruik van alle 3 de opties maken incl de 500 gb variant

 

Dank voor jullie reacties….. 

Reputatie 4

Goedemiddag, inmiddels wat ervaring opgedaan met het nieuwe extra snel 4GvT abonnement. icm de verplichte Huawei Outdoor CPE B2368

Ten eerste is de snelheid tot 100 mb down, grotere maandelijkse start bundel 500 gb en grotere bijvul bundel 5gb per keer zeer positief maar nog niet perfect maar zal hopelijk nog komen.

Mijn huidige hardware Huawei B535-232 met buitenantenne werkt beter en sneller dan de verplichte hardware die in het extra snelle abonnement bij moet kopen. Heb verschillende proef opstellingen gedaan waarbij ik op verschillende plekken de outdoor antenne heb geplaatst. Zelfs naast mijn huidige antenne werkte het helaas niet sneller en of hetzelfde.

Er zit een gratis monteur bij maar helaas heb ik geprobeerd om online een afspraak te maken maar de komende 3 weken was er geen plek. Dan kan je bellen maar geeft mij nu even de mogelijkheid om te testen voor ik ga beslissen of deze nieuwe hardware wel ga gebruiken. Dan is het weggegooid geld als ik mijn huidige hardware blijft gebruiken.

Huidige hardware geeft aan max ontvangst (5 strepen) en 4G + ontvangst

Snelheid via speedtest  95,17 mb down   9,3 upload ping 32

 

Nieuwe hardware Huawei Outdoor CPE B2368

27,81 mb down 4,7 up 23 ping

Geeft aan max bereik (3 strepen) LTE

Hierbij geen + achter LTE (LTE+) dan denk ik dat er geen 4G+ ontvangst mogelijk is terwijl mijn huidige dat wel heeft.

Verschillende keren geprobeerd met de conclusie dat mijn huidige hardware beter is.

Ga nog een proef dag houden om eerlijk beslissing te kunnen maken en zal dat later toevoegen.

 

   

 

Voordat ik een overstap zou maken naar 4GvT het volgende 

 

Ben ook in 2016 begonnen met 4gvt, destijds 100Gb /mnd voor 50,-/mnd en hele vooruitgang tov mijn adsl verbinding met max 1 mb down. Toen nog jongere kinderen en de 100 gb was toen nog toereikend. Vanuit die tijd nog een 4g router, Huawei E5186 met buitenantenne.  Daarna tijdelijk overgestapt naar KPN omdat het bij hun echt onbeperkt zonder bijplussen werd. Tegenvallende zendmast omdat kpn zender op andere minder gunstige antenne stond. Toen tele2 zakelijk, data only. Jaren tevreden hierover. Altijd goede snelheid 160 down 50 up… Helemaal tevreden toen ik een duosim had aangevraagd en 2e sim er in mijn telefoon voor zorgde dat als ik een sms van tele2 kreeg dat 80% van mijn data verbruikt had ik deze met automateIT kon laten beantwoorden 1GB EXTRA. Onbeperkt was echt onbeperkt. Nu is tele2 zakelijk over genomen door t-mobile. Nu moet ik me weer gaan verdiepen in wat ik ga gebruiken. 

 

De huidige 4gvt extra snel lijkt ideaal zeker omdat ik met t mobile sim al heb getest dat ik met mijn oude huawei router met buitenantenne ook makkelijk 180 down en 40 up haal. Lijkt mij dan ook belachelijk om voor 240,- nieuwe spullen te moeten kopen en als ik de discussie hier lees, bij lange na niet probleemloos werkt. 

De 3 abonnementen die worden aangeboden hebben de volgende nadelen:\

1/ sim only, beperkte snelheid en beperkte maandtegoed data 150 Gb,

2/ met binnenrouter, beperkte snelheid met maandtegoed data 500 Gb, en ik betaal 140,- voor een router die ik niet nodig heb 

3/ met router en buitenantenne: max 100 mb/sec (toch behoorlijk minder dan bij tele2 en test met t-mobile) en 500 Gb maandtegoed data. Maar betaal ook nog 240 voor router en antenne, die ik al heb en perfect funtioneert.

 

De 500 Gb is een vereiste gezien het streamen, netflixen en fortniten hier thuis. Dus optie 1 valt af.

Kan ik dan het beste gaan voor optie 2 en gewoon mijn huidige modem/router en antenne blijven gebruiken. Of zit de beperkende snelheids factor in de simkaart?

Of moet het toch optie 3 worden met het blijven gebruiken van mijn huidige router antenne. Of moet je per se de bijgeleverde en door een monteur te installeren router en antenne gebruiken.

 

Dank voor jullie reacties….. 

Goedenavond, mijn ervaring na een aantal maanden is dat de nieuwe outdoor unit beter en stabieler is dan mijn vorige Huawei met buitenantenne. Heb mijn vorige hardware nog wel in de kast staan. De wifi prestaties van de nieuwe outdoor unit is minder maar ik heb er toch een eigen Netgear router achter staan. bundel van 500gb is al een voor uitgang, de upload zou wel hoger kunnen.

Dus de € 240,00 vond ik in het begin erg maar door de beter prestaties ben ik daar al overheen. Vergeet niet met de nieuwe outdoor unit in te loggen met het admin log in waar je de APN kan aanpassen. 

suc6 met je keuze.

 

Reputatie 1

Goedemiddag, inmiddels wat ervaring opgedaan met het nieuwe extra snel 4GvT

…...

Verschillende keren geprobeerd met de conclusie dat mijn huidige hardware beter is.

Ga nog een proef dag houden om eerlijk beslissing te kunnen maken en zal dat later toevoegen.

 

   

 

Voordat ik een overstap zou maken naar 4GvT het volgende 

 

Ben ook in 2016 begonnen met 4gvt, destijds 100Gb /mnd voor 50,-/mnd en hele vooruitgang

……...

Of moet het toch optie 3 worden met het blijven gebruiken van mijn huidige router antenne. Of moet je per se de bijgeleverde en door een monteur te installeren router en antenne gebruiken.

 

Dank voor jullie reacties….. 

Goedenavond, mijn ervaring na een aantal maanden is dat de nieuwe outdoor unit beter en stabieler is dan mijn vorige Huawei met buitenantenne. Heb mijn vorige hardware nog wel in de kast staan. De wifi prestaties van de nieuwe outdoor unit is minder maar ik heb er toch een eigen Netgear router achter staan. bundel van 500gb is al een voor uitgang, de upload zou wel hoger kunnen.

Dus de € 240,00 vond ik in het begin erg maar door de beter prestaties ben ik daar al overheen. Vergeet niet met de nieuwe outdoor unit in te loggen met het admin log in waar je de APN kan aanpassen. 

suc6 met je keuze.

 

Tx Jempie,

 

Ook ik heb de huawei 4G router met wifi uitgeschakeld staan en bekabeld aan mijn synology router voor t interne netwerk hangen. 4g router en buitenantenne zijn super stabiel (heb met mijn buitenantenne rechtstreeks zicht op mast met zender op 1,5 km…..). Dus mijn gevoel is dat de nieuwe router/antenne combi zo zijn ingesteld dat zij de 4g verbinding afknijpen tot een max van 100 down. Dus wat is dan de toegevoegde waarde van de nieuwe hardware voor mij ( kost ook nog eens 240,- en dat in deze corona tijd waarin ook nog eens voor het milieu beter is om niet alles te vervangen wat t nog uitstekend doet). 

Waarom steekt T-mobile niet ook in op dezelfde 3 abonnementen die ze nu al hebben en daarbij behorende prijzen maar dan met een optie wel of GEEN nieuwe hardware. Dit in tegenstelling tot wat het nu is, enkel verplicht met nieuwe hardware. 

 

Reputatie 4
Badge

@Hakuin Heb jij het gelezen?

Er staat op regel 2 “Dat staat in de Conceptbeleidsregel Netwerkaansluitpunt van de Autoriteit Consument & Markt”. 

Wanneer je op “vrije modemkeuze” zoekt zal je er snel achter komen dat dit waarschijnlijk pas in 2021 definitief wordt. En de vraag is dan of dit ook voor dit soort oplossing zal zijn.

Niks merkwaardigs aan dus

Eerst zoeken en dan roepen. :wink:

Daarbij denk ik dat T-mobile er niet op uit is om iedereen op 4GvT aan te laten haken. Zit je in een gebied waar geen goede mogelijkheden zijn, is dit een hele goede oplossing. Een vaste lijnverbinding met dezelfde snelheid is al snel duurder dan de 4GvT extra snel inclusief router.

Reputatie 7

Hi all,

Er zijn bij ons geen problemen bekend, maar we gaan dit wel even navragen! Goed om in ieder geval te zien dat het laatste bericht positief is. @FraCo & @Jempi, kunnen jullie de tip van @feplas ook even testen en laten weten of het effect heeft? 

Als wij iets weten dan horen jullie het ook van ons!

Reputatie 4

Hi all,

Er zijn bij ons geen problemen bekend, maar we gaan dit wel even navragen! Goed om in ieder geval te zien dat het laatste bericht positief is. @FraCo & @Jempi, kunnen jullie de tip van @feplas ook even testen en laten weten of het effect heeft? 

Als wij iets weten dan horen jullie het ook van ons!

@David had gister intussen rond dezelfde tijd als @feplas weer volledige snelheid. Het was een aantal uren dat onze extra snelle abonnement geknepen werd tot Max 30mb down. Gelukkig weer verholpen. Weet alleen vandaag niet omdat ik niet thuis was. 
gr 

Reageer