Uitleg: port forwarding instellen

  • 2 September 2016
  • 182 reacties
  • 77101 Bekeken


Toon eerste reactie

182 reacties

Ik heb een fritzbox 6840 lte. De vreemde poortmapping is opgelost met hulp van avm. De normale poorten werken goed. Ik kan rdp gebruiken met standaard poort 3389 maar als ik een poort zoals 36063 wil doorzetten naar 3389 dan kom ik er niet. Met andere fritzboxen of een andere DSL lijn heb ik die problemen niet. Als jullie portforwarden met poort 36063 naar 3389 en een pc werkt het dan wel bij jullie? Ik werk met een ddns adres bij no-ip.com
Reputatie 6
@Golden Ton
Dat principe van portforwarding(+plus ook portmapping eigenlijk) gebruik ik ook en heb net expliciet even dezelde poort (36063) naar 3389 in de E5186s-22a bij virtualservers en dat werkt (zoals het altijd heeft gedaan). De win7 host draait in een virtuele machine en client RDP is Remmina met :36063
De client RDP is echt vanuit andere provider (kabel). Met standaard windows remotedesktop app heeft dit ook zo gewerkt. Ik kan me wel herinneren dat windows een extra gateway opdringt, misschien gooit dat roet in het eten m.b.t. aangeven van poort 36063. Maar goed het werkt met DLS geef je aan.

Wat mij niet duidelijk is van jouw posts: Wat is het ip adres van de windows host pc (de terminal server in MS termen)?
Je pub IP is 91.141.x.x en je interne PC adres b.v. 192.168.8.100. Anders lijkt het erop dat je de 6840 in bridemode hebt en dan kan het kloppen dat de portmapping niet werkt.

Je ddns provider doet er even niet toe, het pub IP kun je wellicht even explicit als nummer ingeven, want het kan zijn dat het met veranderen van settings net even weer veranderd is, maar eigenijk zou dat allemaal goed moeten gaan daar de ddns client gelukkig in de FB zelf zit.

Het lijkt er op dat de portmapping in de 6840 buggy is of wellicht fout geimplementeerd. Hopelijk kan AVM dat fixen.
AVM heeft de bug gefixed en ik heb nu een mooie portforwarding van 36063 naar 3389 zonder rare andere poortvermeldingen. echter ik kan niet via de 4g van tmobile home ermee inloggen. wel gewoon met poort 3389 naar 3389 maar ik wil nog twee computers kunnen pakken met rdp en dat gaat nu niet. het is net of de hogere poorten worden tegen gehouden. het wan ip is nu 91.141.134.x
ik heb ook al de 55555 poort geprobeerd en lukt ook niet. welke 4g verbinding of account heb jij? de laptop versie of de 4g home? ik heb nu de 4g home. ik heb niets in bridgemode staan. gewoon als modem. heel standaard alleen met fms als profiel ipv t-mobile
Reputatie 6
@Golden Ton
Ik heb vanaf november 2016 "4G voor Thuis". Gewoon op internet besteld en kreeg de E5186s-22a + SIMkaart via post toegestuurd. Had in de maanden ervoor echter wel al dit hele 4GvT subforum doorgelezen. In de kern werkte het out-of-the-box, mid november was er een storing m.b.t APN fms en 4G (niet op 3G), maar daarna heeft het altijd gewoon gewerkt. De wan ip range die je aangeeft heb ik ook wel eens gehad zie ik in logbestand.

Ik had plannen om nog een tweede 4GvT abbo te nemen en heb toen in en TMO winkel wat discussies gehad m.b.t. modem (de Huawei E5186s-22a is op een aantal punten echt een onding in mijn ogen). Men zei toen iets over registratie; Ik weet niet meer of dat om SIMkaart of modem ging of beide. In het slechste geval is het gebruik van een niet-E5186s-22a modem de oorzaak.

Heb je bij overgang van tablet abbo naar 4GvT abbo ook nieuwe SIMkaart gekregen?

Het kan ook zijn dat de netwerk route (van andere provider waar je RDP client draait) naar 91.141.134.x momenteel hapert (of niet bestaat) en dat dat de oorzaak is. De zinsnede "... ik kan niet via de 4g van tmobile home ermee inloggen." kan ook nog betekenen dat je met computer2 of computer3 hangend aan de FB6840 via 91.141.134.x:36063 toegang probeert te krijgen op de terminal server draaiend op computer1 die ook aan de FB6840 hangt. Dat werkt niet op alle routers. Via 91.141.134.x:3389 is 1 vertaalslag minder en zou daardoor wel kunnen werken.

Een interessante workaround zou zijn: configureer terminal server op computer1 op poort 36063 (aanpassing in de windows registry) en dan ook de portforwarding+portmapping 36063 naar 36063 in de FB6840.
Misschien stomme vraag, maar hoe sturen jullie de weekendthuis sms als de modem in dmz mode staat samen met een andere router ?
de hoge poorten blijven niet werken. de 'normale' poorten werken wel. ik maak die weekendthuis sms niet...
Reputatie 6
@Ronald Schuit
Ik gebruik geen DMZ in de E5186s-22a en de 'tweede router' is bij mij een 'apparaat' wat o.a. een webbrowser en remote desktop kan draaien. Verder heb ik routing zo geregeld dat ik de E5186s-22a ook nog vanaf andere apparaten kan bereiken. E.v.t. gaat send/receive van SMS via wat scripts die Huawei modemrouter API gebruiken.

Je zou met een extra LANkabel + extra subnet + firewall etc het bedienen van de E5186s-22a op een bestaande PC kunnen regelen. Of WiFi van E5186s-22a aan laten staan en dan even exclusief voor SMSsen een verbinding maken. Of misschien in de tweede router de routing table aanpassen als dat mogelijk is.

@Golden Ton
Alle oorzaken die ik kan bedenken zijn al de revue gepasseerd. Iets anders dan de FB6840 rest nog. B.v. voor test/ontwikkeling een 4G android toestel met linux deploy instantie. Dan is er relatief snel het 1 en ander wat betreft services direct met bridgemode te draaien, dus zonder NAT. Maar goed het gaat om die FB6840 natuurlijk.

Reageer