Meer dan 3 weken zonder 3g internet in reeuwijk

  • 24 October 2023
  • 10 reacties
  • 124 Bekeken

Ik ben net verhuisd naar Reeuwijk en heb al 3 weken geen mobiel internet meer! Ik gebruik mijn mobiele telefoon als hotspot, maar het is echt belachelijk omdat ik 50 euro per maand betaal om geen service te hebben. Ik heb op de storingskaart gekeken maar reeuwijk is groen. Ik woon in 2811EL. Is er nieuws?

Marciano van Odido 6 maanden geleden

Hi Marco, allereerst van harte welkom op de Community! Je moet natuurlijk gewoon internet hebben en dat gaan we voor je fixen. Ik zie dat @ItsNaud al lekker bezig is met het verzamelen van exta informatie! 

Welk modem heb je precies?

  • Binnenrouter van Huawei (type E5186, B618, B818)
  • Binnenrouter van ZTE (MF289D)
  • Buitenrouter van Huawei (type B2368)
  • Buitenrouter van WNC (AF55)
  • Een ander?

Probeer allereerst eens het modem opnieuw op te starten door de stekker eruit te halen en er opnieuw in te steken. Dit helpt in de meeste gevallen. Laat het ons maar weten!

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5

Hoi Marco,

Welke telefoon heb je en kun je wel bellen met die telefoon? Dit om te weten of de connectie met het netwerk wel in orde is. Zie je daarnaast ook 3G/4G of 5G in beeld staan?

Hoi Marco,

Welke telefoon heb je en kun je wel bellen met die telefoon? Dit om te weten of de connectie met het netwerk wel in orde is. Zie je daarnaast ook 3G/4G of 5G in beeld staan?

Ik kocht een 4G-router met externe antenne van Tmobile. Maar als ik de modem aansluit, werkt de 3g/4g-lijn al 3 weken niet. In eerste instantie werkte het goed en heel snel. Zelfs mijn vrouw heeft geen 3G op haar iPhone. Gelukkig werk ik met de 3G-lijn (mobiel budget) van mijn iPhone

Reputatie 5

Hoi Marco,

Heeft je vrouw ook een mobiel abonnement van Odido? Zoja, kan ze daar wel mee bellen of lukt dat ook niet? Het is makkelijker om controles uit te voeren op een normaal mobiel apparaat in vergelijking tot de 4G router, vandaar de vraag. Wanneer je inlogt op Mijn Odido (https://www.odido.nl/login), wat zie je daar qua verbruik en zijn alle facturen ook betaald?

Hoi Naud,

Vanochtend werkt het internet nog steeds niet.

Het modemlijnlampje knippert. Ik ben echt boos omdat ik 50 euro per maand moet betalen en mijn mobiele budget Hotspotlijn moet gebruiken.

Hoe krijg ik hulp?

Met vriendelijke groet

MArco

Reputatie 5

Hoi Marco,

Had je mijn vragen uit mijn eerdere reactie gelezen? Ik ben zelf geen moderator maar met een antwoord op deze vragen komen we wellicht samen al tot de oorzaak en de oplossing. Mocht je daar geen antwoord op willen geven dan kun je het beste wachten totdat een moderator bij je terug komt zodat hij/zij in de systemen kan kijken.

Hoi Marco,

Heeft je vrouw ook een mobiel abonnement van Odido? Zoja, kan ze daar wel mee bellen of lukt dat ook niet? Het is makkelijker om controles uit te voeren op een normaal mobiel apparaat in vergelijking tot de 4G router, vandaar de vraag. Wanneer je inlogt op Mijn Odido (https://www.odido.nl/login), wat zie je daar qua verbruik en zijn alle facturen ook betaald?

Hoi Naud,

Mijn vrouw heeft odido,en ze heeft ook problemen met Odido's 3g in Reeuwijk.maar vandaag is hij niet bij mij op kantoor, dus ik weet niet of hij vandaag hetzelfde probleem heeft. alle facturen zijn betaald en ik heb geen toegang tot mijn apparaat omdat er om een ​​authenticatiecode wordt gevraagd en ik niet weet hoe ik deze kan verkrijgen

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Marco, allereerst van harte welkom op de Community! Je moet natuurlijk gewoon internet hebben en dat gaan we voor je fixen. Ik zie dat @ItsNaud al lekker bezig is met het verzamelen van exta informatie! 

Welk modem heb je precies?

  • Binnenrouter van Huawei (type E5186, B618, B818)
  • Binnenrouter van ZTE (MF289D)
  • Buitenrouter van Huawei (type B2368)
  • Buitenrouter van WNC (AF55)
  • Een ander?

Probeer allereerst eens het modem opnieuw op te starten door de stekker eruit te halen en er opnieuw in te steken. Dit helpt in de meeste gevallen. Laat het ons maar weten!

Reputatie 3

Beetje verwarrend verhaal omdat 3G en 4G genoemd wordt en er gesproken wordt over router en iPhone.

Er wordt gezegd: “Zelfs mijn vrouw heeft geen 3G op haar iPhone.” Is dat dan ook een Odido abonnement? En dan is er dus geen 4G ontvangst op de 4GvT router en op die iPhone? Dat lijkt dan op een storing op de zendmast. Werkt 4G op die iPhone elders wel?

 

Reputatie 6
Badge +6

Beetje verwarrend verhaal omdat 3G en 4G genoemd wordt en er gesproken wordt over router en iPhone.

Er wordt gezegd: “Zelfs mijn vrouw heeft geen 3G op haar iPhone.” Is dat dan ook een Odido abonnement? En dan is er dus geen 4G ontvangst op de 4GvT router en op die iPhone? Dat lijkt dan op een storing op de zendmast. Werkt 4G op die iPhone elders wel?

 

Hoi @GrannySmith over het algemeen gaat dit om hetzelfde netwerk. Een 4G voor Thuis router gebruikt hetzelfde netwerk als die van op een iPhone. Maar om uit te kunnen sluiten of het daadwerkelijk aan de mast ligt, dienen we natuurlijk een volledige troubleshoot te doen!

Reputatie 3

Beetje verwarrend verhaal omdat 3G en 4G genoemd wordt en er gesproken wordt over router en iPhone.

Er wordt gezegd: “Zelfs mijn vrouw heeft geen 3G op haar iPhone.” Is dat dan ook een Odido abonnement? En dan is er dus geen 4G ontvangst op de 4GvT router en op die iPhone? Dat lijkt dan op een storing op de zendmast. Werkt 4G op die iPhone elders wel?

 

Hoi @GrannySmith over het algemeen gaat dit om hetzelfde netwerk. Een 4G voor Thuis router gebruikt hetzelfde netwerk als die van op een iPhone. Maar om uit te kunnen sluiten of het daadwerkelijk aan de mast ligt, dienen we natuurlijk een volledige troubleshoot te doen!

Ja, uiteraard zelfde netwerk maar pas na mijn vraag kwam het antwoord “Mijn vrouw heeft odido”. Dus zowel slecht of geen signaal op 4G (vermoed ik, waarom er steeds 3G genoemd wordt weet ik niet) onafhankelijk op twee toestellen.

Dan vermoed je toch een storing op de zendmast. In Reeuwijk zijn geen storingen bekend, ik zie wel in het westelijk daarvan gelegen Bloemendaal. Wellicht gebruikt Marco de zendmast daar? Als hij bijvoorbeeld helemaal in het westen van Reeuwijk woont of in buitengebied die kant op, zie:

En oostelijk van Reeuwijk ook storing. Dus als in in het oosten van Reeuwijk of buitengebied daar kan hij een zendmast die richting gebruiken. Waar dus ook een storing is.

Reageer