Beantwoord

4G voor thuis werkt niet meer zo goed

  • 9 July 2021
  • 1 reactie
  • 157 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties

Hallo!

Wij hebben sinds 2,5 jaar een abonnement T-mobile 4g voor thuis.

Er is bij ons geen vaste kabel mogelijk.

Dit werkte fantastisch, tot ongeveer 4 maanden geleden.

Sindsdien, erg langzaam, moeite met laden van YouTube of Netflix of zelfs webpagina’s, soms valt het helemaal uit.

De stekker in het uit het modem halen helpt dan weer om het netwerk wat op te pakken, maar toch blijft het internet over het algemeen langzaam. Terwijl dit nooit het geval was.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Er is niets ‘veranderd’ in de situatie, of kan het ook zijn dat de dekking dan ineens minder is geworden?

 

Groetjes, Leanne

icon

Beste antwoord door eric 9 July 2021, 12:40

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @SB123 , welkom op het forum.

Het klopt inderdaad dat mobiele verbindingen qua dekking en performance kunnen veranderen.  Opstelpunten staan op gebouwen of masten en die kennen ook contracten die wel eens niet verlengd worden. Maar ook nieuwbouw tussen de zender en jouw huis kan invloed hebben.

Je kunt de actuele dekking hier opzoeken. Tevens is op die pagina een knop om een dekking probleem te melden.

Gebruik je nu een modem zonder buitenantenne, dan kan het verplaatsen van dit modem ook nog een idee zijn.

Reageer