Beantwoord

4g extra snel ineens weg?

  • 22 June 2023
  • 3 reacties
  • 125 Bekeken

Beste mensen,

 

Ik heb een jaar geleden tmobile extra snel voor thuis aangeschaft. Hierbij heb ik een jaar kunnen genieten van 100mbps met de betaling van het huawei modem.

 

Nu een tijd geleden is mijn 4g netwerk ineens omgezet naar 30gb zonder mijn toestemming? Om mijn 100mbps terug te krijgen moet ik weer 300+ euro neerleggen voor een nieuwe modem?

Sorry maar ik vind dit eigenlijk wel echt een beetje oplichterij, zijn er anderen met deze ervaringen en kan ik hier iets aan doen? Het is namelijk niet dat ik het geld op mijn rug heb groeien.

icon

Beste antwoord door feplas 23 June 2023, 21:05

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @David59875 , 4G extra snel werkt alleen in combinatie met een gecertificeerd  4G modem/router en dan natuurlijk de bijbehorende simkaart.

Als je niet dat 4G modem gebruikt , dan mag dat maar wordt de snelheid op 30Mbps gezet. Dit heeft volgens T-Mobile te maken met netwerk integriteit en het feit dat  de benodigde buitenantenne het gecertificeerde modem ook door een monteur op de juiste plek aan het huis wordt bevestigd.

Dus misschien kun jij aangeven wat voor apparatuur je nu gebruikt voor 4G voor thuis?

Reputatie 4
Badge

Het zou kunnen zijn dat de apn in je modem op automatisch staat? Misschien daardoor automatisch door de modem en mast een verkeerd apn gekozen?

  • Navigeer in een webbrowser naar 192.168.1.1
  • Login op het modem maar doe dit niet met het ‘user’ account wat aangegeven staat op de sticker van het modem maar gebruik de volgende gegevens:
  • Pas het wachtwoord van het admin account meteen aan
  • Ga naar ‘Network setting’ → Broadband
  • Bij internet setup, klik op de eerste regel op modify, pas in de pop-up de volgende items aan:
    • zet vinkje uit bij 'Auto APN'
    • vul bij APN in: fms
    • Klik onderaan op Apply
  • Als het modem vraagt om te rebooten reboot deze 

Probeer bovenstaande even. Je snelheid is zeker niet teruggezet. Ik draai hier al 3 jaar volle bak zonder problemen. En zo hoort het ook.

 

ps.
Wanneer je al een keer eerder met account admin bent ingelogd en toen het wachtwoord hebt veranderd dan met het gewijzigde wachtwoord inloggen op admin.

Reputatie 4
Badge

Beste mensen,

 

Ik heb een jaar geleden tmobile extra snel voor thuis aangeschaft. Hierbij heb ik een jaar kunnen genieten van 100mbps met de betaling van het huawei modem.

 

Nu een tijd geleden is mijn 4g netwerk ineens omgezet naar 30gb zonder mijn toestemming? Om mijn 100mbps terug te krijgen moet ik weer 300+ euro neerleggen voor een nieuwe modem?

Sorry maar ik vind dit eigenlijk wel echt een beetje oplichterij, zijn er anderen met deze ervaringen en kan ik hier iets aan doen? Het is namelijk niet dat ik het geld op mijn rug heb groeien.

@David59875 Je vraagt en wij geven je antwoord. We zijn dan ook altijd erg benieuwd of je iets verder bent gekomen met de antwoorden die wij hebben gegeven.

Is je probleem opgelost? 

Reageer