Beantwoord

wnc af55 bestellen of de Huawei behouden?

  • 10 July 2023
  • 2 reacties
  • 106 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik heb op de camping 4G voor thuis met een Huawei buitenrouter van T-Mobile. Geïnstalleerd door de monteur. Nooit de beloofde 100 mbs gehaald. Sterker nog; mag blij zijn met een stabiel 15 mbs. Veelal gaat het op en neer naar een zeer bedenkelijk niveau van onder de 1mbs !!! T-Mobile heeft telkens geweigerd om de router terug te nemen en / of te compenseren. Ook is er niet gereageerd op een aangetekend schrijven. Omdat ik niet dagelijks / wekelijks op de camping ben was de 14 dagen zichttermijn niet toereikend ( iedere keer als ik er was probeerde ik de antenne te verplaatsen en hopende op een betere ontvangst ). Er was geen empathie en geen coulance, Helaas is T-Mobile de enige provider met ontvangst op de camping ( volgens de dekkingskaarten van de providers zelf) en zie geen alternatief. Nu kan ik verlengen en  kan dan ook kiezen voor een nieuw abonnement met een andere router en buitenantenne > de wnc af55. Heeft het zin dit te kiezen of zal het geen verschil maken met de ontvangst van de Huawei? Het lijkt me logisch dat een nieuw product een verbetering zal zijn maar is dat ook zo? Wie heeft er nog andere tips voor een stabiel ontvangst?

icon

Beste antwoord door eric 10 July 2023, 14:26

Bekijk origineel

2 reacties

Het lijkt erop dat de wnc af55 beter ontvangst heeft dan de andere ik kam aleen met het probleem bij mij op de camoing dat de antenne overdag altijd overbelast is maar in de nacht heb ik altijd boven de 80mps zoiezo kan je hem altijd bestellen en proberen je kan hem altijd terug sturen binnen 14 dagen zonder kosten

Reputatie 7
Badge +14

Alle kampeerders maken gebruik van mobiel internet, dus bij een volle camping zal de bandbreedte gedeeld moeten worden door alle telefoons in die cel. Mobiele telefoon data heeft prioriteit t.o.v. 4G voor thuis. Voordeel is natuurlijk de grote databundel en bundelboosters voor bijna dezelfde prijs als een standaard mobiel unlimited abonnement met 10Gb FUP per dag.

Wat ook niet helpt is dat T-mobile de enigste provider met dekking is daar. Vele andere gebruikers zullen daarom dus juist een T-Mobile abonnement hebben aangeschaft om toch iets van dekking te hebben.

Conclusie, het optimaliseren van de ontvangst zal zeker helpen voor een betere ervaring, maar als de cel een groot gebied bestrijkt dan blijft het lastig om daar veel throughput van te krijgen. Een ander modem kan je testen, maar verwacht geen enorme verbeteringen.

Reageer