Beantwoord

Samen unlimited kaart in 4g modem?

  • 16 March 2024
  • 12 reacties
  • 117 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb nu buitengebied KPN met vaste lijn en bijschakelende 4 G modem. Dit is duur en niet echt snel. 

Maar wil ik overstappen naar Odido 4G vanwege te lage (8mb) op de vaste lijn en met 4g modem erbij soms 40 mb/s.

nu is mijn vraag ik heb mobiel samen unlimited al met mijn zoon. Ik kan nog zo’n abonnement voor 20 euro erbij afsluiten. Maar werkt die kaart dan ook gewoon in de 4G modem van Odido of een gewone ander merk 4G modem?

Of moet ik echt een 4g thuis abonnement afsluiten? Dat is dus weer veel duurder? Wie zou mij dat kunnen vertellen?


 

icon

Beste antwoord door Jellesbode 16 March 2024, 14:35

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3

Weet u zeker dat met 4G van Odido dan meer dan 40 Mbps. gehaald zal worden?

Het is niet toegestaan een SIM met een 06 nummer te gebruiken in een router puur alleen voor data verkeer. Dat mag alleen met een 097 nummer. Het werkt wel maar Odido kan dan ingrijpen, of dat echt gebeurt weet ik niet maar de ACM vereist wel dat een provider dit controleert.

Zie artikel 35 van de algemene voorwaarden:

 https://assets.odido.nl/x/04e5183480/algemene-voorwaarden_abonnee-consument-28112023.pdf

Een beetje goede 4G/5G router kost overigens richting de EUR 300,-, dus eerste jaar toch samen EUR 540,- 

 

Reputatie 2

Hoi.

Ik gebruik "Tablet unlimited" van odido.

Heb een Huawei modem waar de simkaart ingaat.

Omdat ik al iets heb van Odido betaal ik 25 euro per maand.

Snelheid rond de 80 en 100.

Ben hier tevreden mee heb geen vast internet omdat ik in de zomer op de camping zit , dan neem ik het modem mee voor daar te gebruiken.

 

Weet u zeker dat met 4G van Odido dan meer dan 40 Mbps. gehaald zal worden?

Het is niet toegestaan een SIM met een 06 nummer te gebruiken in een router puur alleen voor data verkeer. Dat mag alleen met een 097 nummer. Het werkt wel maar Odido kan dan ingrijpen, of dat echt gebeurt weet ik niet maar de ACM vereist wel dat een provider dit controleert.

Zie artikel 35 van de algemene voorwaarden:

 https://assets.odido.nl/x/04e5183480/algemene-voorwaarden_abonnee-consument-28112023.pdf

Een beetje goede 4G/5G router kost overigens richting de EUR 300,-, dus eerste jaar toch samen EUR 540,- 

 

Dank je wel voor je reactie.

oke, jammer dat dat wettelijk niet mag. Het is wel de goedkoopste manier ook omdat ik nog een 4G modem heb liggen. Of die kaart misschien ook in de KPN modem kan stoppen.

ik kan het trouwens ook eerst testen bedenk ik mij. Ik kan mijn telefoonkaart eens in de KPN modem stoppen en kijken wat dat doet.

En samen unlimited is maandelijks opzegbaar. Dus ook alleen de vakantie maanden te activeren en te gebruiken.

 

 

Hoi.

Ik gebruik "Tablet unlimited" van odido.

Heb een Huawei modem waar de simkaart ingaat.

Omdat ik al iets heb van Odido betaal ik 25 euro per maand.

Snelheid rond de 80 en 100.

Ben hier tevreden mee heb geen vast internet omdat ik in de zomer op de camping zit , dan neem ik het modem mee voor daar te gebruiken.

 

Dank je wel voor je reactie.

Ik ga wel een keer langs in een Odido winkel om het voor te leggen.

gr Vermond

Reputatie 2

Je krijgt dan een 09 nummer.

Ik betaal 25 euro per maand

 

Jelles

Reputatie 2

Je moet even kijken voor jouw locatie waar de antennes staan.

Ik zit thuis dicht bij een zendmast maar op de camping heb ik een buiten antenne omdat ik daar in een slecht bereikbaar gebied ben 

Router niet je kijken hoeveel apparaten je kan gebruiken.

Vooral als je meerdere apparaten in huis verbinding maken met je router.

Vraag als je er een koopt hoeveel erop kunnen.

Hier kan je kijken naar de dekking van odibo 

https://www.odido.nl/netwerk/dekking

Groet5

Reputatie 2

Ik gebruik een Huawei b535 router met van 64 gebruikers

Reputatie 7
Badge +14

Odido heeft daarvoor een speciaal product met grotere bundels. Zowel initieel als gratis  aanvulling. 

Je krijgt dan een abonnement met een 097 nummer wat je wel in een router mag gebruiken. 

Reputatie 2

Odido heeft daarvoor een speciaal product met grotere bundels. Zowel initieel als gratis  aanvulling. 

Je krijgt dan een abonnement met een 097 nummer wat je wel in een router mag gebruiken. 

Ik heb onbeperkt 4g voor tablet 25 euro ( 10 euro korting vanwege abo smartphone)  gekozen omdat 4g thuis aan het huisadres gebonden is en ik 6 maanden hem ook op de camping gebruik en er zit voor de rest bijna geen verschil in.

Reputatie 2

Nog even ter aanvulling.

De simkaart van 4g voor tablet zit in de Huawei router en niet in mijn tablet.

Reputatie 7
Badge +14

Met een datasim heb je 20 Gb per dag, en dan moet je aanvullers bestellen van 2 Gb per stuk.

Als dat voldoende voor jou is, dan prima. Met 4G voor thuis heb je een maandbundel en 5Gb aanvullers.

Reputatie 2

De probleem is dat je niet overal 4g thuis kan krijgen.

Woon in Amstelveen300 meter van de zendmast.

Ik kan geen abonnement nemen maar een paar straten verderop die verder weg liggen weer wel.

Bij odibo begrepen ze het ook wat het verschil is maar er is niets aan te doen.

Krijg de laatste tijd extra mb' s bij de 20gb.

Reageer