Valse beloftes en nu vast aan 4G voor thuis contract

  • 11 January 2024
  • 6 reacties
  • 163 Bekeken

Wij zouden graag hulp ontvangen met het vinden van een passende oplossing en vergoeding. Zie de screenshot voor een samenvatting van het probleem en de progressie. 

Ook hebben wij na aanraden van de telefonische klantenservice een uitgebreide mail met uitleg gestuurd naar schuldhulp@odido.nl met de titel: Vergoeding kosten valse belofte glasvezel! 

Verstuurd op 18 oktober, 29 oktober en 5 januari. 

 

 

Marciano van Odido 3 maanden geleden

Hi Vi, van harte welkom op de Community! Bedankt voor je screenshot. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie je maitjes inderdaad terug. Je mailtje staat op dit moment nog in de wacht bij mijn collega's van Finance. Ik durf niet te zeggen wat hun verwerkingstijd momenteel is, maar ik hoop dat ze z.s.m. reageren. De geplande oppakdatum staat namelijk wel op vandaag. Ik laat het casenummer hier graag achter, zodat we deze snel terug kunnen vinden: 68251146.

Niet leuk om te lezen dat Glasvezel toch niet zo snel beschikbaar kon zijn op jullie adres. Ik begrijp dat je in de tussentijd 4G voor Thuis hebt genomen, maar dat dit toch niet ideaal was voor thuiswerken. Aangezien je inmiddels al overgestapt bent en er is toegezegd dat 4G voor Thuis opgezegd kon worden, zodra Glasvezel beschikbaar zou zijn, wil ik dit contract uiteraard - zonder kosten - voor jullie opzeggen. Wat betreft de abonnementskosten in de tijd dat je hier wel gebruik van hebt gemaakt; deze kan ik niet vergoeden. Hoe graag ik dit ook zou willen. Maar ik hoop dat je toch blij bent met een kosteloos opgezegd abonnement. 

Ik wacht het weekend nog even af op een reactie van mijn collega’s van Finance. Wellicht dat zij alles direct voor je in orde maken. Mocht dit maandag of uiterlijk dinsdag nog niet gebeurd zijn, dan maak ik het persoonlijk voor je in orde.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je voor nu alvats een heel fijn weekend en dan spreek ik je volgende week. Komt in ieder geval helemaal goed, geen zorgen! 😄

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Vi, van harte welkom op de Community! Bedankt voor je screenshot. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie je maitjes inderdaad terug. Je mailtje staat op dit moment nog in de wacht bij mijn collega's van Finance. Ik durf niet te zeggen wat hun verwerkingstijd momenteel is, maar ik hoop dat ze z.s.m. reageren. De geplande oppakdatum staat namelijk wel op vandaag. Ik laat het casenummer hier graag achter, zodat we deze snel terug kunnen vinden: 68251146.

Niet leuk om te lezen dat Glasvezel toch niet zo snel beschikbaar kon zijn op jullie adres. Ik begrijp dat je in de tussentijd 4G voor Thuis hebt genomen, maar dat dit toch niet ideaal was voor thuiswerken. Aangezien je inmiddels al overgestapt bent en er is toegezegd dat 4G voor Thuis opgezegd kon worden, zodra Glasvezel beschikbaar zou zijn, wil ik dit contract uiteraard - zonder kosten - voor jullie opzeggen. Wat betreft de abonnementskosten in de tijd dat je hier wel gebruik van hebt gemaakt; deze kan ik niet vergoeden. Hoe graag ik dit ook zou willen. Maar ik hoop dat je toch blij bent met een kosteloos opgezegd abonnement. 

Ik wacht het weekend nog even af op een reactie van mijn collega’s van Finance. Wellicht dat zij alles direct voor je in orde maken. Mocht dit maandag of uiterlijk dinsdag nog niet gebeurd zijn, dan maak ik het persoonlijk voor je in orde.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je voor nu alvats een heel fijn weekend en dan spreek ik je volgende week. Komt in ieder geval helemaal goed, geen zorgen! 😄

Beste Mariano, 

 

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Helaas hebben we tot op heden er nog niets van terug gehoord en worden er nog steeds bedragen van onze rekening afgeschreven. Zou je ons hiermee willen helpen?

Kunnen we daarnaast er ook voor zorgen dat alle bedragen die we betaald hebben zonder van jullie service gebruik gemaakt, ook terug worden gestort?

 

Ik hoor graag van u. 

Groet, 

Vi

Ik zal de mail die we meerdere malen naar jullie hebben proberen te sturen hier nogmaals onder kopieren:

 

Beste meneer/mevrouw van Odido (voorheen T-Mobile), 

 

In november 2022, zijn wij (Vi en Jerome) langsgegaan bij de T-Mobile vestiging in Eindhoven om een glasvezel abonnement af te sluiten voor ons nieuwe appartement. Hierin werd een schatting gedaan dat het 2 tot 8 weken zou duren voordat wij glasvezel zouden ontvangen. Om het gat zonder wifi te overbruggen heb ik (Jerome) via mijn Tele2 Simkaart tijdelijk onbeperkt internet genomen. Toen deze situatie langer dan 8 weken aanhield dan gewenst, kregen wij na telefonisch aandringen onbeperkt internet van T-Mobile zelf aangeboden, maar de internet snelheden waren verre van ideaal voor thuiswerken. Logisch gezien zijn deze snelheden te laag, maar het leek het eerst allemaal waard te zijn voor de uiteindelijke glasvezel verbinding die ons beloofd was.  

Na 2 maanden raakte ons geduld toch echt op. Na nogmaals gebeld te hebben over onze ontevredenheid over de situatie, waren er opeens meer opties mogelijk. Zo werd er de optie ‘4G voor Thuis’ geboden. Dit was maandelijks opzegbaar of was opzegbaar vanaf het moment dat wij glasvezel zouden hebben (zo is dit mondeling aan de telefoon overgebracht). Omdat de snelheid dan omhoog ging en thuis gewerkt kon worden, was dit een prima stap om te nemen en hebben wij dit geaccepteerd (4G telefoonnummer: 097005167823).  

De suboptimale 4G voor thuis situatie hield een aantal maanden aan, met de nodige frustraties aan onbetrouwbaar/langzaam internet. Daarnaast betaalden we meer geld voor 10 Mbps via 4G voor Thuis dan we origineel zouden betalen voor het 1000 Mbps glasvezel abonnement. Tijdens deze maanden hebben we natuurlijk de nodige belletjes naar T-Mobile gepleegd met de vraag over de voortgang van de originele belofte, glasvezel. Rond Mei/Juni, kreeg ik een bericht van T-Mobile dat het glasvezel kon worden aangelegd door een derde partij, maar dat onze VVE nog goedkeuring moest geven. Dit hebben wij nagevraagd bij de VVE en die gaven aan dat het eerste voorstel een tijd geleden inderdaad was afgekeurd, maar dat ze het graag wilden goedkeuren. Daarvoor was een nieuw voorstel nodig. Dit heb ik terug gecommuniceerd naar T-Mobile, maar toen werd er vanuit T-Mobile tegengestribbeld. Het was namelijk te moeilijk en niet mogelijk om dat voorstel uit te sturen. Wij mochten zelf contact opnemen met VolkerWessels en S&E Group. Ondanks de onvrede dat wij dit zelf moesten gaan regelen, terwijl het een onderaannemer van T-Mobile is, hebben wij dit toch gedaan. Zodoende is er in totaal 20+ keer gebeld met VolkerWessels. Na meerdere malen te zijn uitgesteld, van het kastje naar de muur te worden gestuurd, heb ik mijn vertrouwen in Odido verloren en geef ik het helaas op. Ik draag het over aan Odido/T-Mobile om er met VolkerWessels mee verder te gaan.  

Op 16 oktober hebben wij T-Mobile/Odido gebeld om dit nieuws door te geven. Toen pas kwam de aap uit de mouw en werd duidelijk dat glasvezel bij ons de komende maanden/jaren niet op de planning staat. Volgens de persoon aan de lijn was het ook beter om deze zaak gewoon op te geven. Er werd aangeraden verder te kijken bij de concurrenten. En zo geschiede, ons contract voor internet voor thuis werd direct ontbonden en wij zijn een contract aangegaan bij jullie concurrent. We hadden het graag anders gezien.  

Heel veel moeite, ongemakken en kosten voor niks, maar het ergste is nog dat het ‘4G voor Thuis’ contract geen maandelijks opzegbaar contract blijkt te zijn, maar een 2-jarig contact. Tot grote verbazing en met een bedrogen gevoel sturen wij daarom deze mail. Wij dachten dit gecontroleerd te hebben, maar schijnbaar niet goed genoeg en nu staan wij 200+ euro in de schulden bij Odido, als we het contract opzeggen. Dit zouden we graag anders zien. 

Ons voorstel aan jullie: Aangezien we 100x minder snel internet hadden dan origineel beloofd was, zouden we graag onze gemaakte kosten aan 4G voor Thuis terug vergoed zien. Daarbovenop, omdat glasvezel blijkbaar toch niet wordt aangelegd en andere opties niet mogelijk zijn, willen we vragen aan jullie om het huidige 4G contract per direct op te zeggen en het resterende restbedrag kwijt te schelden.  

Wij gebruiken de 4G router niet meer. De router is al ingepakt in de originele doos. De aangeboden tijdelijke oplossing bleek niet zo tijdelijk te zijn. En daarbovenop zitten wij nog vast aan een contract van 1 jaar en 8 maanden (ongeveer), wat neer komt op 200+ euro aan kosten voor iets wat wij helemaal niet gebruiken.  

Wij hopen dat jullie ons begrijpen, ons hierin tegemoet kunnen komen en zo onze relatie op een goede manier kunnen afsluiten.  

Reputatie 7
Badge +14

4G voor thuis zijn mobiele producten.  Snelheid is afhankelijk van de plaatsing van de router en de radiosignaal demping van het gebouw. Net zoals met een mobiel, daar kun je geen garantie op snelheid bij krijgen.

Dat snap ik. Het werd ook aangeboden als tijdelijke oplossing totdat een normale glasvezel verbinding werd gelegd. Maar glasvezel is er nooit gekomen. En nu is deze tijdelijke oplossing niet heel tijdelijk. Daarom gebruiken we het niet meer en zijn we overgestapt, maar we betalen nog steeds onterecht voor deze "tijdelijke" oplossing. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Vi, geen dank! Goed dat je me een bericht stuurt. Ik heb direct gekeken in de case en ik zie dat het verzoek is doorgezet naar de afdeling van Thuis. Niet fijn dat Glasvezel toch niet op jouw adres beschikbaar komt. Dus goed dat jullie inmiddels een ander abonnement elders hebben. De gemaakte kosten die jullie hebben gehad in de periode tot nu dat 4G voor Thuis actief was mag ik niet vergoeden, omdat er wel gebruik van is gemaakt. Ik heb dit nog nagevraagd, maar collega's hebben dit verzoek afgekeurd, dus ik kan hier niet overheen, al zou ik het heel graag willen. Geen zorgen, wat ik wel ga doen is het 4G voor Thuis abonnement per direct opzeggen en de afkoopsom kwijtschelden. Dan stopt het abonnement per direct en ontvangen jullie hier ook geen facturen meer voor. Ik heb per mail ook de bevestiging gestuurd. Heb je 'm ontvangen?

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor jullie. Anders wens ik je jullie nu een hele fijne avond en nog heel veel plezier met jullie Glasvezel-verbinding! 😊

Reageer