[FAQ] Slechte of geen verbinding 4G voor Thuis

  • 5 December 2016
  • 31 reacties
  • 10965 Bekeken


Toon eerste reactie

31 reacties

Reputatie 6
Badge +11
@tmpst Het lijkt het meest waarschijnlijke dat het rond het tijdstip van testen op jouw locatie simpelweg te druk is voor downloads. In 'spitsuur op het mobile netwerk' kan de snelheid flink lager zijn dan wat het netwerk op jouw locatie in theorie zou moeten kunnen.


Verder is de kans groot dat jouw smartphone qwa 4G LTE transceiver een stuk geavanceerder is en beter presteert dan de B618.


4GvT is gelimiteert op 25Mbps/25Mbps DL/UL, maar kijk niet vreemd op als onder omstandigheden DL tot zo'n 10Mbps terugvalt. De gedachte is vaak dat zo'n groot apparaat met mogelijk tot externe antenne enz wel veel sneller zou moeten zijn dan een kleine smartphone, maar het is eerder andersom.


In meer rurale gebieden heeft de B618 een nadeel op het TMO NL netwerk t.o.v. een (highend) recente smartphone.
Elke avond valt de verbinding opeens weg van 22uur ongeveer tot s ochtends. Sinds 5 dagen. Niks veranderd in huis. Alles doorlopen zoals boven aangegeven alles gereset, pin veranderd . Modem geeft aan verbonden maar toch geen internet zowel via LAN als via wifi. Graag u hulp


Met vriendelijke groet


Frits
Reputatie 6
Badge +11
Elke avond valt de verbinding opeens weg van 22uur ongeveer tot s ochtends. Sinds 5 dagen. Niks veranderd in huis. Alles doorlopen zoals boven aangegeven alles gereset, pin veranderd . Modem geeft aan verbonden maar toch geen internet zowel via LAN als via wifi. Graag u hulp


Met vriendelijke groet


Frits



Om welk typenummer 4Gmodemrouter gaat het?


Het kan zijn dat de dagelijkse reset voor jou 4Gmodemrouter naar 22:00 verschoven is en dan blijft dat elke dag zo. Maar je moet dan binnen 5 minuten wel weer verbinding hebben, dus zal er nog iets anders aan de hand zijn. Wat meldt de datateller sent/received?
Hoi, hier ook slecht bereik en traag internet via 4g voor thuis. In eerste instantie een mb verdeler gehad maar het abonnement waar deze aan gekoppeld was liep af en toen ik aansluitend hierop naar de t mobile shop ging kreeg ik te horen dat deze niet meer bestaan. Uiteindelijk eind december 2018 overgestapt naar 4g voor thuis, in het begin leek het nog goed te gaan maar al snel waren de GB’s op en kort daarna liep ook de snelheid snel achteruit (ook na het aanvullen/ nieuwe bundel). In het begin met de mb verdeler zat de snelheid gemiddeld rond de 70/80 Mbps en na een tijdje met 4g voor thuis zo rond de 10/15 Mbps. In vergelijking met daarvoor dus tergend langzaam. Na een telefoontje met t mobile werd mij verteld dat de 4g antennes anders gericht zouden zijn en dat daardoor de snelheid wat minder zou kunnen zijn. Of ik graag een 4g buitenantenne geplaatst zou willen hebben om de snelheid weer op te krikken. Nou graag dus ik zou terug gebeld worden door Gideon om een afspraak te maken. Uiteindelijk eind februari een afspraak gemaakt voor 8 maart. 8 maart niets gehoord en niemand gezien. Na het bellen met Gideon kreeg ik te horen dat ik niet in het systeem te vinden was. Het was weekend dus ik zou maandag teruggebeld worden door een andere medewerker die in een ander systeem kon kijken. Nooit meer iets van vernomen, en ook bij de klantenservice van t mobile zelf konden ze mij niet verder helpen. Uiteindelijk door drukte is alles wat blijven liggen en zelf ook geen tijd meer gehad ergens achteraan te gaan. Eind juni toch nog eens contact opgenomen met Gideon of ze misschien inmiddels wel een idee hadden en het bleek van wel. Er werd een nieuwe afspraak ingepland voor maandag 15 juli. Smorgens werd ik gebeld door de monteur dat hij alleen nog een defecte antenne in de bus had liggen en dat hij een nieuw had besteld. Deze zou in de loop van de week binnenkomen en dan zou hij de zaterdag dan echt langskomen.


Blijkbaar had er vrijdag iemand gebeld, waarvan geen gemiste oproep. En zaterdag daagde er dus weer niemand op. Weer gebeld en hetzelfde verhaal: stond niet in het systeem en daar waar ik we in zou staan konden ze niet in kijken. Maandags weer gebeld en bleek dat de monteur “ziek “ was geweest. Of het 5 augustus mogelijk was, ik zei nee maar 9 augustus wel. Dit kon ze niet meteen beantwoorden maar ze zou mij terugbellen. Ook weer niets vernomen. Later die week weer gebeld met gideon met de vraag of de datum inmiddels bevestigd kon worden. Ik zou weer teruggebeld worden dezelfde dag, waarop ik zei ik mag het hopen want ik heb het inmiddels wel vaker gehoord! “Nee hoor meneer, u heeft mijn woord!”


Niks meer gehoord natuurlijk.


Zoals je kunt begrijpen ben ik met t mobile EN gideon met hun waardeloze toezeggingen HELEMAAL klaar en wens ook niet langer aan een abonnement vast te zitten. Ik zou hierbij graag alle 3 mijn abonnementen op willen zeggen, en tot het overnemen van mijn nieuwe aanbieder nog gebruik willen maken van de “diensten”


mij ontvang hier graag een bevestiging van op het bekende e-mail adres, zodat ik verder kan naar een wel functionerende verbinding!

Elke dag valt ons wifi tussen 18:00 en 19:00 weg voor een aantal minuten. Het vervelende is dat we meerdere dagen per week dan een online vergadering hebben. Is het mogelijk het reset moment (wat we denken dat het is) te verschuiven?

Afgelopen woensdag is de monteur bij ons het 4G voor thuis modem komen plaatsen inclusief buitenrouter voor extra snel internet. De monteur had zelf eerst ook wat problemen met verbinden, maar na wat opnieuw opstarten en extra controle aan de buitenrouter lukte het hem om met de wifi te verbinden. Echter, vanaf die tijd lukt het ons niet meer, en branden er ook nog maar twee lampjes op het binnenmodem, deze zijn rood (power) en oranje (wifi). Het mode lampje lijkt helemaal niet te branden. Wat kunnen we doen om toch internet te krijgen?

Reageer